Raoul Billerey

Acteur

Raoul Billerey is acteur.
Er zijn 51 films gevonden.

Parents à mi-temps : Chassés croisés

1999 | Komedie

Frankrijk 1999. Komedie van Caroline Huppert. Met o.a. Robin Renucci, Charlotte de Turckheim, François-Eric Gendron, Alicia Alonso en Léopoldine Serré.

De tienjarige No[KA1]emie (Serr[KA1]e) bezit duidelijk het talent om een sterdanseres te worden van het ballet. Ze lijdt echter onder het feit dat haar ouders uit elkaar zijn, met als gevolg dat ze de ene week bij mama Alice (De Turckheim) doorbrengt en haar vriend Patrick (Gendron) om de volgende bij papa Paul (Renucci) en diens vriendin In[KA2]es (Alonso) te verblijven. Om de druk op het meisje te verminderen besluiten de twee koppels bijeen te gaan wonen, elk aan hun kant van een appartement. Maar ook daarmee neemt Noémie geen genoegen. Het liefst zou ze hebben dat alles weer was zoals toen mama en papa nog bij elkaar waren. Een vertederend portret van een klein meisje dat haar wereld in elkaar ziet storten door de scheiding van haar ouders, maar dat zich niet bij de toestand wil neerleggen. De kleine Serré is een ware hartedief, maar ze kan niet verhinderen dat het geheel uitloopt op een nogal goedkope boulevard-komedie, met een lach en een traan, maar zonder de minste diepgang. Marie-France Colombani en Gilles Chenaille schreven het scenario. Fotografie is van Elisabeth Prouvost.

Quai N[KA15]o 1 : Meurtre entre les lignes

1998 | Misdaad

Frankrijk 1998. Misdaad van Patrick Jamain. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, François-Régis Marchasson en Franck Monier.

Een zekere Luc Van Este (Lecaillon) is bereid om in ruil voor politiebescherming tegen neo-nazistische organisatie te getuigen. De f[KA3]uhrer hiervan zou student Henri Dewilder (Garreaud) zijn, die prompt door knappe vrouwelijke spoorwegcommissaris Marie Gare (!) (Duez) wordt gearresteerd maar die snel daarop weer wordt vrijgelaten. Toch gaat Dewilder niet vrijuit. Hij zou banden hebben met een organisatie die de Westerse wereld wil zuiveren en die verantwoordelijk is voor terroristische acties. Scenario van Jean-Claude Schinizer en Olivier Thiebaut gaat helemaal de mist in wanneer Van Este wordt opgepakt en gefolterd door broederpaar Jo en Guy Sarkos (Saint-Amand en Germain). De bewijzen die Van Este tegen Dewilder heeft, zitten verborgen in politieroman die hij op de trein achterliet. Gelukkig is er nog Marie die in ultieme instantie beslag kan leggen op het romannetje, de zaak verder 'tussen de lijnen' kan uitpluizen en tot een goed einde brengen.

Quai N[KA15]o 1 : Les Cobras

1998 | Misdaad

België/Frankrijk 1998. Misdaad van Patrick Jamain. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, François-Régis Marchasson en Christophe Hémon.

Om haar hachje te redden, nadat misdadigers haar gevangene doodden en collega Max (Marchel) zwaar verwondden, infiltreert politie-smeris Marie Saint-Georges (Duez) als 'criminele' in jongerenbende. Zij wordt er zwaar op de proef gesteld en moet zich bewijzen door steeds gevaarlijker opdrachten voor de bende uit te voeren. Scenario van Philippe Setbon is rommelig, omslachtig, ongeloofwaardig, te weinig logica. Formulewerk.

Quai N[KA15]o 1 : Jeu de massacre

1998 | Misdaad

België/Frankrijk 1998. Misdaad van Patrick Jamain. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, François-Régis Marchasson en Ann-Gisel Glass.

In ondergondse gangen van het Gare du Nord wordt spoorwegbeambte vermoord met het wapen van commissaris Marie Saint Georges (Duez). Onderzoek wordt uitgevoerd door politie- van-de-politie, het IGPN, onder leiding van commissaris Mich[KA2]ele Harris (Glass), die het echt gemunt heeft op Marie. Zij stapelt verdenkingen tegen Marie op. Marie heeft meteen in de smiezen dat zij zelf haar onschuld moet kunnen bewijzen. En dat doet ze uiteraard, zij het met veel moeite. Alles heeft te maken met diefstal van een Van Gogh in Amsterdam en de internationale crimineel Kali (Tribes) die met TGV vanuit Amsterdam in Parijs arriveert. Scenario van Francis Nief, Fabien Suarez en Didier Cohen. Vertrouwde spoorweg-politietoestanden, langzaam, drentelig opgebouwd. Ondermaats, mede door overdosering ongeloofwaardige elementen.

Terres étrangères : Les enfants du Karoo

1997 | Drama

Frankrijk 1997. Drama van Laurent Ferrier. Met o.a. Elise Tielrooy, Hubert Kundé, Nxxomma Nkyonyeni, Raoul Billerey en Marilyne Even.

Sinds de scheiding van haar ouders, nu twintig jaar geleden, heeft Julie Saillant (Tielrooy) geen contact meer gehad met haar vader die in Zuid-Afrika verblijft. De vijfentwintigjarige fotografe uit Parijs trekt naar de Kaap om hem te zoeken. Haar zoektocht brengt haar in de meest afgelegen dorpen en ze leert de jonge neger Maseko (Kundé). Ze worden op elkaar verliefd. Een jonge vrouw op zoek naar haar verleden in een haar onbekend land en vreemde samenleving. Een multi-culturele geschiedenis die een gedetailleerd beeld schetst van de hedendaagse samenleving in het Zuid-Afrika van Mandela. De acteurs leveren uitstekend werk ook al komt het scenario van Ferrier en Philippe Rony wat geforçeerd over en kan het niet steeds overtuigen. Mooie fotografie van Pierre David.

Quai n° 1 : Le père Fouettard

1997 | Misdaad

België/Frankrijk 1997. Misdaad van André Buytaers. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, Jean-Paul Comart en Bernard Cogniaux.

Spoorweg super-smeris Marie Saint-Georges (Duez) wordt van Parijs naar Belgi[KA3]e geroepen waar haar stiefvader Camille Levasseur (Billerey) na een voedselvergiftiging werd opgenomen in een ziekenhuis. In zijn lichaam worden sporen gevonden van clembuterol, een product dat door de hormonenmaffia wordt gebruikt bij het vetmesten van dieren. Marie botst er op dierenarts Michel Fournier (Comart) die haar kan overtuigen de hormonenbende aan te pakken. Bij de vetmester Zwarte Piet (vader Fouettard van de titel) (Lagay) blijken zestien fokstieren spoorloos. Het is nu zeer de vraag wie deze hormonenzwendelaar tijdig heeft ingelicht. Knap scenario van Luis Rodriguez dat handig inpikt op actualiteitsonderwerp van hormonenzwendel. Bij de Belgische vertolkers twee Vlaamse theater- en filmcoryfee[KA3]en De Boeck (als Charlotte) en Van Mieghem (als Katrien Stallaert) in interessante bijrollen.

