Annamirl Bierbichler: cast.
Er zijn 16 films gevonden.

Ab nach Tibet!

1993 | Drama

Duitsland 1993. Drama van Herbert Achternbusch. Met o.a. Judith Tobschall, Annamirl Bierbichler, Christian Lerch, Herbert Achternbusch en Franz Baumgartner.

De film bestaat uit twee delen ES TUT NICHT MEHR WEH en DIE LETZTE ILLUSION. De werkloze Hick (Achternbusch) die schoorsteenveger was, brengt zijn dagen in het café door. Hij moet opboksen tegen zijn vrouw, die onderwijzeres is op een nonnenschooltje, en zijn dochter die veel intelligenter is. Hij droomt ervan met zijn dochter naar Tibet te gaan. Ze krijgen een ongeluk en in deel twee bevinden ze zich op het dak van de wereld in Tibet, in het jaar 1662. Daar vinden ze het geluk. Een beetje gewelddadig, met een vleugje godsdienst, op de grens van onwerkelijkheid. Zware kost en houterig spel. Het scenario is van regisseur Achternbusch. Het camerawerk is van Adam Olech.

Mixwix

1989 |

Duitsland 1989. Herbert Achternbusch. Met o.a. Monika Lemberger, Waggie Brömse, Alfred Edel, Herbert Achternbusch en Judit Achternbusch.

Een zonderlinge, verwarde klucht van de omstreden, bewonderde en verguisde regisseur uit Beieren. Voor insiders. Adam Olech en Hermann Fahr verzorgden de plaatjes.

Gekauftes Glück

1989 | Drama

Duitsland​/​​Zwitserland 1989. Drama van Urs Odermatt. Met o.a. Wolfram Berger, Arnunotai Jitreekan, Werner Herzog, Mathias Gnädinger en Günther Meisner.

Een Zwitserse mijnwerker zoekt na de dood van zijn moeder een (huis)vrouw. Omdat hij in zijn omgeving geen vrouw kan vinden die hem bevalt 'koopt' hij een meisje uit Thailand. De twee mensen uit zo totaal verschillende culturen krijgen sympathie voor elkaar, maar de idylle wordt verstoord door jaloezie en vreemdelingenhaat van de dorpelingen. Hier en daar een paar gevoelige scenes, maar over het algemeen een opeenstapeling van clichés uit de zo typisch Duitse 'Heimatfilm'. Het scenario is van de regisseur en Rainer Klausmann keek door de camera.

Wohin?

1988 | Drama

Duitsland 1988. Drama van Herbert Achternbusch. Met o.a. Gabi Geist, Franz Baumgartner, Gunter Freyse, Annamirl Bierbichler en Josef Bierbichler.

Het begint allemaal in een typische Beierse biergarten, waar de acteurs elkaar ontmoeten, en vanaf dat moment begint de regisseur met zijn raadselachtige aanval op de toestanden in de maatschappij. Het thema AIDS en de toenemende invloed van de politiek op de media vormen het hoofdbestand van deze typische Achternbusch produktie.

Die Nacht des Marders

1988 | Drama

Duitsland 1988. Drama van Maria Theresia Wagner. Met o.a. Annamirl Bierbichler, Claus Eberth en Franz Buchrieser.

Het kalme, geordende bestaan van een boerenfamilie uit Beieren wordt verstoord als er een vreemde op de boerderij verschijnt. De boerin Elizabeth ontkomt niet aan de aantrekkingskracht van deze man, hoewel ze zich ertegen verzet. Het gaat om het conflict tussen trouw aan de traditie en de wens de traditie te doorbreken. Deze eerste film van Wagner mag er zijn.

Heilt Hitler

1986 | Experimenteel

Duitsland 1986. Experimenteel van Herbert Achternbusch. Met o.a. Herbert Achternbusch, Gunter Freyse, Gabi Geist, Waltraut Galler en Annamirl Bierbichler.

Het thema van deze satire is de jongste geschiedenis van Duitsland. Achternbusch bekritiseert in zijn typische stijl met schijnbaar onlogische dialogen de tijd van het nationaalsocialisme en de verhoudingen in de Bondsrepubliek.

Rita Ritter

1984 | Drama, Musical

Duitsland 1984. Drama van Herbert Achternbusch. Met o.a. Annamirl Bierbichler, Christiane Cohendy, Armin Müller-Stahl, Barbara Valentin en Sepp Bierbichler.

Nadat een niet bijster succesvol scenarioschrijver ook zijn huwelijk op de klippen ziet lopen houdt alleen zijn liefde voor z'n vroegere vriendin Rita hem nog op de been. Zijn verlangen naar haar is zo groot, dat hij haar identiteit aanneemt. Wanneer de twee elkaar in Parijs weerzien ontvlamt hun liefde opnieuw, hoewel ze nu allebei vrouw zijn. Een merkwaardig gegeven, aardig verfilmd.

Die Olympiasiegerin

1983 | Drama, Biografie

Duitsland 1983. Drama van Herbert Achternbusch. Met o.a. Herbert Achternbusch, Annamirl Bierbichler, Gabi Gast en Tobias Frank.

