Manuel Fábregas (1921-1996): cast.
Er zijn 28 films gevonden.

Bandera rota

1978 |

Mexico 1978. Gabriel Retes. Met o.a. Manuel Fábregas, Aarón Hernán, Tina Romero en Jorge Humberto Robles.

De corruptie in hoge industriële en politieke kringen in Mexico en het antwoord daarop van bepaalde jongeren-groeperingen die zich daarover zeer ongerust tonen. Deze interessante, kritische film is typerend voor zijn tijd in de Mexicaanse cinema.

Two Mules for Sister Sara

1970 | Western, Romantiek

Verenigde Staten​/​​Mexico 1970. Western van Don Siegel. Met o.a. Clint Eastwood, Shirley MacLaine, Manuel Fábregas, Alberto Morin en Armando Silvestre.

Eigenlijk wilde Eastwood (die de film co-financierde) Elizabeth Taylor als reisgenoot voor deze queeste door het Mexico van midden negentiende eeuw, maar MacLaine bleek een uitstekende tweede keus. Ze speelt de rol van Sara, een vrouw die zich voordoet als non en die de niet al te slimme Hogan (Eastwood) om haar vingers windt nadat hij haar bevrijd heeft van een stel boeven. Ze vraagt zijn hulp om haar tegen de Fransen te beschermen. Hij stemt schoorvoetend toe. De vonken springen natuurlijk over. Bij vlagen tamelijk geestig, tot verbazing van critici en fans van 'The Man with No Name'.

The Candy Man

1969 | Misdaad

Verenigde Staten 1969. Misdaad van Herbert J. Leder en Herbert Leder. Met o.a. George Sanders, Leslie Parrish, Gina Ronan, Manuel Fábregas en Carlos Cortez.

Kidnapdrama waarvan er dertien in een dozijn gaan gefilmd in Mexico City; een levensmoede Britse drughandelaar en Amerikaanse filmster raken in elkaars leven verwikkeld.

Proceso de la señoritas Vivanco

1959 |

Mexico 1959. Mauricio de la Serna. Met o.a. Sara García, Prudencia Grifell, Manuel Fábregas en José Luis Jiménez.

De twee oude vrijsters Vivanco ontketenen een opstand in de gevangenis waarin zij zijn opgesloten vanwege hun medewerking aan de ontsnapping van één van de gevangenen. De opvolger van LAS SEÑORITAS VIVANCO, een beetje aanstellerig maar aandoenlijk teder.

Dormitorio para señoritas

1959 | Komedie, Musical

Mexico 1959. Komedie van Fernando Cortés. Met o.a. Manuel Fábregas, Mapita Cortés, Lorena Velázquez en Manuel 'Loco' Valdés.

Een enigszins losbandige jongeman geeft zich uit voor zangleraar om aldus met twee vrienden een meisjescollege binnen te kunnen komen. Een prima rol van Valdés.

El Derecho a la vida

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Mauricio de la Serna. Met o.a. Yolanda Varela, Kitty de Hoyos, Rosa Arenas en Manuel Fábregas.

De verschillende wijzen van reageren van een aantal vrouwen uit verschillende sociale klassen als zij ontdekken dat zij in verwachting zijn. Onvervalst reactionaire film, compleet met moraal: alle kinderen moeten geboren worden, koste wat het kost, of hun moeders ze nu kunnen onderhouden of niet.

Préstame tu cuerpo

1957 | Komedie, Fantasy

Mexico 1957. Komedie van Tulio Demicheli. Met o.a. Silvia Pinal, Manuel Fábregas, Prudencia Grifell en Julio Villarreal.

Door een vergissing van haar engelbewaarder moet een overleden meisje terug naar de aarde om zich in een vreemd lichaam te reïncarneren. Zelfs de sympathieke Pinal kon de film niet behoeden voor een totale commerciële ondergang.

El Medallón del crimen

1955 | Misdaad

Mexico 1955. Misdaad van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Rosario Granados, Rita Macedo, Manuel Fábregas en Silvia Dervez.