Quai N° 1 : Marie Gare

1997 | Misdaad

Frankrijk 1997. Misdaad van Marc Angelo. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, Marc de Jonge en Jean Maurel.

Spoorweg-politiecommissaris Marie Saint-Georges komt jonge Russische immigrante Tania (Mechera) met baby op het spoor in station van Straatsburg. In stationshal schoot zij een haar achtervolgende man neer. Tania`s echtgenoot Vladimir (Arbatt) blijkt een bekende Russische prof te zijn, op de vlucht voor de Russische maffia, die het op zijn labo gemunt heeft. Vrij conventioneel scenario van regisseur Angelo, Sylvain Saada en Daniel Saint-Hamont met te veel trage momenten. Plot is duidelijk en doeltreffend.

Quai N[KA15]o. 1 : Le tueur de la pleine lune

1997 | Misdaad

Frankrijk/België 1997. Misdaad van Patrick Jamain. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, François-Régis Marchasson en Pierre Malet.

Het is weer een drukke nacht op Quai nummer 1. Commissaris Marie Saint-George (Duez) ontvangt het bericht dat haar vriendin Edith op haar wacht in de brasserie van het station. Als ze daar aankomt is de vrouw verdwenen. Marie vindt haar op het toilet waar ze aangevallen werd door een blinde (Malet). Edith is zwaargewond en Marie beseft dat de moordenaar van de volle maan weer heeft toegeslagen. Ze is er ook van overtuigd dat de maniak haar gezien heeft en is bereid als lokaas te dienen om hem eindelijk buiten strijd te stellen. Het vooral in Amerika erg populaire thema van de seriemoordenaar deed hiermee ook zijn intrede in de Franse tv-film. De makers trachtten, buiten een spannend verhaal te vertellen, ook binnen te dringen in de psyche van de psychopaat en de kijker met hem te laten meevoelen. Ondanks het uitstekende spel van Malet als de moordenaar is dit niet helemaal gelukt. Didier Cohen schreef het scenario dat door Daniel Diot in beelden werd omgezet. Stereo.

Passage sous silence

1997 | Drama

Frankrijk/Zwitserland 1997. Drama van Hughes De Laugardière. Met o.a. Frédéric van den Driessche, Anne Jacquemain, Annick Alane, Raoul Billerey en Jacques Dynam.

In de gevangenis verneemt Marie Girard (Jacquemin) dat haar moeder overleden is. Ze werd tot tien jaar veroordeeld wegens moord op haar echtgenoot, ook al handelde ze uit zelfverdediging. Rond die tijd vertrekt de jonge priester Louis Page (Van den Driessche) als boetedoening op een pelgrimstocht naar Santiago de Compostela. Tijdens een stop wordt hem gevraagd de vaste priester te vervangen om een mis op te dragen in de vrouwengevangenis. Hier maakt hij kennis met Marie en hij is bereid om haar te vergezellen naar de begrafenis van haar moeder. Aangekomen in haar dorp maakt hij kennis met Mathieu (Lebas-Joly), het zoontje van Marie dat opgevoed wordt door haar schoonouders. Het blijkt dat de haatgevoelens t.o.v. Marie nog niet zijn weggeëbd. Wat meer is, ze worden nog aangewakkerd door haar schoonvader. Twee mensen die niets met elkaar gemeen hebben, komen terecht in een hel van beschuldigingen en ze zijn enkel op elkaar aangewezen om de wanhoop die hen overvalt te doorstaan. Liefde en vergevingsgezindheid zijn niet voor iedereen vanzelfsprekend. Een aangrijpend menselijk drama, geschreven door Catherine Borgella en Sylvie Bailly, naar een verhaal van Jean Nainchrik en Christophe Chevalier. Fotografie is van Michel Siebenmann.

Oranges amères

1997 | Komedie

Italië/Frankrijk/Spanje 1997. Komedie van Michel Such. Met o.a. Sabrina Ferilli, Clara Bellar, Lilah Dadi, Bruno Todeschini en Raoul Billerey.

De film speelt vlak na de bevrijding van Algerije in 1945 na afloop van WO II. Alice (Ferilli) is net bevallen van een baby, terwijl haar zuster Ang[KA2]ele hard op weg is een amoureuze relatie te ontwikkelen met de jonge bakkerskencht Sa[KA3]id (Dadi). Alice maakt zich er zeer ongerust over. Op de fabriek, waar Angèle werkt, wordt gestaakt en zij doet mee. Ook zet zij haar relatie met Saïd voort, ondanks de alom steeds groter wordende vijandigheid jegens de Algerijnen. Op een bal- champêtre flirt Angèle heel openlijk met Saïd, waarop er een vechtpartij uitbreekt, en het zoontje van Alice gedood wordt. De familie houdt Angèle verantwoordelijk voor het noodlottige voorval en verstoot haar, waarop Angèle diep in de put raakt en wanhopig naar steun zoekt. De haat is zo sterk dat Angèle met Saïd Algerije verlaat en naar Frankrijk gaat. Schrijver-regisseur Such heeft in zijn speelfilmdebuut het zwaartepunt laten vallen op de verdraagzaamheid. Helaas is deze goed bedoelde boodschap te veel van het goede geworden binnen het kader van de weinig verheffende fotografie van Michel Cenet. Het personage van Angèle verzet zich te plichtmatig tegen de vooroordelen en het lijkt net alsof zij zo uit een fotoromannetje is gekomen, terwijl het romantische stel, waarom het gaat, ongeloofwaardig is. De film is een flinke zedenpreek, die af en toe hartverwarmend overkomt.

Le penitent: Passage sous silence

1997 |

Frankrijk 1997. Hugues de Lauguardière. Met o.a. Raoul Billerey, Anne Jacquemin en Frédéric van den Driessche.

De film speelt vlak na de bevrijding van Algerije in 1945 na afloop van WO II. Alice (Ferilli) is net bevallen van een baby, terwijl haar zuster Ang[KA2]ele hard op weg is een amoureuze relatie te ontwikkelen met de jonge bakkerskencht Sa[KA3]id (Dadi). Alice maakt zich er zeer ongerust over. Op de fabriek, waar Angèle werkt, wordt gestaakt en zij doet mee. Ook zet zij haar relatie met Saïd voort, ondanks de alom steeds groter wordende vijandigheid jegens de Algerijnen. Op een bal- champêtre flirt Angèle heel openlijk met Saïd, waarop er een vechtpartij uitbreekt, en het zoontje van Alice gedood wordt. De familie houdt Angèle verantwoordelijk voor het noodlottige voorval en verstoot haar, waarop Angèle diep in de put raakt en wanhopig naar steun zoekt. De haat is zo sterk dat Angèle met Saïd Algerije verlaat en naar Frankrijk gaat. Schrijver-regisseur Such heeft in zijn speelfilmdebuut het zwaartepunt laten vallen op de verdraagzaamheid. Helaas is deze goed bedoelde boodschap te veel van het goede geworden binnen het kader van de weinig verheffende fotografie van Michel Cenet. Het personage van Angèle verzet zich te plichtmatig tegen de vooroordelen en het lijkt net alsof zij zo uit een fotoromannetje is gekomen, terwijl het romantische stel, waarom het gaat, ongeloofwaardig is. De film is een flinke zedenpreek, die af en toe hartverwarmend overkomt.

