Robert Presley: camera.
Er zijn 3 films gevonden.

A Christmas Carol

2009 | Familiefilm, Animatie, Drama, Fantasy

Verenigde Staten 2009. Familiefilm van Robert Zemeckis. Met o.a. Jim Carrey, Gary Oldman, Colin Firth, Daryl Sabara en Robin Wright.

Dickens' kerstvertelling is de MPV van filmmaker en acteur; in je jonge jaren spuug je erop maar op gevorderde leeftijd ga je geheid voor de bijl. Zo ook regisseur Robert Zemeckis en acteur Jim Carrey, getuige deze zoveelste versie van het standaardwerk uit 1843. Uiteraard geeft iedere maker een eigen draai aan het verhaal. Zemeckis' stempel was het gebruik van de indrukwekkende IMAX 3D technologie zodat in de juiste bioscoop de druppel aan Scrooge's koude neus vervaarlijk boven je schoot bungelt. Op een doorsnee tv heb je er weinig aan.

Beowulf

2007 | Fantasy, Animatie, Avonturenfilm

Verenigde Staten 2007. Fantasy van Robert Zemeckis. Met o.a. Ray Winstone, Angelina Jolie, Anthony Hopkins, Robin Wright en Crispin Glover.

De hallen van de Deense koning Hrothgar krijgen met enige regelmaat ongewenst bezoek van het trolachtige, oersterke monster Grendel. Held Beowulf wil dat varkentje wel even wassen, maar stuit dan op Grendels moeder. Regisseur Zemeckis gebruikte voor zijn zeer losse bewerking van het oude Engelse epos de motion capture-techniek die hij ook al in The Polar Express (2004) toepaste. Hij liet gerenommeerde acteurs de scènes spelen, waarna de computer ze verving door geanimeerde personages. Mooi, maar de subtiliteiten van het acteerwerk gaan uiteindelijk toch verloren.

The Polar Express

2004 | Animatie, Avonturenfilm, Familiefilm, Fantasy

Verenigde Staten 2004. Animatie van Robert Zemeckis. Met o.a. Tom Hanks, Peter Scolari, Michael Jeter, Nona Gaye en Eddie Deezen.

Een jongetje twijfelt aan het bestaan van de Kerstman. Maar op een decembernacht mag hij mee met een magische stoomtrein, naar de Noordpool. Zal hij zijn geloof hervinden? Opzienbarender dan het verhaal in deze kerstfilm is de techniek. Tom Hanks kroop in een pak dat het mogelijk maakte dat een computer al zijn bewegingen en gelaatsuitdrukkingen analyseerde van de vijf personages die hij speelde en transformeerde tot griezelig levensechte computergegenereerde mensen. Alleen hun ogen lijken nog wat doods. The Polar Express maakte duidelijk dat animatie en speelfilm steeds meer naar elkaar toegroeien.