Germán Cobos (1927): cast.
Er zijn 46 films gevonden.

C'est la vie, camarade!

2004 |

Frankrijk 2004. Bernard Uzan. Met o.a. Lio, Germán Cobos en Guy Bedos.

Un paraguas para tres

1992 | Komedie, Romantiek

Spanje​/​​Frankrijk 1992. Komedie van Felipe Vega. Met o.a. Juanjo Puigcorbé, Eulalia Ramón, Icíar Bollaín, Francis Lorenzo en Germán Cobos.

Puigcorbé ontmoet Ramón voor de eerste keer in een warenhuis in Madrid. Daarna speelt het toeval parten: regelmatig komen ze elkaar tegen, zodat er iets moois zou moeten opbloeien, maar dat is niet zo. Ramón durft niet en Puigcorbé versiert haar vriendin Bollain. Een heel eigenzinnige klucht der misverstanden, die echter niet helemaal geslaagd is. Eigenlijk gemaakt voor Latijns-europese betaaltv. Scenario van de regisseur zelve en fotografie van José Luis López-Linares.

Contra el viento

1990 | Drama

Spanje 1990. Drama van Fancisco Periñán. Met o.a. Antonio Banderas, Emma Suárez, Rosario Flores, Rafael Díaz en Bruce Mc.Guire.

Juan vlucht voor een incestueuze verhouding met zijn zus en verschuilt zich in een dorpje in Andalusi[KA3]e waar hij werk vindt als dagloner. Zijn zus gaat hem echter zoeken. Troebel, erotisch-psychologisch drama dat niet verstoken is van cinematografische kwaliteiten, ondanks een zekere professionele onrijpheid van de debuterende cineast (eveneens scenarioschrijver en co-producent).

Bazar Viena

1990 | Misdaad

Spanje 1990. Misdaad van Amalio Cuevas. Met o.a. Alfredo Landa, Paulina Galvez, Paco de Osca, Manuel Pereiro en Paulina Gçlvez.

Een eenzame, introverte taxichauffeur wordt smoorverliefd op een passagiere. Een verwarde en belachelijke film die slecht verteld wordt. Bovendien werd de rolprent verschillende malen opnieuw gemonteerd. Begrijpelijkerwijs was het commerciële succes van deze film nihil.

El aire de un crimen

1988 | Misdaad

Spanje 1988. Misdaad van Antonio Isasi-Isasmendi. Met o.a. Francisco Rabal, Maribel Verdú, Germán Cobos en Miguel Rellán.

In een dorp wordt het lijk van een onbekende gevonden. De inwoners vragen hulp aan de kapitein van een nabijgelegen fort. Naar zijn eigen zeggen is dit de laatste film van de Catalaanse regisseur Isasi-Isasmendi, gebaseerd op een roman van Juan Benet. Niets bijzonders.

Los Placeres ocultos

1977 | Drama, Erotiek

Spanje 1977. Drama van Eloy de la Iglesia. Met o.a. Simón Andreu, Tony Fuentes, Germán Cobos, Beatriz Rossat en Charo López.

Een bank-employé houdt zijn verhouding met een jongen verborgen voor de buitenwacht. De eerste film waarmee Eloy de la Iglesia openlijk de homoseksuele problematiek aansneed. Voordien had hij dit thema vanwege de censuur slechts zijdelings aangekaart.

Las Camareras

1976 | Drama, Erotiek

Spanje 1976. Drama van Joaquín Coll. Met o.a. Javier Escrivá, Agata Lys, Germán Cobos, Teresa Gimpera en Gracita Morales.

De wederwaardigheden van verscheidene meisjes die in een 'club' werken. Een volstrekt rampzalig pseudo-erotisch melodrama.

Las Alegres vampiras de Vogel

1974 | Horror

Spanje 1974. Horror van Julio Pérez Tabernero. Met o.a. Agata Lys, María José Cantudo, Germán Cobos en Rafael Conesa.

Twee beeldschone jonge meisjes gaan naar een dorp in Midden-Europa omdat daar vampiers zouden wonen. Dit is een betreurenswaardig slechte satire van het type-Hammer, waarin overvloedig lingerie wordt getoond.

Sexy Cat

1972 | Fantasy

Spanje 1972. Fantasy van Julio Pérez Tabernero. Met o.a. Germán Cobos, Dyanik Zurakowska, Lone Fleming, Monica Kolpek en María Villa.

De hoofdfiguur van het stripverhaal sexy cat komt tot leven en begint misdaden te plegen. Een fantastisch idee, waarvan helemaal niks werd gemaakt.