La serre aux truffes

1997 | Komedie

Frankrijk 1997. Komedie van Jacques Audoir. Met o.a. Pierre Vaneck, Jean-Michel Fête, Stéphanie Braunschweig, Raoul Billerey en Christian Barbier.

In het Franse departement Dr[KA4]ome worden een rijke truffelgrond en een goede truffelhond erg naar waarde geschat door de boeren. De familie Sigliat was jaren geleden in het bezit van zulk een stuk land, maar hun overgrootvader speelde dit destijds kwijt. Stamvader Pierre-Simon (Vaneck) droomt er al lang van de fel begeerde truffelgrond te recupereren. Deze is nu in het bezit van de familie Manier en die willen van geen wijken weten. Overbodige boerenoorlog die zelfs niet gered kan worden door een uitstekende Vaneck. Het probleem raakt ons niet en de manier waarop het uitgewerkt werd kan ons er niet bij betrekken. Pierre Fabre en regisseur Audoir (die bovendien ook nog de rol van pastoor speelt) bewerkten de roman van Pierre Sogno. François Kuhnel was verantwoordelijk voor de fotografie.

Terres entrageres: Les enfants du karoo

1996 | Drama

Frankrijk 1996. Drama van Laurent Ferrier. Met o.a. Nomhle Nkyonyeni, Raoul Billerey, Hubert Koundé en Elise Tielrooy.

Een Parijse fotografe reist naar Zuid-Afrika, waar zij en haar moeder jaren geleden werden verlaten door haar vader. Daar ontdekt ze dat hij, anders dan werd verondersteld, nog leeft. In deze film krijgt de wrok die de vrouw jegens haar vader voelt een andere betekenis wanneer ze noodgedwongen door het maatschappelijk verscheurde land reist. Acteur Koundé was een jaar eerder in het alom geprezen La haine te zien. (RdL/VPRO Gids)

Quai no. 1 : Le cahier de Jeanne

1996 | Misdaad

Frankrijk/België 1996. Misdaad van Marc Angelo. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Jean-Pierre Bouvier, Raoul Billerey en Marc De Jonge.

Meester Pierre Barth[KA1]el[KA1]emy (Bouvier), een wegens corruptie gezochte internationale advocaat, wordt door Mexico, waar hij vijf jaar woonde, uitgeleverd aan Frankrijk. Na zijn landing in Roissy moet hij een vliegtuig nemen naar Mulhouse waar zijn dossier behandeld zal worden. Op het laatste moment worden de plannen om veiligheidsredenen gewijzigd. Barth[KA1]el[KA1]emy moet per trein verder. Commissaris Marie Saint-Georges (Duez) en haar collega Max Urt[KA1]eguy (Marchal) moeten hem begeleiden. Spannende policier die herinneringen oproept aan NARROW MARGIN, maar die er niet in slaagt de suspense even lang vol te houden. Het personage van Marie Saint-Georges werd geïnspireerd door Danielle Thiery, de eerste vrouwelijke commissaris van de spoorwegpolitie. Het scenario is van de hand van regisseur Angelo en Daniel Saint-Hamont. Fotografie van Jean Monsigny. Stereo.

Quai no. 1 : Compagnons de la Loco

1996 | Misdaad

Frankrijk/België 1996. Misdaad van Patrick Jamain. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, François-Régis Marchasson en Marion Game.

Marie Saint-Georges (Duez) is commissaris bij de spoorwegpolitie. Destijds vormde ze met drie vrienden het groepje [KL]Les compagnons de la Loco[KLE], dat de dure eer zwoer om weer bijeen te komen bij het eerste huwelijk. Nu, vijftien jaar later, is het zover, maar juist die dag heeft ze met haar collega Max Urt[KA1]eguy (Marchal) slechts enkele minuten om een zekere Villard (Myers) te arresteren die met de Eurostar arriveert. Diens advocaat werd de vorige avond dood aangetroffen en Villard is verdachte nummer een. Pilotfilm voor een nieuwe Franse politiereeks die zich afspeelt in en rond het treinstation. Vlot gemaakt en keurig gespeeld mist de film echter toch dat tikkeltje originaliteit om de kijker in de ban te houden. Didier Cohen baseerde zijn scenario op een verhaal van Isabelle Sébastien en personages gecreëerd door Danielle Thiery, Pierre Grimblat en Sylvain Saada. Fotografie van Daniel Diot. Stereo.

L'Esprit des Flots

1996 | Komedie

Frankrijk 1996. Komedie van David Delrieux. Met o.a. Jean-Yves Berteloot, Jeanne Goupil, Pascale Vignal, Raoul Billerey en Pascal Elso.

Na zijn dood laat de vader van Antoine (Berteloot) en Eric (Caron) zijn boot L'Esprit des Flots na. Als vissers, woonachtig op het Bretoense eilandje Enez, is deze boot uiteraard een belangrijk bezit. De ruzie over wie de eigenaar is van het schip laait hevig op tussen beide broers. Dit conflict loopt uit de hand wanneer de vissers geconfronteerd worden met het Plan Peuch van de Europese Gemeenschap, waardoor vissersboten een vermindering van tonnage opgelegd wordt. Een socio-politiek pamflet over het leven in de vissersgemeenschap. Met een lach en een traan wordt het wel en wee van deze mensen, t.o.v. de bestaande en nieuwe wetten, bevattelijk uitgebeeld. Het scenario van Nadine Lermite en Marc Le Bihan gaat echter heel wat hete hangijzers uit de weg in de hoop hun verhaal aantrekkelijk te maken voor een breed publiek. Hierdoor krijg je echter een indruk van oppervlakkigheid. Mooie fotografie van Dominique Brenguier.

Dans un grand vent de fleurs

1996 | Drama

Frankrijk 1996. Drama van Gérard Vergez. Met o.a. Rosemarie La Vaullée, Bruno Wolkowitch, Bernard Verley, Marina Vlady en Agnese Nano.

