Jerry Paris: regie en cast.
Er zijn 37 films gevonden.

Combat Academy

1987 | Komedie

Verenigde Staten 1987. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. Keith Gorden, Wally Ward en Robert Culp.

Schaamteloze kloon van de POLICE ACADEMY-films: twee van alle remmen losgeslagen jongens worden voor straf naar een militaire academie gestuurd. De 'krankzinnige situaties' bereiken een hoogtepunt wanneer een groep kadetten van een Russische militaire academie arriveert voor oefengevechten.

Police Academy 3: Back in Training

1986 | Komedie

Verenigde Staten 1986. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. Steve Guttenberg, Bubba Smith, David Graf, Michael Winslow en Marion Ramsey.

In de Amerikaanse bioscopen bracht dit derde deel 43 miljoen dollar op. Er is dus een flinke doelgroep voor de puberale en platvloerse lol van Police Academy-films. Het voortbestaan van de politieschool wordt bedreigd. Oud-studenten worden teruggeroepen om een wedstrijd met een rivaliserende school te helpen winnen. Voor de verstokte fans is Back in Training een aardige aflevering van de serie. Voor alle anderen een uitgelezen moment voor een goed gesprek over de belastingaangifte, om de afwas te doen, of een andere leuke bezigheid.

Police Academy 2: Their First Assignment

1985 | Komedie

Verenigde Staten 1985. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. Steve Guttenberg, Bubba Smith, David Graf, Howard Hesseman en Michael Winslow.

De inkt op hun diploma's is nog nat en ze zijn ook nog nat achter de oren. De recruten van Police Academy zijn net afgestudeerd en worden nu ingezet om de burgers te beschermen tegen de gevaren, die loeren in de grote stad. Iets wat ze echter nog steeds niet door hebben, is dat zijzelf het grootste gevaar vormen voor een ieder die hun hulp inroept. Er komen weer veel bekenden langs uit de vorige film. Carey Mahoney, die eigenlijk nooit agent wilde worden; Tackleberry, die het meest van wapens weet, maar altijd alle schietpartijen mist; Larvelle, de menselijke geluidsmachine en Kirkland, de agressieve agente, die haar pistool altijd schietklaar heeft. Voor wie na het eerste deel smachtte naar meer.

Make Me an Offer

1980 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1980. Romantiek van Jerry Paris. Met o.a. Susan Blakely, Patrick O'Neal, John Rubinstein, Edie Adams en Stella Stevens.

Situatiekomedieromantiek die zich in Zuid-Californië afspeelt tegen het decor van makelaars in onroerend goed.

Leo and Loree

1980 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1980. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. Donny Most, Linda Purl, David Huffman, Jerry Paris en Shannon Farnon.

Most trekt vol goede moed naar Hollywood. Hij is vastbesloten het er te maken als acteur. Hij ontmoet er Purl, de dochter van een met Oscar bekroonde actrice, die het moeilijk heeft met de roem van haar moeder. Beide jonge mensen worden op elkaar verliefd. Een sympathieke romantische film die niet meer biedt dan wat hij belooft: een simpele liefdesgeschiedenis, verteld met een lach en een traan. Luchtig en gelijktijdig leeg. De acteurs spelen even oppervlakkig als het personage is dat ze uitbeelden. Ze krijgen beiden de kans om op de soundtrack een liedje te zingen, Most brengt I Only Want What's Mine en Purl L.A. Is Only A Movie. Regisseur Paris speelt zelf een bijrolletje. James Ritz en Ron Howard schreven het scenario, terwijl Howard tevens produceerde. In beeld gebracht door Costa Petalas.

How to Break Up a Happy Divorce

1976 | Komedie

Verenigde Staten 1976. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. Barbara Eden, Hal Linden, Peter Bonerz, Marcia Rodd en Harold Gould.

Een dolle komedie over een knappe, gescheiden vrouw die probeert haar ex-man terug te krijgen door hem jaloers te maken door uit te gaan met een bekende versierder. Klucht vol grappen en grollen.

Only with Married Men

1974 | Romantiek

Verenigde Staten 1974. Romantiek van Jerry Paris. Met o.a. David Birney, Michele Lee, John Astin, Judy Carne en Dom DeLuise.

Een romantisch niemendalletje over een seksy meisje dat vaste relaties vermijdt door alleen met gehuwde mannen uit te gaan en een vrijgezel die pretendeert getrouwd te zijn om zo naar haar hand te dingen. Overweeg de mogelijkheden en raad de uitkomst.

