Patsy Ruth Miller: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

So This Is Paris

1926 | Komedie, Zwijgende film

Verenigde Staten 1926. Komedie van Ernst Lubitsch. Met o.a. Monte Blue, Patsy Ruth Miller, Lilyan Tashman, Andre Berenger en Myrna Loy.

Een luchtige, zwijgende Lubitschfilm; een subtiele en romantische komedie over de dansers Tashman en Berenger, die flirten met dr. Blue en zijn vrouw Miller. Onderhoudend, vlot en grappig.

Singer Jim McKee

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. William S. Hart, Phyllis Haver, Gordon Russell, Edward Coxen en William Dyer.

Deze matige western was de laatste die Hart voor Paramount zou maken; de studio wilde wat beters dan dit. Tom Mix was inmiddels cowboy nr. 1 en Harts stijl van spelen werd ook al overspeeld door Buck Jones. Hart zou hierna nog één film opnemen: TUMBLEWEEDS in 1925. Hij zoekt met partner Russell tevergeefs naar goud. Om zijn dochtertje te onderhouden overvalt Russell een postkoets; hij wordt daarna door de sheriff doodgeschoten. Hart ontfermt zich over het kind, dat eenmaal groot niet dat heeft dat anderen wel hebben. Ook Hart wil nu een postkoets overvallen. J.G. Hawks bewerkte het verhaal dat Hart zelf had geschreven en Dwight Warren en Arthur Reeves vervingen cameraman Joe August. Een triest afscheid van Paramount: Hart produceerde er zoveel goede westerns.

The Hunchback of Notre Dame

1923 | Zwijgende film, Horror, Drama

Verenigde Staten 1923. Zwijgende film van Wallace Worsley. Met o.a. Lon Chaney, Patsy Ruth Miller, Norman Kerry, Ernest Torrence en Tully Marshall.

Lon Chaney was een prima acteur, maar had ook een andere troef die hem een voorsprong gaf op zijn collega's toen het ging om het verkrijgen van de rol als Quasimodo in The Hunchback of Notre Dame: hij kon zichzelf geweldig goed schminken. De make-up maakte die film - zeker voor die tijd - extra spannend. En zijn spel zorgde ervoor dat het publiek medelijden voelde voor zijn personage. De film werd een gigantisch succes en leverde aan de kassa het enorme bedrag van drie miljoen dollar op. Chaney maakte twee jaar later het al even sterke The Phantom of the Opera.

Trimmed

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Harry Pollard. Met o.a. Hoot Gibson, Patsy Ruth Miller, Alfred Hollingsworth, Fred Kohler en Otto Hoffman.

Gibson wordt tot sheriff gekozen op aansporing van de plaatselijke politieke baas, Hoffman. Die neemt aan dat Gibson makkelijk te manipuleren is. Als deze eenmaal achter zijn vieze zaakjes komt, blijkt de man zich ernstig vergist te hebben. Het verhaal Trimmed and Burning van Hapsburg Liebe werd bewerkt door Arthur Statter en Wallace Clifton. Men moet Pollard niet verwarren met de komiek 'Snub', die ook Harry heette. De regisseur was aanvankelijk ook acteur maar sinds 1914 was hij als regisseur werkzaam. Hij leefde van 1883 tot 1934. De befaamde cameraman Sol Polito werkte bij deze film voor het eerst met Gibson samen.

The Fighting Streak

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Arthur Rosson. Met o.a. Tom Mix, Patsy Ruth Miller, Gerald Pring, Al Fremont en Sidney Jordan.

Mix helpt Miller, maar komt dan zelf in de problemen: denkt iemand doodgeslagen te hebben, waardoor hij zich aansluit bij een bende. De moeilijkheden stapelen zich op wanneer hij een sheriff neerschiet. Rosson maakte het scenario naar de roman Free Range Lanning van George Owen Baxter. Dan Clark deed het camerawerk, nu voor de eerste maal geheel onafhankelijk.

For Big Stakes

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Patsy Ruth Miller, Sid Jordan, Bert Sprotte en Joe Harris.

Natuurlijk wordt Miller de bruid van Mix, maar niet dan nadat Tom behoorlijk in actie moest komen om een schurk uit te schakelen, die vervolgens ook nog een ranch in de fik zet en het meisje aan een boom graag levend wil laten verbranden. De westerns met Mix werden in deze tijd op goed niveau gemaakt, met een hoog budget (rond 150000 dollar) en door bekwame technici. Lynn Reynolds was scenarist, en Daniel Clark cameraman.