Herta Schwarz (1906-1999): cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Bruder Esel - Mut zum Glück

1995 | Komedie, Familiefilm

Duitsland 1995. Komedie van Stephan Meyer. Met o.a. Dieter Pfaff, Renate Krößner, Hans Lobitz, Miriam Horwitz en Anna Katharina von Berg.

Series trekken en binden kijkers aan een omroep. Nieuwe series bedenken is een kunst, vooral als alle populaire genres zijn uitgekauwd en 1001 keer gedaan zijn. Deze pilootfilm met de menselijke (nee niet een domme!) broeder uit de titel in de hoofdrol mag in dit opzicht op zijn minst origineel genoemd worden. Het gaat over een Franciskaner monnik (de pafferige, goed gecaste Pfaff) die gewoon verliefd wordt, hoewel dat strijdig is met zijn roeping. Hij laat zijn lodderoog vallen op een alleenstaande moeder (Krößner) in nood die drie bloedjes van kindertjes heeft - wie zou daar nu niet voor vallen, vooral als je een warm hart hebt? Voor de rest is het dikke Duitse Sauerkraut-soap bedoeld als gezins-entertainment. Prosit! Eén pilot en dertien vervolgen. Scenario van Johannes Reben.

Mirjams Mutter

1992 | Drama

Duitsland 1992. Drama van Vera Loebner. Met o.a. Heidy Forster, Sabine Oberhorner, Despina Pajanou, Sabine Martin en Alexander Duda.

Een moderne parabel over Mirjam (Martin als jonge vrouw en Pajanou als oudere vrouw) die nader tot haar moeder Anna (als jonge vrouw Oberhorner en als oudere vrouw Forster) komt in de Paasnacht. Belangrijke punten uit het leven passeren in flashbacks de revue. Naar de roman Anna im Goldenen Tor van Erika Wisselinck. Het scenario werd geschreven door Irene Rodrian en het camerawerk is van Klaus Liebertz. Niet naar ieders idee van wat onder amusement verstaan moet worden.

Tassilo - Ein Fall für sich

1990 | Misdaad

Duitsland 1990. Misdaad van Hajo Gies. Met o.a. Bruno Ganz, Axel Milberg, Renate Schroeter, Pamela Villoresi en Charles Brauer.

Tassilo Gr[KA3]ubel (Ganz) begint met een detectivekantoor, samen met zijn moeder (Schroeter) die hem helpt als telefoniste en zijn vriend Hugo (Milberg) die zijn logistieke medewerker wordt. Hij krijgt al onmiddellijk tegenwerking van James Blickle (Breuer), een machtig zakenman die hij kost wat kost wil ontmaskeren als misdadiger. Hij schrikt er niet voor terug om zelf de wet te overtreden om de man te klissen. Dit duurt echter zes afleveringen lang en ondertussen mag Tassilo nog enkele andere zaken oplossen. Niet bepaald opwindende krimi uit grootvaders vaatje, gemaakt volgens vastgeroest patroon. Het idee is van Martin Walser. Het werd tot scenario omgewerkt door Hermann Naber, behalve voor de zesde aflevering die geschreven werd door Rolf Basedow. Jörg Seidl tekende voor de fotografie van de vijf eerste afleveringen en werd voor deel zes afgelost door Axel Block. De ondertitels van de afleveringen: 1. VERTEIDIGUNG VON FRIEDRICHSHAFEN, 2. HILFE KOMMT AUS BREGENZ, 3. ZÖRN EINER GÖTTIN, 4. LINDAUER PIETA, 5. DAS GESPENST VON GATTNAU, 6. 1OO JAHRE BLICKLE.

Herbstmilch

1989 | Biografie, Drama, Oorlogsfilm, Romantiek

Duitsland 1989. Biografie van Joseph Vilsmaier. Met o.a. Dana Vávrová, Werner Stocker, Eva Mattes, Claude-Oliver Rudolph en Ilona Mayer.

Smaakvolle verfilming van de gelijknamige Duitse bestseller uit 1985, een autobiografie van een eenvoudige Beierse plattelandsvrouw. Anna Wimschneider is pas acht wanneer haar moeder eind jaren twintig overlijdt en moet dan al de zorg dragen voor zeven broers en zussen. Vlak voor de Tweede Wereldoorlog trouwt ze met een boer die naar het front moet en haar achterlaat bij een tirannieke schoonmoeder. Naturalistische ellende genoeg dus, voor de liefhebber. Destijds een groot succes in de Duitse bioscopen. De echte Wimschneider is even te zien onder de aftiteling.

Unerreichbare Nähe

1984 | Drama

Duitsland 1984. Drama van Dagmar Hirtz. Met o.a. Kathrin Ackermann, Klaus Grünberg, Brigitte Karner, Loni von Kriedl en Benjamin Hembus.

Een kunstmatig drama over gekweld kijkende eenlingen met communicatieproblemen, diepgewortelde trauma's en, dat is nieuw, een haat-liefdeverhouding met Amerika. De intense vertolkingen van de acteurs en het sobere camerawerk dwingen respect af, maar de psychologische pretenties gaan al gauw irriteren. Margaretha von Trotta schreef mee aan het scenario, en dat verklaart dan waarom er geen enkele normale man in de film te zien is.