Enrique López Lavigne: scenario en productie.
Er zijn 6 films gevonden.

Quién te cantará

2018 | Drama, Mysterie

Spanje 2018. Drama van Carlos Vermut. Met o.a. Najwa Nimri, Eva Llorach, Carme Elias, Natalia de Molina en Julian Villagran.

Nadat ze bijna is verdronken, is de ooit zeer succesvolle popzangeres Lila Cassan haar geheugen kwijt. En dat terwijl ze juist haar grote comeback zou maken. Met behulp van een superfan probeert ze weer te ontdekken wie ze was. Dit Spaanse melodrama snijdt interessante thema's aan rond identiteit, is oogstrelend mooi gefilmd, heeft een prima cast en toepasselijk mysterieuze soundtrack. Maar het is niet genoeg: de situatie en personages houden iets gekunstelds, waardoor het traag vertelde verhaal op afstand blijft.

The Impossible

2012 | Drama

Spanje 2012. Drama van J.A. Bayona. Met o.a. Ewan McGregor, Naomi Watts, Tom Holland, Geraldine Chaplin en Oaklee Pendergast.

De Spaanse regisseur Bayona (El orfanato) probeerde het onmogelijke: een eerlijke film maken over de verwoestende tsunami van 26 december 2004. Hij volgt een Brits gezin van vijf op vakantie in Khao Lak, Thailand, dat uit elkaar gerukt wordt door de tsunami. De eerste helft van de film is het sterkst, met de beelden van de verwoestende tsunami. Bayona liet een enorme watertank bouwen, en je kan zien dat actrice Naomi Watts ligt te spartelen in echt water, en niet doet alsof voor een green screen. Ze kreeg er een Oscarnominatie voor. Veel figuranten in de film waren overigens overlevenden van de echte ramp.

Intruders

2011 | Horror, Thriller, Fantasy

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Spanje 2011. Horror van Juan Carlos Fresnadillo. Met o.a. Clive Owen, Ella Purnell, Carice van Houten, Daniel Brühl en Pilar López de Ayala.

Waar dertig jaar eerder in Spanje het jochie Juan een sinistere figuur zijn ouderlijk huis zag binnensluipen, krijgt in het hedendaagse Londen de twaalfjarige Mia te maken met dezelfde schim. Die spoedig geen schim meer blijkt: 'Hollow Face' terroriseert diegenen die aandacht aan hem schenken. Ietwat aan Candyman herinnerende psychohorrorfilm heeft een hangen-en-wurgen-scenario, maar ook een tergende opbouw, fotografie vol dreiging en spookviolensoundtrack. Spijtig alleen, dat Fresnadillo (van het geweldige Intacto uit 2001) tot veel meer in staat is dan veredelde Eurogenrepudding met een varia-Engels sprekende hutspotcast.

28 Weeks Later

2007 | Horror

Verenigd Koninkrijk​/​​Spanje 2007. Horror van Juan Carlos Fresnadillo. Met o.a. Robert Carlyle, Rose Byrne, Jeremy Renner, Harold Perrineau en Imogen Poots.

Vervolg op Danny Boyles intelligente horror-culthit 28 Days Later... (2002), waarin een virus in rap tempo de Britse bevolking in een razende - en verrassend beweeglijke - horde zombies veranderde. Zes maanden later lijkt de rust enigszins teruggekeerd, en in een door het Amerikaanse leger bewaakte veilige zone wordt zowaar begonnen aan een voorzichtige heropbouw. Tot zich een nieuwe drager van het virus in de vesting meldt. Niet zo verfrissend als het eerste deel, maar nog steeds stukken beter dan het gros van de genregenoten.

Lucía y el sexo

2001 | Romantisch drama

Spanje​/​​Frankrijk 2001. Romantisch drama van Julio Medem. Met o.a. Paz Vega, Tristán Ulloa, Najwa Nimri, Daniel Freire en Elena Anaya.

Lucía werkt in een bar in Madrid wanneer ze bericht krijgt over de dood van haar geliefde, een schrijver. Prompt vertrekt ze naar een stil eilandje waar hij het vaak over had en ontdekt daar aspecten van Lorenzo's leven die ze nooit heeft gekend. Medem (Vacas, La ardilla roja) springt heen en weer in de tijd om terug te grijpen naar de ontmoeting tussen Lucía en Lorenzo en om andere personages te introduceren die iets met hen te maken hebben. Net als in zijn andere films schept Medem er plezier in aan de structuur van zijn verhaal te morrelen en de kijker door een soort filmisch doolhof te lokken.

Los Amantes del Círculo Polar

1998 | Romantisch drama

Spanje​/​​Frankrijk 1998. Romantisch drama van Julio Medem. Met o.a. Najwa Nimri, Fele Martínez, Maru Valdivielso, Nancho Novo en Sara Valiente.

Wanneer Ana en Otto elkaar voor het eerst ontmoeten zijn ze allebei acht jaar. Ana verwerkt de dood van haar vader, terwijl Otto worstelt met de scheiding van zijn ouders. Dat is het begin van een onmiskenbare band tussen de twee: hun beider namen zijn palindromen (woorden die ook van achter naar voren leesbaar zijn), Otto's vader en Ana's moeder raken verliefd op elkaar en, belangrijker, hun levenspaden blijven elkaar ook later onophoudelijk kruisen. Medem springt moeiteloos heen en weer in de tijd en toont afwisselend Otto's en Ana's perspectief. Met poëtisch camerawerk en dito muziek heeft het alles van een melancholisch, mysterieus, hedendaags sprookje.