Günther Meisner: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Gekauftes Glück

1989 | Drama

Duitsland​/​​Zwitserland 1989. Drama van Urs Odermatt. Met o.a. Wolfram Berger, Arnunotai Jitreekan, Werner Herzog, Mathias Gnädinger en Günther Meisner.

Een Zwitserse mijnwerker zoekt na de dood van zijn moeder een (huis)vrouw. Omdat hij in zijn omgeving geen vrouw kan vinden die hem bevalt 'koopt' hij een meisje uit Thailand. De twee mensen uit zo totaal verschillende culturen krijgen sympathie voor elkaar, maar de idylle wordt verstoord door jaloezie en vreemdelingenhaat van de dorpelingen. Hier en daar een paar gevoelige scenes, maar over het algemeen een opeenstapeling van clichés uit de zo typisch Duitse 'Heimatfilm'. Het scenario is van de regisseur en Rainer Klausmann keek door de camera.

Funeral in Berlin

1966 | Thriller

Verenigd Koninkrijk 1966. Thriller van Guy Hamilton. Met o.a. Michael Caine, Eva Renzi, Paul Hubschmid, Oskar Homolka en Guy Doleman.

De Britse spion Harry Palmer (Caine) krijgt de opdracht een Russische officier uit Oost-Berlijn te helpen ontsnappen. Hij wil de kolonel in een lijkkist overbrengen, met behulp van een mensensmokkelaar. Dan krijgt hij problemen, als hij tot de ontdekking komt dat de kist het lijk van de smokkelaar bevat. En er liggen nog meer hindernissen op zijn weg, maar met zijn flegmatieke onhandigheid slaat hij zich overal door. Typische spionagefilm uit de jaren zestig, met een vlotte Caine die hier - na The Ipcress File voor de tweede maal in de huid van Harry Palmer kruipt. gebaseerd op de roman The Berlin Memorandum van Len Deighton, gevolgd door Billion Dollar Brain.

Das Totenschiff

1959 | Avonturenfilm, Drama

Duitsland​/​​Mexico 1959. Avonturenfilm van Georg Tressler. Met o.a. Horst Buchholz, Mario Adorf, Elke Sommer, Helmut Schmid en Werner Buttler.

In Marseille wordt een Amerikaanse matroos geronseld op een oud smokkelschip, die van zijn papieren beroofd was. De kapitein smeedt plannen het schip met man en muis te laten vergaan om het verzekeringsgeld op te strijken. Het boek van B. Traven (door Hans Jacoby en Tressler tot scenario bewerkt) werd zonder diens boeiende psychologische en locale penseelstreken verfilmd, zodat alleen de suggestie van menselijke emoties overblijft. Verder de bekende zeemanstypen, goede enscènering en sfeervol camerawerk van Heinz Pehlke.