Barbara Bedford: cast.
Er zijn 20 films gevonden.

Miracle Money

1938 | Misdaad, Mysterie

Verenigde Staten 1938. Misdaad van Leslie Fenton. Met o.a. John Miljan, Clem Bevans, Barbara Bedford en Claire Du Brey.

Dit goed gespeelde, korte melodrama van MGM vertelt ons dat misdaad niet loont.

The Mine with the Iron Door

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van David Howard. Met o.a. Richard Arlen, Cecilia Parker, Henry B. Walthall, Horace Murphy en Stanley Fields.

Een groentje is in het westen op zoek naar een verborgen schat. De schurk Walthall wil Arlen daarvan afhouden. Deze matige western kwam een maand vóór de dood van Walthall uit. Deze veteraan had zijn filmdebuut in 1909 gemaakt en was in vele westerns te zien geweest. Sol Lesser was de producent en Howard Swift en Dan Jarrett schreven het scenario naar een roman van Harold Bell Wright.

Senor Jim

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Jacques Jaccard. Met o.a. Conway Tearle, Barbara Bedford, Alberta Dugan, Fred Malatesta en Betty Mack.

De laatste van de vier westerns die Tearle speelde in 1935/36 voor Beaumont. En het was voor de vierde maal geen goede. Tearle (die eigenlijk Frederick Levy heette), geboren in 1878, was een romantisch idool van de jaren twintig. In 1914 maakte hij zijn filmdebuut. Zijn filmcarrière als ster was in feite voorbij op dit moment, de reden waarschijnlijk waarom hij het aanbod aanvaardde van producent Mitchell Leichter om een western-serie te maken. Dat deed zijn carrière geen goed. Hij maakte in 1936 nog vier films. In 1938 overleed hij.

On Probation

1935 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1935. Misdaad van Charles Hutchison. Met o.a. Monte Blue, Barbara Bedford, Edward J. Le Saint en Lucile Browne.

Wilbur Crane, een specialist in het genre, schreef het verhaal voor deze goedkope misdaadfilm, uitgebracht door de Peerless-studio's; het beste aan de film is nog de goede bezetting. Afgezien daarvan komt hij niet boven het grauwe peloton uit.

Desert Vengeance

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Louis King. Met o.a. Buck Jones, Barbara Bedford, Buck Connors, Pee Wee Holmes en Slim Whitaker.

Buck is in deze aflevering van zijn reeks bendeleider, een zeer ongebruikelijke rol voor de westernheld. Bedford probeert hem te bedriegen en wordt door hem tot zware arbeid gedwongen. Zijn schuilplaats wordt echter aangevallen door een rivaliserende bende en hij en Bedford zijn de enige overlevenden. Beiden besluiten dan maar samen een nieuw leven te beginnen.

The Lash

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Frank Lloyd. Met o.a. Richard Barthelmess, Mary Astor, Fred Kohler, Marian Nixon en James Rennie.

Een goede en verzorgde western met een glansrol voor Barthelmess. Hij keert rond 1850 terug naar het ouderlijk huis in Californi[KA3]e, waar Amerikaanse slechteriken bezig zijn het land te stelen van de van origine Spaanse ranchers. Bradley King baseerde zijn scenario op de roman [KL]Adios[KLE] van Lanier Bartlett en Virginia Stivers Bartlett. Ernest Haller was de cameraman (hij zou voor GONE WITH THE WIND een Oscar krijgen). Regisseur Lloyd won later 2 Oscars.

Sunny

1930 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1930. Musical van William A. Seiter. Met o.a. Marilyn Miller, O.P. Heggie, Lawrence Grey, MacKenzie Ward en Jack Donahue.

Een leuke musical van Harbach, Hammerstein en Kerr uit het begin van het geluidstijdperk. Het handelt over een showdanseres die zwicht voor een rijke jongeman. Miller doet het erg leuk, maar had met deze rol al de nodige ervaring opgedaan in het theater.

The Haunted House

1928 | Horror

Verenigde Staten 1928. Horror van Benjamin Christensen. Met o.a. Thelma Todd, Larry Kent, Chester Conklin, Montagu Love en Johnny Gough.

Hebzuchtige familieleden zijn op zoek naar het grote geld in het huis van een recent overledene, waar het blijkt te spoken. Een thriller met humor naar Owen Davis' verhaal. Onderhoudend.

Marry the Girl

1928 | Romantiek

Verenigde Staten 1928. Romantiek van Phil Rosen. Met o.a. Barbara Bedford, Robert Ellis en De Witt Jennings.

Doorsnee romantiek.

The Life of an Actress

1927 | Drama

Verenigde Staten 1927. Drama van Jack Nelson. Met o.a. Barbara Bedford, Bert Sprotte, John Patrick en Lydia Knott.

Dertien-in-een-dozijn-toneeldrama. Het bekende sentimentele werk dat we kunnen verwachten van dit genre.

Mockery

1927 | Drama

Verenigde Staten 1927. Drama van Benjamin Christensen. Met o.a. Lon Chaney, Ricardo Cortez, Mack Swain, Barbara Bedford en Emily Fitzroy.

Een uitstekend geregisseerd melodrama met Chaney als een nobele boer die gravin Bedford beschermt tegen de Russische revolutie, ondanks het feit dat hij zelf een bolsjewiek is geworden.

The Business of Love

1926 | Komedie

Verenigde Staten 1926. Komedie van Irving Reis. Met o.a. Edward Everett Horton, Zasu Pitts en Barbara Bedford.

Doodgewone melodramatische liefdeskomedie. Afgezien van Horton en Pitts valt er niets te beleven.

