Eleonora Rossi-Drago: cast.
Er zijn 31 films gevonden.

Camille 2000

1969 | Drama, Erotiek

Verenigde Staten​/​​Italië 1969. Drama van Radley Metzger. Met o.a. Danièle Gaubert, Nino Castelnuovo, Massimo Serato, Eleonora Rossi-Drago en Philippe Forquet.

[KL]La dame aux cam[KA1]elias[KLE] van Alexandre Dumas fils verplaatst naar het [KLE]dolce vita[KLE] van Rome in de jaren zestig, waarbij Marguerite, na een leven in zonde, en een tragisch gedwarsboomde, oprechte liefde aan een voortijdig einde komen door een drugsverslaving. Deze zorgvuldig gemaakte [KLE](s)exploitation[KLE] met een cultureel alibi heeft voor dit genre redelijke acteerprestaties, maar de modieusheid van kleding en requisieten - veel erotische sc[KA2]enes door plastic waterbedden heen gefotografeerd - was ten tijde van de premi[KA2]ere al tamelijk zot, maar is inmiddels hopeloos gedateerd en zelfs ridicuul. (Overigens is die kleding vaker uit dan aan en leidt Metzgers zoeken naar ongewone invalshoeken ook tot een aantal suggestieve momenten.)

Se permette parliamo di donne

1964 | Komedie, Erotiek

Italië​/​​Frankrijk 1964. Komedie van Ettore Scola. Met o.a. Vittorio Gassman, Maria Fiore, Sylva Koscina, Antonella Lualdi en Giovanna Ralli.

Een man vertelt van zijn talrijke vrouwelijke veroveringen, hun onvoorspelbare gedrag dat zowel tot positieve als negatieve verrassingen leidt en schetst daarmee onbedoeld ook een weinig positief beeld van de man. Deze debuutfilm van Scola heeft de opbouw van een episodenfilm met Gassman als de permanente hoofdrol (Adam), maar blijft voornamelijk een illustratie van vermakelijke tekst zonder eigen filmleven. Die illustratie gebeurt met aantrekkelijke actrices.

Onkel Toms Hütte

1964 | Drama

Italië​/​​Duitsland​/​​Tsjechië​/​​Frankrijk 1964. Drama van Géza von Radványi. Met o.a. John Kitzmiller, Herbert Lom, O.W. Fischer, Eleonora Rossi-Drago en Thomas Fritsch.

Een negerslaaf wordt door een goedwillende, maar armlastige plantagehouder verkocht en komt in het bezit van een wrede slavenhandelaar. De slaven komen in opstand, behalve Oom Tom; zijn gezagsgetrouwheid zal hem echter noodlottig worden. De roman van Harriët Beecher Stowe is geen stof voor deze in voormalig Joegoslavië opgenomen Europese co-productie die nog het meeste weg heeft van een 'Sauerkraut-western'. Kitzmiller geeft de titelrol een aandoenlijk vertrouwen en waardigheid. Scenario van Fred Denger. Camerawerk van Heinz Hölscher.

Tempesta su Ceylon

1963 | Avonturenfilm

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Italië 1963. Avonturenfilm van Gerd Oswald. Met o.a. Lex Barker, Maurice Ronet, Eleonora Rossi-Drago, Ann Smyrner en Magali Noël.

Een archeoloog krijgt de opdracht om in de jungle van Ceylon een oude tempel op te sporen met een kostbaar Boeddha-beeld. Avonturiers en fortuinjagers zijn ook op de buit uit en staan elkaar naar het leven, waarbij een jager voor de internationale dierentuinen te hulp komt. De jungle-avonturen kregen een vlotte filmvorm van de uit Hollywood teruggekeerde B-filmveteraan, maar het onbegrip of de desinteresse van de acteurs voor wat ze moeten doen, bevordert de spanning niet.

Teppich des Grauens

1962 | Misdaad, Thriller

Duitsland​/​​Italië​/​​Spanje 1962. Misdaad van Harald Reinl. Met o.a. Joachim Fuchsberger, Karin Dor, Werner Peters, Eleonora Rossi-Drago en Carl Lange.

