Meret Becker

Acteur, Componist

Meret Becker is acteur en componist.
Er zijn 39 films gevonden.

Feuchtgebiete

2013 | Komedie, Drama

Duitsland 2013. Komedie van David Wnendt. Met o.a. Carla Juri, Christoph Letkowski, Marlen Kruse, Meret Becker en Axel Milberg.

Persoonlijke hygiëne is overschat, betoogt de vrijgevochten Helen (Juri), die bij haar erotische experimenten de grenzen van de goede smaak voortdurend met armlengtes overschrijdt. Na een ongeluk met een aambei belandt ze in het ziekenhuis, waar ze haar pijlen richt op de aantrekkelijke verpleger Robin (Letkowski). Slim opgezette, vermakelijke shock-romcom, die op het dramatische vlak wat te gekunsteld blijkt om aan het hart te gaan. En uiteindelijk eerder rolbevestigend dan taboedoorbrekend uitpakt. Naar de gelijknamige schandaalroman van presentatrice/actrice Charlotte Roche.

Quellen des Lebens

2013 | Drama

Duitsland 2013. Drama van Oskar Roehler. Met o.a. Jürgen Vogel, Meret Becker, Moritz Bleibtreu, Lavinia Wilson en Lisa Smit.

Roehler nam weer een champagnebad in de subsidiepot met deze bewerking van zijn autobiografische roman Herkunft ('Afkomst'). De bijna drie uur durende, drie generaties omspannende familiegeschiedenis schetst tezelfdertijd een beeld van (West-)Duitsland tussen 1949 en '79. Het ik-je in dit Fassbindereske fresco is Roehlers alter ego Robert Freytag, kind van ongeneeslijk progressieve bohémienouders met narcistenkarakter. De veronderstelde lulligheid van 'de provincie' wordt gesymboliseerd door tuinkabouters. Soms amusante, maar vooral artificiële en achterhaalde Autorenkino met dat tandenknarssfeertje van politiek-culturele belangrijkheid.

Boxhagener Platz

2010 | Historische film, Drama

Duitsland/Frankrijk 2010. Historische film van Matti Geschonneck. Met o.a. Gudrun Ritter, Samuel Schneider, Horst Krause, Jürgen Vogel en Meret Becker.

Eind jaren zestig wonen de twaalfjarige Holger (Schneider) en zijn oma Otti (Ritter) in een rustig wijkje rond de Oost-Berlijnse Boxhagener Platz. Holgers vader werkt bij de Volkspolizei en staat zelfs niet toe dat er naar westerse tv-zenders wordt gekeken, met al die beelden van studentenprotest. Oma heeft al zes mannen versleten, maar heeft op hoge leeftijd nog steeds sjans, van een voormalige nazi en van een oude stakingsleider. En dan wordt er iemand vermoord. Sfeervolle ostalgie van regisseur Geschonneck, die opgroeide in de buurt. Goed spel, vooral van Ritter.

Komm näher

2006 | Komedie, Drama, Romantiek

Duitsland 2006. Komedie van Vanessa Jopp. Met o.a. Meret Becker, Stefanie Stappenbeck, Heidrun Bartholomäus, Hinnerk Schönemann en Jana Pallaske.

Geïnspireerd door Mike Leigh liet Jopp haar acteurs al improviserend meewerken aan het script van dit tragikomische drama dat zich afspeelt in hedendaags Berlijn. Drie verhaallijnen worden losjes met elkaar verweven: een driehoeksverhouding tussen een taxichauffeur, een alleenstaande moeder en haar tienerdochter, een romance tussen een agent en een vrouw die hij komt waarschuwen de muziek zachter te zetten (een gegeven dat trouwens precies zo voorkomt in P.T. Andersons Magnolia), en het verhaal van haar financieel beperkte zus en zwager. Het beeld van eenzaamheid in de grote stad is treffend, al zijn niet alle verwikkelingen even geloofwaardig uitgewerkt.

Urlaub vom Leben

2005 | Drama

Duitsland 2005. Drama van Neele Leana Vollmar. Met o.a. Gustav-Peter Wöhler, Petra Zieser, Meret Becker en Lars Rudolph.

Rolf Köster is van middelbare leeftijd, heeft een duffe baan, beschouwt vrouw en kinderen als vreemden, kampt met overgewicht en hangt 's avonds het liefst voor de buis. De geoefende kijker weet dan genoeg: een onverwachte plotwending zal een voorzichtige ommekeer in het leven van de hoofdpersoon teweegbrengen. In deze vermakelijke, fraai ogende Duitse tv-film gaat dat zo: Köster moet gedwongen een week vakantie opnemen. Hij weet zich geen raad met de vrije tijd, zegt thuis niks en gaat stiekem rondzwerven door de stad. Dan ontmoet hij een levenslustige taxichauffeuse.

Polly Blue Eyes

2005 | Komedie, Misdaad, Romantiek

Duitsland 2005. Komedie van Tomy Wigand. Met o.a. Susanne Bormann, Matthias Schweighöfer, Meret Becker, Ulrich Noethen en Sebastian Ströbel.

Komische krimi's met romantische ondertonen doen het goed bij de oosterburen. Zo ook Polly Blue Eyes, een goedlachse misdaadfilm over een crimineel aangelegde blondine op en vooral naast het rechte pad. Voormalige kindster Bormann (1979, Berlijn) levert de opgewekte hoofdpersoon, vers uit de gevangenis en binnen de kortste keren verwikkeld in de criminele praktijken van haar onnozele familie. Op het spel staan haar geliefde baan en huis én de relatie met haar nieuwe vriend, een jonge politieman. Regisseur Wigand schuwt de ernst van criminaliteit en (ex)gevangenschap niet maar de boventoon is luchtig, met de knoeierige familieleden als kolderieke uitschieters.

Pipermint... das Leben, möglicherweise

2005 | Drama

Duitsland 2005. Drama van Nicole-Nadine Deppé. Met o.a. Luisa-Soi Kaiser, Marek Harloff, David Zohlen, Sami Frey en Meret Becker.

De zestien-jarige Zo[KA1]e Mint (Kaiser) gaat voor een lang weekend met haar twintig-jarige broer Theo (Harloff) en de zes- jarige Artur (Zohlen) naar een eilandje in de Adriatische zee, voor de Kroatische kust. Ze nemen hun intrek in de vervallen villa van de zwijgzame, maar minzame schrijver Mendel (Frey), die hen met een zekere geamuseerdheid observeert. Zo[KA1]e en Theo komen uit een gebroken gezin en Zo[KA1]e fixeert zich op Artur en Theo, alsof Theo haar minnaar is en Artur haar kind. Alles gaat redelijk goed in deze schijnwereld totdat Theo verkikkerd raakt op Sanja (Becker). Het tamelijk onwerkelijke scenario van debuterend regisseuse Deppé bevat taaie kost, die maar moeizaam vooruit komt. Het spel is slecht met als uitschieter Frey, die poogt het kwartet te manipuleren. Het deuntje dat de film begeleidt, werd gecomponeerd door Becker. Het camerawerk is van Carsten Thiele.