Reverendo Colt

1971 | Western

Spanje​/​​Italië 1971. Western van Leon Klimovsky. Met o.a. Guy Madison, Richard Harrison, Thomas Moore, Maria Martin en Ignazio Spalla.

In deze aardige western is Madison een priester die een colt draagt. Als op dezelfde dag dat hij in een stadje aankomt (om een kerk te bouwen) de bank wordt overvallen, ziet men een verband. De sheriff vertrouwt hem echter en Madison gaat achter het gespuis aan. Hij schiet daarbij niemand dood maar weet de bende wél op te rollen. De burgers respecteren hem, de rust is weergekeerd en de kerk kan gebouwd worden. Enzo Girolami staat in de cast vermeld als Thomas Moore.

Se armó el belén

1969 | Komedie

Spanje 1969. Komedie van José Luis Sáenz de Heredia. Met o.a. Paco Martínez Soria, Germán Cobos, Irán Eory en Julia Caba Alba.

Een priester op leeftijd wordt naar een Madrileense buitenwijk gezonden. Deze film met Martínez Soria is nog achterlijker en onuitstaanbaarder dan gemiddeld.

Quinto non ammazzare

1969 | Western

Spanje​/​​Italië 1969. Western van Leon Klimovsky. Met o.a. Steven Tedd, Germán Cobos, Sarah Ross, Alfonso Rojas en Diana Sorel.

Een westernstadje wordt door een bende getiranniseerd. Eén man gaat daar een einde aan maken. Dit doorsnee-niemendalletje heeft de bekende spaghetti-ingrediënten.

Sangue chiama sangue

1968 | Western

Italië 1968. Western van Luigi Capuano. Met o.a. Fernando Sancho, Stephen Forsyth, Germán Cobos, Antonella Judica en Lea Nanni.

Om een diamanten diadeem in handen te krijgen valt de Mexicaanse bandiet Sancho een klooster binnen. Hij rooft het juweel en schiet een serie broeders dood, daaronder ook de broer van Forsyth. Het thema is dus weer 'wraak'. Ook romantiek komt om de hoek kijken.

El Hombre del puño de oro

1967 | Mysterie

Spanje​/​​Italië 1967. Mysterie van Jaime Jesús Balcázar. Met o.a. Germán Cobos, Erika Blanc, Tomás Torres en Frank Ressell.

Een privé-detective wordt opgebeld door een jong meisje dat door een machtige misdaadorganisatie met de dood wordt bedreigd. Een alledaagse imitatiefilm waarin slechts de verderfelijke bekoorlijkheid van Erika Blanc de moeite waard is.

Wanted

1966 | Western

Italië 1966. Western van Giorgio Ferroni. Met o.a. Giuliano Gemma, Teresa Gimpera, Serge Marquand en Germán Cobos.

Een net benoemde sheriff merkt, dat in zijn plaats een handlanger van de corrupte burgemeester is aangesteld en krijgt een moord in de schoenen geschoven. Deze film uit de eerste bloeiperiode van de spaghetti-western is al tamelijk doorzichtig in gewelddadige genre-clichés.

Camerino sin biombo

1966 | Drama

Spanje 1966. Drama van José María Zabalza. Met o.a. Paloma Valdés, Gemma Cuervo, Carmen Lozano en Germán Cobos.

Twee cabaretartiesten met heel verschillende karakters, waken over het geluk van een jong meisje dat pas in het vak zit. Het lijkt wel een Mexicaanse film.

El Secreto del capitán O'Hara

1965 | Western

Spanje 1965. Western van Arturo Ruiz-Castillo. Met o.a. Germán Cobos, María Padován en Mariano Vidal Molina.

Een officier aarzelt of hij de roodhuiden zal aanvallen. Een waardeloze Spaanse kopie van enkele films van John Ford.

El Rostro del asesino

1965 | Misdaad

Spanje 1965. Misdaad van Pedro Lazaga. Met o.a. Germán Cobos, Paloma Valdés, Katia Loritz, Fernando Sancho en Perla Cristal.

Acht mensen worden in een badhuis opgesloten en vervolgens wordt één van hen neergestoken. Een aardige variatie op het thema van TEN LITTLE INDIANS, die bovendien op een goede cast kan bogen.

El Halcón de Castilla

1965 | Avonturenfilm

Spanje 1965. Avonturenfilm van José María Elorrieta. Met o.a. Germán Cobos, Mari Luz Real, Nuria Torray en Mariano Vidal Molina.

