Nicolas Mauvernay: productie.
Er zijn 5 films gevonden.

The Mercy

2018 | Avonturenfilm, Drama

Verenigd Koninkrijk 2018. Avonturenfilm van James Marsh. Met o.a. Colin Firth, Rachel Weisz, David Thewlis, Anna Madeley en Mark Gatiss.

De weinig succesvolle uitvinder en ondernemer Donald Crowhurst (Firth) besluit in de jaren zestig om mee te doen aan een solo zeilrace rond de wereld. Ook al heeft hij weinig ervaring op open zee. Hij versiert een sponsor en iemand voor de publiciteit, neemt een hypotheek op zijn huis, laat volgens zijn eigen specificaties een scheepje bouwen en kiest het ruime sop (al is zijn boot nog niet helemaal waterdicht). Op ware gebeurtenissen gebaseerd drama, minder goed dan bijvoorbeeld All is Lost (2013), maar goed te pruimen als portret van een tikje naïeve doorzetter.

Oceans

2009 | Documentaire, Drama

Frankrijk​/​​Zwitserland​/​​Spanje​/​​Verenigde Staten​/​​Verenigde Arabische Emiraten 2009. Documentaire van Jacques Perrin en Jacques Cluzaud.

Imposante zeefilm voor jong en oud, met van alles en nog wat op, langs en vooral onder Het Grote Blauw. Gemaakt op alle uithoeken van het ruime sop, onder aanvoering van de lieden van onder andere Microcosmos en Winged Migration. Met onder meer zeeleguanen, sardientjes, Kaapse jan-van-genten, een opa, zeehonden, marineschepen, zeeleeuwen, sleepboten, wier, een klok op elf over zeven 's ochtends, ('s avonds?), zeeschildpadden, drijfvuil, orka's (waarvan er eentje naar verluidt een camera heeft ingeslikt), witte haaien, een kleinzoon, zeilschepen, krill, anemonen, een winkelwagentje, dolfijnen, duikers met bellen, een vuurtoren, duikers zonder bellen, en andere ziltige zaken.

Faubourg 36

2008 | Drama, Muziek, Romantiek

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Tsjechië 2008. Drama van Christophe Barratier. Met o.a. Gérard Jugnot, Clovis Cornillac, Kad Merad, Pierre Richard en Bernard-Pierre Donnadieu.

Het Parijs van de jaren dertig van de vorige eeuw ligt al tientallen jaren in Praag. Althans, voor de filmindustrie. Ook Faubourg 36 werd daar gedraaid, een musicaldrama tegen de achtergrond van massale werkloosheid en het oprukkende fascisme in een buitenwijk van Parijs. Jugnot speelt de hondstrouwe toneelmeester van het lokale theater en hij probeert samen met gelijkgezinden de boel draaiende te houden, in weerwil van de tijdgeest. Regisseur Barratier koos voor vertier in plaats van diepgang of spektakel en het eindproduct - hoewel visueel aangenaam - werd daardoor ietwat slaapverwekkend.

Les Choristes

2004 | Drama, Muziek, Romantiek, Komedie

Frankrijk​/​​Zwitserland​/​​Duitsland 2004. Drama van Christophe Barratier. Met o.a. Gérard Jugnot, François Berléand, Jean-Baptiste Maunier, Jacques Perrin en Kad Merad.

Razend populaire film - in en buiten productieland Frankrijk - over een muziekleraar die eind jaren 40 van de voorbije eeuw 'lastige' jongens van een kostschool probeert te interesseren in muziek. Acteur Gérard Jugnot speelt de ogenschijnlijk stijve leraar die ontdekt dat de harde aanpak op school averechts werkt. Koormuziek blijkt de sleutel naar de harten van de jongens, kinderen die hunkeren naar orde, regelmaat en vertrouwen. Les choristes deed talloze internationale festivals aan en viel meermaals in de prijzen voor onder meer de muziek, de regie en de productie. Filmproducent en musicus Christophe Barratier baseerde zijn regiedebuut op de film La cage aux rossignols (1945).

11'09''01 - September 11

2002 | Drama, Documentaire

Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Israël​/​​Japan​/​​Verenigde Staten​/​​Ethiopië​/​​Mexico​/​​Iran 2002. Drama van Youssef Chahine, Alejandro G. Iñárritu, Shohei Imamura, Claude Lelouch en Ken Loach. Met o.a. Maryam Karimi, Emmanuelle Laborit, Jérôme Horry, Nour El-Sherif en Ahmed Seif Eldine.

Elf regisseurs uit verschillende landen en culturen, onder wie Ken Loach, Sean Penn, Samira Makhmalbaf, Alejandro Gonzálex Iñárritu en Danis Tanovic, geven hun visie op de aanslagen in New York. Ze hadden volledige artistieke vrijheid; alleen de symbolische lengte van elke bijdrage stond vast: elf minuten, negen seconden en één frame (11''09''01). Niet alle bijdragen zijn even sterk, maar dat doet er eigenlijk niet toe. Samen laten de elf filmpjes zien op hoeveel verschillende manieren filmmakers kunnen reageren en reflecteren op de wereld om hen heen.