Ettore Garofolo: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

La Cena

1998 | Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1998. Komedie van Ettore Scola. Met o.a. Fanny Ardant, Vittorio Gassman, Stefania Sandrelli, Lea Gramsdorff en Eros Pagni.

Ugly, Dirty and Bad

1976 | Drama, Komedie

Italië 1976. Drama van Ettore Scola. Met o.a. Nino Manfredi, Francesco Anniballi, Maria Bosco, Giselda Castrini en Ettore Garofolo.

In een sloppenwijk van Rome woont een grote familie in een overvol (scooter tussen de stapelbedden) huisje. Patriarch Giacinto (Manfredi) heeft bij het werk een oog verloren, maar het geld dat hij ter compensatie heeft gekregen houdt hij angstvallig voor zichzelf - en voor een aangewaaide maîtresse. Het mooie, zwierige Rome is zo dichtbij, maar deze mistroostige familie kijkt een andere kant op. Scola (Una giornata particolare) laveert tussen komedie en sociale kritiek in dit soms wat nadrukkelijk geconstrueerde drama, dat hem in Cannes de prijs voor beste regie opleverde.

Straziami, ma di baci saziami

1968 | Komedie, Drama

Italië 1968. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Nino Manfredi, Ugo Tognazzi, Pamela Tiffin, Moira Orfei en Livio Lorenzon.

Een kapper wordt verliefd op de dorpsschone, maar roddel van een jaloerse rivale leidt tot een breuk. Hij vindt haar terug in Rome als echtgenote van een doofstomme kleermaker. Deze satire op kasteelromans biedt tegelijk kritische notities over man- vrouwverhoudingen op zijn Italiaans. Gebrek aan kennis aan het geheel van gewoonten maakt de film buiten Italië minder doeltreffend, maar de dwaze komedie en ongegêneerde rollen van de beide acteurs blijven vermakelijk genoeg.

Mamma Roma

1952 | Drama, Misdaad

Italië 1952. Drama van Pier Paolo Pasolini. Met o.a. Anna Magnani, Ettore Garofolo, Franco Citti, Silvana Corsini en Luisa Loiano.

Een prostituée wordt na een huwelijk met een pooier marktverkoopster en probeert haar puberzoon een deugdelijke opvoeding te geven. De jongen verkiest de activiteiten van buurtboefjes boven werk en de invloed van de pooier op moeder en zoon leidt tot een tragische afloop. De tweede film van Pasolini is een hommage aan Magnani als symbool van veerkracht en kansloosheid van het Romeins sub-proletariaat.