Bij zijn terugkeer uit India wordt een agent van de Britse Geheime Dienst met vergif vermoord en worden zijn documenten gestolen. Scotland Yard stuit bij het onderzoek op een mysterieuze bende. Deze onderhoudende, hoewel soms niet zeer begrijpelijke, misdaadthriller gaat er geducht tegenaan met piepende deuren, enge kelders, ontvoerde heldinnen en duistere schurken. Prima amusement voor liefhebbers. Geen film naar Edgar Wallace, zoals sommige affiches ons destijds wilden doen geloven.

L'amour à vingt ans

1962 | Drama

Italië​/​​Frankrijk​/​​Japan​/​​Polen​/​​Duitsland 1962. Drama van Marcel Ophüls, Shintaro Ishihara, Andrzej Wajda, Sh en François Truffaut. Met o.a. Patrick Auffay, Rosy Varte, François Darbon, Geronimo Meynier en Jérôme Meynier.

Internationale vijfluik over prille liefde heeft een middelmatige Duitse bijdrage en Italiaanse en Japanse episoden die daar nog verder beneden blijven. Wajda`s deel waarin een oorlogsveteraan de romantische aanbidding van een jong meisje krijgt, tot haar vrienden hem met zijn verleden in de maling nemen is het echter heel treffend, terwijl Truffaut Antoine Doinel uit LES 400 COUPS zijn eerste zelfstandigheid en onbeantwoorde verliefdheid laat beleven in een ironisch- melancholiek miniatuur (ANTOINE ET COLETTE, 28m) dat de hele film bestaansrecht geeft. Camerawerk van Raoul Coutard.

Anima nera

1962 | Drama

Italië 1962. Drama van Roberto Rossellini. Met o.a. Vittorio Gassman, Annette Stroyberg, Nadja Tiller, Eleonora Rossi-Drago en Yvonne Sanson.

Een man wil een nieuw leven beginnen met een deugdzame echtgenote die niets weet van zijn morsig verleden. Hij heeft uit die tijd nog een aantal onbetaalde rekeningen en dus financiele problemen. Daardoor komt de waarheid boven, maar datzelfde verleden heeft ook nog positieve bindingen met vrouwen die hem helpen om een schandaal en chantage te voorkomen. Deze film van Rossellini die hij in opdracht draaide naar een ietwat geruchtmakend toneelstuk onderscheidt zich door boeiende vrouwenportretten rond Gassman als wilszwakke ex-gigolo.

Rosmunda e Alboino

1961 | Avonturenfilm

Italië 1961. Avonturenfilm van Carlo Campogalliani. Met o.a. Jack Palance, Eleonora Rossi-Drago, Guy Madison, Andrea Bosic en Carlo D'Angelo.

De koning van Langobarden besluit tot een verstandshuwelijk met een vijandelijke prinses om zijn macht veilig te stellen. Deze vermoordt hem echter en veroorzaakt de nederlaag van zijn vorstendom met een veldheer, die verliefd is op haar. Een van de Italiaanse films waarin Palance een barbaarse rol zó aandikt dat het resultaat alleen maar komisch is. Scenario van de regisseur Campogalliani, Roberto Gianviti en Alessandro Ferrau. Achter de camera stond Raffaele Masciocchi.

Dox, caccia all'uomo

1961 | Misdaad, Thriller, Drama

Italië 1961. Misdaad van Riccardo Freda. Met o.a. Umberto Orsini, Eleonora Rossi-Drago, Yvonne Furneaux, Giorgia Moll en Philippe Leroy.

Dankzij het vernuft van zijn politiehond slaagt een jonge inspecteur erin om een Siciliaanse bandiet te arresteren en vervolgens achter de moord op een mannequin een internationale drugssmokkel te ontdekken. Bovendien helpt de hond hem zijn jeugdliefde te hervinden. De hond is de held in deze onderhoudende politiefilm. De twee afzonderlijke en contrasterende delen, waarin de film uiteenvalt zijn op zich weinig opmerkelijk, maar in combinatie en in kort bestek zijn ze acceptabel. Hoewel tegen de viervoeter niet valt op te acteren, is de rolbezetting in dubbel opzicht aantrekkelijk.