The Couple Takes a Wife

1972 | Komedie

Verenigde Staten 1972. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. Bill Bixby, Paula Prentiss, Valerie Perrine, Nanette Fabray en Robert Goulet.

Goede acteurs doen wonderen met een ouderwets gegeven: De Hamiltons (Bill en Paula) besluiten om er een 'tweede' vrouw bij te nemen zodat mevrouw Hamilton haar professionele carrière kan voortzetten.

Every Man Needs One

1972 | Komedie

Verenigde Staten 1972. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. Connie Stevens, Ken Berry, Gail Fischer, Steve Franken en Henry Gibson.

Ongetrouwde architect heeft het maar moeilijk met zijn huishoudinkje en neemt daarom een vrouwelijke assistent (Stevens) in dienst die van alle markten thuis is. Typische komedie in Amerikaanse tv-stijl, compleet met sussende gebaren in de richting van de vrouwenbeweging.

What's a Nice Girl Like You...?

1971 | Komedie

Verenigde Staten 1971. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. Brenda Vaccaro, Jack Warden, Vincent Price, Roddy McDowall en Edmond O'Brien.

Een onderhoudende komedie over een lelijk eendje uit de Newyorkse wijk Bronx dat gedwongen wordt in een afpersingskomplot een rijk meisje uit de betere kringen te spelen. Sommige scènes zijn goed, maar juist op de verkeerde momenten verdwijnt de spanning.

Two on a Bench

1971 |

Verenigde Staten 1971. Jerry Paris. Met o.a. Patty Duke, Ted Bessell, Andrew Duggan, John Astin en Alice Ghostley.

Een saaie klucht waarin Duke en Bessell het tegen elkaar moeten opnemen omdat een van hen beiden als spion voor de tegenstander werkt. Een fantasieloos blijspel van vergissingen met buitenopnamen te Boston als enige pluspunt.

Star Spangled Girl

1971 | Komedie

Verenigde Staten 1971. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. Sandy Duncan, Tony Roberts, Todd Susman, Elizabeth Allen en Norman Cornell.

Een zouteloze komedie van Neil Simon over een mierzoet en heel gewoon meisje dat op stap gaat met twee ultralinkse schrijvers van een studentenblad.

Evil Roy Slade

1971 | Komedie

1971. Komedie van Jerry Paris.

Een zouteloze komedie van Neil Simon over een mierzoet en heel gewoon meisje dat op stap gaat met twee ultralinkse schrijvers van een studentenblad.

Call Her Mom

1971 |

Verenigde Staten 1971. Jerry Paris. Met o.a. Connie Stevens, Van Johnson, Charles Nelson Reilly, Jim Hutton en Cyd Charisse.

Ex-kelnerin wordt huishoudster in studentenhuis dat met het gehele college middelpunt wordt van een hevige strijd van de vrouwenbeweging. Scenario kon beter.

The Grasshopper

1970 | Drama

Verenigde Staten 1970. Drama van Jerry Paris. Met o.a. Jacqueline Bisset, Jim Brown, Joseph Cotten, Corbett Monica en Ramon Bieri.

Een meisje ontvlucht haar ouderlijk huis in de provincie en probeert een bestaan op te bouwen in Las Vegas. Een reeks teleurstellende ervaringen en verhoudingen reduceert haar tot een ontgoocheld wrak. Hoewel de bezetting niet al te sterk is, is het een beter melodrama dan men aanvankelijk vermoedt. De film is gebaseerd op de roman The Passing of Evil van Mark McShane. GB-titel: A WILD GIRL LOST IN LAS VEGAS.

The Feminist and the Fuzz

1970 | Komedie

Verenigde Staten 1970. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. Barbara Eden, David Hartman, Farrah Fawcett, Jo Anne Worley en Harry Morgan.

Gekunstelde komedie waarin twee stereotypen een [KL]macho[KLE]-politieman ( male chauvinist pig) en een fanatieke feministe met elkaar worden opgescheept als kamergenoten in San Francisco. Na de geschillen die zich in het begin uiteraard ruimschoots voordoen, volgt een ontknoping die helemaal volgens de aloude tv-tradities is. Zo'n goede rolbezetting verdient véél beter.

But I Don't Want to Get Married

1970 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1970. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. Herschel Bernardi, Shirley Jones, Kay Medford, June Lockhart en Brandon Cruz.

