Mike Kourtzer: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Numéro une

2017 | Drama

Frankrijk​/​​België 2017. Drama van Tonie Marshall. Met o.a. Emmanuelle Devos, Suzanne Clément, Sami Frey en Benjamin Biolay.

De door de wol geverfde Emmanuelle Blachey (Devos) wordt gepolst voor een hoge functie: directeur van het nationale waterbedrijf. Zij ziet die plek wel zitten maar krijgt vervolgens stevige tegenwerking, en niet alleen van de man die ook de nummer één wil worden (Berry). Drama met thrillertrekjes over het glazen plafond voor vrouwen in het bedrijfsleven heeft een prima cast. Regisseuse Marshall maakte naam met ondermeer Pas très catholique en Vénus beauté (institut). Emmanuelle Devos werd voor haar sterke hoofdrol genomineerd voor een César.

Corporate

2017 |

Frankrijk 2017. Nicolas Silhol. Met o.a. Céline Sallette, Lambert Wilson, Stéphane De Groodt, Alice de Lencquesaing en Violaine Fumeau.

'De personages in deze film zijn fictief, maar de managementsmethodes authentiek.' Aldus opent dit sterke debuut over abject personeelsbeleid. Waarin de kille Émilie Tesson-Hansen, personeelschef bij voedselmultinational Esen, de boemerang terugkrijgt van haar werkwijze: een employé springt uit het raam. Het scalpelscenario fileert vervolgens een zieke bedrijfscultuur waarin de makke bureauschapen bijna evenveel te verwijten valt als de verachtelijke managers. De vreugdeloos-steriele kantooromgeving, het suggestieve camerawerk, Sallettes fantastische spel en Silhols beheerste regie zijn welhaast symbiotisch. Spijtig: de artificieel-dramatische ontknoping.

Much Loved

2015 | Drama

Frankrijk​/​​Marokko 2015. Drama van Nabil Ayouch. Met o.a. Loubna Abidar, Asmaa Lazrak, Halima Karaouane en Sara Elhamdi Elalaoui.

Onder leiding van de vrijgevochten Noha (Abidar) probeert een drietal (later viertal) prostituees zich vastberaden te handhaven in een door mannen gerunde wereld. Regisseur Ayouch (Les chevaux de Dieu) sprak achttien maanden lang met prostituees voor hij aan het script begon en vond zijn actrices op straat (vaak buren of vriendinnen van prostituees). Zo wist hij een open en eerlijk portret van prostituees in Marrakesh te schetsen. Blijkbaar zo levensecht dat Marokko de film verbood (louter op basis van de trailer) en Ayouch en hoofdrolspeelster Abidar doodsbedreigingen kregen.