Munich

2005 | Thriller, Drama, Historische film

Verenigde Staten 2005. Thriller van Steven Spielberg. Met o.a. Eric Bana, Daniel Craig, Geoffrey Rush, Mathieu Kassovitz en Ciarán Hinds.

Na de moord op Israëlische atleten tijdens de Olympische Spelen van 1972 in München krijgt een team Mossad-agenten onder leiding van Avner (Bana) de opdracht om daders en opdrachtgevers op te sporen en te vermoorden. Een lastige opdracht, vooral omdat de agenten zich ermee moeten verzoenen dat ze uiteindelijk net zoveel dood en verderf zaaien als hun doelwitten. Een van de beste serieuze films van Spielberg. Hij kiest partij, niet tegen de Palestijnen of de Israëli's, maar tegen de vicieuze cirkel van wraaknemingen. Prima spel van alle acteurs.

Der Wunschbaum

2004 | Drama, Historische film

Duitsland 2004. Drama van Dietmar Klein. Met o.a. Alexandra Maria Lara, Michael Degen, Peter Lohmeyer, Monica Bleibtreu en Gedeon Burkhard.

Dr. Fritz Hofmann (Degen), een zeepfabrikant rond 1900 in Berlijn heeft speelzucht, waardoor hij zijn gezin en het bedrijf naar de rand van de afgrond stuurt. Zijn huwbare dochter Camilla (Lara) is verliefd op haar jeugdvriend Steve Kammer (Burkhard), maar laat zich door haar vader overhalen haar plicht te doen, door met de steenrijke Alexander Rothe (Roth) te trouwen, die als tegenprestatie geld wil geven om het bedrijf er bovenop te helpen. Op het laatste moment laat Alexander het afweten, de zaak gaat failliet en Camilla betrapt haar zuster Lou (Becker) met Steve in bed. Het komt tot een scheiding tussen vader en moeder en het ouderlijke huis met de grote boom (uit de titel) moet verkocht worden. Camilla en haar vader gaan naar Warnem[KA3]unde om bij tante Lenka (Bleibtreu) hun wonden te likken. Ex- medewerker Carl Senger (Lohmeyer) wil de fabriek opkopen en samen met Camilla opnieuw beginnen. Camilla, die zich niet gewonnen wilde geven, stroopt de mouwen op en verkrijgt van de bank een krediet dat door de concurrentie met scepsis wordt bekeken. Carl en Camilla weten de fabriek aan het draaien te krijgen en door een nieuwe ontwikkeling, die veel geld en tijd heeft gekost, brengen ze een zeepproduct op de markt dat een schlager aan de kassa wordt. Carl en Camilla houden inmiddels van elkaar en zijn getrouwd. Nu willen ze het ouderlijke huis terugkopen met de boom in de tuin. Camilla werkt te hard, verwaarloost haar gezin - er zijn inmiddels kinderen - ontmoet Steve opnieuw, die haar het hoofd op hol brengt. Ondertussen probeert Lou Carl in bed te lokken. Als Carl en Camilla begrijpen dat hun huwelijk op de klippen loopt, overwint het verstand. Er zijn inmiddels vijftien jaar verlopen, het is 1914 en de oorlog breekt uit. Carl gaat heel naïef als vrijwilliger dienst doen. Ondertussen haalt Steve weer de banden aan met Camilla, maar als Carl meer dood dan levend in een militair hospitaal in Berlijn komt te liggen, stellen Steve en Camilla alles in het werk om er voor te zorgen dat Carl er weer bovenop komt. Het scenario van Henriette Piper naar de gelijknamige roman van Sandra Paretti zaagt van dik hout hele grote planken. Deze miniserie is mooi verzorgd en wordt goed gespeeld door de rolbezetting. Genrefans komen niets tekort en kunnen hun hart ophalen aan zoveel melodrama. Wordt meestal in drie delen uitgezonden. Het camerawerk is van Axel Block.

Kommissarin Lucas - Die blaue Blume

2003 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2003. Misdaad van Thomas Berger. Met o.a. Thure Riefenstein, Michael Roll, Alexander Lutz, Tamara Simunovic en Arnulf Schumacher.

Paul, de echtgenoot van de Keulse commissaris Ellen Lucas (Kriener) krijgt een verkeersongeluk en raakt in een diepe coma. In Regensburg in Beieren is een speciale kliniek voor comapati[KA3]enten. Ellen wordt overgeplaatst en begint bij de Kripo in Regensburg, een kleine provincieplaats vergeleken met Keulen. Ze wordt door haar collega Boris Noethen (Roll) met argwaan bekeken, want hij ziet in Ellen een obstakel voor zijn carri[KA2]ere. Deze onrechtvaardige opvatting komt de samenwerking niet ten goede. In haar eerste zaak wordt Ellen geconfronteerd met een kindermoord, die ingewikkeld lijkt te zijn, omdat men in eerste instantie de dader in de familiekring zoekt. Tegenstrijdige uitspraken over alibi`s maken het er niet gemakkelijker op. Het hoofd van de afdeling moordzaken Klaus Buddlick (Schumacher) sterft, waardoor Ellens taak nog moeilijker wordt, maar ze ontdekt dat Stefan Deuter (Riefenstein), een zeer waardevolle assistent is. Dan gebeurt er een tweede kindermoord en net zoals bij de eerste wordt er een blauwe bloem bij het lichaampje gevonden. De jacht op een seriemoordenaar is geopend en er is weinig tijd voor onderlinge rivaliteit met een streberige collega. In haar conventionele scenario doet Barbara Jago mee aan de nieuwe trend, waarin de assistent-smerissen onbetaalbaar blijken, maar voor de rest is er weinig nieuws onder de zon. Kriener is best goed en krijgt de juiste steun van de bijrollen. Prückner, die Max speelt, is een Kommissar uit Hamburg in de serie TATORT en Maranow, die Ingrid Kurten speelt, heeft haar eigen misdaadserie EIN STARKES TEAM bij omroep ZDF. Het camerawerk is van Torsten Breuer.

Nogo

2002 | Drama

Oostenrijk/Duitsland 2002. Drama van Gerhard Ertl en Sabine Hiebler. Met o.a. Meret Becker, Oliver Korittke, Jasmin Tabatabai, Jürgen Vogel en Mavie Hörbiger.