In het middeleeuwse Toledo besluit de hoofdpersoon de gemaskerde held `El Halc[KA1]on` (de Valk) te worden om een eind te maken aan de heersende onrechtvaardigheid. Een armzalig surrogaat van de ZORRO-mythe die door Douglas Fairbanks en Tyrone Power populair werd gemaakt.

Algunas lecciones de amor

1965 | Romantiek

Spanje 1965. Romantiek van José María Zabalza. Met o.a. Germán Cobos, Gloria Osuna, Mary Santpere en José Luis Lopéz Vázquez.

De film illustreert de houding van de Spanjaarden ten opzichte van de liefde. Deze schetsmatige film, zogenaamd een domumentaire met journalistiek karakter, is alleen maar belachelijk.

Los Felices 60

1964 | Romantiek

Spanje 1964. Romantiek van Jaime Camino. Met o.a. Jacques Doniol-Valcroze, Yelena Samarina, Daniel Martín en Germán Cobos.

Een korte romance van een ontevreden vrouw met een vroegere vriend van haar man. Een bezienswaardige film, boordevol intellectuele en stilistische hoogstandjes, die helaas niet altijd even waardevol zijn.

Les Parias de la gloire

1964 | Oorlogsfilm, Drama

Italië​/​​Spanje​/​​Frankrijk 1964. Oorlogsfilm van Henri Decoin. Met o.a. Maurice Ronet, Curd Jürgens, Folco Lulli, Roland Lesaffre en Tiny Young.

Een Franse sergeant, die in 1944 zijn broer heeft zien neerschieten door een Duitse pantser-officier, ziet deze drie jaar later terug als planter in Indo-China. Door de omstandigheden gedwongen sluit de Duitser zich bij het Franse commando aan en ze leren elkaar begrijpen en waarderen. De Duitser redt de Fransman het leven, maar ze zullen samen sneuvelen onder Vietnamees vuur. Dit pleidooi voor verbroedering werd te schematisch uitgewerkt om echt te overtuigen, ondanks sober spel van Ronet en Jürgens. Tegen die strekking celebreert de film tegelijk een stoere oorlogsheroïek, in een op locatie in Spanje gereconstrueerd Indo-China.

Julieta engaña a Romeo

1964 | Komedie

Spanje 1964. Komedie van José María Zabalza. Met o.a. Germán Cobos, Gloria Osuna, Juanjo Menéndez en Lina Morgan.

Drie vrouwen twisten om de liefde van een reeds overleden man. Een afgrijselijke film, zoals alle films van Zabalza.

Fuerte perdido

1964 | Drama

Spanje 1964. Drama van José María Elorrieta. Met o.a. Germán Cobos, Marta May, Ethel Rojo en José Guardiola.

Indianen besluiten een militair fort aan te vallen. Een uitgesproken schandelijke film.

Brillante porvenir

1964 | Drama

Spanje 1964. Drama van Vicente Aranda en Román Gubern. Met o.a. Germán Cobos, Serena Vergano, Josefina Guell en Arturo López.

Een jonge man van eenvoudige afkomst, stijgt op de sociaal-economische ladder. De eerste, weinig overtuigende film van Vicente Aranda, geproduceerd in samenwerking met de criticus Román Gubern.

La revoltosa

1963 | Komedie, Musical, Muziek

Spanje​/​​Mexico 1963. Komedie van José Díaz Morales. Met o.a. Teresa Lorca, Germán Cobos, Antonio Vico en Tomás Blanco.

Morales draait zijn kaskraker uit 1949 opnieuw, maar vervalt in herhaling. Het werd geen succes, hoewel hij in kleur filmde, wat de voornaamste reden voor deze remake was. Het scenario is van Fernando Merelo, Ricardo Toledo en regisseur Morales naar het gelijknamige stuk van Carlos Fernández Shaw en José López Silva. Het camerawerk is van Francisco Marin.

La Bella Lola

1962 | Historische film, Musical

Spanje​/​​Frankrijk​/​​Italië 1962. Historische film van Alfonso Balcazar. Met o.a. Sara Montiel, Antonio Cifariello, Frank Villard, Luisa Mattioli en Germán Cobos.

Een aristocraat uit de vorige eeuw maakt om een weddenschap een kroegzangeres het hof, maar wordt echt verliefd. Hoewel haar carrière een succescolle vlucht neemt, maakt de moeder van de man haar duidelijk dat een eventueel huwelijk slecht zou zijn voor zijn diplomatieke toekomst. Ze breekt vervolgens met haar minnaar en probeert haar verdriet te vergeten door op te gaan in voor de gezondheid fatale uitspanningen. Deze nauwelijks gevarieerde bewerking van La dame aux camélias, werd een muzikale smartlap, waarvan de pathetische inzet van de spelers op de giechellust van niet zo gemakkelijk te roeren toeschouwers zal werken.

