Sarah Clara Weber: regie en montage.
Er zijn 4 films gevonden.

Het mannetje van de maan

2012 | Animatie

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Ierland 2012. Animatie van Stephan Schesch en Sarah Clara Weber.

Animatiefilm voor de allerkleinsten van Stephan Schesch over het Mannetje van de Maan, dat stiekem naar de aarde komt.

Vineta

2006 | Drama, Mysterie, Thriller

Duitsland 2006. Drama van Franziska Stunkel. Met o.a. Matthias Brandt, Ulrich Matthes, Peter Lohmeyer en Kristina Karst.

Animatiefilm voor de allerkleinsten van Stephan Schesch over het Mannetje van de Maan, dat stiekem naar de aarde komt.

The Cave of the Yellow Dog

2005 | Drama

Mongolië​/​​Duitsland 2005. Drama van Byambasuren Davaa. Met o.a. Nansalmaa Batchuluun, Nansal Batchuluun, Babbayar Batchuluun en Buyandulam Daramdadi.

Een meisje vindt een jonge hond die ze bij zich wil houden. Als haar vader dat verbiedt, besluit ze het beest te verstoppen. De Mongoolse regisseur Byambasuren Davaa maakte eerder, samen met de Italiaan Luigi Falorni, The Story of the Weeping Camel. Haar soloproductie The Cave of the Yellow Dog is grotendeels een herhaling van dat succes Davaa bestudeert in kalme stijl de details van het dagelijks leven. Het uitgestrekte landschap levert fraaie beeldcomposities op, waarin de traditionele kostuums zorgen voor kleurrijk contrast.

Muxmäuschenstill

2004 | Drama

Duitsland 2004. Drama van Marcus Mittermeier. Met o.a. Jan Henrik Stahlberg, Fritz Roth, Wanda Perdelwitz en Joachim Kretzer.

Don Quichote en Taxi Driver (1976) achterna jagend is Mux (Stahlberg) de grote moraalridder van nu, in Berlijn. 'Big Mux is watching you!' staat er op de site van Muxmäuschenstill. Iedereen die wildplast of graffiti plaatst of zwart rijdt kan door Mux en zijn Sancho Pancha-achtige cameraman betrapt worden. En vervolgens gechanteerd. Boodschappen over zedenverval genoeg in deze prijzenwinnaar. De bibberige camera in Muxmäuschenstill dient aanvankelijk de onhandige lolligheid van de inhoud. Later wordt de film grimmiger en doet dezelfde documentaire filmstijl ineens meer denken aan de stemming drukkende Dogma-producties. Het dramaturgisch evenwicht is zoek; ongetwijfeld is ook dat een bedoeld nadenkertje.