Hiroyuki Kitakubo: regie.
Er zijn 3 films gevonden.

Blood: The Last Vampire

2000 | Anime, Animatie, Horror

Japan 2000. Anime van Hiroyuki Kitakubo.

Roujin-Z

1991 | Anime

Japan 1991. Anime van Hiroyuki Kitakubo.

In Japanse animatiefilms komen, net als in de stripboeken waarop ze zijn gebaseerd, verbazend abstracte onderwerpen aan de orde. Voor een bespiegeling over de zin van het leven draait een gemiddelde stripfiguur z'n hand niet om. Maar vroom of serieus zijn de rolprenten allerminst: er worden rake klappen uitgedeeld, er vloeit veel bloed, en alles gaat oppervlakkig vlot. In Roujin-Z wordt het vraagstuk van de vergrijzing aangepakt. Bejaarden worden tot aan hun dood toe aan een soort robot gekluisterd. Ze komen overigens niets tekort, want hun gecomputeriseerde 'omhulsel' schrijft medicijnen voor, masseert en trakteert op vlotte videospelletjes. Wel oppassen dat de oudjes niet met robot en al levend worden begraven, want ook in de verre toekomst laten de technici wel es een steekje vallen. Het script van Roujin-Z werd geschreven door Katsuhiro Otomo die zelf oa tekende voor de bloederige sf-animatiefilm Akira. Japans met Engelse ondertiteling.

Roujin Z

1991 | Animatie, Sciencefiction, Actiefilm

Japan 1991. Animatie van Hiroyuki Kitakubo.

De oude hartlijder Kijuro Takazawa wordt door het Ministerie van Welzijn van zijn ziekbed gelicht. Tijdens een persconferentie wordt het luxebed `Roujin Z` voorgesteld, een computer van de zesde generatie, speciaal ontworpen om chronisch zieken te verzorgen. Takazawa`s verpleegster Haruko is niet zo gelukkig met het feit dat haar pati[KA3]ent het proefkonijn is. Op een avond krijgt ze een hulpkreet binnen via haar computer. De doodzieke Takazawa wil uit het laboratorium weg. In de loop van de gebeurtenissen begint Haruko te vermoeden dat het `Roujin Z`- project een meer sinistere bestaansreden heeft. Een `manga` met meer oog voor de personages dan voor de actie en tevens een pleidooi voor een menselijke behandeling van ouderlingen. De apocalyptische eindsc[KA2]enes zijn erg indrukwekkend. AKIRA- cineast Katsuhiro Otomo (algemeen beschouwd als de vader van de 'manga') baseerde het scenario op zijn eigen tekenstrip. De animatie-regie was in handen van Fumio Iida. Voor de fotografie was Hideo Okuzaki verantwoordelijk. Stereo.