Een autobiografische film van Achternbusch met als onderwerp de tragische gebeurtenissen die aan zijn geboorte voorafgingen en zijn armoedige jeugd. De film is integer en gevoelig, wanneer Achternbusch zijn eigen geschiedenis becommentarieert. De sc[KA2]enes die de maatschappelijke situatie uit die (nazi-)tijd betreffen zijn minder geslaagd. Camerawerk van Jörg Schmidt- Reitwain.

Der Depp

1982 |

Duitsland 1982. Herbert Achternbusch. Met o.a. Herbert Achternbusch, Annamirl Bierbichler, Franz Baumgartner, Gabi Geist en Alois Hitzenbichler.

Het leven van een zwakzinnige wordt op typische wijze geschilderd: in de eindtijd na de bom wordt zijn spraakgebrek beter naarmate de wereld gekker wordt. Hij wordt tevens verliefd op zijn eigen vrouw omdat hij denkt dat zij een Egyptische prinses is, wat dan weer tot een tragedie leidt. Voor sommigen is dit Achternbusch op zijn irritantst en er moet gesteld worden dat dit niet een van zijn sterkere films is.

Das Gespenst

1982 |

Duitsland 1982. Herbert Achternbusch. Met o.a. Herbert Achternbusch, Annamirl Bierbichler, Kurt Raab, Werner Schroeter en Dietmar Schneider.

'Du hast keine Chance, nutze sie,' luidt het adagium van Münchens beroemdste margefilmer Achternbusch. Met deze verondersteld blasfemische zwart-witfilm riep hij de toorn van filmkeuring en een reactionair-katholieke CSU-politicus over zich af. In Oostenrijk en Zwitserland oogstte de maffe, charmant minimaal geregisseerde satire een vertoningsverbod. Waarom? In een Beiers kerkje stapt Christus van het kruis en trekt in amoureuze tandem met een jonge moeder overste langs berg en dal. Geestige scène: Jezus wil zwemmen, maar kan slechts over water lopen. Bierbichler, die de non vertolkt, was jarenlang met Achternbusch gelieerd.

Der Neger Erwin

1981 | Drama

Duitsland 1981. Drama van Herbert Achternbusch. Met o.a. Herbert Achternbusch, Annamirl Bierbichler, Helga Loder, Siegfried Mayer en Sepp Bierbichler.

Anarchistisch-satirische hoogstandjes van het niveau van BIERKAMPF, maar ondanks de surrealistische inslag met meer evenwicht en overtuigender gebracht.

Das Letzte Loch

1981 | Drama

Duitsland 1981. Drama van Herbert Achternbusch. Met o.a. Herbert Achternbusch, Annamirl Bierbichler, Franz Baumgartner, Alois Hitzenbichler en Helga Loder.

Een privé-detective wil slechts vriendinnen die 'Susan' heeten. Opnieuw worden er stromen bier vergoten in een wat minder scherpe Achternbusch-satire.

Der Komantsche

1979 | Drama

Duitsland 1979. Drama van Herbert Achternbusch. Met o.a. Herbert Achternbusch, Alois Hitzenbichler, Barbara Gass, Heinz Braun en Annamirl Bierbichler.

Een wrange satire over een melancholische dromer die denkt dat hij een Comanche-indiaan is; maar als hem zijn dromen worden ontnomen, valt tevens de zin van zijn bestaan weg. Een film als een surrealistische nachtwake, opgebouwd uit allerlei stijlsoorten.

Servus Bayern

1977 | Drama

Duitsland 1977. Drama van Herbert Achternbusch. Met o.a. Herbert Achternbusch, Annamirl Bierbichler, Heinz Braun, Barbara Gass en Sepp Bierbichler.

De dichter wil naar Groenland, want verslaggevers vallen hem lastig, het dichten wil niet lukken en zijn vrouw houdt het ook al met iemand anders. Een fraaie, zwarte klucht van Achternbusch.

Bierkampf

1977 | Drama

Duitsland 1977. Drama van Herbert Achternbusch. Met o.a. Herbert Achternbusch, Annamirl Bierbichler, Sepp Bierbichler, Heinz Braun en Alois Hitzenbichler.

De meest wrange Achternbusch-satire op het Duits-zijn volgens de Beierse variant: een leren jack is voor hemzelf en voor de buitenwereld voldoende om te geloven dat hij een politieman is, wat hem bijzonder grote vrijheden geeft tijdens een typisch Beiers bierfeest. Underground-filmer Achternbusch onthult vlijmscherp een duistere plek in de maatschappij. Het is zijn beste film. Camerawerk van Jörg Schmidt-Reitwein.

Ab nach Tibet

1893 |

Duitsland 1893. Herbert Achternbusch. Met o.a. Christian Lerch, Annamirl Bierbichler en Judith Tobschall.

De meest wrange Achternbusch-satire op het Duits-zijn volgens de Beierse variant: een leren jack is voor hemzelf en voor de buitenwereld voldoende om te geloven dat hij een politieman is, wat hem bijzonder grote vrijheden geeft tijdens een typisch Beiers bierfeest. Underground-filmer Achternbusch onthult vlijmscherp een duistere plek in de maatschappij. Het is zijn beste film. Camerawerk van Jörg Schmidt-Reitwein.