Groots opgezet zevendelig fresco over wereldje der traditionele parfumeurs, verteld via persoonlijk verhaal van mooie en rebelse boerendochter Sorenza (La Vaull[KA1]ee), die het dank zij haar voorliefde voor bloemen en mannen ver schopte...Sorenza komt als meisje uit Itali[KA3]e met haar ouders, maar die sterven meteen en zij wordt in het Franse Grasse door twee zussen opgevoed, waar zij een jasmijnenveld verzorgt. Op haar 19de wordt zij verliefd op Guillaume Garlande (Wolkowitch), zoon van plaatselijk parfumeur. Maar die moet gedurende twee jaar naar Indonesi[KA3]e en Sorenza weigert hem te vergezellen. Sorenza moet in een bar gaan werken en zoekt intussen naar identiteit van haar vader, die voor juwelendiefstal werd veroordeeld, onterecht. Hierdoor kwam het jasmijnenveld in het bezit van schofterige Marli (Ballet). Guillaume keert terug, zijn bedrijf wordt door pech achtervolgd, Sorenza springt bij maar tot een huwelijk met Guillaume komt het niet. Diens vader (Verley) toont slechts misprijzen. Erger nog: Guillaume huwt met Louise (Nano), dochter van rijke baron. Een ontgoochelde Sorenza aanvaardt dan maar een huwelijk met Felix (Schneider). De klap op de vuurpijl moet nog komen. Sorenza en Louise blijken halfzussen te zijn. Felix geeft Sorenza de vrijheid terug, maar verongelukt kort daarop. Opgeruimd staat netjes? Nee, hoor, Sorenza erft zijn schulden. Zij zet een coöperatieve op om bankroet af te wentelen. Intussen ontwikkelt Guillaume een nieuw parfum dat hij Sorenza doopt. Zijn vrouw Louise gaat ervandoor met Antoine, de 'neus' van de parfumzaak. Nu kan ook Guillaume scheiden en kan de edelmoedige Sorenza opnieuw naar haar geliefde Guillaume. Scenario en dialogen van Valérie Guignabodet, naar gelijknamige melodramatische roman van Janine Montupet. Landradige voorspelbare Franse soap met als enig lichtpunt vanuit de verte getekende achtergronden van parfum-makerij.

Pour une vie ou deux

1995 | Romantiek

Frankrijk 1995. Romantiek van Marc Angelo. Met o.a. Lambert Wilson, Judith Godrèche, Raoul Billerey, Christian Vadim en Luc Thuillier.

De schatrijke chemische ingenieur No[KA3]el Gr[KA1]egorio (Wilson) staat op het punt te trouwen met de mooie Andr[KA1]ea (Broustal). Op weg naar zijn kantoor rijdt hij Mila (Godr[KA2]eche) omver die met haar moto boodschappen doet voor een fotograaf. Ze is niet gewond maar kan een gunstige financi[KA3]ele regeling treffen met No[KA3]el. De foto`s die ze moest wegbrengen zijn echter hopeloos verloren en ze krijgt de bons van haar baas. Weer een zware slag voor het meisje dat juist een einde heeft gemaakt aan haar relatie met G[KA1]erard (Thuillier). Deze wil echter het voogdijschap over hun zesjarig dochtertje Betty (Serre) en grijpt elke gelegenheid te baat om haar in discrediet te brengen. Ten einde raad vraagt Mila de hulp van Noël. Gérard, die haar schuilplaats ontdekt heeft, ontvoert Betty en vlucht met de auto van Noël. Een ontspannende farce die weinig om het lijf heeft en bovendien erg voorspelbaar is. Het puike spel van Wilson en Godrèche maakt de film wel aantrekkelijk, evenals het ontwapenende acteertalent van de kleine Serre. Niets om voor thuis te blijven, maar als je niets anders te doen hebt best vermakelijk. Philippe Setbon, Claude Lerist en Léon Noël baseerden hun scenario op een origineel verhaal van Georges Desmouceaux en Yvan Lopez Garcia. Fotografie is van Jacques Boumendil. Stereo.

Les caprices d'un fleuve

1995 | Drama, Historische film, Avonturenfilm

Frankrijk/Verenigde Staten 1995. Drama van Bernard Giraudeau. Met o.a. Bernard Giraudeau, Richard Bohringer, Anna Galiena, Roland Blanche en Raoul Billerey.

Bescheiden drama speelt zich af aan de Afrikaanse westkust, eind achttiende eeuw, waar de slavenhandel bloeit. Een blanke aristocraat voedt een 10-jarig slavenmeisje op als zijn eigen dochter, maar krijgt, naarmate ze ouder wordt, ook andere gevoelens voor haar. Wanneer zij en enkele andere slaven worden gekidnapt doet hij er alles aan haar terug te vinden. De fraaie, voor een César genomineerde fotografie van Jean-Marie Dreujou vormt een belangrijk pluspunt en verleent de (woestijn)landschappen een goudkleurige grandeur. De film werd deels in Senegal opgenomen. (RdL/VPRO Gids)

Le mas Théotime

1995 | Familiefilm, Drama

Frankrijk 1995. Familiefilm van Philomène Esposito en Philomène Espositio. Met o.a. Jean-Claude Adelin, Florence Thomassin, Michel Galabru, Raoul Billerey en Vittoria Scognamiglio.

De dertig-jarige Pascal (Adelin) is een discrete, ingetogen wijnbouwer, die woont en werkt op zijn landgoed Th[KA1]eotime in de Provence. De landerijen van zijn neef Clodius (Galabru) grenzen aan het zijne. Clodius is in alles het tegengestelde van Pascal: nors, zwijgzaam en haatdragend. Beide mannen kunnen elkaar niet luchten of zien. De emoties laaien hoog op wanneer Pascals nicht Genevi[KA2]eve (Thomassin) zich na jaren van afwezigheid op diens eigendom komt vestigen. Een Provençaalse familie raakt op wrede wijze verdeeld in een beklemmend boerendrama. Goed spel en knap opgebouwde sfeer. Regisseur Esposito bewerkte samen met Jacques Forgeas de streekroman van Henri Bosco tot scenario. Dit prachtige gebied is schitterend vastgelegd op de gevoelige laag door cameraman Emmanuel Machuel.

La rivière Espérance

1995 |

Frankrijk 1995. Josée Dayan. Met o.a. Manuel Blanc, Carole Richert, Claire Nebout, Pascal Greggory en Jean-Claude Drouot.

Tv-fresco in negen delen, naar de gelijknamige trilogie van Christrian Signol, met centraal het leven en de vele dramatische gebeurtenissen van een familie van binnenvaartschippers op de Dordogne, in de tweede helft van de 19e eeuw. Liefde, passies, haat, ambities, hoop, mislukkingen, menselijk lijden en min of meer avontuurlijke ondernemingen vormen de ingredi[KA3]enten van een familiekroniek [KA2]a la Fran[KA10]caise. De handeling begint in het jaar 1832 wanneer de dertien-jarige Benjamin Donnadieu (Wiik), net als zijn vader en grootvader, met een sleepboot hout gaat vervoeren van de bovenloop van de Dordogne naar de laagvlakte - precies te zijn van Souillac naar Libourne. De jongen hoopt later onder de knoet van Ars[KA2]ene Lombard (Verley), de grote baas, en voor eigen rekening te kunnen varen. Zeven jaar later slaagt de inmiddels volwassen Benjamin (nu gespeeld door Blanc) erin een nieuwe afzetmarkt voor het hout te vinden. De toekomst ziet er stralend uit en Benjamin stapt fier in de voetsporen van zijn vader. Hij heeft ook een `verboden` relatie met Marie Paradou (Richert) en hij wordt weggestuurd voor een harde opleiding bij de marine. De zwangere Marie is wanhopig en twijfelt tussen haar liefde voor Benjamin en een verstandshuwelijk (met materi[KA3]ele zekerheid) die de notarisklerk Alexandre Duthil (Gr[KA1]eggory) haar en haar kind kan bieden. Benjamin gaat zich later met het vervoer van ondermijnende republikeinse geschriften bezighouden. Een gepland trac[KA1]e van de spoorlijn tot Souillac betekent een nekslag voor de schippers. Opvallend mooie landschappen van de P[KA1]erigord, Corr[KA2]eze en vooral van de Dordogne maken dit lange epos van de Isra[KA3]elische generaalsdochter Dayan (zij speelt zelf een rolletje) het volgen waard. Zij liet zich duidelijk inspireren door het oeuvre van John Ford. Bij het geheel kwamen negentig acteurs, honderd figuranten en een technische ploeg van 45 personen te pas. Scenaristen zijn Jean- Pierre Sinapi en Daniel Tonachella, die eerder al voor de tv de hit JALNA maakten. Drouot - van oorsprong een Belg en waar is de tijd van THIERRY LA FRONDE, Frankrijks populairste serie! - is een robuuste vijftiger, de familiepatriarch Victorien en vader van Benjamin, met madame Depardieu als zijn tv-echtgenote Elina.

