Alain Keytsman: productie.
Er zijn 2 films gevonden.

The Passion of Darkly Noon

1995 | Fantasy, Horror, Thriller, Drama

België​/​​Duitsland​/​​Verenigd Koninkrijk 1995. Fantasy van Philip Ridley. Met o.a. Brendan Fraser, Ashley Judd, Viggo Mortensen, Loren Dean en Grace Zabriskie.

Flinke horror rond de 17-jarige, van alles afgeschermde jongeling Darkly Noon (Fraser) die na de moord op zijn extreem christelijke ouders wordt opgevangen door sensuele bosbewoner Callie (Judd in de Maria Magdalena rol) en haar doodskisten timmerende, spraakloze vriend Clay (Mortensen in de Jezus rol). Darkly's ongebreidelde lust voor bosnimf Callie blijkt moeilijk te kanaliseren en lust is een zonde die volgens de verknipte jongeling stevig moet worden bestraft. Voor de naslagliefhebbers, Darkly Noon heeft zijn naam niet te danken aan 1 Korintiërs 13 vers 12 zoals in de film wordt gesuggereerd, maar aan 2 Korintiërs 13 vers 12 (King James).

Krapatchouk

1992 | Komedie

Spanje​/​​België​/​​Frankrijk 1992. Komedie van Enrique Gabriel Lipschutz. Met o.a. Guy Pion, Piotr Zaitchenko, Ángela Molina, Oscar Ladoire en Didier Flamand.

Twee Oosteuropese seizoensarbeiders die voor een appel en een ei op een landbouwbedrijf hebben gewerkt, willen huiswaarts keren en belanden in Parijs. Op het station beklagen ze zich tegenover een ambtenaar van de Franse spoorwegen over het feit dat er geen trein teruggaat naar hun thuisland Prajevice in de voormalige Sovjetunie. Het land is echter op geen enkele landkaart terug te vinden. Het verbijsterde tweetal krijgt de hele bureaucratische rompslomp over zich heen als diplomaten en militairen koortsachtig proberen te achterhalen waar Prajevice ligt en of het wel echt bestaat. Debuterend schrijver-regisseur Lipschutz die de Chileense nationaliteit heeft, maakte zijn intelligente scenario al in 1985, maar toen hij eindelijk aan de verfilming van KRAPATCHOUK begon, was de satire (over een veranderend Europa, waarin een heel land zoekraakt) raker dan ooit. De kleine Pion en de hoog boven hem uittorenende Zaitsjenko, die wel wat weg hebben van Asterix en Obelix, verlevendigen het politieke gegeven met aanstekelijke slapstick. De klucht werkt wonderwel, tot aan het nogal simplistische einde. Het camerawerk is van Raoul Perez Cubero. Gefilmd in Brussel, Parijs en Madrid.