Destino: Barajas

1962 | Komedie

Spanje 1962. Komedie van Ricardo Blasco. Met o.a. Germán Cobos, Marisa de Leza, Manuel Zarzo, Manolo Marán en Ricardo Valle.

Verschillende anekdotes die zich rondom het Madrileense vliegveld Barajas afspelen. Een liefdes-zedenschets, zonder pretenties maar ook onschadelijk.

Un taxi pour Tobrouk

1961 | Oorlogsfilm, Avonturenfilm

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Spanje 1961. Oorlogsfilm van Denys de La Patellière. Met o.a. Lino Ventura, Charles Aznavour, Hardy Krüger, Maurice Biraud en Germán Cobos.

Oorlogsklassieker van voornamelijk Franse bodem, over soldatenverbroedering op basis van klasse en omstandigheden in plaats van nationaliteit. Of, zoals een Franse soldaat het toelicht: 'Je moet de Duitsers doden voordat je ze leert kennen.' Rode draad is de tocht in 1942 van vier aanvankelijk verdwaalde Franse soldaten en hun Duitse krijgsgevangene door de woestijn van Libië, waarbij de haat gaandeweg plaatsmaakt voor vriendschap. Spanning, avontuur en komedie, gepresenteerd door vijf uitstekende Europese acteurs uit begin jaren zestig, met dialogen van befaamd straattaal-scenarist Michel Audiard. Gebaseerd op het boek van René Havard.

Héroes de blanco

1961 |

Spanje​/​​Argentinië 1961. Enrique Carreras. Met o.a. Mercedes Carreras, Hurd Hatfield, Carlos Estrada en Germán Cobos.

Een jonge, knappe vrouwelijke arts komt in een ziekenhuis waar zij deel zal gaan uitmaken van een team dat uitsluitend uit mannen bestaat. Een zeer slechte film.

El Hombre del expreso de Oriente

1961 | Komedie

Spanje 1961. Komedie van Francisco García. Met o.a. Germán Cobos, Roberto Camardiel, Manuel Zarzo en Erasmo Pascual.

Tijdens een kerstfeest stemmen drie zwervers er in toe in een dorpje voor Driekoningen te spelen. Een overgevoelige huilfilm die van geen enkel belang is.

Abuelita charlestón

1961 | Komedie

Spanje 1961. Komedie van Javier Setó. Met o.a. Maruja Díaz, Espartaco Santoni, Germán Cobos en Yelena Samarina.

In deze amoureuze verwikkelingen (die in verschillende periodes plaatsvinden) staat telkens de aantrekkingskracht van dameskousen op de man centraal. Dit is één van de komedies van het in die tijd bekende artiestenechtpaar Maruja Díaz/Espartaco Santoni.

Un Paso al frente

1960 | Drama

Spanje 1960. Drama van Ramón Torrado. Met o.a. Germán Cobos, Julio Núñez, José Campos, Tomás Blanco en Alfredo Mayo.

De lotgevallen van een aantal leerlingen van de parachutistenschool. De zeer middelmatige regisseur Ramón Torrado probeerde hiermee het succes van zijn film BOTÓN DE ANCLA te herhalen.

A las cinco de la tarde

1960 | Drama

Spanje 1960. Drama van Juan Antonio Bardem. Met o.a. Francisco Rabal, Nuria Espert, Germán Cobos en Enrique A. Diosdado.

In deze film ontstaat een vriendschap tussen twee stierenvechters (de één heeft afgedaan en is bangelijk, de ander is op het hoogtepunt van zijn populariteit) vóór een zeer belangrijk gevecht. Een van de weinige kritische Spaanse films over de wereld van de stierenvechters. Triomfen en folklore ontbreken dan ook.

Despedida de soltero

1959 | Drama

Spanje 1959. Drama van Eugenio Martín. Met o.a. Germán Cobos, Silvia Solar, José Isbert en Matilde Muñoz Sampedro.

Een verloofd stel kan niet trouwen uit geldgebrek. Een drama van neorealistische makelij, goed en met een zekere trefzekerheid gespeeld. De eerste film van Martín.

Susana, pura nata

1958 | Komedie

Italië​/​​Spanje 1958. Komedie van Steno. Met o.a. Marisa Allasio, Germán Cobos, Luz Márquez en Fernando Sancho.

Een slagroompasteitje blijkt de sleutel tot een gelukkig huwelijk te zijn. Een weinig vernuftige komedie met een nog slechtere regie.