L'instit : L'angélus du corbeau

1995 | Drama, Familiefilm

Zwitserland/Frankrijk 1995. Drama van Laurent Heynemann. Met o.a. Gérard Klein, Laura Favali, Raoul Billerey, Marc Betton en François Levantal.

Als invallende onderwijzer Victor Novak (Klein) in het dorpje Larsac in de C[KA1]evennes aankomt, zijn de bewoners bezig met de voorbereidingen voor het vijftigste bevrijdingsfeest (8 mei 1945). De herdenking staat in het teken van de vergeving. Duitsland maakt een groots gebaar: de schenking van een nieuwe angelus, de klok die driemaal daags oproept voor het gebed, die indertijd door de SS werd vernietigd. Frankrijk was in die oorlog verdeeld in een `vrij` deel dat collaboreerde met de nazi- bezetter en een deel dat onder militair gezag zuchtte. Er is toen veel onrecht geschied. In het dorp werd tijdens de bevrijding op genadeloze wijze afgerekend met iedereen die van medewerking met de vijand werd verdacht. Daarbij zijn grove, onherstelbare fouten gemaakt. Een schrijver van anonieme brieven (in Frankrijk is dat de beruchte 'corbeau') wil dit aan de grote klok hangen, waardoor opnieuw de gemoederen hoog zullen oplaaien en er twist en tweedracht komt. Voor Novak is dit een goede gelegenheid om de kinderen in te lichten over het verleden. Deze aflevering is een buitengewoon sterk buitenbeentje in de nogal zwakke reeks. Goed opgebouwd, gedegen vertolkt en een realistische benadering van de pijnlijke problemen van collaboratie en de daaropvolgende zuivering waarvan vijftig jaar later de gevolgen nog steeds voelbaar zijn. Het scenario is van Alain Scoff en Didier Cohen. Het camerawerk is van Dominique Brabant.

La fille de d'Artagnan

1994 | Avonturenfilm, Actiefilm, Historische film

Frankrijk 1994. Avonturenfilm van Bertrand Tavernier. Met o.a. Sophie Marceau, Sami Frey, Jean-Luc Bideau, Raoul Billerey en Claude Rich.

De drie musketiers, de rechtschapen zeventiende-eeuwse helden van auteur Alexandre Dumas, keren terug in deze kleurrijke avonturenfilm. De dochter van de vierde musketier, D'Artagnan (Noiret), is opgegroeid in een klooster maar vindt nu haar roeping aan de zij van de inmiddels wat stramme, maar nog immer goedgemutste heren. De energieke Marceau in de titelrol heeft leuke schermscènes - én een nadrukkelijk uitgelicht decolleté - maar wordt toch een beetje overschaduwd door de veteranen. De muziek van Philippe Sarde werd genomineerd voor een César.

L'île aux mômes

1994 | Drama, Avonturenfilm, Familiefilm

Frankrijk 1994. Drama van Caroline Huppert. Met o.a. Christophe Malavoy, Philippine Leroy-Beaulieu, Jérémie Semonin, Raoul Billerey en Dimitri Rougeul.

Op de terugweg van een vakantieverblijf in Bretagne kiezen drie kinderen het hazepad. Uitgeput en uitgehongerd verschuilen zij zich in het schip van beeldhouwer Eric (Malavoy). Als hij de verstekelingen vindt, is zijn eerste impuls hen bij de gendarmerie af te zetten. Maar ze kunnen niet meteen terug naar het vasteland en hij gaat zich aan het trio hechten. Eric besluit het drietal nog maar te laten blijven op zijn eilandje in de golf van Morbihan. Intussen zoekt Florence (Leroy-Beaulieu), de begeleidster van de kinderen, naar het drietal. Zou er nog iets moois opbloeien tussen haar en Eric? Een verhaaltje, dat te mooi is om waar te zijn, en dat zich afspeelt tegen fraaie, natuurlijke decors. De film werd in 1992 gedraaid maar werd pas twee jaar later voor het eerst uitgezonden. Het scenario is van Gina Biutti, Bernard Granger, Adder Isker en Caroline Huppert. Het camerawerk is van Robert Alazraki.

Un pull par-dessus l'autre

1993 | Drama

Frankrijk 1993. Drama van Caroline Huppert. Met o.a. Annie Girardot, Félicité Chaton, Raoul Billerey, Philippe Torreton en Marie Matheron.

Drie turven hoog en maar net tien. Chaton weet al waar Abraham de mosterd haalt. Ze woont in een armoedige buurt waar je moet vechten om te overleven. Ze zorgt in haar eentje voor 'haar' gezin: vader en haar vijf-jarige, doofstomme broertje. Op een dag raakt vader betrokken in een vechtpartijtje en hij belandt in de bak. De kinderen gaan er vandoor, maar worden al gauw opgepakt door de politie. Chaton komt in het pleeggezin van Cordy en Billerey, terwijl de jongen in een weeshuis wordt geplaatst. Chaton lijkt door haar zelfstandigheid opstandig en compromisloos. Ze weigert Cordy te gehoorzamen. Een tedere, intimistische variatie op het thema van het gezin dat uiteengevallen is. Dankzij het sterke spel van Cordy en vooral de jonge Chaton vervalt de film niet in goedkope sentimentaliteit. Colo Tavernier O'Hagan schreef het scenario, dat door Roberto Venturi in beelden omgezet werd.

Diên Biên Phú

1992 | Oorlogsfilm

Frankrijk/Vietnam 1992. Oorlogsfilm van Pierre Schoendoerffer. Met o.a. Donald Pleasence, Patrick Catalifo, Ludmila Mikaël, Jean-François Balmer en Maxime Leroux.

