Robert Sampson: cast.
Er zijn 16 films gevonden.

Short Story Cinema: Take Out The Beast

1995 | Sciencefiction, Thriller

Verenigde Staten 1995. Sciencefiction van Eric Freiser. Met o.a. Gary Kemp, Charles Martin Smith, Steven Weber, Andrea Parker en Robert Sampson.

Het ruimteschip met Fox (Kemp) en Drummond (Weber) nadert zijn landingsplaats. Uit quarantaine-voorzorg wordt hen opgedragen alle experimentele leven aan boord te likwideren. Dat betekent dat ze hun klusjesman Gil (Smith) moeten doden, want hij is een androïde. Ze zijn erg op hem gesteld en geen van beiden voelt veel voor de uitvoering van de opdracht. Ondertussen heeft Gil echter lont geroken en hij bedenkt een plannetje om het er levend vanaf te brengen. Knap in elkaar gestoken verhaaltje met een onverwachte ontknoping. De drie acteurs spelen hun rol met een knipoogje, maar kunnen de spanning toch opdrijven. Het scenario van Oliver Butcher is gebaseerd op een origineel verhaal van Butcher en Freiser. Fotografie van Christopher Walling. Dolby Stereo Digital THX.

The Arrival

1991 | Sciencefiction, Horror

Verenigde Staten 1991. Sciencefiction van David Schmoeller. Met o.a. Joseph Culp, Robert Sampson, John Saxon, Robin Frates en Michael J. Pollard.

Een onzichtbaar buitenaards wezen neemt bezit van het lichaam van een oude man, die weer jong wordt en trek krijgt in jongemeisjesbloed. Een afgelebberd verhaal, alleen het aanzien waard door kleine rolletjes van horror-regisseur Stuart Gordon (REANIMATOR) en zijn vrouw, de actrice Carolyn Purdy-Gordon.

False Arrest Parts I & II

1991 | Drama

Verenigde Staten 1991. Drama van Bill L. Norton. Met o.a. Donna Mills, Steven Bauer, Lane Smith, Lewis Van Bergen en Dennis Christopher.

Waargebeurd verhaal over welgestelde Joyce Lukezic (Mills), getrouwd met een succesvolle ondernemer (Wagner). Ze is moeder van drie kinderen uit een vorig huwelijk. Als de zakelijke compagnon van haar man wordt vermoord, wijst men in de richting van Joyce. Zij belandt - onschuldig - in de gevangenis en haar familie laat haar in de steek. Ze moet drie jaar keihard vechten voor de vrijheid en rehabilitatie. De regie is onstandvastig, de film is te lang, en er blijven te veel vragen onbeantwoord. Andrew Laskos schreef het scenario aan de hand van interviews, rechtbankgegevens en het boek van Joyce Lukezic (met Ted Schwarz). Wordt meestal in twee delen uitgezonden. Camerawerk van Robert Draper.

The Dark Side of the Moon

1990 | Sciencefiction, Thriller

Verenigde Staten 1990. Sciencefiction van D.J. Webster. Met o.a. Will Bledsoe, Alan Blumenfeld, John Diehl, Robert Sampson en Wendey MacDonald.

Een sf-thriller die geheel en al opgebouwd is uit ideeën en situaties van illustere voorgangers waarvan de handeling zich op een vermoeiende wijze voltrekt. Het verhaal gaat over een defecte satelliet, die uitgerust is met kernwapens. Als de reparatieploeg aankomt, treffen zij een verlaten spookachtig ruimteschip aan met een geheimzinnig lijk dat onder het bloed zit. Hebt u dit niet al eens eerder gezien?

Robot Jox

1990 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1990. Sciencefiction van Stuart Gordon. Met o.a. Gary Graham, Anne-Marie Johnson, Paul Koslo, Robert Sampson en Danny Kamekona.