David And Goliath

1961 |

1961. Richard Pottier en Ferdinando Baldi. Met o.a. Edward Hilton, Ivo Payer, Eleonora Rossi-Drago en Orson Welles.

Dankzij het vernuft van zijn politiehond slaagt een jonge inspecteur erin om een Siciliaanse bandiet te arresteren en vervolgens achter de moord op een mannequin een internationale drugssmokkel te ontdekken. Bovendien helpt de hond hem zijn jeugdliefde te hervinden. De hond is de held in deze onderhoudende politiefilm. De twee afzonderlijke en contrasterende delen, waarin de film uiteenvalt zijn op zich weinig opmerkelijk, maar in combinatie en in kort bestek zijn ze acceptabel. Hoewel tegen de viervoeter niet valt op te acteren, is de rolbezetting in dubbel opzicht aantrekkelijk.

Sotto dieci bandiere

1960 | Avonturenfilm, Oorlogsfilm

Verenigd Koninkrijk​/​​Italië 1960. Avonturenfilm van Duilio Coletti en Silvio Narizzano. Met o.a. Van Heflin, Charles Laughton, Mylène Demongeot, John Ericson en Eleonora Rossi-Drago.

Een Duits oorlogsschip is tijdens de oorlog de Britse koopvaardijvloot in de Indische oceaan steeds te slim af, maar de kapitein neemt overlevenden aan boord en zet ze op neutraal gebied aan land, tot een Amerikaanse spion achter de code komt waarmee hij een schip identificeert. Deze film naar ware gebeurtenissen - naar een dagboek van kapitein B. Rogge - kreeg een spannende en vaak spectaculaire vorm, ondanks zinloze romantiek van de vrouwenrollen. De keuze voor Duitse helden werd geneutraliseerd door ze te laten spelen door Amerikaanse acteurs.

Schlußakkord

1960 | Romantiek, Muziek

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Italië 1960. Romantiek van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Eleonora Rossi-Drago, Victor de Kowa, Christian Wolff, Marion Michael en Mario del Monaco.

Als hoogtepunt van de feesten in Salzburg staat dit jaar de première van de nieuwe opera van Frank Leroux op het programma. De dirigent had vroeger een relatie met de operazangeres die de hoofdrol voor haar rekening neemt. Dit creëert spanningen en de componist wordt daar zo nerveus van dat hij constant veranderingen aanbrengt, wat dan weer niet naar de zin is van de operazanger Michaelis en waardoor de opvoering in gevaar komt. Scenario van John Kafka. Camerawerk van Georg Bruckbauer. Ook bekend als ACCORD FINAL.

Schlussakkord

1960 | Drama, Komedie

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Italië 1960. Drama van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Christian Wolff, Viktor de Kowa en Eleonora Rossi-Drago.

Als hoogtepunt van de feesten in Salzburg staat dit jaar de première van de nieuwe opera van Frank Leroux op het programma. De dirigent had vroeger een relatie met de operazangeres die de hoofdrol voor haar rekening neemt. Dit creëert spanningen en de componist wordt daar zo nerveus van dat hij constant veranderingen aanbrengt, wat dan weer niet naar de zin is van de operazanger Michaelis en waardoor de opvoering in gevaar komt. Scenario van John Kafka. Camerawerk van Georg Bruckbauer. Ook bekend als ACCORD FINAL.

La Garçonniere

1960 | Drama

Italië 1960. Drama van Giuseppe de Santis. Met o.a. Raf Vallone, Eleonora Rossi-Drago, Gordona Miletic, Renato Baldini en Franca Marzi.

