Cristina Hoyos: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Todos los hombres sois iguales

1994 | Romantiek, Komedie

Spanje 1994. Romantiek van Manuel Gómez Pereira. Met o.a. Imanol Arias, Antonio Resines, Cristina Marcos, María Barranco en Pastora Vega.

Drie mannen zijn gescheiden. Hun echtgenotes hebben uit wraak de kinderen tegen hen opgezet en zitten hen constant achterna voor de alimentatie. Ze hopen hun leven zoveel mogelijk te verzuren uit zoete wraak. Een vrolijke en onderhoudende relatiekomedie die qua sfeer doet denken aan AY CARMELA! en JAMON JAMON.

Montoyas y Tarantos

1989 | Drama, Musical

Spanje 1989. Drama van Vicente Escrivá. Met o.a. Cristina Hoyos, Juan Antonio Jiménez, Esperanza Campuzano, José Sancho en Mercedes Sampietro.

In Andalusië wordt de zoon van de welgestelde familie Tarantos smoorverliefd op de dochter van de eenvoudige familie Montoyos. Variant op LOS TARANTOS, maar dan in een folkloristisch, toeristisch jasje gestoken. Gekunstelde, waardeloze film met in de hoofdrol een beroemde flamencodanseres, Cristina Hoyos die ook te zien was in enkele films van Carlos Saura met Antonio Gàdes.

El amor brujo

1986 | Romantiek, Musical, Muziek

Spanje 1986. Romantiek van Carlos Saura. Met o.a. Antonio Gades, Cristina Hoyos, Laura del Sol, Emma Penella en Juan Antonio Jiménez.

De derde verfilming van de opera van Manuel de Falla, waarin de danser Antonio Gades - evenals in de voorafgaande verfilming - de hoofdrol speelt. Met deze film, die volgde op BODAS DE SANGRE en CARMEN, besluit de regisseur Carlos Saura zijn trilogie over de flamenco. Het resultaat is ondanks alles zwak, houterig en doorspekt met stereotiepen.

Carmen

1983 | Documentaire, Muziek, Romantiek, Drama, Musical

Spanje 1983. Documentaire van Carlos Saura. Met o.a. Antonio Gades, Laura del Sol, Cristina Hoyos, Juan Antonio Jiminez en Sebastian Moreno.

Een danser/choreograaf zoekt een danseres voor de titelrol van een flamenco-balletversie van CARMEN en vindt een jonge debutante op wie hij verliefd wordt en die weerstanden wekt binnen zijn gezelschap. Hun privé-romance gaat parallel lopen aan het drama van Merimée. Saura's tweede ballet-film volgt het schema van zijn BODAS DE SANGRE met de combinatie van repetities en uitvoering, waardoor het resultaat minder verrassend is. Het ballet is boeiend genoeg, óók door de ironie ten aanzien van Bizets folklore-clichés. Muziek van De Lucia. Op de geluidsband worden ook fragmenten uit de opera gezongen door Joan Sutherland en Mario del Monaco.

Bodas de sangre

1981 | Drama, Experimenteel

Spanje 1981. Drama van Carlos Saura. Met o.a. Antonio Gades, Cristina Hoyos, Juan Antonio, Pilar Cardenas en Carmen Villena.

Filmversie van Antonio Gades' ballet, naar Lorca's drama over een Andalusische bruiloft, die een tragedie wordt als de ex-minnaar van de bruid samen met haar vlucht en in een duel met de bruidegom sterft. Het opmerkelijke en meeslepende ballet wordt voorafgegaan door een reportage van repetities en schmink- en kostuumsessies. Het ballet zelf wordt niet louter geregistreerd, maar de film maakt van de camera een 'deelnemende danser' aan de actie met een vervoerend resultaat.