Arthur Robison: regie en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Des jungen Dessauers grosse Liebe

1934 | Historische film

Duitsland 1934. Historische film van Arthur Robison. Met o.a. Willy Fritsch, Trude Marlen, Paul Hörbiger en Ida Wüst.

Vorst Leopold von Anhalt-Dessau wil ondanks het standsverschil met een apothekersdochter trouwen, maar het Hof maakt bezwaren. Nogal toneelmatig maar met goede rollen van Fritsch en Hörbiger.

The Informer

1929 | Thriller, Romantiek, Drama

Verenigd Koninkrijk 1929. Thriller van Arthur Robison. Met o.a. Lya De Putti, Lars Hanson, Warwick Ward, Cecil Harbord en Dennis Wyndham.

Dublin 1920, de Ierse onafhankelijkheidsstrijd woedt in alle hevigheid. Tijdens een vergadering schiet Francis McPhilip (Harbord) het hoofd van politie neer en vlucht. Van de IRA krijgt hij geld om uit te wijken naar Amerika. Hij wil zijn meisje Katie Fox (De Putti) ophalen, maar zij is ingetrokken bij zijn beste vriend Gypo Nolan (Hanson). Omdat Gypo bang is dat Katie hem zal verlaten, verklikt hij Francis uit jaloezie en om het geld bij de politie. Als Gypo`s partijgenoten ontdekken wie de verrader is, wordt hij ongenadig opgejaagd. De eerste verfilming van het toneelstuk van Liam O`Flaherty, dat in 1935 op meesterlijke wijze vereeuwigd zou worden door John Ford. Robinson`s versie bevat heel wat sfeer en spanning, maar de vertolkingen van de Zweed Hanson en de Hongaarse De Putti zijn iets te theatraal. Ray Milland staat niet op de aftiteling vermeld, maar is eventjes te zien als scherpschutter, die met echte patronen schiet (in die tijd bestonden er nog geen losse flodders of toneelrevolvers). Het scenario is van Benn W. Levy en Rolfe E. Vanlo naar O'Flaherty's toneelstuk. Het camerawerk is van T. Sparkuhl en Werner Brandes. Mono.

Schatten - Eine nächtliche Halluzination

1923 | Zwijgende film, Horror, Drama

Duitsland 1923. Zwijgende film van Arthur Robison. Met o.a. Fritz Kortner, Ruth Weyher en Gustav von Wangenheim.

Wanneer zijn avondmaalgasten zich verheugen in de attenties van de wulpse kasteelvrouwe, wordt de heer des huizes verteerd door jaloezie. Dan hypnotiseert een zonderlinge illusionist het gezelschap en maakt hen tot schaduwspelers in een moralistische tragedie. Deze Duits-expressionistische toverij, gesitueerd in een mythisch en gestileerd negentiende-eeuws decor, is flessenpost uit een verloren cinepoëtisch universum. Alsof Maurice Maeterlinck-theaterpersonages en figuren uit Harry Clarkes Poe-illustraties in Boheems fantasieland een E.T.A. Hoffmann-vertelling dromen. Meesterwerk van Robison (1883-1935).