Het Franse leger geeft zich op 7 mei 1954 over en de regisseur - vaak een knap portretteur van de mensheid in staat van oorlog - schotelt de kijker een groots epos in unanimistische stijl voor over de tragische gebeurtenissen. Met prachtige beelden van Bernard Lutic en op de achtergrond het schitterende Concerto de l'adieu van Delerue. Het zwakke punt van de film is helaas het scenario van de regisseur zelf, dat is samen te vatten als een reeks verplichte scènes met tal van personages die een tijdje uit beeld verdwijnen, er weer in terugkeren, enzovoort, zodat het niet eenvoudig is zich aan een van hen te hechten. Echt op hun gemak voelen ze zich overigens zo te zien niet in een uniform. En echt duidelijk geïnformeerd over de oorzaken voor deze al ver weg lijkende oorlog wordt de kijker ook al niet. Jammer, want deze film is het bekijken waard vanwege de sterke momenten. Camerawerk van Bernard Lutic.

Un type bien

1990 | Komedie, Romantiek

Frankrijk/België 1990. Komedie van Laurent Bénégui. Met o.a. Alain Beigel, Raoul Billerey, Agnès Obaldia, Bobette Jouret en Roger Francel.

Tonton heeft een taxi, waar hij overdag mee rijdt. Zijn neef Jules rijdt er 's nachts mee. Tonton en Jules zijn dol op elkaar, maar wachten er wel voor om dit aan elkaar te laten merken. Maar vandaag is het Tonton's verjaardag. Iedereen komt. Alles wordt geregeld, maar dan wordt Jules opeens verliefd... Benegui heeft uit eigen ervaring geput voor het maken van de profielschets van Jules, een jonge man van dertig, die op natuurlijke wijze gespeeld wordt door Beigel. Benegui zet hier een succesvolle kleine komedie zonder pretentie neer die schommelt tussen een frisse wind en 't oude zog.

Le second voyage

1990 |

Frankrijk 1990. Jean-Jacques Goron. Met o.a. Jef Sarfati, Cristiana Réali, Catherine Salviat, Alexandre Arbatt en Raoul Billerey.

Een echtpaar heeft indertijd twee kleine Peruanen geadopteerd die nu zestien en zeventien jaar oud zijn. Het echtpaar besluit om samen met de kinderen hun geboorteland te gaan bezoeken. Het gaat natuurlijk om een combinatie van intimistische scènes en een verbloemde reportage. De twee worden zo goed en zo kwaad als dat gaat vervlochten met de draad van het verhaal. Soms langdradig, maar uitstekend gefotografeerd en overtuigend vertolkt.

Après la guerre

1990 | Oorlogsfilm, Drama, Jeugdfilm

Frankrijk/Duitsland 1990. Oorlogsfilm van Jean-Loup Hubert. Met o.a. Richard Bohringer, Antoine Hubert, Julien Hubert, Martin Lamotte en Isabelle Sadoyan.

De in de Rhône-Alpes geboren Jean-Loup Hubert heeft een oeuvre van kleine filmverhalen waarin vaak kinderen en adolescenten een belangrijke of hoofdrol spelen. Après la guerre behoort, naast het vrolijke Le grand chemin (1987) en het prachtige À cause d'elle (1993), tot Huberts sterkste films. Daarin trekt, aan het einde van WO II, een stel weggelopen Franse plattelandskinderen met een oorlogsmoede Duitse soldaat de paden op, de lanen in. Bohringer, de archetypische Franse nachtbraker met de whiskystem, is geweldig als de korporaal. Huberts zonen Antoine en Julien spelen de knapen. Cinekid Award 1989.

Alcyon

1990 | Drama, Historische film

Frankrijk 1990. Drama van Fabrice Cazeneuve. Met o.a. François Négret, Hito Jaulmes, Rock Lebovici, Raoul Billerey en Martine Sarcey.

Het verhaal speelt zich af in het begin van deze eeuw op een eiland waar zich een strafinrichting voor kinderen en adolescenten bevindt. Er breekt een opstand uit met brand in het vooruitzicht en de jochies nemen de benen. Er volgt een mensenjacht, georganiseerd door de bewakers, maar de eilandbewoners staan niet allemaal aan hun kant. Een realistische film ge[KA3]inspireerd op THE MOST DANGEROUS GAME (1932), maar daar houdt de vergelijking dan ook op. Op basis van een middelmatig scenario is de televisieregisseur erin geslaagd een uitstekende karakter- en gedragsstudie te maken met jonge acteurs die inderdaad bijzonder innemend zijn, terwijl hij tegelijkertijd met veel succes de fotogenieke omgeving vastlegt. Naar een boek van Pierre Herbart.

Les chérubins ne sont pas des anges

1989 | Misdaad

Frankrijk 1989. Misdaad van Jean-Pierre Desagnat. Met o.a. Jacques Debary, Marc Eyraud, Evelyne Dress, Jean-François Garreaud en Raoul Billerey.

Een zakenman en oplichter die bij justitie redelijk bekend is, wordt op de binnenplaats van zijn flatgebouw doodgestoken. Hij was de eigenaar van een bar ('De Cherubijnen'!) en zat in het onroerend goed. Commissaris Cabrol-Debary gaat op onderzoek uit. Charles Maître, die scenario en dialogen schreef, zal niet gauw overwerkt raken en schaamt zich er niet voor af en toe in herhalingen te vervallen. Is om aan te zien want vermakelijk zonder banaal te zijn.

La maison dans la dune

1989 | Avonturenfilm, Drama

België/Frankrijk 1989. Avonturenfilm van Michel Mees. Met o.a. Tchéky Karyo, Sylvie Fennec, Jean-Pierre Castaldi, Raoul Billerey en Nathalie Dauchez.

Debuutfilm van Mees naar de debuutroman van Maxence Van der Meersch over ex-bokser Karyo, tussen 1930 en 1940 tabaksmokkelaar aan de Belgisch-Franse grens, die een kat-en-muisspel speelt met douanier Castaldi, een gehaaide, intelligente en meedogenloze jager op smokkelaars. In 1951 in romantische film noir-stijl al verfilmd door Georges Lampin, maar deze tv-film geeft het politieke en sociale klimaat van die periode met zijn werkloosheid, opkomend nazisme (en 'rexisme' in België) beter weer.

La petite voleuse

1988 | Drama, Romantiek

Frankrijk 1988. Drama van Claude Miller. Met o.a. Charlotte Gainsbourg, Didier Bezace, Simon de La Brosse, Raoul Billerey en Chantal Banlier.

François Truffaut bedacht ooit een tweede, vrouwelijke hoofdpersoon voor zijn Les 400 coups, maar liet haar toch maar weg omdat de film dan te vol zou worden. Na zijn dood maakte regisseur Miller als ode aan zijn gestorven makker een film over haar. De zestienjarige Janine Castang (Gainsbourg) is een wilde meid die na schooltijd haar dagen vult met het jatten van kleding en sigaretten. Ze ontmoet een echtpaar dat haar opneemt, maar de relatie loopt spaak. Millers portret van een angry young woman haalt het niet bij Truffaut, maar Gainsbourg speelt wel een heel sterke rol.

Chouans!

1988 | Avonturenfilm, Historische film

Frankrijk 1988. Avonturenfilm van Philippe de Broca. Met o.a. Philippe Noiret, Sophie Marceau, Lambert Wilson, Stéphane Freiss en Jean-Pierre Cassel.