Redelijke komedie met in de hoofdrol Bernardi als middelmatige vaderfiguur die, na pas weduwnaar te zijn geworden, zich zelf tegenover verschillende vrouwen onweerstaanbaar vindt. Goede rolbezetting en geschikt verhaal maken de film.

Viva Max!

1969 | Komedie, Western, Drama

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1969. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. Peter Ustinov, Pamela Tiffin, Jonathan Winters, John Astin en Keenan Wynn.

Een Mexicaanse generaal herovert het fort The Alamo, maar hij ontmoet nergens bijval, want het is inmiddels 1969 en geen 1836! De Texanen beschouwen het meer als heiligschennis, dan als een heilige oorlog. De National Guard wordt erbij gehaald om hem te verjagen. Als gevolg breekt er in en om de muren van The Alamo grote chaos en paniek uit. Een redelijke komedie met soms net iets te veel gemaakte grappen. Toen de film uitkwam werd hij tot bijna ieders verbazing in Mexico verboden.

Never a Dull Moment

1968 | Komedie, Misdaad

Verenigde Staten 1968. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. Dick Van Dyke, Edward G. Robinson, Dorothy Provine, Henry Silva en Joanne Moore.

Toneelspeler zonder succes Van Dyke wordt aangezien voor een huurmoordenaar uit San Francisco, en gangster Bill neemt hem mee naar schilderijenverzamelaar en mafiabaas Robinson (die in werkelijheid een grote collectie schilderijen had). Beiden weten niet dat hij acteur is, en Van Dyke krijgt nu de grote kans een nummertje toneel weg te geven als de echte killer komt opdagen. Een clichéverhaal van hier tot ginder, waarbij je je dood verveelt.

Lower The River Don't Raise The Bridge

1968 |

1968. Jerry Paris. Met o.a. Jacqueline Pearce, Jerry Lewis, Bernard Cribbins en Terry-Thomas.

Toneelspeler zonder succes Van Dyke wordt aangezien voor een huurmoordenaar uit San Francisco, en gangster Bill neemt hem mee naar schilderijenverzamelaar en mafiabaas Robinson (die in werkelijheid een grote collectie schilderijen had). Beiden weten niet dat hij acteur is, en Van Dyke krijgt nu de grote kans een nummertje toneel weg te geven als de echte killer komt opdagen. Een clichéverhaal van hier tot ginder, waarbij je je dood verveelt.

How Sweet It Is!

1968 |

1968. Jerry Paris. Met o.a. Marcel Dalio, Paul Lynde, Maurice Ronet, Debbie Reynolds en James Garner.

Toneelspeler zonder succes Van Dyke wordt aangezien voor een huurmoordenaar uit San Francisco, en gangster Bill neemt hem mee naar schilderijenverzamelaar en mafiabaas Robinson (die in werkelijheid een grote collectie schilderijen had). Beiden weten niet dat hij acteur is, en Van Dyke krijgt nu de grote kans een nummertje toneel weg te geven als de echte killer komt opdagen. Een clichéverhaal van hier tot ginder, waarbij je je dood verveelt.

How Sweet It Is

1968 | Komedie

Verenigde Staten 1968. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. James Garner, Debbie Reynolds, Maurice Ronet, Paul Lynde en Marcel Dalio.

Een echtpaar maakt met zoonlief een reis naar Europa om er eens even uit te zijn. Moeders heeft daar haar eigen ideeën over en gaat aan de rol met een sexy Fransman. Een afgezaagde komedie, niet indrukwekkender dan de eerste de beste tv-show.

Don't Raise the Bridge, Lower the River

1968 | Komedie

Verenigd Koninkrijk 1968. Komedie van Jerry Paris. Met o.a. Jerry Lewis, Patricia Routledge, Jacqueline Pearce, Bernard Gribbins en Terry-Thomas.

Jerry Lewis als Amerikaan in Engeland wiens rijk-in-een-wip methodes hem op rand van scheiding brengen; zachtaardige komedie, minder overdadig dan de meeste van Lewis. Scenario van Max Wilk, die zijn eigen boek bewerkte. Camerawerk van Otto Heller.

The Alfred Hitchcock Hour: Incident at A Corner

1960 | Mysterie, Horror, Thriller

Verenigde Staten 1960. Mysterie van Alfred Hitchcock. Met o.a. Paul Harman, Vera Miles, George Peppard, Paul Hartman en Bob Sweeney.