Soledad

1958 | Drama

Italië​/​​Spanje 1958. Drama van Enrico Gras en Mario Craveri. Met o.a. Mario Cerveri, Fernando Fernán-Gómez, Pilar Cansino, Germán Cobos en Fernando Fernán Gómez.

Een jongen onderneemt een lange reis om zodoende te vergeten dat zijn geliefde met een buitenlandse miljonair zal trouwen. Een vervelende en slecht geregisseerde film.

Operación Popoff

1958 | Komedie, Sportfilm

Italië​/​​Spanje 1958. Komedie van Steno. Met o.a. Sylva Koscina, Germán Cobos en Fernando Sancho.

Een Russisch damesbasketballteam komt naar Rome om te spelen en te spioneren. Een beschamende Spaans-Italiaanse bijdrage aan de Koude Oorlog van de jaren vijftig.

El Angel está en la cumbre

1958 | Drama, Romantiek

Spanje 1958. Drama van Jesús Pascual. Met o.a. María Cofán, Germán Cobos, Francisco Piquer en Mercedes Monterrey.

Het grote idool van het nationale voetbalelftal moet, op het hoogtepunt van zijn populariteit, opgenomen worden in een ziekenhuis. Dit sentimentele melodrama is slecht geregisseerd, en ook het acteerwerk houdt niet over.

El Amor empieza en sábado

1958 | Komedie, Romantiek

Spanje 1958. Komedie van Victorio Aguado. Met o.a. Erika Remberg, Gustavo Rojo, Elisa Montés en Germán Cobos.

Op het Spaanse filiaal van een belangrijk Amerikaans distributiekantoor wordt een inspecteur verliefd op een programmamedewerkster. Dit moet een komedie in het wereldje van de filmdistributiemaatschappijen voorstellen, vol met verhoudingen en onbeantwoorde liefdes.

Torrepartida

1956 | Avonturenfilm

Spanje 1956. Avonturenfilm van Pedro Lazaga. Met o.a. Enrique A. Diosdado, Germán Cobos, Adolfo Marsillach en Fernando Sancho.

Een wrede straatrover vervloekt zijn broer, omdat deze zijn verloofde heeft afgepikt. Een zeer onopvallende avonturenfilm.

Roberto el diablo

1956 | Romantiek

Spanje 1956. Romantiek van Pedro Lazaga. Met o.a. Germán Cobos, María Mahor, Roberto Rey en José María Lado.

De zoon van een dorpspotentaat wordt verliefd op de dochter van de tegenstander van zijn vader. Vreselijk onbenullig.

Retorno a la verdad

1956 | Drama

Spanje 1956. Drama van Antonio del Amo. Met o.a. Susana Canales, Julio Peña, Angel Ter en Germán Cobos.

Een vrouw, die zich in de steek gelaten voelt door haar echtgenoot, laat haar oog vallen op een aantrekkelijke jonge man. Hoewel het scenario niet veel voorstelt, blijkt uit de film dat Antonio del Amo een groot regisseur was. Dat zou je niet zeggen als je naar zijn Joselito- en andere films kijkt.

Lady Doctor

1956 |

1956. Camillo Mastrocinque. Met o.a. Germán Cobos, Titina De Filippo, Vittorio De Sica, Totò en Abbe Lane.

Een vrouw, die zich in de steek gelaten voelt door haar echtgenoot, laat haar oog vallen op een aantrekkelijke jonge man. Hoewel het scenario niet veel voorstelt, blijkt uit de film dat Antonio del Amo een groot regisseur was. Dat zou je niet zeggen als je naar zijn Joselito- en andere films kijkt.

La vida es maravillosa

1955 | Komedie

Spanje 1955. Komedie van Pedro Lazaga. Met o.a. Germán Cobos, Elena Espejo, Antonio Prieto en Juanjo Menéndez.

Deze film vertelt ons dat het leven geweldig is, ondanks de hindernissen en problemen waar de mensen mee te maken hebben. Een van de minder populaire rolprenten van deze regisseur, verzadigd met een te kunstmatig optimisme.

Cuerda de presos

1955 | Avonturenfilm

Spanje 1955. Avonturenfilm van Pedro Lazaga. Met o.a. Antonio Prieto, Germán Cobos, Fernando Sancho en Maite Pardo.

Verscheidene gevangenen worden bewaakt door de Guardia Civil. In de beste film van Lazaga wordt het landschap op een fantastische manier gebruikt en acteert Antonio Prieto erg goed. De film had zo sterk te lijden onder de censuur, dat hij drie dagen na de première uit de roulatie moest worden genomen.