Kenneth Anger: regie, cast en productie.
Er zijn 8 films gevonden.

Pop Odyssee: Die Beach Boys und der Satan

2000 | Documentaire, Muziek

Duitsland 2000. Documentaire van Christoph Dreher. Met o.a. Brian Wilson, Dick Dale, Kenneth Anger, Charles Manson en Don Was.

Busby Berkely: Going Through the Roof

1998 | Biografie

Japan​/​​Nederland​/​​Verenigde Staten​/​​Canada​/​​Verenigd Koninkrijk 1998. Biografie van David Thompson. Met o.a. Kenneth Anger, Richard Barrios, Dorothy Coonan Wellman, Jerome Delamater en J. Hoberman.

Busby Berkeley: Going Through The Roof

1997 | Documentaire, Biografie

Canada​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1997. Documentaire van David Thompson. Met o.a. Kenneth Anger, Esther Williams, Tony Thomas, Jerome Delamater en J. Hoberman.

Scorpio Rising

1964 | Experimenteel, Drama

Verenigde Staten 1964. Experimenteel van Kenneth Anger. Met o.a. Bruce Byron, Barry Rubin, Frank Carifi en Johnny Sapienza.

De jonge motorrijder Scorpio (Byron) maakt zich op voor een [KL]gay party[KLE], gevolgd door een levensgevaarlijke rally. Zowat de meest legendarische van de [KL]bikers[KLE] underground films van midden jaren 1960, bekroond in 1967 op het Festival van Evian. De tijd van het Christendom is voorbij en in de plaats komt het niets ontziend geweld, vernietiging en dood. Boosaardige krachten worden getoond in alle mogelijke symbolen. Beelden van de held Scorpio worden oversneden met beelden van Marlon Brando (in THE WILD ONE), Hitler, James Dean. Een ruige homo-party wisselt af met Christus die zijn discipelen ontmoet en de motorrally wordt onderbroken door scënes van Christus die per ezel Jerusalem binnenrijdt. Leder en motorgeraas staat in schril contrast met de populaire hitsongs van die periode, w.o. 'Wind Up Doll' en 'I Will Follow Him' van Little Peggy March, 'Blue Velvet' van Bobby Vinton, 'Devil in Disguise' van Elvis Presley, 'Hit The Road Jack' van Ray Charles, 'The Point of No Return' van Dion en 'White Power' van The Surfaris. Het is een uitbeelding van geweld, een oefening in zwarte humor en een document van de motorcycle cultus. Een onvergetelijk beeld van de pre-power flower generatie. Scenario en fotografie zijn van regisseur Anger.

Lucifer Rising

-1 |

. Kenneth Anger.

De jonge motorrijder Scorpio (Byron) maakt zich op voor een [KL]gay party[KLE], gevolgd door een levensgevaarlijke rally. Zowat de meest legendarische van de [KL]bikers[KLE] underground films van midden jaren 1960, bekroond in 1967 op het Festival van Evian. De tijd van het Christendom is voorbij en in de plaats komt het niets ontziend geweld, vernietiging en dood. Boosaardige krachten worden getoond in alle mogelijke symbolen. Beelden van de held Scorpio worden oversneden met beelden van Marlon Brando (in THE WILD ONE), Hitler, James Dean. Een ruige homo-party wisselt af met Christus die zijn discipelen ontmoet en de motorrally wordt onderbroken door scënes van Christus die per ezel Jerusalem binnenrijdt. Leder en motorgeraas staat in schril contrast met de populaire hitsongs van die periode, w.o. 'Wind Up Doll' en 'I Will Follow Him' van Little Peggy March, 'Blue Velvet' van Bobby Vinton, 'Devil in Disguise' van Elvis Presley, 'Hit The Road Jack' van Ray Charles, 'The Point of No Return' van Dion en 'White Power' van The Surfaris. Het is een uitbeelding van geweld, een oefening in zwarte humor en een document van de motorcycle cultus. Een onvergetelijk beeld van de pre-power flower generatie. Scenario en fotografie zijn van regisseur Anger.

Invocation of My Demon Brother

-1 |

. Kenneth Anger.