Een getrouwde man van middelbare leeftijd wordt verliefd op een jonge mannequin, maar zijn echtgenote wordt door roddelende vriendinnen al ingelicht vòòr er van een echte verhouding sprake is. Ze verlaat haar man, die in de relatie met zijn nieuwe vriendin al gauw teleurgesteld wordt en dan bij zijn vergevensgezinde wederhelft terugkeert. De vrij banale driehoeksverhouding wordt interessant door de tekening van de becommentariërende en intrigerende omgeving, maar het spel en de regie zetten de situaties melodramatisch aan.

Die Rote Hand

1960 | Misdaad

Duitsland 1960. Misdaad van Kurt Meisel. Met o.a. Eleonora Rossi-Drago, Paul Hubschmid, Hannes Messemer, Rainer Brandt en Susanne von Almassy.

Jonny Zamaris (Hubschmid) maakt als undercover politieman tussen Berlijn en Lugano jacht op meedogeloze wapensmokkelaars. Zowel de Franse geheime dienst als de Duitse politie lukt het niet te infiltreren in een bende die zich Die Rote Hand noemt en al hun pogingen moesten ze betalen ze met bloedige aanslagen, waarbij heel wat medewerkers het leven lieten. De charmante Jonny weet via de knappe toneelspeelster Violetta Scotoni (Rossi-Drago) door te dringen tot de kopstukken van de misdaadorganisatie. Een onwaarschijnlijke film, die bij het uitbrengen al achterhaald was door veel betere tv-films, al dan niet in serieverband. Regisseur Meisel die te zien is in de rol van Oberst Hubert, maakte zich er als een jantje-van-lei vanaf. Het scenario is van Ernst Neubach, die de rolprent onder de firma met dezelfde naam produceerde. Het camerawerk is van Georg Bruckbauer. Zelfs voor nostalgiegangers niet interessant.

David e Golia

1960 | Avonturenfilm

Joegoslavië​/​​Italië 1960. Avonturenfilm van Ferdinando Baldi en Richard Pottier. Met o.a. Orson Welles, Eleonora Rossi-Drago, Ivo Payer, Massimo Serato en Giuilia Rubini.

Joodse volk heeft door intriges van corrupte minister oorlog van Filistijnen verloren en profeet zoekt redder in plaats van de waanzinnige koning Saulus. De eenvoudige herder David wordt gekozen, verslaat de Filistijnse reus Goliath en herovert de heilige ark. Hij trouwt met Saulus` dochter en zal de nieuwe koning worden. Scenario veroorlooft zich de nodige vrijheid met de bijbel om tot (overigens weinig meeslepende) spektakelfilm te komen. Welles maakt van Saulus karikatuur die hem als acteur niet tot eer strekt, maar wel vermakelijk is.

Vacanze d'inverno

1959 | Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1959. Komedie van Camillo Mastrocinque. Met o.a. Pierre Cressoy, Dorian Gray, Christine Kauffman, Georges Marchal en Michèle Morgan.

Een meisje heeft een wintersportvakantie gewonnen en arriveert met haar vader in Cortina d'Ampezzo waar zich een hele reeks van parallelle intriges afspeelt, vrijwel allemaal op amoureus terrein. De vakantieperikelen van de sterbezetting zijn iets onderhoudender dan meestal in dit genre door betrekkelijke eenheid van toon en rol de van Sordi - de vader van de winnares - als een zijn ogen uitkijkende toeschouwer.

Un Maledetto imbroglio

1959 | Drama, Thriller

Italië 1959. Drama van Pietro Germi. Met o.a. Pietro Germi, Eleonora Rossi-Drago, Claudio Gora, Claudia Cardinale en Franco Fabrizi.

Een commissaris onderzoekt de moord op een jonge vrouw. Het spoor leidt niet naar de onderwereld, maar naar de hogere klasse. Tenslotte komen de door een notaris georganiseerde seksuitstapjes met meisjes uit de arbeidersklasse aan het licht. Deze bekwaam opgebouwde en gedoseerde onderzoeksfilm leidt tot treffende observaties van uiteenlopende sociale milieus. In de sterke rolbezetting excelleert Germi zelf als de Maigret-achtige politieman Gravallo. Het scenario is van Alfredo Giannetti, Pietro Germi en Ennio De Concini.