'Een eigen benzinestation met een eigen werkplaats en een eigen benzinepomp,' mijmert Tom op zijn barkruk, 'en het ruikt zo goed!' Hij is een van de hoofdpersonen in een wonderlijk drieluik over een afgelegen tankstation, volgens de makers een 'Tankstellen-Triptychon'. De film opent met de eigenaar en zijn aangewaaide vriendin. De service is willekeurig, hun domein is achter de monitor die de vergeefs wachtende klanten registreert. Het liefst helpen ze niemand zodat ze de handen vrij hebben voor hun dromerige fantasiewereld. Het tweede stel wordt aangevoerd door de eerder genoemde Tom. Het derde en laatste koppel heeft in het benzinestation een auto in reparatie die ze dringend nodig hebben als vluchtauto na een spontane bankoverval. Aan het slot treffen de stellen elkaar in een zinderende climax. Een visueel festijn met een knappe muzikale ondersteuning (Sofa Surfers) die oa autogeraas, roestig gekraak, aankloppende klanten en een (horror)bel integreert. Genomineerd voor de VPRO Tiger Award van 2002.

Katzenzungen

2002 | Drama, Komedie

Duitsland 2002. Drama van Torsten C. Fischer. Met o.a. Birge Schade, Meret Becker en Ina Weisse.

Jeugdvriendinnen Dodo (Becker), een alleenstaande moeder die met moeite de eindjes aan elkaar knoopt, Claire (Weisse), galeriehoudster, mooi, gesloten en afstandelijk en standvastige Nora (Schade), getrouwd met een jurist en moeder, gaan voor hun jaarlijkse weekend dit jaar naar Rügen. Ze praten en praten over het verleden dat bestaat uit de schooltijd, de puberteit en de eerste liefde. Ze maken de balans op hoewel ze pas midden in de dertig zijn. Het scenario van Niklas Becker en regisseur Fischer lijkt op talloze films die over dit onderwerp gemaakt zijn, inclusief duistere geheimen, rivaliteiten en verborgen verlangens. De titel verwijst naar een doos chocolade, waarvan zij als samenzwerende vriendinnen vroeger intens genoten. Redelijk spel. Moet maar net je kopje thee zijn. Het camerawerk is van Theo Bierkens. 16:9, Stereo.

Null Uhr 12

2001 | Drama, Muziek, Thriller

Duitsland 2001. Drama van Bernd Michael Lade. Met o.a. Meret Becker, Mario Irrek, Dieter Landuris, Isabella Parkinson en Reiner Schöne.

Drie mannen en twee vrouwen, met totaal verschillende karakters, worden door een onverbiddelijke inspecteur als hoofdverdachten van een spectaculaire overval gehouden. Terwijl de groep wordt geobserveerd is geen van de verdachten van plan zich iets te laten aanpraten.

Heinrich der Säger

2001 | Komedie

Duitsland 2001. Komedie van Klaus Gietinger. Met o.a. Rolf Becker, Meret Becker, Alexander Beyer, Heinz W. Kraehkamp en Karina Krawczyk.

Storchenroda in de voormalige DDR ligt aan het einde van de wereld, althans zo lijkt het. De inwoners zijn trots op het feit dat ze niet van de buitenwereld zijn afgesloten omdat ze een spoorverbinding hebben. Kurt Grantke (Rolf Becker) is al twintig jaar stationschef en zijn belangrijkste taak bestaat uit het bedienen van de spoorbomen voor de voorbij denderende treinen, die er niet stoppen. De spoorbaan wordt geprivatiseerd en er dreigen ontslagen. Ook Kurt, die weduwnaar is, dreigt brodeloos te worden. Een geheimzinnige saboteur maakt tegenwoordig het baanvak onklaar, maar waarschuwt steeds tijdig om een ramp te voorkomen. De spoorwegdirectie wordt ongerust en commissaris Stahl (Kraehkamp) behartigt de zaak. Hij wordt geassisteerd door de knappe Braun (Krawczyk), die de nieuwste mode beter volgt dan de sporen van een misdaad. Kurt Grantke heeft een hupse dochter Teresa (Meret Becker), die zich aan de heilige Maria gewijd heeft, maar niet ongenegen is voor de gevoelens van de jonge postbode Heiko (Beyer). Ze kan alleen niet kiezen. Heiko krijgt snel door dat Kurt de saboteur is en om de genegenheid te winnen van Teresa gaat hij haar vader helpen. Ook Teresa draagt haar steentje bij en zo komen Heiko en Teresa toch nader tot elkaar. De bevolking noemt de mysterieuze saboteur Heinrich der Säger, omdat er steeds stukken rails zijn weggegzaagd. Fraulein Braun koestert sympathie voor de zaak van spoorwegambtenaren, maar laat zich door Stahl toch in de richting van Kurt duwen, die voor haar valt. Zo komt Stahl achter de identiteit van Heinrich. Hij belooft de nieuwe spoorwegdirectie een verrassing als ze met een feesttrein naar Storchenroda komen. Het drietal wordt gearresteerd, waarop de uitbundige directie hen een gratis laatste rit aanbiedt. Maar eerst wordt er feest gevierd in de salonwagen. De bevolking die zich heimelijk had verkleed tot spoorwegbeambten koppelt de salonwagen los en laat Kurt, Teresa en Heiko met de loc en de beloning voor de arrestatie naar de vrijheid vertrekken. De film is een vrolijke bedoening met een goede rol van Rolf Becker. Hoewel Meret Becker en Krawczyk nog wat groen achter de oren zijn en wat onwennig voor de camera staan, doen ze hun best en zijn ze vermakelijk genoeg. Het scenario is van regisseur Gietinger. Het camerawerk is van Hans Hager.

Rote Glut

2000 | Drama

Duitsland 2000. Drama van Mark Schlichter. Met o.a. Robert Knizka, Richy Müller, Meret Becker, Hermann Lause en Michael Degen.

Robert keert na jaren terug naar zijn geboorteplaats, die draait op een grote staalfabriek. Als consultant moet hij onderzoeken of de fabriek nog rendabel is en zijn advies is dat de fabriek moet sluiten. Zijn oude vrienden zijn woedend, ook zijn broer Adam en diens vrouw, Roberts jeugdliefde Judith. Dan ontdekt Robert dat hij door zijn baas gebruikt wordt, want de sluiting was allang beklonken voordat hij op de zaak werd gezet. Robert begint te twijfelen over de motieven van zijn baas en probeert de waarheid te achterhalen, maar daarvoor heeft hij de hulp van zijn broer nodig.