Door toedoen van een medaillon dat hij van een vrouw kado kreeg, raakt een man verwikkeld in de moord op haar. Triest en moraliserend.

Del brazo y por la calle

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Marga López en Manuel Fábregas.

De dochter van een welgesteld paar laat haar rijkdom in de steek om met een arme reklametekenaar te trouwen. Om wat geld te verdienen, gaat zij, aangemoedigd door een buurvrouw, naar een bordeel. De film bestaat uit [KA1]e[KA1]en lange dialoog tussen de twee enige personages en was destijds een (zwakke) poging om een neorealistische film te maken.

Padre contra hijo

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Manuel Fábregas, Julio Villarreal, Silvia Derbez en Fanny Schiller.

Een jongeman ontdekt dat zijn vader, die zijn moeder in de steek heeft gelaten, een vooraanstaand man is in een dorp. Hij besluit hem op te zoeken en recht te doen. Naar het gelijknamige boek van Carlos Arniches. Bustillo Oro is er in geslaagd een alleszins vermakelijke film te maken.

La Visita que no tocó el timbre

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Miroslava, Abel Salazar, Manuel Fábregas en Annabelle Gutiérrez.

De wederwaardigheden van twee broers die een voor hun deur te vondeling gelegd kind adopteren. Naar het gelijknamige toneelstuk van Joaquín Calvo Sotelo. Volkomen ongeloofwaardig en overgeacteerd.

La Mujer ajena

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Rita Macedo, Gustavo Rojo, Manuel Fábregas en Amanda del Llano.

Een man ontdekt dat zijn vrouw hem bedriegt, wil haar vergeven, maar zij blijft hem minachten. Veel te veel dialoog in een film die ook om andere redenen niet te harden is.

El Asesino X

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Carlos López Moctezuma, Manuel Fábregas, Prudencia Grifell en Maricruz Olivier.

Een man wordt ter dood veroordeeld vanwege de moord op zijn vriend, die zijn vriendin verleidde, prostitueerde en later vermoordde. Het enige interessante aan deze film, vanwege het belachelijke ervan, is Chicago, bevolkt door Mexicanen die de hoogste functies bekleden.

Piel Canela

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Sara Montiel, Manuel Fábregas, Ramón Gay en Felipe de Alba.

Een meisje waarvan het gezicht in haar jeugd door de ratten was aangevreten, wordt door een beroemd chirurg geopereerd. Na haar herstel neemt zij zich voor om zich op haar vriend te wreken, omdat hij haar altijd mishandelde. Platvloers en lachwekkend plagiaat van A WOMAN'S FACE van George Cukor, waarin Sara Montiel weer de kans kreeg vieze gezichten te trekken.

Las Tres Elenas

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Amelia Bence, Manuel Fábregas, Alicia Caro en Domingo Soler.

Elena, de vrouw van een arts, is verliefd op de vriend van haar dochter, die eveneens Elena heet. Zij gaat om raad naar haar moeder die, waarom ook niet, óók al Elena heet. Koud en expressieloos.

La Sexta carrera

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Miguel M. Delgado. Met o.a. Rosario Granados, Andrés Soler, Manuel Fábregas en Mantequilla.

Een aantal mensen zet onafhankelijk van elkaar hun zinnen op een paardenrace. Het verhaal is goed, maar enigszins ongeloofwaardig.

No te ofendas, Beatriz

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Alma Rosa Aguirre, Abel Salazar en Manuel Fábregas.

Een tegen hun wil verloofd stel doet alsof ze verliefd zijn om zijn carrière te redden. Een vermakelijke komedie met een paar goede scènes.

Las Interesadas

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Amalia Aguilar, Lilia Prado, Lilia del Valle en Manuel Fábregas.

Drie meisjes besluiten een verbond aan te gaan om zoveel mogelijk van het leven te genieten, en, terloops, een musical te maken. De decors van deze film verdienen vermelding als de lelijkste uit de filmgeschiedenis.