In het Bretagne van 1793 stelt de oorlog de revolutionaire troepen tegenover de Chouans (aristocraten en katholieke boeren). Twee zoons van een graaf komen tegenover elkaar te staan in naam van hun uiteenlopende idealen. Deze rivaliteit breidt zich ook uit naar het amoureuze vlak. De Broca heeft dit onderwerp in de vorm van een schelmenroman gegoten. Erger kan men de historische waarheid geen geweld aandoen. Het gaat in werkelijkheid om een afschuwelijke burgeroorlog. Deze nonchalante stellingname loopt het risico bij niemand in de smaak te vallen. Toegegeven dat de film verder wel van begin tot eind amusant is, ondanks enkele langdradige momenten en nodeloze herhalingen en ook de vertolking is voortreffelijk. Daniel Boulanger is een van de drie personen die hebben meegewerkt aan het scenario. Er werd in 1990 een tv- serie gemaakt van deze film.

Si le soleil ne revenait pas

1987 | Komedie

Zwitserland/Frankrijk 1987. Komedie van Claude Goretta. Met o.a. Charles Vanel, Philippe Léotard, Catherine Mouchet, Claude Evrard en Jean-Marc Roulot.

In een klein bergdorpje voorspelt een grijsaard (een tovenaar en profeet) dat de zon niet meer terug zal komen en dat het dorpje veroordeeld is tot eeuwige duisternis. De film beschrijft de reacties en het gedrag van iedereen. Van dit bijzondere thema wordt een vaak heldere en een beetje langdradige (op het menselijke gebied) komedie gemaakt. Goretta, opmerkzaam waarnemer van zeden, heeft een onregelmatig maar fijn en gevoelig werk gemaakt. Het secnario van Goretta is naar een roman van Charles Ferdinand Ramuz. Geweldig camerawerk van Bernard Zitzerman en vooral een ontzettende goede Vanel in de hoofdrol, op de leeftijd van 95 jaar!

Le grand chemin

1987 | Familiefilm, Komedie, Drama

Frankrijk 1987. Familiefilm van Jean-Loup Hubert. Met o.a. Richard Bohringer, Anémone, Antoine Hubert, Vanessa Guedj en Christine Pascal.

Met deze film wijkt regisseur Hubert qua stijl nogal af van zijn andere films. Een tien-jarig jongetje uit de stad logeert bij vrienden op het platteland. Die vrienden gaan uit elkaar en het vroegrijpe buurmeisje brengt hem zo het een en ander bij. Uiteindelijk keert hij verdrietig, maar een stuk ouder en wijzer naar de stad terug. Het spontane acteerwerk van de beide jeugdige spelers is opvallend en doet sterk denken aan het spel van Poujoly en Fossey uit JEUX INTERDITS (1951) van René Clément: men ziet dezelfde gelaatsuitdrukkingen, een dergelijk nostalgisch gevoel straalt van de jonge medespelers af. Een gelijksoortige realistische lyriek in de uitbeelding van het meisje: 'Het geluk bevindt zich op het land. Ren erop af anders ontglipt het'. Het eerlijke spel van het jonge duo is zeker niet tevergeefs. Scenario van de regisseur en het camerawerk is van Claude Lecomte.

Le Moine et la sorcière

1987 | Drama

Frankrijk 1987. Drama van Suzanne Schiffman en Suzanne Schiffmann. Met o.a. Christine Boisson, Jean Carmet, Raoul Billerey, Catherine Frot en Feodor Atkins.

De verhandeling [KL]De l`Adoration du chien Guinefort[KLE] is de inspiratiebron voor deze film. Het verhaal wordt toegeschreven aan Etienne de Bourbon (XIIe eeuw), terwijl de historica Pam[KA1]ela Berger het scenario heeft geschreven: een monnik die alles in het werk stelt om een heks op de brandstapel te krijgen, maar daar niet in slaagt dankzij het gezonde verstand van de dorpspastoor, prachtig vertolkt door Carmet. Hij wordt beetje bij beetje de spil van de film, ondanks zijn optreden in het begin. De sfeer in een dorp van toen is zeer authentiek weergegeven: een soort open plek omringd door bos, hetgeen het heidense bijgeloof uit die jaren gevaarlijk dichtbij haalt. De belichting is opvallend, evenals het zowel realistische als po[KA3]etische kleurgebruik (van cameraman Patrick Blossier). Ten slotte moet gewezen worden op de bijzondere muziek, die eraan herinnert dat de Middeleeuwse muziek van oosterse oorsprong is en wordt gespeeld met zulke ongewone instrumenten, als de zarb of de kamantché. Een sterke film die ook op levendige wijze het conflict tussen intuïtie en de abstracte theologische wetenschap aankaart. De handeling vindt plaats in de XIIIe eeuw.

L'enfance nue

1968 | Drama

Frankrijk 1968. Drama van Maurice Pialat. Met o.a. Michel Tarrazon, Linda Gutemberg, Pierrette Deplanque, Marie-Louise Thierry en Raoul Billerey.

Het tien-jarig zoontje van een ongehuwde moeder wordt door de voogdijraad van pleeggezin naar pleeggezin gestuurd en achteruit gesteld bij de eigen kinderen. Ook een goedbedoelend ouder echtpaar krijgt geen vat op hem. Debuutfilm van Pialat heeft al de onsentimentele stijl en schijnbaar spontane observatie van zijn latere werk en geeft een pijnlijk indringend beeld van het isolement van de jeugdige hoofdpersoon. Geproduceerd door Claude Berri en François Truffaut. Scenario van de regisseur en camerawerk van Claude Beausoleil.

Les Mystères de Paris

1962 | Historische film, Romantiek

Frankrijk/Italië 1962. Historische film van André Hunebelle. Met o.a. Jean Marais, Jill Haworth, Dany Robin, Raymond Pellegrin en Pierre Mondy.

Een rechtschapen markies heeft per ongeluk de dood van een arbeider veroorzaakt en wil de zorg voor diens dochter op zich nemen. Het meisje blijkt ontvoerd. Ondertussen is zijn geliefde hem ontrouw met een corrupte baron die hem wil uitschakelen. Een feuilleton-roman van Eugène Sue in stijl verfilmd met een sterk aangezet contrast tussen de sloppen en de salons van de aristocratie. Scenario van Jean Halain, Pierre Foucaud en Diego Fabri. Camerawerk van Marcel Grignon.

Un pull par dessus l'autre

-1 |

. Caroline Huppert. Met o.a. Annie Girardot, Félicité Chaton en Raoul Billerey.

Een rechtschapen markies heeft per ongeluk de dood van een arbeider veroorzaakt en wil de zorg voor diens dochter op zich nemen. Het meisje blijkt ontvoerd. Ondertussen is zijn geliefde hem ontrouw met een corrupte baron die hem wil uitschakelen. Een feuilleton-roman van Eugène Sue in stijl verfilmd met een sterk aangezet contrast tussen de sloppen en de salons van de aristocratie. Scenario van Jean Halain, Pierre Foucaud en Diego Fabri. Camerawerk van Marcel Grignon.

