Boris Bojadzhiev (1979): muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Die letzte Sau

2016 | Komedie, Drama

Duitsland 2016. Komedie van Aron Lehmann. Met o.a. Golo Euler, Rosalie Thomass, Thorsten Merten, Arnd Schimkat en Christoph Maria Herbst.

Kleine varkensboer Huber (Euler) kan niet meer opboksen tegen de grote agrarische bedrijven. Met niets meer te verliezen stapt hij op zijn motor, zet het laatste varken in de zijspan, en begint te rijden. Onderweg laat hij dieren uit massafokkerijen vrij en wordt zo onbedoeld een soort Robin Hood van de dierenbeweging. Lichtvoetige roadmovie in het Duitse achterland vliegt hier en daar wat uit de bocht, maar verpakt serieuze maatschappelijke onderwerpen in een vermakelijk avontuur rond een boer die boze graffiti achterlaat: ‘Zo gaat het niet langer.’

Der zweite Mann

2013 | Mysterie, Thriller

Duitsland 2013. Mysterie van Christopher Lenke en Philip Nauck. Met o.a. Thorsten Merten, Fabian Busch, Anna Drijver, Max Riemelt en Richard Sammel.

Accountant Peter maakt tot zijn eigen verbazing promotie bij een grote investeringsmaatschappij. Al snel blijkt waarom: het bedrijf sjoemelt al jaren met de cijfers en heeft een gemakkelijk manipuleerbare boekhouder nodig. Binnen de kortste keren bevindt Peter zich dan ook in een web van leugens en intriges waaruit ontsnappen niet mogelijk lijkt. Regisseurs Lenke en Nauck brengen de zondeval van hun protagonist fraai in beeld met behulp van hallucinerende effecten, al heeft dat ook iets kunstmatigs. De Nederlandse Anna Drijver speelt een grote rol als Peters bezorgde vriendin.

Kohlhaas oder die Verhältnismäßigkeit der Mittel

2012 | Drama

Duitsland 2012. Drama van Aron Lehmann. Met o.a. Robert Gwisdek, Jan Messutat, Thorsten Merten, Rosalie Thomass en Michael Fuith.

Veertig jaar na de geflopte adaptatie van Volker Schlöndorff waagt een jonge regisseur zich wederom aan de verfilming van avonturennovelle Michael Kohlhaas. Maar terwijl hij zich in een klein Zwabisch dorpje op de opnames voorbereidt, trekt de grote geldschieter zich terug. Zonder een rooie cent besluit hij zijn film toch te maken. Met ossen in plaats van paarden, bomen fungerend als soldaten en onzichtbare zwaarden. Een humoristische ode aan de verbeelding, op het Festival des Deutschen Films gekroond tot film van het jaar.