El Mártir del Calvario

1952 |

Mexico 1952. Miguel Morayta. Met o.a. Enrique Rambal, Consuelo Frank, Manuel Fábregas en Miguel Angel Férriz.

Het lijden en de dood van Christus. Een onbeschrijfelijk vervelende film met afgrijselijke décors.

Mujeres sin mañana

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Tito Davison. Met o.a. Leticia Palma, Carlos Cores, Carmen Montejo en Manuel Fábregas.

Het ellendige leven van vijf meisjes die in de haven in een revue werken waar zij uitgebuit worden. Zowel de scriptschrijvers als de regisseur vermaken zich door steeds op de rand van de parodie te balanceren. Een zeer innemende film.

La Miel se fue de la luna

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Sara García, Alma Rosa Aguirre, Abel Salazar en Manuel Fábregas.

Een jongeman vermomt zich aan de vooravond van zijn huwelijk als een vriend om zich van zijn minnares te ontdoen. Smakeloos plagiaat van een van de episodes uit de film TALES OF MANHATTAN van Julien Duvivier (1942). In 1969 zou René Cardona jr. een nieuwe versie maken onder de titel DEPARTAMENTO DE SOLTERO.

Dancing

1951 | Drama, Misdaad, Musical

Mexico 1951. Drama van Miguel Morayta. Met o.a. Fernando Fernández, Meche Barba, Bárbara Gil en Manuel Fábregas.

Als zij op heterdaad door twee detectives worden betrapt, doden drie dieven één van hen. Een onverteerbare potpourri, opgevrolijkt met mambo's van Pérez Prado.

Arrabalera

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Joaquín Pardavé. Met o.a. Marga López, Fernando Fernández, Freddy Fernández en Manuel Fábregas.

Een meisje van lage komaf, dat in een kiosk werkt, trouwt met een rijke jongeling die haar begeert. Het huwelijk blijkt volledig in scène gezet te zijn. Het eeuwige conflict tussen arm en rijk in een melodrama vol muziek.

Llegada de noche

1949 | Mysterie

Spanje 1949. Mysterie van José Antonio Nieves Conde. Met o.a. Adriana Benetti, Pedro Maratea en Manuel Fábregas.

Een jonge buitenlandse vrouw komt samen met haar moeder in Sevilla aan en spoedig verdwijnt de laatstgenoemde op mysterieuze wijze. Een prijzenswaardige en zelfs geslaagde film - het werk van een regisseur die terecht een opvallende plaats inneemt binnen de Spaanse cinema.

Tía Candela

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Sara García, Abel Salazar en Manuel Fábregas.

Een wat mannelijk uitziende grootmoeder houdt haar kleinkinderen in het gareel. In deze slechte komedie speelt García weer dezelfde rol als in LOS TRES GARCIA.

Yo soy tu padre

1947 | Komedie

Mexico 1947. Komedie van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Luis Sandrini, Blanca de Castejón en Manuel Fábregas.

Een dichter geeft zich uit voor de vader van een student met de bedoeling laatstgenoemde met zijn verloofde te laten trouwen. De film is van wel zeer laag allooi.

El Tigre de Jalisco

1946 | Komedie

Mexico 1946. Komedie van René Cardona. Met o.a. Beatriz Aguirre, Delia Megaña en Manuel Fábregas.

In een dorp wordt een arme man door iedereen, en in het bijzonder door een Noordamerikaan, uitgelachen. Op een gegeven moment heeft de man er genoeg van. Dit is een soort parodie op de avonturenfilms met Mexicaanse cowboys en is zeer slecht geregisseerd.

Lo que va de ayer a hoy

1945 | Komedie

Mexico 1945. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Enrique Herrera, Rosario Granados, Miguel Arenas en Manuel Fábregas.

Een libertijn laat zich invriezen om zes jaar later weer te ontwaken. Een interessante komedie van een middelmatig regisseur.