Tumbleweeds

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van King Baggot. Met o.a. William S. Hart, Barbara Bedford, Lucien Littlefield, J. Gordon Russell en Richard R. Neill.

Een meesterwerk - zeker voor die tijd. Het is Harts indrukwekkende afscheid. Hij produceerde zelf de film, die geschreven werd door C. Gardner Sullivan naar een verhaal van Hal G. Evarts. Natuurlijk wilde Hart zijn vaste cameraman: Joseph August. In 1889 wordt de zogenaamde Cherokee Land Strip, tussen Kansas en Oklahoma, opengesteld voor de pioniers. Een ware vloedgolf van mensen volgt; ze willen een stuk land in bezit krijgen, in een indrukwekkende massascène die nimmer in een western herhaald is. Het is ook een ode aan Fritz, het wereldberoemde paard van Hart. Conflicten met United Artists, de filmmaatschappij, maakten Hart bitter, en hij trok zich definitief terug. In 1939 bracht Astor de film opnieuw uit als een eerbetoon aan Hart. Geluidseffecten en een 8 minuten durend interview werden eraan toegevoegd. In 1946 stierf Hart, zijn kapitaal liet hij na aan liefdadige doelen. Een westernlegende stierf, een man die wereldbefaamd was, vaak geïmiteerd zou worden maar nimmer geëvenaard. In Frankrijk kende men hem als Rio Jim. Hij was een waardig vertegenwoordiger van het oudste filmgenre dat de wereld kent.

The Spoilers

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Milton Sills, Anna Q. Nilsson, Barbara Bedford, Robert Edeson en Ford Sterling.

Fred Kennedy Myton en Elliot Clawson & Hope Loring bewerkten voor deze herverfilming het boek van Rex Beach Milton. Sills en Noah Beery zijn nu tegenstanders: Sills als de man die orde en recht wil in het onherbergzame Alaska, en de bandiet Beery die zich daartegen verzet. John Stumar en Dwight Warren deden het camerawerk.

Romance Land

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Tom Mix, Barbara Bedford, Frank Brownlee, George Webb en Pat Chrisman.

Een vreemde western, waarin Mix Bedford redt, maar ook al is zij verliefd op hem, pa heeft haar hand aan de voorman van de ranch beloofd. Pa besluit wagenrennen in Ben Hur-stijl te houden om vast te stellen wie van hen beiden met zijn dochter mag trouwen. Allemaal nonsens, maar er kwamen drommen bioscoopgangers op af en er zat vaart in. Joseph Franklin Poland baseerde zijn scenario op de roman The Gun Fanner van Kenneth Perkins. Daniel Clark was er natuurlijk voor het camerawerk.

Tom Mix in Arabia

1922 | Western, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1922. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Barbara Bedford, George Hernandez, Norman Selby en Edward Piel.

De western-fans hebben het nooit op prijs kunnen stellen als hun held naar Arabië vertrok. Hoot Gibson en Bill Boyd, om er maar een paar te noemen, deden het ook. Rudolph Valentino had succes als sjeik in de gelijknamige film en dus moesten er wat graantjes meegepikt worden. Mix wisselt met een Arabische prins die achtervolgd wordt, van identiteit en dus van kleding en maakt met de moordenaars in spe korte metten. Mix en Lynn Reynolds schreven samen. Daniel Clark nam op.

Step On It!

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Jack Conway. Met o.a. Hoot Gibson, Edith Yorke, Frank Lanning, Barbara Bedford en Vic Potel.

Cowboy Gibson contra paardendieven. En natuurlijk is er wat romantiek met Bedford. Het probleem daarbij is dat zij ervan verdacht wordt de leidster van de bende te zijn. Gibson begon zijn definitieve stijl van acteren te vinden. Hij werd hét antwoord van Universal op Tom Mix en Buck Jones van Fox. Gibson was geen kopie: hij was een soort humorist die op losse wijze zijn rollen speelde. De meeste van zijn westerns geven daarom een knipoog. Arthur Stratter schreef het script naar het verhaal The Land of the Lost van Ryley Cooper. Charles Kaufman deed het camerawerk.

The Big Punch

1921 | Drama, Western

Verenigde Staten 1921. Drama van John Ford. Met o.a. Buck Jones, Barbara Bedford, George Siegman, Jack Curtis en Jack McDonald.

Een vreemde rol voor Buck Jones: hij wil theologie gaan studeren maar belandt in de gevangenis als hij zijn broer helpt, die voor de politie op de loop is. Daar raakt hij in contact met het Leger des Heils. John Ford liet toen al zien drama's met een western-achtergrond te kunnen maken. Jules Furthman schreef het scenario en Frank B. Good was de cameraman.

Cinderella of the Hills

1921 | Drama

Verenigde Staten 1921. Drama van H.M. Mitchell. Met o.a. Carl Miller, Barbara Bedford, Barbara Lamarr en Tom McGuire.

Onder deze titel verfilmde Fox het romantische liefdesverhaal Little Fiddler of the Ozarks. Thema: liefde-haat-liefde. De twee Barbara's, grote sterren uit het zwijgende film-tijdperk, spelen de hoofdrollen.

The Last of the Mohicans

1920 | Western, Zwijgende film

Verenigde Staten 1920. Western van Maurice Tourneur en Clarence Brown. Met o.a. Wallace Beery, Barbara Bedford, Albert Roscoe, Lillian Hall en Henry Woodward.

De eerste grote verfilming in Amerika van de roman van James Fenimore Cooper, door Robert Dillon bewerkt. Philip R. DuBois en Charles Van Enger waren de cameramannen. Beery is het vijandige Indianen-opperhoofd Magua en Roscoe is Uncas, de zoon van Chingachcook. Karloff speelt een Indianenopperhoofd.