Alex Pauk: muziek.
Er zijn 4 films gevonden.

Sex & the Single Mom

2003 | Drama

Verenigde Staten 2003. Drama van Don McBrearty. Met o.a. Gail O'Grady, Danielle Panabaker, Grant Show, Kyle Schmid en Nigel Bennett.

Een 38-jarige alleenstaande Amerikaanse blondine schiet in de stress wanneer ze haar vlotgebekte vijftienjarige dochter betrapt met een vriendje. Immers, 'seks heeft grote gevolgen'. Even later is moeder zelf zwanger van een hitsige dokter. De puberende dochter ontdekt uiteraard de zwakte in moeders moraalpantser en gaat ogenblikkelijk voor de zachte delen. Sex & the Single Mom werd gemaakt door en voor de Amerikaanse vrouwenzender Lifetime, de firma die grossiert in sentimentele behangtelevisie voor de namiddag. Deze oestrogeenwaterval begint met geloofwaardige strubbelingen tussen moeder en dochter maar het verhaal loopt halverwege vast in een kluwen van moralistische prietpraat.

The Five Senses

1999 | Drama, Mysterie

Canada 1999. Drama van Jeremy Podeswa. Met o.a. Mary-Louise Parker, Philippe Volter, Gabrielle Rose, Daniel MacIvor en Nadia Litz.

Een masseuse is bedreven met haar cliënten, maar kan geen contact maken met haar dochter. Een taartenbakster maakt prachtige creaties maar proeft zelf hun mislukte smaak niet. Een oogarts merkt dat zijn gehoor achteruit gaat. Een schoonmaker is zo overtuigd van zijn reukvermogen dat hij zelfs liefde meent te kunnen ruiken. En een tiener moet op een klein meisje letten en verliest haar uit het zicht. Met de vijf zintuigen als rode draad laat scenarist-regisseur Jeremy Podeswa de levens van een aantal mensen in een gebouw in Toronto om elkaar heen draaien, verweven raken en dan hun eigen weg weer vervolgen. In elk van die levens staat juist (het verlies van) gehoor, reuk, zicht, tastzin en smaak centraal, maar daar gaat het eigenlijk niet om. Podeswa maakt met zijn prima acteurs bescheiden schetsen van mensen die worstelen met hun angsten, onvermogen en vooral hun eenzaamheid.

Last Night

1998 | Sciencefiction, Drama

Canada​/​​Frankrijk 1998. Sciencefiction van Don McKellar. Met o.a. Don McKellar, Sandra Oh, Roberta Maxwell, Callum Keith Rennie en Sarah Polley.

De mensheid zal het jaar 2000 niet halen, want klokslag middernacht op 31 december 1999 vergaat de wereld. Door deze onheilsvoorspelling beheerst een angstpsychose het leven in Toronto. Er is anarchie uitgebroken, maar de meeste mensen berusten in het einde en willen de laatste uren zo aangenaam mogelijk doorbrengen. Sandra (Oh) zit in haar auto en is op weg naar haar vriend voor een gezamenlijke zelfmoord. Sandra's auto knalt tegen een lantarenpaal op en blijft rechtop staan. Wanhopig zwerft ze door de straten. Ze ontmoet Patrick Wheeler (McKellar) die het laatste avondmaal van de familie is ontvlucht. Ze gaat met Patrick mee, en samen wachten ze op het einde, maar dat komt niet. De film die geen optimisme uitstraalt, is voor verschillende interpretaties vatbaar. De jonge regisseur McKellar die zijn eigen scenario schreef, is erin geslaagd een onvergetelijk beeld te schetsen van een stad waarin het dunne laagje vernis wat we gewend zijn beschaving te noemen, er snel vanaf was. De rolverdeling doet het heel goed en in twee kleine bijrollen herkennen we David Cronenberg en Geneviève Bujold. Sombere fotografie van Douglas Koch. De film werd bekroond met de prijs voor de beste Canadese debuutfilm op het Festival van Toronto. Voor de serie van cultuurzender ARTE 2000 As Seen By bekortte de regisseur de film tot 69m. Deze versie werd in Cannes bekroond met de Prix de la Jeunesse. Dolby Stereo.

Martha, Ruth and Edie

1988 | Drama

Canada 1988. Drama van Daniele J. Suissa, Norma Bailey en Deepa Metha. Met o.a. Jennifer Dale, Andrea Martin, Lois Maxwell, Margaret Langrick en Jeff Christensen.

Drie om verschillende redenen alleenstaande vrouwen, Martha (Dale), Ruth (Martin) en Edie (Maxwell), gaan naar een seminar over zelfbewustzijn en zelfrespect. Ze raken met elkaar in gesprek en praten met elkaar over hun problemen en ervaringen. Ontroerende Canadese film, die is gebaseerd op drie verschillende korte verhalen en gedraaid door drie verschillende regisseuses voor elk segment; het geheel komt samenhangend en interessant over. Het is trouwens heel aardig om Maxwell, eindelijk bevrijd van haar James Bond-imago als Miss Moneypenny, eens te zien in een totaal andere rol van een vrouw, die pas weduwe is geworden. Edie als jong meisje wordt gespeeld door Langrick. Het scenario is van Janet Maclean, Anna Sandor en Barbara O'Kelly. Het camerawerk is van Douglas Koch.