Quai n°1 - Les compagnons de la loco

-1 | Thriller

. Thriller van Patrick Jamain. Met o.a. Olivier Marchal, Sophie Duez en Raoul Billerey.

Een rechtschapen markies heeft per ongeluk de dood van een arbeider veroorzaakt en wil de zorg voor diens dochter op zich nemen. Het meisje blijkt ontvoerd. Ondertussen is zijn geliefde hem ontrouw met een corrupte baron die hem wil uitschakelen. Een feuilleton-roman van Eugène Sue in stijl verfilmd met een sterk aangezet contrast tussen de sloppen en de salons van de aristocratie. Scenario van Jean Halain, Pierre Foucaud en Diego Fabri. Camerawerk van Marcel Grignon.

Quai n¡1: Meurtre entre les lignes

-1 |

. Patrick Jamain. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Een rechtschapen markies heeft per ongeluk de dood van een arbeider veroorzaakt en wil de zorg voor diens dochter op zich nemen. Het meisje blijkt ontvoerd. Ondertussen is zijn geliefde hem ontrouw met een corrupte baron die hem wil uitschakelen. Een feuilleton-roman van Eugène Sue in stijl verfilmd met een sterk aangezet contrast tussen de sloppen en de salons van de aristocratie. Scenario van Jean Halain, Pierre Foucaud en Diego Fabri. Camerawerk van Marcel Grignon.

Quai nr. 1: Marie... gare

-1 |

. André Buytaers. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Een rechtschapen markies heeft per ongeluk de dood van een arbeider veroorzaakt en wil de zorg voor diens dochter op zich nemen. Het meisje blijkt ontvoerd. Ondertussen is zijn geliefde hem ontrouw met een corrupte baron die hem wil uitschakelen. Een feuilleton-roman van Eugène Sue in stijl verfilmd met een sterk aangezet contrast tussen de sloppen en de salons van de aristocratie. Scenario van Jean Halain, Pierre Foucaud en Diego Fabri. Camerawerk van Marcel Grignon.

Quai nr. 1: Le père fouettard

-1 |

. André Buytaers. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Een rechtschapen markies heeft per ongeluk de dood van een arbeider veroorzaakt en wil de zorg voor diens dochter op zich nemen. Het meisje blijkt ontvoerd. Ondertussen is zijn geliefde hem ontrouw met een corrupte baron die hem wil uitschakelen. Een feuilleton-roman van Eugène Sue in stijl verfilmd met een sterk aangezet contrast tussen de sloppen en de salons van de aristocratie. Scenario van Jean Halain, Pierre Foucaud en Diego Fabri. Camerawerk van Marcel Grignon.

Quai nr. 1: Kamikaze express

-1 |

. Patrick Jamain. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Een rechtschapen markies heeft per ongeluk de dood van een arbeider veroorzaakt en wil de zorg voor diens dochter op zich nemen. Het meisje blijkt ontvoerd. Ondertussen is zijn geliefde hem ontrouw met een corrupte baron die hem wil uitschakelen. Een feuilleton-roman van Eugène Sue in stijl verfilmd met een sterk aangezet contrast tussen de sloppen en de salons van de aristocratie. Scenario van Jean Halain, Pierre Foucaud en Diego Fabri. Camerawerk van Marcel Grignon.

Quai nr. 1

-1 | Thriller

. Thriller van Patrick Jamain. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Een rechtschapen markies heeft per ongeluk de dood van een arbeider veroorzaakt en wil de zorg voor diens dochter op zich nemen. Het meisje blijkt ontvoerd. Ondertussen is zijn geliefde hem ontrouw met een corrupte baron die hem wil uitschakelen. Een feuilleton-roman van Eugène Sue in stijl verfilmd met een sterk aangezet contrast tussen de sloppen en de salons van de aristocratie. Scenario van Jean Halain, Pierre Foucaud en Diego Fabri. Camerawerk van Marcel Grignon.

Quai No 1: Jeu de massacre

-1 |

. Patrick Jamain. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Een rechtschapen markies heeft per ongeluk de dood van een arbeider veroorzaakt en wil de zorg voor diens dochter op zich nemen. Het meisje blijkt ontvoerd. Ondertussen is zijn geliefde hem ontrouw met een corrupte baron die hem wil uitschakelen. Een feuilleton-roman van Eugène Sue in stijl verfilmd met een sterk aangezet contrast tussen de sloppen en de salons van de aristocratie. Scenario van Jean Halain, Pierre Foucaud en Diego Fabri. Camerawerk van Marcel Grignon.

Polar féminin: Quai n°1 - Panique sur la gare

-1 |

. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Een rechtschapen markies heeft per ongeluk de dood van een arbeider veroorzaakt en wil de zorg voor diens dochter op zich nemen. Het meisje blijkt ontvoerd. Ondertussen is zijn geliefde hem ontrouw met een corrupte baron die hem wil uitschakelen. Een feuilleton-roman van Eugène Sue in stijl verfilmd met een sterk aangezet contrast tussen de sloppen en de salons van de aristocratie. Scenario van Jean Halain, Pierre Foucaud en Diego Fabri. Camerawerk van Marcel Grignon.

Polar féminin: Quai n°1 - Marie Gare

-1 |

. Marc Angelo. Met o.a. Olivier Marchal, Raoul Billerey en Sophie Duez.

Een rechtschapen markies heeft per ongeluk de dood van een arbeider veroorzaakt en wil de zorg voor diens dochter op zich nemen. Het meisje blijkt ontvoerd. Ondertussen is zijn geliefde hem ontrouw met een corrupte baron die hem wil uitschakelen. Een feuilleton-roman van Eugène Sue in stijl verfilmd met een sterk aangezet contrast tussen de sloppen en de salons van de aristocratie. Scenario van Jean Halain, Pierre Foucaud en Diego Fabri. Camerawerk van Marcel Grignon.

Les cobras

-1 |

. Patrick Jamain. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Een rechtschapen markies heeft per ongeluk de dood van een arbeider veroorzaakt en wil de zorg voor diens dochter op zich nemen. Het meisje blijkt ontvoerd. Ondertussen is zijn geliefde hem ontrouw met een corrupte baron die hem wil uitschakelen. Een feuilleton-roman van Eugène Sue in stijl verfilmd met een sterk aangezet contrast tussen de sloppen en de salons van de aristocratie. Scenario van Jean Halain, Pierre Foucaud en Diego Fabri. Camerawerk van Marcel Grignon.

L'Angélus du corbeau

-1 |

. Laurent Heynemann. Met o.a. Laura Favali, Gérard Klein en Raoul Billerey.

Een rechtschapen markies heeft per ongeluk de dood van een arbeider veroorzaakt en wil de zorg voor diens dochter op zich nemen. Het meisje blijkt ontvoerd. Ondertussen is zijn geliefde hem ontrouw met een corrupte baron die hem wil uitschakelen. Een feuilleton-roman van Eugène Sue in stijl verfilmd met een sterk aangezet contrast tussen de sloppen en de salons van de aristocratie. Scenario van Jean Halain, Pierre Foucaud en Diego Fabri. Camerawerk van Marcel Grignon.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Raoul Billerey op televisie komt.

Reageer