Benjamin Heisenberg: regie, scenario en montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Über-Ich und Du

2014 | Komedie

Duitsland​/​​Zwitserland​/​​Oostenrijk 2014. Komedie van Benjamin Heisenberg. Met o.a. Georg Friedrich, André Wilms en Nicolas Wackerbarth.

Zwendelaar Nick verdient zijn brood met het stelen van kostbare antieke boeken. Zijn nieuwste doelwit is de collectie van psychoanalist-op-leeftijd Curt, en om dichterbij te komen besluit hij zich voor te doen als diens nieuwe verpleger. Curt heeft Nicks ware motieven echter al snel in de smiezen en begint de dief in het geniep te onderwerpen aan therapie. Charmante en intelligente buddy-komedie van regisseur Heisenberg (die eerder de fantastische thriller Der Räuber maakte), al is de combinatie van slapstick-humor en serieus drama niet altijd even geslaagd.

Der Räuber

2010 | Biografie, Drama, Misdaad

Duitsland​/​​Oostenrijk 2010. Biografie van Benjamin Heisenberg. Met o.a. Andreas Lust, Franziska Weisz en Markus Schleinzer.

Johann Rettenberger is een uitstekende langeafstandsloper. Waarom zijn krachten niet gebruiken om banken te overvallen? Der Räuber vertelt het merkwaardige, waargebeurde verhaal van een sportieve crimineel die in de jaren tachtig met zijn daden Oostenrijk op zijn kop zette. Regisseur Heisenberg, kleinzoon van Nobelprijswinnaar Werner Heisenberg, creëert fraaie, spannende achtervolgingen in bijna abstracte beelden en laat de hardloper een raadselachtige figuur blijven. Verfilming van het boek van Martin Prinz werd in het festivalcircuit enthousiast onthaald, met onder meer een Gouden Beer-nominatie in Berlijn.

Schläfer

2005 | Drama

Duitsland​/​​Oostenrijk 2005. Drama van Benjamin Heisenberg. Met o.a. Bastian Trost, Mehdi Nebbou, Loretta Pflaum, Gundi Ellert en Wolfgang Pregler.

Volkomen ondramatisch, bijna wetenschappelijk, vertelt Schläfer over de jonge viroloog Johannes (Trost) in München die door de Duitse inlichtingendienst wordt benaderd om zijn Algerijnse collega Farid (Nebbou) te bespioneren. Farid zou een 'slapende' terrorist zijn. Johannes vindt de opdracht onacceptabel, maar twijfel is reeds gezaaid. Ieder dingetje op Farids bureau is verdacht, elke verandering in Farids humeur is een bevestiging, en wij toeschouwers kijken met Johannes mee, zonder muziek, zonder flitsende montage, zonder explosieve climax. Morele conclusies wensen de filmmakers niet te trekken; feit is wel dat Johannes beïnvloedbaarder wordt vanwege concurrentie met Farid op werkgebied én in de liefde voor serveerster Beate (Pflaum).