Estate violenta

1959 | Drama, Oorlogsfilm

Frankrijk​/​​Italië 1959. Drama van Valerio Zurlini. Met o.a. Eleonora Rossi-Drago, Jean-Louis Trintignant, Lilla Brignone en Jacqueline Sassard.

Een bevolking van een Italiaans dorpje blijft voorlopig gespaard van de werking van WO II. De zoon van een lokale fascist begint een verhouding met een jonge weduwe, wordt gemobiliseerd, deserteert en verschanst zich met zijn geliefde in een afgelegen villa waar de barre realiteit zich onontkoombaar aan hen opdringt. De aandachtig geobserveerde en boeiend geacteerde psychologische film toont het proces van volwassen worden tegen een knap gesuggereerde oorlogsachtergrond. De eerste Italiaanse film van Trintignant geeft hem als acteur meer kansen dan de Franse films tot dan toe.

La Tour, prends garde !

1958 | Komedie, Avonturenfilm, Oorlogsfilm, Historische film

Frankrijk​/​​Italië​/​​Joegoslavië 1958. Komedie van Georges Lampin. Met o.a. Jean Marais, Eleonora Rossi-Drago, Nadja Tiller, Cathia Caro en Jean Parédès.

De kant-oorlog tussen Franse koning Lodewijk XV en Marie- Th[KA1]er[KA2]ese van Oostenrijk rond 1750. Fantasierijke historische reconstructie van de heldendaden van de zanger Henri La Tour (die echt bestaan heeft; de titel is een in onbruik geraakte Franse uitdrukking!) met van de vijand gestolen vlaggen, lachwekkende duels, enz. Het komische aspect verdringt de realiteit en doet ons denken aan de klassieker FANFAN LA TULIPE van Christian-Jaque (1952). De makers van deze film hadden minder geluk en toch is zij minstens even goed als de andere, door het pittige acteerwerk van bijvoorbeeld Marais-La Tour! Het ten onrechte vergeten werk van deze Franse regisseur kwam tot stand tussen 1945 en 1962. Het scenario is van Denys de La Patellière en Claude Accursi. Het camerawerk is van Jean Bourgoin. Eastmancolor, Mono.

Tous peuvent me tuer

1957 | Misdaad, Thriller

Frankrijk​/​​Italië 1957. Misdaad van Henri Decoin. Met o.a. François Périer, Eleonora Rossi-Drago, Anouk Aimée, Peter van Eyck en Franco Fabrizi.

Vijf mannen uit uiteenlopende milieus plegen samen een risicoloze inbraak bij een rijke oude vrouw, maar worden vervolgens gearresteerd voor een klein vergrijp. In de gevangenis worden ze één voor één vermoord, zodat de overlevende de buit voor zichzelf kan houden. De onderhoudende, maar wat erg uitgesponnen misdaadfilm geeft feitelijk onnodige aandacht aan de vrouwen thuis. De uitvoerige sterbezetting houdt de interesse niettemin steeds gaande.

Suor Letizia

1956 | Drama

Italië 1956. Drama van Mario Camerini. Met o.a. Anna Magnani, Eleonora Rossi-Drago, Antonio Cifariello, Piero Boccia en Luisa Rossi.

Een missiezuster keert terug uit Afrika en krijgt de verantwoordelijkheid voor een verarmd klooster in de Baai van Napels waarvan ze een tehuis voor verlaten kinderen maakt. Het zoontje van een ongehuwde moeder die met haar minnaar naar Amerika wil emigreren, wekt haar eigen moedergevoelens op, maar ze zet zich toch in om de gezinssituatie voor hem te herstellen. Het kordate spel van Magnani en het ingetogen scenario redden de film van melodramatiek, al wordt de vraag van de kloosterroeping wel erg omzichtig vermeden.