Vijftig jaar nadat de grote kernoorlog de Aarde geteisterd heeft is de wereld in twee kampen verdeeld, de Common Market (de VS en zijn geallieerden) en de Confederation (de Sovjetunie). Disputen worden bijgelegd in een stadion door middel van individuele gladiatoren-gevechten met bijna 4m lange robotten die bestuurd worden door de speciaal opgeleide Robot Joxen. Als kampioen-Jox (Graham) tegen zijn sadistische rivaal (Koslo) moet strijden, gebruikt Koslo een niet toegestaan projectiel waardoor Graham neerstoort in een tribune, waarbij driehonderd toeschouwers gedood worden. Een nieuwe lichting robotpiloten wordt ingezet, testbuis-babies, die vanaf de geboorte voor dit werk zijn getraind. Johnson wint dan de strijd tegen de schurkachtige Koslo. De humorloze regie maakt de film saai; de produktie had voor dit type SF-werk een te laag budget, waardoor de speciale effecten tegenvallen. De hoofrolspelers doen het aardig maar de ondersteunende rollen zijn kleurloos. De film was drie jaar vertraagd door financiële problemen bij de Italiaanse produktiemaatschappij en werd in Amerika voltooid. Aanvankelijk was de film Robojox getiteld, maar daartegen maakten de rechthebbende van ROBOCOP bezwaar. Het script naar Gordon's eigen verhaal is van de gerenommeerde SF-schrijver Joe Haldeman.

Re-Animator

1986 | Horror, Thriller, Komedie

Verenigde Staten 1986. Horror van Stuart Gordon. Met o.a. Jeffrey Combs, Bruce Abbott, Barbara Crampton, Robert Sampson en David Gale.

Verrassende horrorfilm/thriller/zwarte komedie over Lovecrafts held Herbert West (Combs), een jonge medicus die een serum ontwikkelt waarmee de doden weer tot leven kunnen worden gebracht. Debuterend regisseur Gordon (met een theaterachtergrond) gaat op onderhoudende wijze over de schreef, vooral in de scene met heldin Crampton en een afgehakt hoofd. Voornaamste bezwaar: de muziek van Richard Band is regelrecht plagiaat van Bernard Hermanns klassiek gevonden PSYCHO- compositie. Langer gemaakt (!) en minder contrastrijk van kleur voor de versie op video door Gordon. Díe behandeling maakte het resultaat niet beter.

The Grass Is Always Greener Over the Septic Tank

1978 | Komedie

Verenigde Staten 1978. Komedie van Robert Day. Met o.a. Carol Burnett, Charles Grodin, Alex Rocco, Linda Gray en Robert Sampson.

Erna Bombecks boek heeft wat van zijn humor verloren in deze nog steeds vermakelijke verfilming. Het verhaal handelt over een jong stel uit New York dat besluit het rumoerige leven in de metropool te verruilen voor het bestaan in een voorstad. Oorspronkelijk bedoeld om de mogelijkheden voor een serie rond Burnett te verkennen.

Grass Is Always Greener Over The Septic

1978 |

1978. Robert Day. Met o.a. Linda Gray, Robert Sampson, Alex Rocco, Carol Burnett en Charles Grodin.

Erna Bombecks boek heeft wat van zijn humor verloren in deze nog steeds vermakelijke verfilming. Het verhaal handelt over een jong stel uit New York dat besluit het rumoerige leven in de metropool te verruilen voor het bestaan in een voorstad. Oorspronkelijk bedoeld om de mogelijkheden voor een serie rond Burnett te verkennen.

Kingston

1976 | Misdaad

Verenigde Staten 1976. Misdaad van Robert Day. Met o.a. Raymond Burr, Bradford Dillman, Dina Merrill, James Canning en Biff McGuire.

De freelancejournalist Burr wordt door een krantenmagnate ingehuurd om vreemde situaties op de redactie te onderzoeken; hij ontdekt dan dat er een komplot bestaat om de wereld over te nemen met kernenergie-installaties. Pilot voor de serie.

The Sky's The Limit

1975 | Avonturenfilm, Familiefilm

Verenigde Staten 1975. Avonturenfilm van Tom Leetch. Met o.a. Pat O'Brien, Lloyd Nolan, Ike Eisenmann, Robert Sampson en Jeanette Nolan.

Het gaat allemaal erg stroef tussen de jonge Abner Therman III (Eisenmann) en zijn opa (O'Brien) als de eerste een vakantie moet doorbrengen op de boerderij van grootvader. Een en ander verandert alras als de jongen een oud vliegtuig ontdekt en hij zijn opa smeekt hem het vliegen bij te brengen. De climax is als ze met het oude vehikel de lucht ingaan terwijl dat verboden is. Onderhoudend en vermakelijk. Scenario van Henry Spalding. Camerawerk van Andrew Jackson.

Shell Game

1975 | Actiefilm

Verenigde Staten 1975. Actiefilm van Glenn Jordan. Met o.a. John Davidson, Tommy Atkins, Marie O'Brien, Robert Sampson en Signe Hasso.

