Ken Higgins: camera.
Er zijn 4 films gevonden.

The Strange Case of the End of Civilisation as We Know It

1977 | Mysterie

Verenigd Koninkrijk 1977. Mysterie van Joseph McGrath. Met o.a. Charlotte Alexandra, Maurice Kaufman, John Cleese, Arthur Lowe en Ron Moody.

VV.

Golden Rendezvous

1977 | Misdaad, Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1977. Misdaad van Ashley Lazarus. Met o.a. Richard Harris, Ann Turkel, David Janssen, Burgess Meredith en John Vernon.

Aantrekkelijke acteurs in een vrij magere bewerking van het boek van Alistair MacLean over een varend spel-casino dat door terroristen gegijzeld wordt. Het scenario is van Stanley Price. Het camerawerk is van Ken Higgins. Ook bekend als NUCLEAR TERROR.

You Can't Win 'em All

1970 | Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk 1970. Avonturenfilm van Peter Collinson. Met o.a. Tony Curtis, Charles Bronson, Michèle Mercier, Patrick Magee en Grégoire Aslan.

Twee Amerikaanse avonturiers, Curtis en Bronson, leveren in het Turkije van 1922, samen met een groepje volgelingen, diensten aan de meestbiedende. Ze aanvaarden een opdracht van de sultan om een goudtransport per trein door een reeks hinderlagen te loodsen. Ze hopen zich uiteindelijk meester te kunnen maken van de schat. Maar er wacht hen een onaangename verrassing. Komische actiefilm met veel flair gespeeld door beide hoofdvertolkers, die zich goed raad weten met enkele grootschalige gevechtsscènes en het typisch Britse flegma in de dialogen. Het scenario van Leo Gordon, fetisj-acteur uit de Corman-stal die ook een klein rolletje vertolkt, is echter banaal en voorspelbaar. De mooie Turkse landschappen werden gefilmd door Ken Higgins en Bert Kaempfert componeerde een swingende score. Gedraaid in Panavision.

Hot Millions

1968 | Komedie, Misdaad

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1968. Komedie van Eric Till. Met o.a. Peter Ustinov, Maggie Smith, Karl Malden, Bob Newhart en Robert Morley.

Heerlijke, ironische onzin waarin Ustinov een computersysteem uitbuit om een bank fors op te lichten. Zijn vrouw blijkt echter veel uitgekookter. De film is raak van sfeer en acteurs zijn prima op dreef en maken ze het geheel zeer levendig. Al doet de technologie belachelijk verouderd aan en is de prent in zijn aankleding behoorlijk gedateerd, het is kostelijk amusement dat de aandacht vast houdt. Scenario van Ustinov en Ira Wallach. Camerawerk van Ken Higgins.