Barry Gravelle: camera.
Er zijn 7 films gevonden.

Rats

2003 | Thriller, Horror

Verenigde Staten 2003. Thriller van Tibor Takács. Met o.a. Sara Downing, Amy Parks, Bailey Chase, Michael Zelniker en Michael Hagerty.

Requiem for Murder

1999 | Thriller

Canada 1999. Thriller van Douglas Jackson. Met o.a. Molly Ringwald, Christopher Heyerdahl, Lynne Adams, Alan Fawcett en Chris Mulkey.

Aan sfeer geen gebrek in deze moderne film noir, met als bijkomend aardigheidje dat de stemmige muziekkeus goeddeels wordt bepaald door het beroep van hoofdpersoon Molly Ringwald. Ringwald is presentatrice van een klassiek radioprogramma. Ze heeft veel trouwe luisteraars, en een bewonderaar die haar regelmatig bloemen stuurt. Klassieke muziek trekt kennelijk ook tuig aan, want een seriemoordenaar laat zich door haar programma gretig inspireren. Aardige bijrollen van Christopher Heyerdahl en Lynne Adams die als detectives poolshoogte gaan nemen.

The Lost World

1998 | Avonturenfilm, Mysterie, Sciencefiction

Verenigde Staten 1998. Avonturenfilm van Bob Keen. Met o.a. Patrick Bergin, Jayne Heitmeyer, Julian Casey, David Nerman en Michael Sinelnikoff.

De makers hebben willen inhaken op het succes van Jurassic Park (1993) van Steven Spielberg. Ze hebben daartoe het titelverhaal uit 1912 van Sir Arthur Conan Doyle (overleden in 1930) opgegraven, dat zich sedert 1980 in het publieke domein bevindt, zodat ze geen auteursrechten hoeven te betalen. Dat was tenminste al verdiend. Nu de rest nog. In de jaren 1930 trekt een wetenschappelijke expeditie erop uit, onder leiding van Dr. George Challenger (Bergin), om de koning der dinosaurussen, de Tyrannosaurus Rex op te sporen. In het gezelschap, dat verder bestaat uit een reporter, een oudere heer en een man die niets goeds in de zin heeft, bevindt zich Amanda White (Heitmeyer), de dochter van de overleden geleerde Maple White (Langedijk), die de mastodont ontdekte. Het resultaat is een mindere B-film met zwakke spelprestaties en nog mindere speciale effecten, maar de sexy Heitmeyer verdient de punten. Het scenario is van Jean LaFleur en Léopold St-Pierre. Het camerawerk is van Barry Gravelle. Dolby.

The Clown At Midnight

1998 | Horror, Thriller

Canada​/​​Verenigde Staten 1998. Horror van Jean Pellerin. Met o.a. Christopher Plummer, Margot Kidder, Sarah Lassez, James Duval en Tatyana Ali.

De makers hebben willen inhaken op het succes van Jurassic Park (1993) van Steven Spielberg. Ze hebben daartoe het titelverhaal uit 1912 van Sir Arthur Conan Doyle (overleden in 1930) opgegraven, dat zich sedert 1980 in het publieke domein bevindt, zodat ze geen auteursrechten hoeven te betalen. Dat was tenminste al verdiend. Nu de rest nog. In de jaren 1930 trekt een wetenschappelijke expeditie erop uit, onder leiding van Dr. George Challenger (Bergin), om de koning der dinosaurussen, de Tyrannosaurus Rex op te sporen. In het gezelschap, dat verder bestaat uit een reporter, een oudere heer en een man die niets goeds in de zin heeft, bevindt zich Amanda White (Heitmeyer), de dochter van de overleden geleerde Maple White (Langedijk), die de mastodont ontdekte. Het resultaat is een mindere B-film met zwakke spelprestaties en nog mindere speciale effecten, maar de sexy Heitmeyer verdient de punten. Het scenario is van Jean LaFleur en Léopold St-Pierre. Het camerawerk is van Barry Gravelle. Dolby.

No Contest II: Access Denied

1997 | Actiefilm

Verenigde Staten 1997. Actiefilm van Paul Lynch. Met o.a. Lance Henriksen, Shannon Tweed, Bruce Payne, Jayne Heitmeyer en Jeffrey Max Nicholls.

De makers hebben willen inhaken op het succes van Jurassic Park (1993) van Steven Spielberg. Ze hebben daartoe het titelverhaal uit 1912 van Sir Arthur Conan Doyle (overleden in 1930) opgegraven, dat zich sedert 1980 in het publieke domein bevindt, zodat ze geen auteursrechten hoeven te betalen. Dat was tenminste al verdiend. Nu de rest nog. In de jaren 1930 trekt een wetenschappelijke expeditie erop uit, onder leiding van Dr. George Challenger (Bergin), om de koning der dinosaurussen, de Tyrannosaurus Rex op te sporen. In het gezelschap, dat verder bestaat uit een reporter, een oudere heer en een man die niets goeds in de zin heeft, bevindt zich Amanda White (Heitmeyer), de dochter van de overleden geleerde Maple White (Langedijk), die de mastodont ontdekte. Het resultaat is een mindere B-film met zwakke spelprestaties en nog mindere speciale effecten, maar de sexy Heitmeyer verdient de punten. Het scenario is van Jean LaFleur en Léopold St-Pierre. Het camerawerk is van Barry Gravelle. Dolby.

Midnight Heat

1996 | Mysterie, Thriller

Canada 1996. Mysterie van Harvey Frost. Met o.a. Tim Matheson, Stephen Mendel, Mimi Craven, David Fredericks en Kathrin Nicholson.

De makers hebben willen inhaken op het succes van Jurassic Park (1993) van Steven Spielberg. Ze hebben daartoe het titelverhaal uit 1912 van Sir Arthur Conan Doyle (overleden in 1930) opgegraven, dat zich sedert 1980 in het publieke domein bevindt, zodat ze geen auteursrechten hoeven te betalen. Dat was tenminste al verdiend. Nu de rest nog. In de jaren 1930 trekt een wetenschappelijke expeditie erop uit, onder leiding van Dr. George Challenger (Bergin), om de koning der dinosaurussen, de Tyrannosaurus Rex op te sporen. In het gezelschap, dat verder bestaat uit een reporter, een oudere heer en een man die niets goeds in de zin heeft, bevindt zich Amanda White (Heitmeyer), de dochter van de overleden geleerde Maple White (Langedijk), die de mastodont ontdekte. Het resultaat is een mindere B-film met zwakke spelprestaties en nog mindere speciale effecten, maar de sexy Heitmeyer verdient de punten. Het scenario is van Jean LaFleur en Léopold St-Pierre. Het camerawerk is van Barry Gravelle. Dolby.

Witchboard III: The Possession

1995 | Horror

Verenigde Staten​/​​Canada 1995. Horror van Peter Svatek. Met o.a. David Nerman, Locky Lambert, Cedric Smith, Donna Sarrasin en Danette Mackay.

In deze derde film vormen Brian en Julie Fields een gelukkig paar. Helaas zit Brian die effectenmakelaar aan de beurs is, zonder werk. De WITCHBOARD-fans vinden deze aflevering een graadje minder, maar ze zouden de film niet willen missen. Buitenstaanders vinden dit een saaie griezelfilm met elementen, die ze uit andere films kennen en lopen er niet warm voor.