Moniek Toebosch: cast en muziek.
Er zijn 18 films gevonden.

Confidential

2001 |

Nederland 2001. Frans Zwartjes. Met o.a. Oshi, Trix, en Mike Paschenegger, Moniek Toebosch en Lodewijk de Boer.

Frans Zwartjes, filmmaker

1998 | Documentaire, Biografie, Experimenteel

Nederland 1998. Documentaire van Mat van Hensbergen. Met o.a. Moniek Toebosch, Lodewijk de Boer, Frans Zwartjes, George Schouten en Humanistische Omroep Stichting.

Beyond

1992 | Experimenteel

Nederland 1992. Experimenteel van Frans Zwartjes. Met o.a. Christian Anders, Tom Jansen en Moniek Toebosch.

Paul Chevrolet en de Ultieme Hallucinatie

1985 | Komedie

Nederland 1985. Komedie van Pim de la Parra. Met o.a. Peter Faber, Jenny Arean, Liz Snoyink, Ellen Vogel en Cas Enkelaar.

Een inventieve, gedeeltelijk geïmproviseerde B-film met Faber als een ontevreden schrijver van detectiveromans, die in een sfeervol gefotografeerd en functioneel benut Amsterdam de ene rare vogel na de andere tegen het lijf loopt. Bewust rommelig en nauwelijks gehinderd door een scenario moet de film het vooral hebben van sterke, geïsoleerde scènes en een aantal opmerkelijke acteurs-prestaties. Met name Faber bewijst nog maar eens zijn grote klasse, hoewel zijn inspanningen voor een groot deel verloren gaan in een eigenzinnig, doelloos geheel waar je als toeschouwer moeilijk vat op krijgt.

De Smaak van Water

1982 | Familiefilm

Nederland 1982. Familiefilm van Orlow Seunke. Met o.a. Gerard Thoolen, Dorijn Curvers, Hans van Tongeren, Joop Admiraal en Olga Zuiderhoek.

Indringende eersteling van Orlow Seunke werd in 1982 in Venetië bekroond met een Gouden Leeuw voor het Beste Speelfilmdebuut. Het vaderlandse filmjournaille deed er nog een schepje bovenop met de Prijs van de Nederlandse Filmkritiek tijdens de tweede editie van de Nederlandse Filmdagen in Utrecht. Thoolen is de ambtenaar die verbeeldt waar de hulpverlening ophoudt en de persoonlijke betrokkenheid begint als hij een verwilderd meisje aantreft in de kast van haar overleden ouders. Een evergreen in het opleidingstraject van sociale hulpverleners.

In Extremo

1981 | Drama

Nederland 1981. Drama van Frans Zwartjes. Met o.a. Lisa de Rooy, Moniek Toebosch, Tom Janssen, Armand Perrenet en Helen Hedy.

Een dramatisch-experimentele film, die tegelijk een bijtende satire is op het commerciële galeriegebeuren en toestanden rondom 'performances' en dergelijke.

Taboe

1979 |

Nederland 1979. Frans Zwartjes. Met o.a. Jasper Zwartjes en Moniek Toebosch.

Een dramatisch-experimentele film, die tegelijk een bijtende satire is op het commerciële galeriegebeuren en toestanden rondom 'performances' en dergelijke.

Pentimento

1979 |

Nederland 1979. Frans Zwartjes. Met o.a. Ainee Marianne, Monique Toebosch, Helen Hedi, Trix Zwartjes en Ronald Beer.

Een dreigende satire op de machtsverhoudingen in de maatschappij, een feministischer film dan feministes meenden te moeten begrijpen. Een arts verzamelt lichamen van levende vrouwen in een abattoir. Sommige scènes zijn erg schokkend. Zwartjes heeft zijn experimentele toets laten varen: de sfeer doet nogal SF-achtig aan, maar zijn gruwelijke filmische spel met macht en onmacht blijft een belangwekkend kijkspel.

Holy Family

1974 |

Nederland 1974. Frans Zwartjes. Met o.a. Moniek Toebosch, Trix Zwartjes en Mike Paschenegger.

Een dreigende satire op de machtsverhoudingen in de maatschappij, een feministischer film dan feministes meenden te moeten begrijpen. Een arts verzamelt lichamen van levende vrouwen in een abattoir. Sommige scènes zijn erg schokkend. Zwartjes heeft zijn experimentele toets laten varen: de sfeer doet nogal SF-achtig aan, maar zijn gruwelijke filmische spel met macht en onmacht blijft een belangwekkend kijkspel.

Bedsitters

1974 |

Nederland 1974. Frans Zwartjes. Met o.a. Moniek Toebosch, Trix Zwartjes en Armand Perrenet.

Een dreigende satire op de machtsverhoudingen in de maatschappij, een feministischer film dan feministes meenden te moeten begrijpen. Een arts verzamelt lichamen van levende vrouwen in een abattoir. Sommige scènes zijn erg schokkend. Zwartjes heeft zijn experimentele toets laten varen: de sfeer doet nogal SF-achtig aan, maar zijn gruwelijke filmische spel met macht en onmacht blijft een belangwekkend kijkspel.