Pünktchen und Anton

1999 | Jeugdfilm, Drama, Familiefilm

Duitsland 1999. Jeugdfilm van Caroline Link. Met o.a. Elea Geissler, Max Felder, Juliane Köhler, August Zirner en Meret Becker.

Voor haar tweede film deed regisseur Link (Jenseits der Stille) de gelukkige greep naar het jeugdboek van Erich Kästner over twee pubers uit zeer verschillende milieus. Pünktchen (Geissler) wil graag dat haar minder bedeelde kameraadje Anton (Felder) en diens zieke moeder op broodnodige Noordzee-vakantie gaan, maar waar haal je als kind 1000 D-Mark vandaan? Behalve aanstekelijk positief, fris en prachtig opgenomen is Pünktchen und Anton ook discreet kritisch: mensenleed in Verweggistan lijkt vaak belangrijker dan de hulpbehoevende naast de deur. Sprankelend kinderspel en mooie bijrollen van Sylvie Testud en Meret Becker, respectievelijk in Frankrijk en Duitsland multigetalenteerde independenticonen.

Der Einstein des Sex - Leben und Werk des Dr. M. Hirschfeld

1999 | Biografie

Nederland/Duitsland 1999. Biografie van Rosa von Praunheim. Met o.a. Kai Schuhmann, Friedl von Wangenheim, Tima die Göttliche, Paul Buchwitz en Meret Becker.

Von Praunheim's licht ironische campachtige biografie van Magnus Hirschfeld, homo en jood, die in 1920 het Intstitut für Sexualwissenschaft oprichtte om mensen met hun seksuele problemen te helpen. Met de succesvolle greep naar van de nazi's was Hirschfelds kans verkeken om de beruchte discriminerende paragraaf 175 die dateerde uit 1897, in het Duitse wetboek van strafrecht, afgeschaft te krijgen. De nazi's pakten algauw de homo's op en interneerden hen in de concentratiekampen, waardoor hun kans om het er levend vanaf te brengen vrijwel tot nul was gereduceerd. Hirschfeld wachtte niet af totdat men hem kwam weghalen en nam de wijk naar Amerika. Paragraaf 175 verdween pas definitief uit het wetboek in 1997. De jonge Hirschfeld wordt gespeeld door Schumann en door Von Wangenheim. Von Praunheim wordt door zijn vaste aanhang verweten dat hij de film draaide met subsidies van omroepen, inclusief de Nederlandse VPRO, waardoor zij geloven dat hij niet meer volledig de controle had over zijn werk. Ook vrezen zij dat Von Praunheim concessies gedaan heeft, maar die vrees is ongegrond. De satirische toon wordt wel gedempt door de kitsch, maar dat staat los van de subsidies. Drauschke speelt Hirschfelds minnaar, Tima Die Göttliche is Dorchen, de travestiet die Hirschfelds huishouding doet. Rosa von Praunheim heet in werkelijkheid Holger Mischwitzki en werd in 1942 geboren in Riga. Het scenario is van von Praunheim, Friedl von Wangenheim, Valentin Passoni en Chris Kraus. Het camerawerk is van Elfi Mikesch.

Das Leben ist eine Baustelle

1999 | Drama, Romantiek

Duitsland 1999. Drama van Met o.a. Jürgen Vogel, Christiane Paul, Ricky Tomlinson, Christina Papamichau en Rebecca Hessing.

Als Jan Nebel (Vogel) in de late uren van de nacht naar zijn werk in het slachthuis gaat, ziet hij een vechtpartij, waarbij een vrouw betrokken is. Voordat hij het beseft, deelt hij een paar rake klappen uit, slaat twee kerels tot moes en redt Vera (Paul) van haar belagers. Jan weet niet dat hij twee stille smerissen een paar keiharde stoten heeft verkocht. De gevolgen zijn de volgende morgen gigantisch: Vera is weliswaar uit de klauwen van haar aanvallers gered, maar Jan is zijn werk kwijt geraakt en krijgt een boete opgelegd van 4.500 DM (2.250 euro), een bedrag dat hij niet heeft. Met Vera die muzikale ambities heeft, probeert hij zich er doorheen te slaan, maar beiden lukt maar weinig. Vera gaat er `s nachts op uit om te tippelen; dan is er sprake van seropositiviteit. Jan begint een hekel aan zijn bestaan te krijgen, Vera wil (en moet) haar onafhankelijkheid bewaren en toch geven ze veel om elkaar. Het leven aan de zelfkant in Berlijn rond het jaar 2000 - het noodlot zou op deze manier kunnen toeslaan. Geloofwaardig en mooi gespeeld drama met een degelijk scenario van regisseur Becker en Tom Tykwer. Pakkende bijrollen van Gedeck als Lilo en Rohde als Harri. Het camerawerk is van Martin Kukula.

Das Gelbe vom Ei

1999 | Komedie

Duitsland 1999. Komedie van Lars Becker. Met o.a. Moritz Bleibtreu, Meret Becker, Catrin Striebeck, Armin Rohde en Heike Makatsch.

De Noord-Duitse laagvlakte tussen Groningen en Kiel. Een reusachtig landbouwgebied. In een dorpje maken drie jonge vrouwen zich op om hun verovering binnen te halen. Wie precies kijkt ziet dat er twee van hen dezelfde man begeren: Toon Jungjohann (Bleibtreu), een ekologische groentenkweker. Achter zijn aantrekkelijke smoel en moderne methodes verbergt zich een hoop frustratie en een chronisch geld tekort. Floris Blinker (Makatasch) haakt af en pacht een benzinestation met een schnellimbiss en laat Toon (na een nummertje op een krakend bed, waarbij zij haar witte BH nog aan heeft) over aan Fanny Freese (Becker). Ondertussen wordt Toon zwaar onder druk gezet door patserige hereboer-handelaar in landbouwmachines Heini Osdorp (Rohde), een intrigrant en proleet van de eerste orde die belust is op een van de dames. Vriendin Rita Rensenbrink (Striebeck) laat zich overhalen door Henriette Molenbek (Janner), de moeder van dikke Fredo, om met hem aan te pappen. Rita valt voor de welstand van de Molenbeks, die een goudmijn hebben aan hun eiermijn en hun kippenslachterij - `je moet naar het eigeel kijken als je wat waardevols wilt hebben`, zegt Fredo en zonder dat ze het weet doet Rita de beste gooi, terwijl mooie Toon vervalt tot struikroverij, waarin hij Fanny meesleept. Onderhoudende, zij het warrige en wat ongeloofwaardige kroniek over het turbulente landleven, waarin Gaunerstreken schering en inslag zijn, de politie mateloos na[KA3]ief en bankdirecteuren domme uitbuiters, die niet beter verdienen dan overvallen te worden en zo van de centen worden afgeholpen. De misdaad mag een beetje lonen (Toon), maar intrigranten eindigen in de wei met hun Jaguar (Heini). De jonge rolverdeling doet het uitstekend onder de regie van Becker, die ook het scenario schreef. Het camerawerk van Wedigo von Schulzendorff is aantrekkelijk en hij buit het vlakke landschap mooi uit.

