Elke Twiesselmann: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Tatort - Rot-rot-tot

1978 | Mysterie

Duitsland 1978. Mysterie van Theo Mezger. Met o.a. Curd Jürgens, Renate Schroeter, Christian Berkel, Werner Schumacher en Frank Stecker.

In het hoger gelegen Killesberg, een betere wijk van Stuttgart, worden in korte tijd twee jonge, roodharige vrouwen vermoord. De politie houdt ernstig rekening met een gestoorde seriemoordenaar. Konrad Pfandler (J[KA3]urgens), een grijze, besnorde verzekeringsdeskundige, is getrouwd met de veel jongere, roodharige Julia (Schroeter), een tweede huwelijk. Het echtpaar woont in een grote bungalow, waar de vrouw des huizes voldoende ruimte heeft om haar dure Mercedes cabriolet binnen het hek te parkeren. Julia lijdt echter onder de tirannie van haar man en gaat vreemd om hem opzettelijk te kwetsen met haar escapades. Konrad domineert eveneens zijn zoon Uwe (Berkel), die daarom naar de fles grijpt. Kommissar Lutz (Schumacher) die weet dat Julia rood haar heeft, vreest dat zij wel eens het volgende slachtoffer zou kunnen worden. Als hij bij Konrad binnenkomt, merkt hij dat de sfeer om te snijden is. Een van de zestien TATORT-afleveringen die Mezger tussen 1971 en 1987 draaide, naar een redelijk, maar traag en praterig scenario van Karl Heinz Willschrei, ook al een vertrouwde naam voor TATORT-afleveringen en andere Duitse krimi's w.o. Der Alte, Ein Fall für zwei en Eurocops. Jürgens, toen al duidelijk op zijn retour - hij zou vier jaar later door een hartaanval definitief geveld worden - zorgt voor het nodige gewicht in een overigens alledaagse krimi. Het camerawerk is van Justus Pankau. Achtste zaak van Lutz. Aflevering 83.

Im Fahrwasser

1971 | Drama

Duitsland 1971. Drama van Georg Tressler en Joachim Hess. Met o.a. Klaus Höhne, Elke Twiesselmann, Helga Feddersen, Josef Jansen en Christiane Jannessen.

Vervolg op GEZEITEN uit 1970 van Eberhard Fechner met wederom een scenario van Feddersen. Dezelfde personages, maar niet iedereen doet meer mee. Dikke kok Gustav (H[KA3]ohne) kan moeilijk wennen als landrot, maar uiteindelijk loopt zijn restaurant goed, dat nabij een sluis ligt. Hij kan zijn ogen laten afdwalen en mijmeren over de wijde zee. Yvonne Br[KA3]ohan (in deze film Jannessen) is nu weduwe geworden. Ze heeft een opleiding voltooid als radiotelegrafiste (een beroep dat net als dat van vuurtorenwachter verdwenen is door het afschaffen van morseseinen, de invoering van GPS en het internet via satelliet- verbindingen). Ze monstert aan en kiest het ruime sop. Gustavs opvolger op de Brunsland, Chally Tonzel (Schiestl) weet niet wie van de drie zussen de leukste en aardigste is om mee te gaan trouwen. Lore Elvers (Feddersen) die in voornoemde film aan boord van een Hollandse coaster gegaan was, is inmiddels getrouwd met de schipper, Henk van der Meyden (Jansen) en behaalt als moffin een overwinning op haar boosaardige schoonmoeder door te laten zien wie er nu de baas aan boord is. Nog meer van hetzelfde, maar Feddersen zat toch enigszins zonder inspiratie.

Gezeiten

1970 | Drama

Duitsland 1970. Drama van Eberhard Fechner. Met o.a. Klaus Höhne, Elke Twiesselmann, Vadim Glowna, Verena Buss en Helga Feddersen.

Drie verschillende verhalen aan elkaar geregen door in elkaar overlopende (liefdes)geschiedenissen met als grootste gemene deler de zeevaart. De eerste episode gaat over de dikke scheepskok van het ms Brunsland, Gustav (H[KA3]ohne) die door zijn vrouw Elli (Twiesselmann) overgehaald wordt om aan de wal te gaan werken. Terwijl Elli na de geboorte van hun zoon opbloeit, kwijnt Gustav weg. In het tweede verhaal is zeemansvrouw Lore Elvers (Feddersen) het liefdeloze leven in het zeemanshuis zat en gaat ze aan boord van een Hollandse coaster, waarvan de kapitein duidelijk de vijftig is gepasseerd. De laatste geschiedenis betreft de eerste stuurman van de Brunsland Peter Br[KA3]ohan (Glowna), die door zijn vrouw Yvonne (Buss) opgejut wordt om eindelijk zijn papieren als kapitein te behalen. Gemakkelijker gezegd dan gedaan want Peter is geen studiekop; hij laat liever zijn handen wapperen; als het zover komt en hij weer aanmonstert op de Brunsland, kiest die zonder hem het zeegat. Voor liefhebbers van zeemansverhalen en het zilte vocht van de woelige baren misschien verrukkelijke kost, maar voor anderen slechts drie korte stukken drama. Het scenario is van voornoemde Feddersen. Werd vervolgd door IM FAHRWASSER met dezelfde personages, die echter niet allemaal door dezelfde rolverdeling gespeeld werden.

Vier Stunden auf Elbe 1

1968 | Drama

Duitsland 1968. Drama van Eberhard Fechner. Met o.a. Klaus Höhne, Helga Feddersen, Carsta Löck, Dorothea Thiess en Evelyn Hamann.

De tocht door het Nord-Ostsee-Kanal, dat aan de zuidzijde bij Brunsb[KA3]uttelskoog begint naar de noordelijke uitgang in Holtenau bij Kiel duurt een dikke vier uur. De vrouwen van de zeelieden die op de wilde vaart zijn, profiteren van de korte tijd om hun mannen te zien door het reisje mee te maken, of als dat niet kan, in de zeemanstehuizen bij de sluizen met hun kerels te spreken. Daar duurt het schutten een half uur. In het zeemanshuis in Br[KA3]unbuttelskoog is Klara Andresen (L[KA3]ock) de baas en haar zwager Gustav (Höhne), ooit kok op de wilde vaart, hoopt in deze 'haven' een bruidje te vinden. Op een bijna documentaire manier wordt het zeemansbestaan rond 1970 geschilderd door het realistische scenario van Helga Feddersen, die zelf de rol speelt van Lore Elvers. Hamann die later veel hogere ogen zou gooien en lang op het Duitse beeldscherm zou aanblijven is te zien als Elke Hansen. Gevolgd door een drietal afleveringen. Het camerawerk in zwart-wit van Rudolf Körösi laat mooie beelden uit lang vervlogen dagen zien en is bijna nostalgisch.