Yoshio Miyajima: camera.
Er zijn 3 films gevonden.

Ai no borei

1978 | Drama, Erotiek

Japan​/​​Frankrijk 1978. Drama van Nagisa Ôshima. Met o.a. Kazuko Yoshiyuki, Tatsuya Fuji, Takahiro Tamura en Takuzo Kawatani.

Ook bekend als L'empire de la passion, In the Realm of Passion, Phantom Love en nog een hele reeks namen. Nagisa borduurt voort op de stijl en thematiek van zijn omstreden Ai no corrida/In the Realm of the Senses uit 1976, over een sadomasochistische relatie, inclusief expliciete seksscènes. Ditmaal staat een verhouding tussen een getrouwde vrouw en haar jongere minnaar centraal. Wanneer zij haar echtgenoot vermoorden, keert deze terug als geest om hen te confronteren. Ai no borei toont aan dat Japanse spookfilms als Ringu en Ju-on in een traditie staan. Nagisa Oshima won in 1978 de regieprijs in Cannes.

Kaidan

1964 | Horror, Mysterie, Experimenteel

Japan 1964. Horror van Masaki Kobayashi. Met o.a. Rentaro Mikuni, Michiko Aratama, Keiko Kishi, Tatsuya Nakadai en Michiyo Aratama.

Enkele bovennatuurlijke verhalen, gebaseerd op het werk van Lafcadio Hearn, met in de hoofdrollen samoerais, barden, monniken en geesten. Verfijnde, mooie beelden. Ook bekend als KWAIDAN.

Harakiri

1962 | Drama, Actie

Japan 1962. Drama van Masaki Kobayashi. Met o.a. Tatsuya Nakadai, Akira Ishihama, Shima Iwashita, Rentaro Mikuni en Masao Mishima.

Samoerai-tragedie die zich afspeelt in de 17de eeuw. Na jaren van uitputtende oorlogen tussen de diverse heren, dwalen vele samoerai rond zonder heer en dus zonder bron van inkomsten. Eén van hen klopt aan bij de clan Ii met het verzoek om zelfmoord te mogen plegen in hun tuin. Een groots, visueel indrukwekkend epos, bekroond met de juryprijs op het festival van Cannes. Een van de hoogtepunten uit het oeuvre van Masaki Kobayashi (The Human Condition-trilogie), die buiten Japan misschien minder bekend is dan de twee grootheden van de klassieke Japanse cinema, Akira Kurosawa en Yasujiro Ozu, maar absoluut niet voor hen onderdoet.