Audition

1973 |

Nederland 1973. Frans Zwartjes. Met o.a. Tineke, Moniek Toebosch en Christian Anders.

Een dreigende satire op de machtsverhoudingen in de maatschappij, een feministischer film dan feministes meenden te moeten begrijpen. Een arts verzamelt lichamen van levende vrouwen in een abattoir. Sommige scènes zijn erg schokkend. Zwartjes heeft zijn experimentele toets laten varen: de sfeer doet nogal SF-achtig aan, maar zijn gruwelijke filmische spel met macht en onmacht blijft een belangwekkend kijkspel.

Through the Garden into the Living

1970 |

Nederland 1970. Frans Zwartjes. Met o.a. Lodewijk de Boer, Trix Zwartjes, Tineke en Moniek Toebosch.

Een dreigende satire op de machtsverhoudingen in de maatschappij, een feministischer film dan feministes meenden te moeten begrijpen. Een arts verzamelt lichamen van levende vrouwen in een abattoir. Sommige scènes zijn erg schokkend. Zwartjes heeft zijn experimentele toets laten varen: de sfeer doet nogal SF-achtig aan, maar zijn gruwelijke filmische spel met macht en onmacht blijft een belangwekkend kijkspel.

Spectator

1970 |

Nederland 1970. Frans Zwartjes. Met o.a. Moniek Toebosch en Christian Anders.

Een dreigende satire op de machtsverhoudingen in de maatschappij, een feministischer film dan feministes meenden te moeten begrijpen. Een arts verzamelt lichamen van levende vrouwen in een abattoir. Sommige scènes zijn erg schokkend. Zwartjes heeft zijn experimentele toets laten varen: de sfeer doet nogal SF-achtig aan, maar zijn gruwelijke filmische spel met macht en onmacht blijft een belangwekkend kijkspel.

Spare Bedroom

1970 |

Nederland 1970. Frans Zwartjes. Met o.a. Moniek Toebosch en Christian Anders.

Een dreigende satire op de machtsverhoudingen in de maatschappij, een feministischer film dan feministes meenden te moeten begrijpen. Een arts verzamelt lichamen van levende vrouwen in een abattoir. Sommige scènes zijn erg schokkend. Zwartjes heeft zijn experimentele toets laten varen: de sfeer doet nogal SF-achtig aan, maar zijn gruwelijke filmische spel met macht en onmacht blijft een belangwekkend kijkspel.

Seats Two

1970 |

Nederland 1970. Frans Zwartjes. Met o.a. Moniek Toebosch en Trix Zwartjes.

Een dreigende satire op de machtsverhoudingen in de maatschappij, een feministischer film dan feministes meenden te moeten begrijpen. Een arts verzamelt lichamen van levende vrouwen in een abattoir. Sommige scènes zijn erg schokkend. Zwartjes heeft zijn experimentele toets laten varen: de sfeer doet nogal SF-achtig aan, maar zijn gruwelijke filmische spel met macht en onmacht blijft een belangwekkend kijkspel.

Behind Your Walls

1970 |

Nederland 1970. Frans Zwartjes. Met o.a. Trix Zwartjes, Lodewijk de Boer, Moniek Toebosch en Tineke.

Een dreigende satire op de machtsverhoudingen in de maatschappij, een feministischer film dan feministes meenden te moeten begrijpen. Een arts verzamelt lichamen van levende vrouwen in een abattoir. Sommige scènes zijn erg schokkend. Zwartjes heeft zijn experimentele toets laten varen: de sfeer doet nogal SF-achtig aan, maar zijn gruwelijke filmische spel met macht en onmacht blijft een belangwekkend kijkspel.

Eating

1969 |

Nederland 1969. Frans Zwartjes. Met o.a. Nelleke van de Krogt, Moniek Toebosch en Trix Zwartjes.

Een dreigende satire op de machtsverhoudingen in de maatschappij, een feministischer film dan feministes meenden te moeten begrijpen. Een arts verzamelt lichamen van levende vrouwen in een abattoir. Sommige scènes zijn erg schokkend. Zwartjes heeft zijn experimentele toets laten varen: de sfeer doet nogal SF-achtig aan, maar zijn gruwelijke filmische spel met macht en onmacht blijft een belangwekkend kijkspel.

Anamnesis

1969 |

Nederland 1969. Frans Zwartjes. Met o.a. Lodewijk de Boer en Trix Zwartjes.

Een dreigende satire op de machtsverhoudingen in de maatschappij, een feministischer film dan feministes meenden te moeten begrijpen. Een arts verzamelt lichamen van levende vrouwen in een abattoir. Sommige scènes zijn erg schokkend. Zwartjes heeft zijn experimentele toets laten varen: de sfeer doet nogal SF-achtig aan, maar zijn gruwelijke filmische spel met macht en onmacht blijft een belangwekkend kijkspel.