Napoléon

1955 | Avonturenfilm, Historische film, Romantiek

Frankrijk 1955. Avonturenfilm van Sacha Guitry. Met o.a. Jean-Pierre Aumont, Pierre Brasseur, Gianna Maria Canale, Jean Chevrier en Danielle Darrieux.

Een film over het leven van Napoleon Bonaparte, met meer aandacht voor zijn liefdes, familie-affaires en politieke intriges dan voor zijn militaire en politieke verrichtingen. (Alle veldslagen zijn houterig geënsceneerd op zichtbaar steeds dezelfde locatie en met dezelfde figuranten.) In de opmerkelijke sterbezetting, die weinig te doen krijgt, speelt Gélin de jonge Bonaparte, terwijl Pellegrin de rol van keizer halverwege overneemt - hoewel de acteurs ongeveer even oud zijn en helemaal níet op elkaar lijken. Guitry zelf speelt Talleyrand. Het scenario is van de regisseur. Het camerawerk is van Pierre Montazel.

Le amiche

1955 | Drama, Komedie, Experimenteel

Italië 1955. Drama van Michelangelo Antonioni. Met o.a. Eleonora Rossi-Drago, Madeleine Fischer, Yvonne Furneaux, Gabriele Ferzetti en Franco Fabrizi.

In een modezaak te Turijn groeit de vriendschap tussen de eigenares Clelia (Rossi-Drago) en haar klanten, die allen op verschillende manieren levensonmacht en relatiemislukkingen belichamen. De zelfmoord van Rosetta Savoni (Fischer) - na eerdere niet serieus genomen pogingen -doet hen de leegte en oppervlakkigheid van hun bestaan pijnlijk beseffen. De thematische invloed van schrijver Cesare Pavese op het werk van Antonioni culmineerde in deze verfilming van zijn verhaal Tra donne sole. Opmerkelijke vrouwenportretten, maar ook Ferzetti als wilszwakke, weinig succesvolle schilder Lorenzo die in zijn huwelijk met een intelligente, begrijpende collega óók geen oriëntatie vindt, is zeer goed. Het scenario is van Suso Cecchi d'Amico met medewerking van Alba De Cespedes en regisseur Antonioni. Het camerawerk is van Gianni Di Venanzo. Mono.

Tre storie proibite

1953 | Drama

Italië 1953. Drama van Augusto Genina. Met o.a. Eleonora Rossi-Drago, Lia Amanda, Antonella Lualdi, Gino Cervi en Gabriele Ferzetti.

Overbelast door honderden sollicitantes stort de trap van de Romeinse arbeidsbeurs in. Voor twee van de gewonde meisjes - een met een jeugdtrauma door een aanranding, een ander met een ongelukkig verstandshuwelijk - betekent het ongeval een nieuw begin, de derde - verslaafd aan cocaïne - zal sterven. Dit waar gebeurde ongeval dat ook tot ROMA ORE UNDICI inspireerde, is als raamvertelling gekozen voor drie melodramatische verhalen, die door het korte bestek nogal aan de oppervlakte blijven en geen overtuigingskracht krijgen, behalve in de terugkerende korte scènes van het ongeluk zelf.

On Trial

1953 |

1953. Julien Duvivier. Met o.a. Madeleine Robinson, Eleonora Rossi-Drago, Charles Vanel, Daniel Gélin en Anton Walbrook.

Overbelast door honderden sollicitantes stort de trap van de Romeinse arbeidsbeurs in. Voor twee van de gewonde meisjes - een met een jeugdtrauma door een aanranding, een ander met een ongelukkig verstandshuwelijk - betekent het ongeval een nieuw begin, de derde - verslaafd aan cocaïne - zal sterven. Dit waar gebeurde ongeval dat ook tot ROMA ORE UNDICI inspireerde, is als raamvertelling gekozen voor drie melodramatische verhalen, die door het korte bestek nogal aan de oppervlakte blijven en geen overtuigingskracht krijgen, behalve in de terugkerende korte scènes van het ongeluk zelf.