Kruis het oude Robin Hood-verhaal met THE STING en je krijgt er dit uit: een betrouwbare ex-gevangene wil het onbetrouwbare hoofd van een liefdadigheidsfonds bij de neus nemen.

Mr. Ricco

1975 | Drama, Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1975. Drama van Paul Bogart. Met o.a. Dean Martin, Eugene Roche, Thalmus Rasulala, Geraldine Brooks en Denise Nicholas.

Martin (Joe Ricco) valt uit de toon als strafpleiter. Goed als mysterie. Een van de weinige films waarin Martin niet zingt. Het scenario is van Robert Hoban naar een verhaal van Ed Harvey en Francis Kiernan. Het camerawerk is van Frank Stanley.

Lassie: The Well of Love

1975 | Familiefilm, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1975. Familiefilm van Jack B. Hively. Met o.a. Bruce Bennet, Sean Kelly, Mary McGregor, Robert Sampson en Robert Donner.

Hartverscheurend kinderleed: een jongetje raakt zijn beste kameraad kwijt als zijn hond overlijdt. Trouwe honden-held Lassie laat hem een van zijn puppies nemen. Sentimenteel, maar onderhoudend. Deze film is samengesteld uit een zevendelige tv- serie over Lassie's worp, die gemaakt werd tussen 1954 en 1973. Ook bekend als THE WELL OF LOVE.

Hawkins: Murder in the Slave Trade

1973 | Misdaad, Mysterie, Drama

Verenigde Staten 1973. Misdaad van Paul Wendkos. Met o.a. James Stewart, Mayf Nutter, James Luisi, Warren Kammerling en Dick Gautier.

Prof footballer Andy Tyler (Luisi) wordt beschuldigd van moord op de clubeigenaar William Hardy Vincent (McNally), een man die bij niemand geliefd was. De indirecte bewijzen duiden op Andy`s schuld en de zaak lijkt hopeloos. Vincents weduwe Ellen (Weston) vraagt B.J. (Stewart) om de verdediging van Tyler op zich te nemen. B.J. vindt dit weliswaar heel merkwaardig, maar neemt de zaak aan. Als hij ter plaatse gaat snuffelen ontdekt hij heel wat onwelriekende dingen. Het wordt zwaar weer zeilen, maar B.J. is een meester als het op laveren aankomt. Spel, regie en verhaal zijn heel aardig.

The Broken Land

1962 | Western

Verenigde Staten 1962. Western van John Bushelman. Met o.a. Kent Taylor, Dianna Darrin, Robert Sampson, Jody McCrea en Jack Nicholson.

Afgezaagde, goedkoop gemaakte western over de sadistische sheriff Taylor die zo ongeveer iedereen in de grond trapt - inclusief zijn hulpje McCrea en de ongevaarlijke zoon (Nicholson) van een beruchte revolverheld.

Alfred Hitchcock Presents: A Crime For Mothers

1960 | Thriller

Verenigde Staten 1960. Thriller van Ida Lupino. Met o.a. Claire Trevor, Biff Elliot, Patricia Smith, Howard McNear en Robert Sampson.

Na zeven jaar verschijnt Mrs. Mead (Trevor) opnieuw in het leven van de Birdwells, die destijds haar dochtertje Elaine, waar ze zich nooit iets van aangetrokken heeft, als baby adopteerden. Nu wil ze haar kind terug of anders een mooi bedrag in geld voor haar persoonlijk onderhoud. Mrs. Mead is echter meer dronken dan nuchter en de Birdwells zetten haar aan de deur. Via advocaten tracht ze er een zaak van te maken, maar niemand wil haar helpen. Ze heeft haar reputatie tegen. Dan ontmoet ze Phil Ames (Elliot), een privé-detective. Deze stelt haar voor het kind te kidnappen en er een hoog losgeld voor te eisen. Hierin ziet ze de oplossing van haar problemen. Een schitterend opgebouwde thriller rond een moeder die de naam niet waardig is. Trevor zet een prachtige creatie neer van een gevallen vrouw die bij de minste gelegenheid naar de fles grijpt. De suspense gaat doorlopend crescendo tot het onverwachte einde. Henry Slesar, een vaste medewerker van Hitchcock, bewerkte zijn eigen kort verhaal tot scenario. Voor de fotografie tekende John F. Warren.