W.A.Mozart: muziek.
Er zijn 4 films gevonden.

Acque di primavera

1989 | Romantiek, Drama

Verenigd Koninkrijk​/​​Italië​/​​Frankrijk​/​​Verenigde Staten 1989. Romantiek van Jerzy Skolimowski. Met o.a. Timothy Hutton, Nastassja Kinski, Valeria Golino, Wiliam Forsythe en Urbano Barberini.

Een driehoeksverhouding in het 19e eeuwse Duitsland. Dimitri (Hutton), een jonge, idealistische Russische aristocraat ontmoet een jong Italiaans meisje, Gemma (Golino), de dochter van een banketbakker. Ze worden verliefd en zij verbreekt haar verloving. Maar Dimitri ontmoet een andere vrouw, de vrijpostige en rijke Maria (Kinski), die weinig scrupules heeft. Hij is door haar gefascineerd en wil met haar trouwen. Onzinfilm zonder kop of staart.

Drowning by Numbers

1988 | Drama, Experimenteel, Komedie

Verenigd Koninkrijk​/​​Nederland 1988. Drama van Peter Greenaway. Met o.a. Bernard Hill, Joan Plowright, Juliet Stevenson, Joely Richardson en Jason Edwards.

Oma, moeder en dochter, alle drie Cissie Colpitts geheten, verdrinken ieder hun echtgenoot en verleiden een patholoog- anatoom om de feiten te vervalsen. Een sensueel en grappig verhaal vol met getallen en wiskundige constructies, kenmerkend voor Greenaway. Beeldschone scènes gespeeld door topacteurs, prachtig in beeld gebracht door Sacha Vierny. De film werd in Cannes bekroond met een prijs voor de beste artistieke bijdrage.

Ich liebe dich, ich töte dich

1971 | Drama, Fantasy

Duitsland 1971. Drama van Uwe Brandner. Met o.a. Rolf Becker, Hannes Fuchs, Marianne Blomquist, Nikolaus Dutsch en Helmut Brasch.

Een vreemde, maar indringende satire op de Heimatfilm. Een dorpsonderwijzer krijgt toestemming op wolven te jagen maar schiet herten, waarna de politie hem doodschiet.

La Marseillaise

1937 | Historische film, Drama, Experimenteel

Frankrijk 1937. Historische film van Jean Renoir. Met o.a. Pierre Renoir, Lise Delamare, Louis Jouvet, Aimé Clariond en Maurice Escande.

Een epische reconstructie van de gebeurtenissen op 14 juli 1789, zowel aan het hof van Lodewijk XVI, bij de inname van de Bastille, het boerenverzet in de Provence en de revolutionaire acties in Marseille. Renoirs onverschilligheid voor een conventionele scenario-opbouw doet deze film tientallen jaren later nog modern lijken. De aandacht voor steeds weer andere individuen binnen de massabeweging geeft de revolutie menselijk reliëf zonder in anekdotes te ontsporen.