Een oude conci[KA3]erge van een school (Hartman) geeft de vrouw (Dana) van een hoge ambtenaar een standje omdat ze zijn stopbord als klaarover genegeerd zou hebben. Gevolg: hij wordt ontslagen omdat de schoolleiding een anonieme brief kreeg, waarin staat dat hij met de kinderen, met name de meisjes, niet te vertrouwen is. Zijn kleindochter (Miles) en haar verloofde (Peppard) besluiten dit niet te pikken. Ze weten dat grootvader onschuldig is en ze gaan de zaak uitpluizen. Wat blijkt: een balletje kan heel vreemd rollen. Je denkt de hele tijd door te hebben hoe de vork in de steel zit, maar toch heeft Hitchcock voor een zeer onverwachte plotwending gezorgd in de finale (de oplettende kijker heeft echter aan het begin van de film de juiste hint al te pakken). Uitstekende vertolkingen van de hele cast. Charlotte Armstrong bewerkte haar eigen verhaal. John L. Russell zorgde voor de fotografie.

No Name on the Bullet

1959 | Western

Verenigde Staten 1959. Western van Jack Arnold. Met o.a. Audie Murphy, Joan Evans, Charles Drake, R.G. Armstrong en Karl Swenson.

Een keiharde revolverheld arriveert in een stadje met de opdracht iemand te doden. Niemand weet wie en de paniek onder de brave burgerij is groot. Zijn doelwit is een ex-rechter (Stehli). Het einde mag onbevredigend zijn, de sfeer in de film is geladen en Murphy blijkt ook deze voor hem ongewone rol perfect te kunnen spelen. Evans was in 1953 ook al eens zijn tegenspeler geweest. Van de diverse westerns die SF-regisseur Arnold gemaakt heeft, is deze trage, filosofische en intelligente film de beste. Scenario van Gene L. Coon. Camerawerk van Harold Lipstein.

The Lady Takes a Flyer

1958 | Drama

Verenigde Staten 1958. Drama van Jack Arnold. Met o.a. Lana Turner, Jeff Chandler, Richard Denning, Andra Martin en Chuck Connors.

Turner is getrouwd met vliegenier Chandler. Zelf is ze ook een niet onverdienstelijke pilote. Wanneer ze haar leventje als huisvrouw beu is, trekt ze er met een vliegtuig op uit, haar man achterlatend om te zorgen voor huis en baby. Maar Chandler laat het daar niet bij. Humorloze feministisch getinte komedie, met licht dramatische trekjes, die echter op geen enkel punt scoort. Turner en Chandler werden verschrikkelijk miscast en bovendien was Arnold nu niet direct de ultieme keuze als regisseur van een komedie (ook al nam hij een jaar later revanche met het grandioze THE MOUSE THAT ROARED). Het scenario van Danny Arnold is gebaseerd op een verhaal van Edmund H. North. Irvin Glassberg stond achter de camera.

Sing Boy Sing

1958 |

1958. Henry Ephron. Met o.a. Nick Adams, Josephine Hutchinson, John McIntire, Edmond O'Brien en Lili Gentle.

Turner is getrouwd met vliegenier Chandler. Zelf is ze ook een niet onverdienstelijke pilote. Wanneer ze haar leventje als huisvrouw beu is, trekt ze er met een vliegtuig op uit, haar man achterlatend om te zorgen voor huis en baby. Maar Chandler laat het daar niet bij. Humorloze feministisch getinte komedie, met licht dramatische trekjes, die echter op geen enkel punt scoort. Turner en Chandler werden verschrikkelijk miscast en bovendien was Arnold nu niet direct de ultieme keuze als regisseur van een komedie (ook al nam hij een jaar later revanche met het grandioze THE MOUSE THAT ROARED). Het scenario van Danny Arnold is gebaseerd op een verhaal van Edmund H. North. Irvin Glassberg stond achter de camera.

Zero Hour!

1957 | Drama, Actiefilm

Verenigde Staten 1957. Drama van Hall Bartlett. Met o.a. Dana Andrews, Linda Darnell, Sterling Hayden, Elroy 'Crazylegs' Hirsch en Geoffrey Toone.

Een vakkundige vliegrampthriller naar een tv-spel van Arthur Hailey over een mogelijk ongeluk met een lijntoestel nadat de piloten voedselvergiftiging opliepen. Opnieuw voor tv gedaan als: TERROR IN THE SKY en daarna geparodieerd als: AIRPLANE! in 1980.

