Barbara Probst: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Le semeur

2017 | Drama, Romantiek

Frankrijk​/​​België 2017. Drama van Marine Francen. Met o.a. Pauline Burlet, Géraldine Pailhas, Alban Lenoir, Iliana Zabeth en Françoise Lebrun.

Ten tijde van de staatsgreep van Napoleon III in 1851 worden alle mannen weggevoerd uit een afgelegen, republikeinsgezind boerenbergdorp. De overgebleven, huwbare vrouwen sluiten een pact: mocht er ooit nog een man langskomen, dan zullen ze die delen. Een op ware gebeurtenissen gebaseerde oefening in vrijheid, gelijkheid en zusterschap die de nodige spanningen oplevert. Sprookjesachtig vormgegeven in een passend, benauwend vierkant beeldformaat. Maar met die idyllische schoonheid levert de film ook zijn eigen kanttekening: het oogt allemaal net te mooi om waar te zijn.

Demain dès l'aube

2009 | Drama

Frankrijk 2009. Drama van Denis Dercourt. Met o.a. Vincent Perez, Jérémie Renier, Aurélien Recoing, Anne Marivin en Gérald Laroche.

Gedeprimeerde pianist Mathieu let tijdens een hospitaalverblijf van hun moeder op jongere en geestelijk instabiele broer Paul. Deze sleept hem mee in de vreemde wereld waar oorlogshistorisch verdwaasden fanatiek Napoleontische veldslagen naspelen. Regisseur en altviolist Dercourt, al op dreef met de subtiele pianothriller La tourneuse de pages, laat opnieuw grenzen tussen drama en psychothriller vervagen. Deze keer versmelten ook spel en realiteit. Kostuumscènes harmoniëren met klassieke klanken, stemmige fotografie vangt perfect het sinistere rollenspel in de nevelochtend. Filmtitel ('Morgen bij dageraad') verwijst naar een beroemd dodengedicht van Victor Hugo.

Le frangin d'Amérique

2005 | Drama

Frankrijk 2005. Drama van Jacques Fansten. Met o.a. Esteban Carvajal-Alegria, Barbara Probst en Grégoire Leprince-Ringuet.

Gedeprimeerde pianist Mathieu let tijdens een hospitaalverblijf van hun moeder op jongere en geestelijk instabiele broer Paul. Deze sleept hem mee in de vreemde wereld waar oorlogshistorisch verdwaasden fanatiek Napoleontische veldslagen naspelen. Regisseur en altviolist Dercourt, al op dreef met de subtiele pianothriller La tourneuse de pages, laat opnieuw grenzen tussen drama en psychothriller vervagen. Deze keer versmelten ook spel en realiteit. Kostuumscènes harmoniëren met klassieke klanken, stemmige fotografie vangt perfect het sinistere rollenspel in de nevelochtend. Filmtitel ('Morgen bij dageraad') verwijst naar een beroemd dodengedicht van Victor Hugo.