De jonge motorrijder Scorpio (Byron) maakt zich op voor een [KL]gay party[KLE], gevolgd door een levensgevaarlijke rally. Zowat de meest legendarische van de [KL]bikers[KLE] underground films van midden jaren 1960, bekroond in 1967 op het Festival van Evian. De tijd van het Christendom is voorbij en in de plaats komt het niets ontziend geweld, vernietiging en dood. Boosaardige krachten worden getoond in alle mogelijke symbolen. Beelden van de held Scorpio worden oversneden met beelden van Marlon Brando (in THE WILD ONE), Hitler, James Dean. Een ruige homo-party wisselt af met Christus die zijn discipelen ontmoet en de motorrally wordt onderbroken door scënes van Christus die per ezel Jerusalem binnenrijdt. Leder en motorgeraas staat in schril contrast met de populaire hitsongs van die periode, w.o. 'Wind Up Doll' en 'I Will Follow Him' van Little Peggy March, 'Blue Velvet' van Bobby Vinton, 'Devil in Disguise' van Elvis Presley, 'Hit The Road Jack' van Ray Charles, 'The Point of No Return' van Dion en 'White Power' van The Surfaris. Het is een uitbeelding van geweld, een oefening in zwarte humor en een document van de motorcycle cultus. Een onvergetelijk beeld van de pre-power flower generatie. Scenario en fotografie zijn van regisseur Anger.

Inaugration of the Pleasure Dome

-1 |

. Kenneth Anger.

De jonge motorrijder Scorpio (Byron) maakt zich op voor een [KL]gay party[KLE], gevolgd door een levensgevaarlijke rally. Zowat de meest legendarische van de [KL]bikers[KLE] underground films van midden jaren 1960, bekroond in 1967 op het Festival van Evian. De tijd van het Christendom is voorbij en in de plaats komt het niets ontziend geweld, vernietiging en dood. Boosaardige krachten worden getoond in alle mogelijke symbolen. Beelden van de held Scorpio worden oversneden met beelden van Marlon Brando (in THE WILD ONE), Hitler, James Dean. Een ruige homo-party wisselt af met Christus die zijn discipelen ontmoet en de motorrally wordt onderbroken door scënes van Christus die per ezel Jerusalem binnenrijdt. Leder en motorgeraas staat in schril contrast met de populaire hitsongs van die periode, w.o. 'Wind Up Doll' en 'I Will Follow Him' van Little Peggy March, 'Blue Velvet' van Bobby Vinton, 'Devil in Disguise' van Elvis Presley, 'Hit The Road Jack' van Ray Charles, 'The Point of No Return' van Dion en 'White Power' van The Surfaris. Het is een uitbeelding van geweld, een oefening in zwarte humor en een document van de motorcycle cultus. Een onvergetelijk beeld van de pre-power flower generatie. Scenario en fotografie zijn van regisseur Anger.

Fireworks

-1 |

. Kenneth Anger.

De jonge motorrijder Scorpio (Byron) maakt zich op voor een [KL]gay party[KLE], gevolgd door een levensgevaarlijke rally. Zowat de meest legendarische van de [KL]bikers[KLE] underground films van midden jaren 1960, bekroond in 1967 op het Festival van Evian. De tijd van het Christendom is voorbij en in de plaats komt het niets ontziend geweld, vernietiging en dood. Boosaardige krachten worden getoond in alle mogelijke symbolen. Beelden van de held Scorpio worden oversneden met beelden van Marlon Brando (in THE WILD ONE), Hitler, James Dean. Een ruige homo-party wisselt af met Christus die zijn discipelen ontmoet en de motorrally wordt onderbroken door scënes van Christus die per ezel Jerusalem binnenrijdt. Leder en motorgeraas staat in schril contrast met de populaire hitsongs van die periode, w.o. 'Wind Up Doll' en 'I Will Follow Him' van Little Peggy March, 'Blue Velvet' van Bobby Vinton, 'Devil in Disguise' van Elvis Presley, 'Hit The Road Jack' van Ray Charles, 'The Point of No Return' van Dion en 'White Power' van The Surfaris. Het is een uitbeelding van geweld, een oefening in zwarte humor en een document van de motorcycle cultus. Een onvergetelijk beeld van de pre-power flower generatie. Scenario en fotografie zijn van regisseur Anger.