Der Vulkan

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Ottokar Runze. Met o.a. Nina Hoss, Meret Becker, Christian Nickel, Udo Samel en Sylvester Groth.

1933 na de machtsgreep van de nazi`s. De weduwe van de alom gerespecteerde diplomaat Von Kammer (Rohweder) gaat met haar twee dochters Marion (Hoss) en Tilly (Becker) naar Z[KA3]urich in Zwitserland. Zodra de chique kennissen van mevrouw Von Kammer begrijpen dat zij hun land als exil gekozen heeft, mijden ze haar in `goede` Zwitserse traditie als de pest. Marion die toneelspeelster is, vertrekt spoorslags naar Parijs en helpt haar jeugdvriend Martin Korella (Nickel) bij het opzetten van een illegale zender die ware berichten over de fascisten thuis verspreidt. Terwijl Marion in de Parijse cabarets ge[KA3]engageerde liederen ten gehore brengt, ziet Tilly het niet meer zitten en pleegt zelfmoord. Marion ontdekt dat Martin gefrustreerd is omdat hij als dichter en schrijver nauwelijks succes heeft. In zijn grote verdriet raakt hij aan de hero[KA3]ine, wat hem tenslotte kapot maakt. Marion ontmoet de charmante, cleane Walter Konradi (Kurt) die haar verleiden wil. Ze voelt instinctief dat er iets niet met hem klopt, maar weet niet wat het is. De kijker weet al beter: hij is een informant van de Gestapo. Wie een beetje op de hoogte is met de levensgeschiedenis van Klaus Mann, op wiens gelijknamige roman deze film gebaseerd is, weet dat deze tv-film heel veel autobiografische elementen bevat en een pijnlijk beeld geeft van de werkelijkheid. Deze tv-bewerking met een scenario van Rebecca Hughes, Ursula Grützmacher-Tabori en regisseur Runze is een zeer geschikte kennismaking met het literaire werk van Klaus Mann. We zien een uitstekende rolverdeling in een sfeervolle film, Samel past goed in zijn rol van professor Benjamin Abel en Kurt is zeer geloofwaardig als supergladde nazi. Het camerawerk is van Michael Epp.

Sperling und der gefallene Engel

1997 | Misdaad

Duitsland 1997. Misdaad van Kai Wessel. Met o.a. Dieter Pfaff, Benno Fürmann, Petra Kleinert, Hans-Joachim Grubel en Meret Becker.

Berlijn wordt geteisterd door een reeks onbeschaamde inbraken. Commissaris Hans Sperling (Pfaff) en zijn mensen slagen er niet in de schuldigen bij de kraag te vatten. Ze hebben geen enkel aanwijzingspunt waarop ze kunnen inpikken. Zelfs in zijn vrije tijd laat de zaak hem niet los. Op een dag vergezelt Sperling zijn zoon naar een plaatselijke kermis en toevallig is hij getuige van een vechtpartij waarbij een zekere Ries (Groth) wordt ingerekend. Deze zou wel eens meer kunnen weten over de inbraken. Een goed vertelde Krimi zonder sensationele moorden of gebeurtenissen, met een vleugje menselijkheid. Evenals in de eerste film SPERLING UND DAS LOCH IN DER WAND tracht de goedhartige commissaris de boosdoener eerder op het rechte pad als in de gevangenis te brengen. Aanvaardbare ontspanning zonder veel originaliteit, geschreven door Rolf Basedow en in beeld gebracht door Michael Epp.

Rossini: Oder die mörderische Frage, wer mit wem schlief

1997 |

Duitsland 1997. Helmut Dietl. Met o.a. Götz George, Mario Adorf, Heiner Lauterbach, Gudrun Landgrebe en Veronica Ferres.

Schitterende parodie op de filmscene van M[KA3]unchen. Bijna iedere avond ontmoeten een stel mensen elkaar in hun favoriete eetgelegenheid, het Italiaanse restaurant Rossini. Ondanks de onderlinge verschillen hebben ze allen [KA1]e[KA1]en ding gemeen: ze zijn alleenstaand en beschouwen het restaurant als hun tweede thuis. Rossini is hun woonkamer en kantoor. De zaak wordt gerund door een Italiaan, Pierrot (Adorf). Het is zijn persoonlijke koninkrijk. Onder zijn klanten bevindt zich een filmregisseur (George) op zoek naar een actrice, die zijn versie van de [KL]Lorelei[KLE] kan spelen; ze moet de verpersoonlijking van de Duitse vrouwelijkheid uitbeelden. Verder zijn er: een luidruchtige en joviale filmproducent (Lauterbach), een druk bezette plastische chirurg (Rohde), een schrijver (Krol) die aan het draaiboek voor de [KL]Lorelei[KLE] werkt, een blonde stoot (Ferres) die ervan droomt de rol van Lorelei te krijgen en bereid is hiervoor met iedereen naar bed te gaan - tot onthutsing van haar lesbische vriendin (Becker). Al deze personages zijn met elkaar verbonden door een gedoemde liefde, diepe haat of intense jaloezie. Het knappe scenario van regisseur Dietl en Patrick S[KA3]uskind is elegant in beeld gebracht en de film was in Duitsland een hit: een recette van drie miljoen mark (ca 1,5 miljoen euro) binnen tien weken. De twee veteranen, George en Adorf, zorgen ervoor dat dit méér is dan een soort Claude Sautet-film met Bratwurst.

Painted Angels

1997 |

Canada/Verenigd Koninkrijk 1997. Jon Sanders. Met o.a. Lisa Jakub, Anna Mottram, Meret Becker, Bronagh Gallagher en Brenda Fricker.