Zero Hour

1957 |

1957. Hall Bartlett. Met o.a. Peggy King, Elroy Hirsch, Geoffrey Toone, Jerry Paris en Sterling Hayden.

Een vakkundige vliegrampthriller naar een tv-spel van Arthur Hailey over een mogelijk ongeluk met een lijntoestel nadat de piloten voedselvergiftiging opliepen. Opnieuw voor tv gedaan als: TERROR IN THE SKY en daarna geparodieerd als: AIRPLANE! in 1980.

Unchained

1955 | Drama

Verenigde Staten 1955. Drama van Hall Bartlett. Met o.a. Elroy 'Crazylegs' Hirsch, Barbara Hale, Chester Morris, Johnny Johnston en Peggy Knudsen.

Een redelijk drama over het leven op een gevangenisboerderij in Chino, Californië, opgefleurd door het liedje 'Unchained Melody'.

The Naked Street

1955 | Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1955. Misdaad van Maxwell Shane. Met o.a. Farley Granger, Anthony Quinn, Anne Bancroft, Peter Graves en Jerry Paris.

Gangsterbaas Phil Regal bekommert zich om zijn zuster Rosalie, die een kind van haar vriend Nicky Bradna verwacht. Bradna zit wegens een roofmoord in de dodencel. Door ooggetuigen te bedreigen krijgt Phil hem vrij en wil dat hij zijn geld eerlijk gaat verdienen als vrachtwagenchauffeur. Nicky wil echter zo snel mogelijk bookmaker worden. Wanneer Rosalie's baby bij de geboorte sterft, heeft Regal geen reden meer om loyaal te zijn aan Nicky en schuift hem de moord op een van zijn rivalen in de schoenen. Kort voor zijn terechtstelling doet Nicky nog een poging om zijn zwager terug te pakken.

Marty

1955 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1955. Drama van Delbert Mann. Met o.a. Ernest Borgnine, Betsy Blair, Esther Minciotti, Jerry Paris en Augusta Ciolli.

Marty (Borgnine) is een heel gewone jongeman uit de Bronx. In de dertig, woont nog bij zijn moeder, hoopt op een vrouw, droomt van een eigen slagerij. Dan ontmoet hij de ook al heel gewone Clara (Blair). Scenarist Paddy Chayefsky bewerkte zijn gelijknamige televisiedrama uit 1953 en creëerde een aandoenlijk verhaal over een man die iets van zijn bescheiden leven met een Italiaanse immigrantenfamilie probeert te maken. Vier Oscars, onder meer voor Borgnine en regisseur Mann, en een Gouden Palm gingen naar dit liefdesdrama zonder helden maar des te meer warme menselijkheid.

Hell's Horizon

1955 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1955. Oorlogsfilm van Tom Gries. Met o.a. John Ireland, Maria English, Bill Williams, Hugh Beaumont en Jerry Paris.

Actie onder mannen in een bommeneskader in de Koreaanse oorlog.

Good Morning, Miss Dove

1955 | Drama

Verenigde Staten 1955. Drama van Henry Koster. Met o.a. Jennifer Jones, Robert Stack, Marshall Thompson, Chuck Connors en Jerry Paris.

Jones is een onderwijzeres van gevorderde leeftijd die op handen gedragen wordt door haar voormalige leerlingen, die inmiddels enkele generaties omvatten. Wanneer zij van een medische ingreep herstelt, passeert haar lange loopbaan via flashbacks de revu. Naar de roman van Frances Gray Patton. Kleverig, ouderwets drama dat zich niet meten kan met de vergelijkbare MR CHIPS.

The Glass Wall

1953 | Drama

Verenigde Staten 1953. Drama van Maxwell Shane. Met o.a. Vittorio Gassman, Gloria Grahame, Ann Robinson, Jerry Paris en Kathleen Freeman.

Drama rondom de vluchteling Gassman, die illegaal naar New York City is gekomen en liever op de vlucht gaat dan te accepteren dat hij wordt uitgewezen.

The flying sneaker

1950 | Drama

1950. Drama van Henry Levin. Met o.a. Jerry Paris, Henry O'Neill, Viveca Lindfors en Glenn Ford.

Drama rondom de vluchteling Gassman, die illegaal naar New York City is gekomen en liever op de vlucht gaat dan te accepteren dat hij wordt uitgewezen.

The Flying Missile

1950 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1950. Oorlogsfilm van Henry Levin. Met o.a. Glenn Ford, Viveca Lindfors, Henry O'Neill, Jerry Paris en Richard Quine.

Clichématig WO II-verhaal over commandant Fords poging zijn slagschip te moderniseren, met de te verwachte resultaten.