Frank McGlynn: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Western Gold

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Howard Bretherton. Met o.a. Smith Ballew, Heather Angel, LeRoy Mason, Ben Alexander en Otis Harlan.

In deze actieloze western speelt Ballew een legerkapitein van de Noordelijken die opdracht krijgt uit te zoeken wie de goudzendingen uit Californië dwarsboomt. Mason is de kwade genius. Het was de start van een vijfdelige westernserie die Ballew zou maken voor Principal Productions en producer Sol Lesser. Ze werden uitgebracht door 20th Century-Fox. Ballew werd in de films begeleid door zijn paard Sheik en was een zingende cowboyheld. Hij had eerder John Waynes gezang nagesynchroniseerd.

Sudden Bill Dorn

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Ray Taylor. Met o.a. Buck Jones, Noel Francis, Evelyn Brent, Frank McGlynn en Harold Hodge.

Een weinig boeiende western waarin Buck Jones verzeild raakt in een stadje dat op zijn kop staat omdat er goud is gevonden in de omgeving. En dat trekt nu eenmaal vele elementen met minder goede bedoelingen aan.

The Plainsman

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Cecil B. DeMille. Met o.a. Gary Cooper, Jean Arthur, James Ellison, Charles Bickford en Helen Burgess.

Voor dit grote westernepos had Cooper (als Wild Bill Hickok) niet DeMille`s voorkeur. Liever had hij Bill `Hopalong Cassidy` Boyd in de hoofdrol gezien. Maar achteraf viel het hem mee: Cooper deed goed werk en werd een befaamd westernacteur. Ellison haalde hij even weg bij Bill Boyds westernserie voor de rol van Buffalo Bill. De jeugdige acteur werd `ouder` gemaakt. Arthur is, als Calamity Jane, de minst overtuigende van het drietal. Bickford en zijn bende worden rijk door de verkoop van repeteergeweren aan de Indianen; daar treedt Cooper tegen op. Anthony Quinn - de schoonzoon van DeMille - speelt gedurende twee minuten een Cheyenne-Indiaan. De film eindigt triest: Hickok wordt neergeschoten door Jack McCall (Hall). Het scenario werd geschreven door Waldemar Young, Harold Lamb en Lynn Riggs. George Antheil componeerde de muziek voor deze monumentale film. Arthur Rosson was assistent-regisseur, en Victor Milner en George Robinson zorgden voor het uitstekende camerawerk.

North of Nome

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van William Nigh. Met o.a. Jack Holt, Evelyn Venable, Guinn 'Big Boy' Williams, John Miljan en Roger Imhoe.

Meer drama dan western, maar toch wordt de film tot het laatste genre gerekend. Holt is een zeerobbenjager, geen alledaags beroep in een western. Williams is de huidendief. Het geheel wordt met de nodige dramatiek omgeven, en dat komt de actie niet ten goede.

King of the Royal Mounted

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Howard Bretherton. Met o.a. Robert Kent, Rosalind Keith, Jack Luden, Alan Dinehart en Frank McGlynn.

De mountie Kent wordt verliefd op Keith. Die wordt echter beschuldigd van moord en Kent moet haar arresteren. Dinehart is haar advocaat - maar in werkelijkheid is hij de moordenaar die achter de mijn van haar vader aanzit. Kent weet de zaak op tijd tot een oplossing te brengen. Onderhoudende western van producer Sol Lesser, Earle Snell bewerkte het boek van Zane Grey, dat in 1940 en 1942 ook nog model stond voor twee serials.

For the Service

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Buck Jones. Met o.a. Buck Jones, Fred Kohler, Beth Marion, Frank McGlynn en Clifford Jones.

Buck treedt voor de eerste maal als regisseur op voor zijn door hemzelf geproduceerde westernreeks. Een driedubbele functie dus voor de man die hier een regeringsverkenner speelt in Indiaans gebied.

Unknown Valley

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Buck Jones, Cecilia Parker, Bret Black, Carlota Warwick en Arthur Wanzer.

Hillyer was verantwoordelijk voor de uitwerking van het scenario en dat betekende dat het verhaal er minder toe deed dan de actie. In een klein rolletje zien we Bond die, samen met John Wayne, in 1929 zijn filmdebuut maakte. Hij speelde tot aan zijn dood de hoofdrol in de tv-serie WAGON TRAIN - toen had hij een filmcarri[KA2]ere (vooral westerns) achter de rug van 30 jaar.

Riders of the Purple Sage

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Hamilton McFadden. Met o.a. George O'Brien, Marguerite Churchill, Noah Beery sr, Frank McGlynn en Yvonne Pelletier.

De derde van vier verfilmingen van het befaamde boek van Zane Grey. Niet de beste maar toch een zeer verteerbare western waarin O'Brien het moet opnemen tegen de bandiet Beery en Churchill weet te redden. Het camerawerk van George Schneiderman die voor de meeste O'Brien-films in die tijd verantwoordelijk is, is meer dan uitstekend. Scenario van Philippe Klein en Barry Conners.

Min and Bill

1930 | Drama

Verenigde Staten 1930. Drama van George Hill. Met o.a. Marie Dressler, Wallace Beery, Dorothy Jordan, Marjorie Rambeau en Frank McGlynn.

Een sentimentele film uit de begindagen van de geluidsfilm waarin Beery en Dressler op onvergetelijke wijze de handen ineenslaan en twee karakters in een havenbuurt neerzetten. De film beschrijft de pogingen van het duo om Maries dochter (Jordan) te behoeden voor opname in een 'net' huisgezin. Dressler won een Oscar voor haar vertolking.

America

1924 | Historische film

Verenigde Staten 1924. Historische film van David W. Griffith. Met o.a. Neil Hamilton, Carol Dempster, Erville Alderson, Charles Emmett Mack en Lee Beggs.

Indrukwekkende stomme film over Amerikaanse revolutie, met goede gevechtsscènes, historische sfeer, slechts ontsierd door onnozele liefdesgeschiedenis; boeiende schurkenstreken van Barrymore. Nog steeds heel goed. Oorspronkelijke lengte 120m.

Gloria's Romance

1916 | Drama

Verenigde Staten 1916. Drama van Walter Edwin. Met o.a. Billie Burke, David Powell, Frank McGlynn, Henry Kolker en William Roselle.

Serial in twintig hoofdstukken. Burke was de echtgenote van de grote impressario Florenz Ziegfeld, en dus was niets te duur. Zij debuteerde in 1916 in de film PEGGY en belandde daarna in deze serial.Er werd met geld gesmeten, de serial werd in Florida op lokatie opgenomen. De heer en mevrouw Rupert Hughes schreven het scenario en er waren twee cameramannen aanwezig: Jugo Johnson en Sid Hickox. Het publiek zag de serial niet zitten - maar geld speelde geen rol.