Schitterende parodie op de filmscene van M[KA3]unchen. Bijna iedere avond ontmoeten een stel mensen elkaar in hun favoriete eetgelegenheid, het Italiaanse restaurant Rossini. Ondanks de onderlinge verschillen hebben ze allen [KA1]e[KA1]en ding gemeen: ze zijn alleenstaand en beschouwen het restaurant als hun tweede thuis. Rossini is hun woonkamer en kantoor. De zaak wordt gerund door een Italiaan, Pierrot (Adorf). Het is zijn persoonlijke koninkrijk. Onder zijn klanten bevindt zich een filmregisseur (George) op zoek naar een actrice, die zijn versie van de [KL]Lorelei[KLE] kan spelen; ze moet de verpersoonlijking van de Duitse vrouwelijkheid uitbeelden. Verder zijn er: een luidruchtige en joviale filmproducent (Lauterbach), een druk bezette plastische chirurg (Rohde), een schrijver (Krol) die aan het draaiboek voor de [KL]Lorelei[KLE] werkt, een blonde stoot (Ferres) die ervan droomt de rol van Lorelei te krijgen en bereid is hiervoor met iedereen naar bed te gaan - tot onthutsing van haar lesbische vriendin (Becker). Al deze personages zijn met elkaar verbonden door een gedoemde liefde, diepe haat of intense jaloezie. Het knappe scenario van regisseur Dietl en Patrick S[KA3]uskind is elegant in beeld gebracht en de film was in Duitsland een hit: een recette van drie miljoen mark (ca 1,5 miljoen euro) binnen tien weken. De twee veteranen, George en Adorf, zorgen ervoor dat dit méér is dan een soort Claude Sautet-film met Bratwurst.

Hundert Jahre Brecht

1997 | Documentaire, Experimenteel

Duitsland 1997. Documentaire van Ottokar Runze. Met o.a. Udo Samel, Jürgen Hentsch, Christian Redl, Meret Becker en Hanne Hiob.

Aan de hand van autobiografische teksten, gedichten, liederen en fragmenten uit het toneelstuk Furcht und Elend des Dritten Reich wordt een eigenzinnige hulde gebracht aan het Duitse literaire fenomeen Bertolt Brecht, ter gelegenheid van de honderdste verjaardag van zijn geboorte. Wat aanvankelijk een mozaïek lijkt te zijn van zijn geschriften, vloeit zodanig in elkaar dat het tot een geheel samensmelt. Vooral het thema verbanning en emigratie komt aan bod, verpersoonlijkt door twee reizende en converserende vluchtelingen, gespeeld door Samel en Hentsch, die op spontane en speelse wijze stukken brengen uit Flüchtlingsgesprächen. Hierbij komen Brechts filosofieën over bureaucratie, vrijheid, leven en macht en zijn haat jegens het nazisme overvloedig aan bod. Liedjes worden gezongen door Redl, in de rol van Baal en Becker als Jenny. Hiob leest voor uit zijn dagboeken. De acteurs spelen prima, tot in de kleinste rolletjes. Een boeiende hommage aan een van de grootste auteurs van de twintigste eeuw, geschreven door Runze en Hiob. Achter de camera werd plaatsgenomen door Michael Epp.

Comedian Harmonists

1997 | Biografie, Drama, Muziek, Historische film

Duitsland/Oostenrijk 1997. Biografie van Joseph Vilsmaier. Met o.a. Ben Becker, Heino Ferch, Ulrich Noethen, Heinrich Schafmeister en Max Tidof.

In 1934 kreeg Duitse zeskoppige zanggroep Comedian Harmonists een Auftrittsverbot van de Reichskulturkammer. 'Joods-marxistische herrie,' aldus de nazi's. De internationaal bejubelde groep had nog overwogen in de VS te blijven, tijdens een tournee eerder dat jaar, maar de deels Joodse band was vanwege hun Duitse komaf bang voor represailles in immigratie-schichtig Amerika. Geschiedenisminnende regisseur Joseph Vilsmaier (Stalingrad, Der Letzte Zug) gebruikte de originele zangpartijen van de toentertijd razend populaire boyband en liet zijn bevlogen acteurs playbacken. Terecht overladen met Duitse filmprijzen.

Liebe Lügen

1996 | Romantiek

Duitsland 1996. Romantiek van Martin Walz en Martin Waltz. Met o.a. Meret Becker, Ralph Herforth, Udo Samel, Peter Lohmeyer en Otto Sander.

Blonde Ben (Lade) stamt uit een familie van varensgezellen, maar hij heeft last van zeeziekte. Hij heeft een baantje als nachtwaker bij een bank van lening, waar de klanten uit wanhopige en idioten bestaat, die een overdosis aan schulden hebben. Ben wordt versleten voor een na[KA3]ieveling. Ben ontmoet Maria (Becker) een jonge dwarsligster, die ondanks haar stijfkoppigheid een lekker bekkie en heerlijke lange haren heeft. Ben is op slag verliefd, maar Maria houdt de boot af. Ze heeft een vrijer, Jack (Herforth), een klootzak met schulden aan de onderwereld. Jack zegt haar op Bens toenaderingen in te gaan, zodat hij in een onbewaakt ogenblik een inbraak kan plegen en de schuld op Ben kan schuiven, maar Maria ontdekt dan dat Ben een gozer is om van te houden. De kraak loopt uit de hand en er valt een knal of wat, maar de afloop is aanvaardbaar. Lichtvoetig gaunerdrama met een romantische, komische noot. Tweede lange film van de in Zwitserland geboren Walz; hij schreef zijn eigen scenario, dat het wel moet hebben van de dialoog inplaats van de actie, maar die door Lohmeyer en de overige rolverdeling met verve uitgevoerd wordt. Camerawerk van Alexander Hönisch, gedraaid in Stralsund, Sassnitz en Rostock in de voormalige DDR.

Diamanten küsst man nicht

1996 | Mysterie, Komedie

Duitsland 1996. Mysterie van Ulrich Stark. Met o.a. Meret Becker, Martin Lindow, Nicole Heesters, Laszlo Horwitz en Johanna Gastdorf.

Ondanks het feit dat de wee[KA3]en begonnen zijn neemt de hoogzwangere Charlie (Becker) toch deel aan de roof van de Orloff-diamant. De diefstal mislukt en Charlie verliest niet enkel haar man, maar bovendien wordt hun zoontje, Mischa, in de gevangenis geboren. Na zeven jaar brommen ziet ze Mischa, die opgevoed werd door haar tante Ruth (Heesters), voor de eerste keer. Ze is vastbesloten een eerlijk leven te leiden, maar een job vinden is niet eenvoudig voor een ex-bajesklant. Haar misdadig verleden blijft haar achtervolgen. Dan maakt ze kennis met Robert (Lindow), de broer van haar reclasseringsofficier. Ze voelt wel wat voor hem, maar de fonkeling van diamanten raakt ze niet kwijt. Charlie is van plan nogmaals een poging te wagen om de Orloff-diamant te stelen, ook al staat Robert in voor de beveiliging van het kleinood. En wie kan ze beter vragen als baby-sit dan Robert? Voorspelbare, flauwe misdaadkomedie die spannend noch plezierig is. De geloofwaardigheid is helemaal zoek, vooral door de onhandigheid van de dieven. Acteerprestaties staan op een laag pitje. Het scenario is van de hand van Martin Rauhaus. Fotografie van Achim Poulheim.

