Darius Marder: regie, scenario en montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Sound of Metal

2019 | Drama, Muziek

België​/​​Verenigde Staten 2019. Drama van Darius Marder. Met o.a. Riz Ahmed, Olivia Cooke, Paul Raci, Mathieu Amalric en Lauren Ridloff.

Ze vormen een hecht maar labiel stel, drummer Ruben (Ahmed) en zangeres/gitarist Lou (Cooke). Hij is ex-junkie, zij zit onder de zelf aangebrachte littekens. Als punkduo touren ze samen in een camper door de VS. Dan verliest Ruben plotsklaps zijn gehoor. Wat betekent dat voor zijn identiteit, zijn toekomst, zijn relatie met Lou? Dit intense drama is hier en daar wat onduidelijk verteld, maar dat past wel bij de chaos die de hoofdpersoon ervaart. Regisseur/coscenarist Marder maakt Rubens (niet van hoop gespeende) lijdensweg bijzonder invoelbaar, geholpen door een knap geluidsontwerp en fantastisch spel van Ahmed. Mooi intiem camerawerk ook van Nederlander Daniël Bouquet (Nothing Personal, Kauwboy).

The Place Beyond the Pines

2012 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 2012. Misdaad van Derek Cianfrance. Met o.a. Ryan Gosling, Bradley Cooper, Eva Mendes, Ray Liotta en Rose Byrne.

Een oude vlam van stuntman Luke (Gosling) heeft inmiddels een nieuwe vriend én een baby, en Luke hoort van haar moeder dat hij de vader is. Hij wil zijn verantwoordelijkheid nemen en een financiële bijdrage leveren, maar verdient te weinig met zijn gewone werk. Dus besluit hij roofovervallen te plegen. Een jonge politieman (Cooper) gaat achter hem aan. Aangrijpende en ambitieuze poging om thriller en drama samen te brengen, gaat over vaders en zonen en over de schaduwen van hun daden. Regisseur Cianfrance maakte eerder het fraaie romantische drama Blue Valentine, ook met Gosling.

Girl Model

2011 | Documentaire

Verenigde Staten​/​​Rusland​/​​Japan​/​​Frankrijk 2011. Documentaire van David Redmon en Ashley Sabin.

Ontluisterende blik achter de schermen van de modellenwereld, waar Japanse klanten de modellen het liefst ‘schattig en jong’ willen. De makers volgen de dertienjarige Russische Nadya tijdens haar eenzame ervaringen in Japan. Toch ligt de focus in de documentaire niet op Nadya maar op modellenscout Ashley Arbaugh, die Nadya heeft ‘gevonden’. Ex-model Arbaugh, die zich later distantieerde van de documentaire, blijkt een intelligente, cynische, en innerlijk verscheurde jonge vrouw. Want vindt ze de modellenwereld nou verschrikkelijk, of is ze er verslaafd aan?