L'affaire Maurizius

1953 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1953. Drama van Julien Duvivier. Met o.a. Madeleine Robinson, Eleonora Rossi-Drago, Berthe Bovy, Jane Faber en Claude Sylvain.

Een officier van justitie (Vanel) herziet een zaak na twintig jaar van een veroordeelde (G[KA1]elin) die levenslang kreeg wegens de moord op zijn vrouw. De man was achter de tralies beland - zoals achteraf blijkt - op vage aanwijzingen van een wetenschapper (Holbrook); de affaire was indertijd behandeld door zijn vader, die toen officier van justitie was. Het schandaal van een onschuldig veroordeelde op grond van een valse getuigenis en het dwalen van het rechtsgang is te groot voor een volledig eerherstel van de gevangene die te lang heeft gezeten en geen zin meer heeft in het leven. Het aardige thema van de film wordt volledig gehinderd door het algehele slechte spel, hoewel Vanel zijn best doet. Naar het boek van Jakob Wasserman, bewerkt door de regisseur zelf.

Destinées

1953 | Oorlogsfilm

Frankrijk​/​​Italië 1953. Oorlogsfilm van Marcello Pagliero, Jean Delannoy en Christian-Jaque. Met o.a. Claudette Colbert, Michèle Morgan, Martine Carol, Andrée Clément en Nyta Dover.

Deze episodenfilm over het vrouwenlot in de oorlog, blijft aan de spectaculair aangeklede oppervlakte, omdat kort bestek weinig uitdieping toelaat. Morgan is te damesachtig voor Jeanne d'Arc, Carol mist het temperament voor Lysistrata. Alleen de eigentijdse sketch met Colbert als Amerikaanse oorlogsweduwe die een Italiaanse boerin bezoekt die een kind van haar man heeft, maakt de eigen pretenties - een bescheiden smartlap - waar.

Sensualità

1952 | Drama

Italië 1952. Drama van Clemente Fracassi. Met o.a. Eleonora Rossi-Drago, Amedeo Nazzari, Marcello Mastroianni, Francesca Liddi en Corrado Nardi.

Een politiek vluchtelinge wordt tewerkgesteld op de boerderij van twee broers die beiden verliefd op haar worden. Teleurgesteld in de één trouwt ze met de ander, met als resultaat dat ze elkaar naar het leven staan. Een voor de jaren vijftig typerend melodrama met Rossi-Drago als aardse femme fatale in het voetspoor van Lollobrigida en Mangano.

Sensualita

1952 |

1952. Clemente Fracassi. Met o.a. Francesco Liddi, Amedeo Nazzari, Eleonora Rossi-Drago en Marcello Mastroianni.

Een politiek vluchtelinge wordt tewerkgesteld op de boerderij van twee broers die beiden verliefd op haar worden. Teleurgesteld in de één trouwt ze met de ander, met als resultaat dat ze elkaar naar het leven staan. Een voor de jaren vijftig typerend melodrama met Rossi-Drago als aardse femme fatale in het voetspoor van Lollobrigida en Mangano.

La Tratta delle bianche

1952 | Misdaad, Drama

Italië 1952. Misdaad van Luigi Comencini. Met o.a. Silvana Pampanini, Eleonora Rossi-Drago, Vittorio Gassman, Ettore Manni en Marc Lawrence.

Een man, die zijn geliefde uit de handen van een souteneur heeft gered, komt door diens toedoen in de gevangenis. De zwangere vrouw geeft zich op voor deelname aan een dansmarathon, om met het gewonnen geld de advocaat te kunnen betalen. Zij weet niet dat dit een valstrik is voor een handel in blanke slavinnen waar diezelfde souteneur achter zit. Comencini gaf in dit bizarre melodrama alle aandacht aan de marathon, waarvan sommige scènes een aan THEY SHOOT HORSES DON'T THEY? verwante indringendheid krijgen. De interessante rolbezetting houdt ook bij alle omringende verwikkelingen de aandacht vast, echter zonder ze geloofwaardig te maken.