Freundinnen

1995 | Romantiek, Komedie

Duitsland 1995. Romantiek van Heiko Schier. Met o.a. Meret Becker, Nina Kronjäger, Sebastian Koch, Heino Ferch en Andreja Schneider.

Sophia (Becker) en Olga (Kronj[KA3]ager) zijn twee hartsvriendinnen die lief en leed delen totdat Sophia er vandoor gaat met Olga`s vriendje Marcel (Koch). Zo worden de twee boezemvriendinnen aartsvijanden. Olga ziet maar [KA1]e[KA1]en oplossing: Sophia moet dood en zij wil haar neerschieten op de plaats, waar zij elkaar voor het eerst hebben ontmoet. Het lijkt allemaal bloedernstig, maar regisseur Schier maakte er een liefdeskomedie van; de film is weliswaar geen hoogvlieger, maar wel genietbaar met een lekkere (Duitse) jazz-score, want medehoofdrol Koch is de eigenaar van een jazz-club. Het scenario is van regisseur Schier. Het camerawerk is van Hans-Günther Bücking.

Die Sieger

1995 | Actiefilm, Thriller

Duitsland 1995. Actiefilm van Dominik Graf. Met o.a. Herbert Knaup, Hannes Jaenicke, Hansa Czyprionka, Heinz Hoenig en Thomas Schücke.

De chef (Knaup) van het SEK, een speciaal commandoteam van de Düsseldorfse politie, ziet bij de arrestatie van twee gangsters in een hotel een man die de boel in de war stuurt. Hij herkent hem als een oud-collega, die vier jaar geleden zijn mentaal gehandicapte kind had vermoord en daarna zelfmoord gepleegd had. Zijn lijk werd echter nooit gevonden en het hoofd van het SEK vermoedt dan dat hij als informant van de politie werkt. Een vakkundig gemaakte actiefilm, die zonder origineel te zijn, een verhaal brengt dat doorlopend boeiend en verrassend is. Als het scenario van Günter Schütter korter geweest zou zijn, zou het resultaat sterker zijn. Goede fotografie van Diethard Prengel. Dolby Stereo.

Das Versprechen

1995 | Romantiek, Drama

Duitsland/Frankrijk 1995. Romantiek van Margarethe von Trotta. Met o.a. Corinna Harfouch, Meret Becker, August Zirner, Anian Zollner en Jean-Yves Gaultier.

De film begint in 1961 als de Berlijnse Muur wordt opgetrokken. Een stel jongeren, w.o. Sophie en Konrad, willen hem smeren door de riolen, maar Konrad treuzelt omdat zijn schoenveter losraakt en versteent op het moment suprëme als een VOPO- patrouillewagen nadert. Een poging van Sophie om hem te laten op te laten halen door een passeur mislukt.

Polizeiruf 110: Totes Gleis

1994 | Misdaad

Duitsland 1994. Misdaad van Bernd Böhlich. Met o.a. Otto Sander, Ben Becker, Monika Hansen, Gilles Gavois en Joachim Król.

Commissaris Tanja Voigt (Saß) is er uiteindelijk in geslaagd de kopstukken van een moorddadige gangsterbende in te rekenen. Nog voor de aanvang van het proces wordt haar kroongetuige echter doodgeschoten. Intussen vinden twee spoorwegarbeiders naast de rails een koffer met een grote som geld. Een buitenkansje dat ze niet laten liggen, maar ze krijgen al gauw de eigenaar achter zich aan. Commisaris Voigt grijpt in. Niet erg originele maar wel vlot gemaakte Krimi die voor de nodige spanning met af en toe een komische noot kan zorgen. Het is routinewerk, maar het werd tenminste degelijk gemaakt en aanvaardbaar vertolkt. Het scenario is van de hand van Leo P. Ard en Michael Illner. Achter de camera stond Peter Ziesche.

Die Schamlosen

1994 | Komedie, Drama, Misdaad

Duitsland 1994. Komedie van Horst Johann Sczerba en Hermann Zschoche. Met o.a. Jürgen Vogel, Meret Becker, Adolph Spalinger, Leonard Lansink en Inga Busch.

Rita (Becker), die als verpleegster in een bejaardentehuis werkt, hoopt door een tv-show met strippoker opgemerkt te worden als zangeres. Het enige wat zij hiermee bereikt, is dat zij haar werk verliest. Haar broer Freddie (Vogel), die haar beschermt, voelt zich meer dan normaal tot haar aangetrokken. Hij werkt als warenhuisdetective. De klanten, die hij heeft betrapt op stelen, perst hij geld af om aan extra inkomsten te komen. De film is een rommelige bedoening door de mengeling van genres. Het scenario van regisseur Sczerba is uitgevoerd in de vorm van een sociaal drama met een erotische ondertoon en wetovertredende aspecten. Deze film kwam evengoed uit in Australië en Amerika. Co- regisseur Zschoche staat niet op de aftiteling vermeld. Het camerawerk is van Klaus Eichhammer.

Der Blaue

1993 | Thriller, Komedie

Duitsland 1993. Thriller van Lienhard Wawrzyn en Leinhard Wawrzyn. Met o.a. Manfred Krug, Ulrich Muehe, Meret Becker, Marijam Agischewa en Klaus Manchen.

Dr. Otto Skrodt (Krug), ooit in het verleden van de DDR naar het Westen gegaan, gaat het voor de wind. Hij heeft een goedlopende stoeterij en is parlementslid. Bovendien is zijn tweede vrouw jong, mooi en lief. Hij aast op een baantje als staatssecretaris. Zijn dochter Isabella (Becker) was hem allang gesmeerd en woont uit de buurt, maar weet dat hij ooit informant voor de Stasi was. Werner Rogatsch (Manchen) was de Stasi officier, die Dr. Otto recruteerde; hij zit nu op zwart zaad. Kalle Kamiminski (Muehe) duikt op; hij zuchtte heel wat jaren in een DDR-gevangenis wegens een vluchtpoging naar het Westen. Wat Kalle niet weet is dat Dr. Otto hem heeft verraden; wat Dr. Otto weer niet weet is dat Kalle met Isabella ging. Als het uitkomt dat hij voor de Stasi heeft gewerkt, heeft Otto het in alle opzichten gehad. Kalle wil erachter komen, wie de verrader was en hij wil zijn geliefde Isabella weer terugvinden. Als Kalle bij Otto opduikt, probeert Otto hem met hulp van Werner koud te maken. Schitterende plot-elementen in een eersteklas vertolkte thriller, waarbij de gejaagde de jager wordt. Helaas zitten er een paar onwaarschijnlijkheden in het scenario van regisseur Wawrzyn die zijn eigen roman verfilmde, maar die doen beslist geen (definitieve) afbreuk aan het geheel. Goed camerawerk van Martin Kukula. Een Blaue was een niet-officiële informant van de Stasi en diens naam stond met blauwe inkt op de dossiers geschreven.

Happy Birthday, Türke!

1992 | Mysterie, Misdaad

Duitsland 1992. Mysterie van Doris Dörrie. Met o.a. Hansa Czypionka, Özay, Doris Kunstmann, Lambert Hamel en Ömer Simsek.

In een geheel eigen spirituele stijl die zich zeker mag meten met Dashiel Hammet- en Raymond Chandlerachtige scenario`s, een spannende detectivefilm over de perfect Duits sprekende Turkse wees en private-eye Czypionka, die echter geen woord Turks spreekt. Hij krijgt opdracht van landgenote Ozay om haar vermiste vader op te sporen. De film begint op Czypionka`s verjaardag (vandaar de titel) en voert de kijker naar de rosse milieus van Frankfurts onderwereld en ontmaskert uiteindelijk een moorddadige corruptie bij de politie. Naar de bestseller van Jakob Arjouni door Dörrie zelf bewerkt tot een script met rake parodieën op de hedendaagse Duitse samenleving. Czypionka werd gelouwerd met de Beierse filmprijs als meest belovende acteur van het jaar. Camerawerk van Helge Weindler.

Kleine Haie

1991 | Komedie, Drama, Familiefilm

Duitsland 1991. Komedie van Sönke Wortmann. Met o.a. Jürgen Vogel, Kai Wiesinger, Gedeon Burkhard, Meret Becker en Armin Rohde.

Drie jonge kerels Ingo (Vogel), Johannes (Wiesinger) en Ali (Burkhard), bereiden zich voor op het toelatingsexamen voor de toneelschool in M[KA3]unchen. Ali is ervan overtuigd dat hij meteen zal slagen. Ingo wilde eigenlijk liefst geen acteur worden en Johannes laat het bij dergelijke belangrijke gelegenheden doorgaans afweten. Originele studie over vriendschap, dromen en liefde. Ook in zijn vierde lange speelfilm na DREI D (1988), EINE WAHNSINNSEHE (1990), ALLEIN UNTER FRAUEN 1991) bewijst Wortmann een zekere aanleg voor pittige dialogen en situatiehumor te hebben. De drie hoofdrollen komen bovendien fris en spontaan over. In 1993 bekroond met de Filmband in Gold. Het scenario is van regisseur Wortmann en Jürgen Egger. Het camerawerk is van Gernot Roll. Eastmancolor, Dolby.

Fremde, liebe Fremde

1991 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1991. Komedie van Jürgen Bretzinger. Met o.a. Meret Becker, Katharina Brauren, Marita Breuer, Bruno Dallansky en Mark Bellinghaus.

De jonge Roemeense Annalena (Becker), een tiener die door iedereen Ali wordt genoemd, droomt ervan met haar vriendje Step (Fitz) de communistische dictatuur te ontvluchten en naar het exotische Jamaïca te gaan. Omdat haar familie zogenaamde Volksdeutschen zijn, krijgen ze een uitreisvisum om naar Duitsland te gaan. Ali mist Step zozeer dat ze besluit terug te keren en belandt er middenin de revolutie, die een einde maakt aan het schrikbewind van dictator Nicolae Ceauȿescu. Een sentimentele film uit een grote reeks over de bevrijding van Oost-Europa. Het scenario is van Susanne Schneider, die samen met regisseur Bretzinger de Beierse tv-prijs kreeg. Het camerawerk is van Kay Gauditz, die op het tv-film festival van Baden Baden een speciale prijs in de wacht sleepte.

Allein unter Frauen

1991 | Komedie

Duitsland 1991. Komedie van Sönke Wortmann. Met o.a. Thomas Heinze, Jennifer Nitsch, Carin C. Tietze, Meret Becker en Michael Schreiner.

Ontslagen door zijn bazin, op straat gezet door zijn vriendin en afgewezen door vrouwen. Tom Blattner (Heinze), verkoper van verzekeringen, heeft de laatste tijd niet veel succes met het zwakke geslacht. Hij denkt dat zijn geluk terugkomt als hij zijn intrek neemt in een tehuis voor meisjes, maar Anette (Nitsch), Vio (Tietze) en Lea (Becker) willen deze macho als proefkonijn gebruiken om te bewijzen dat ze van elke man een gedweeë huisvader kunnen maken. Bijtende satire die komaf maakt met het 'sterke' ego van de man, maar uiteindelijk zal de liefde alles oplossen. Leuke film met scherpe dialogen en interessante personages. Een bekroonde debuutfilm van een nieuw beloftevol talent. Philip Weinges schreef het scenario dat door Hans- Jörg Allgeier in beeld werd gebracht.

Werner-Beinhart

1990 | Komedie, Animatie

Duitsland 1990. Komedie van Gerhard Hahn. Met o.a. Rötger Feldmann, Ludger Pistor, Meret Becker, I. Stangl en Johannes Silberschneider.

Het speelfilm-gedeelte van deze produktie gaat over de moeilijkheden bij het vervaardigen van een Werner-tekenfilm. Dan komt meteen ook de titelheld in actie, de maffe, bierdrinkende cult-figuur van de strip. We zien weer alle bekende grollen van Werner, maar alleen zijn onverbeterlijke fans zullen er nog om kunnen lachen.

Werner - Beinhart!

1990 | Animatie, Familiefilm

Duitsland 1990. Animatie van Niki List. Met o.a. Rötger Feldmann, Ludger Pistor, Meret Becker, I. Stangl en Johannes Silberschneider.

De combinatie van speelfilm en animatie gebaseerd op het Duitse stripfiguurtje uit de titel kostte zes miljoen DM, maar is geen hoogtepunt in het genre geworden. Stripheld Werner, wiens geestelijke vader zonder succes is, krijgt de kans om in een film carrière te maken. De producenten blijken verschrikkelijke uitbuiters te zijn. De vraag is wie zich daar nu echt over kan opwinden. Technisch keurig afgewerkt met de stemmen van Andi Feldmann als Meister Röhrich, Klaus Büchner als Werner en Kulle Westphal als Eckat. Bernd Eichinger was producent. Camerawerk Egon Werdin.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Meret Becker op televisie komt.

Reageer