Emilia Guiú: cast.
Er zijn 35 films gevonden.

Siete pecados

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. Lilia del Valle, Linda Cristal, Emilia Guiú en Luz María Aguilar.

De avonturen van zes enigszins perfide modelletjes. Geheel gebaseerd op de film LES SEPT PECHES CAPITAUX (1952). De film bestaat uit sketches onder regie van zeven verschillende filmers, zonder dat de kwaliteit of het belang van het voorbeeld wordt bereikt.

Mujeres encantadoras

1957 | Komedie

Mexico 1957. Komedie van Rafael Portillo. Met o.a. Kitty de Hoyos, Emilia Guiú, Luz María Aguilar en César del Campo.

Uit teleurstelling omdat hun echtgenoten hen bedriegen besluiten twee vrouwen hetzelfde te doen. Er werden twee versies gemaakt, een met, en een zonder naakt. Vanzelfsprekend werd in Mexico die zonder naakt vertoond. Vol onderbroekenhumor.

Pintame angelitos blancos

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Joselito Rodríguez. Met o.a. Emilia Guiú, Rita Montaner, Titina Romay en Julio Villarreal.

Onder invloed van zijn tweede vrouw houdt een man op van zijn dochter te houden. Maar met de hulp van de zwarte bedienden komt het meisje er achter dat haar stiefmoeder een hoer is. Een belachelijke en onuitstaanbare smartlap.

Maternidad imposible

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. María Elena Marqués, Emilia Guiú, Armando Calvo en Ernesto Alonso.

Tijdens de Spaanse Burgeroorlog ontfermt een overlevende vrouw zich na een vuurgevecht over een kind, in de veronderstelling dat zijn moeder tijdens de schietpartij is omgekomen en neemt het mee naar Mexico. Een banaal melodrama, waarin de Spaanse Burgeroorlog uitsluitend om de setting is gekozen.

Solamente una vez

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Carlos Véjar. Met o.a. Ramón Armengod, Emilia Guiú, Chula Prieto en Consuelo Guerrero de Luna.

Twee geliefden worden uit elkaar gedreven door de intriges van derden. Een geheel gedateerde film, geïnspireerd door het gelijknamige liedje van Agustín Lara.

Sindicato de telemirones

1953 | Komedie, Musical

Mexico 1953. Komedie van René Cardona. Met o.a. Tito Guízar, Emilia Guiú, Eduardo Noriega en Rebeca Iturbide.

Een vooraanstaand programmamaker daagt een ex-leerling uit een concurrerend programma te maken, om uit te vinden wie van de twee het populairst is. Tegelijkertijd opgenomen met DE RANCHERO A EMPRESARIO, eveneens van Cardona en geproduceerd door de Guatemalteek Manuel Zeceña Diéguez, aan wie zelfs een goed decor teveel gevraagd was.

De ranchero a empresario

1953 | Komedie

Mexico 1953. Komedie van René Cardona. Met o.a. Tito Guízar, Emilia Guiú, Eduardo Noriega en Lupita Morán.

De eigenaar van een [KL]rancho[KLE] begint een revue en brengt het zelf tot zanger. Praktisch zonder verhaal, omdat bijna de halve film wordt gevuld met liedjes (bij elkaar 33 min).

Angeles de la calle

1953 | Drama

Mexico​/​​Cuba 1953. Drama van Agustín P. Delgado. Met o.a. Gustavo Rojo, Emilia Guiú, Andrea Palma en Julio Villarreal.

Door gebrek aan liefde loopt een jongetje samen met zijn vriendje weg van huis om zich te voegen bij een groepje arme kinderen onder de bescherming van een goedaardige rechter. Onbetekenend.

Víctimas del divorcio

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Fernando A. Rivero. Met o.a. Luis Aguilar, Ramón Armengod, Esther Fernández en Emilia Guiú.

Een man trouwt met zijn vriendin, die al spoedig zwanger is. Kort daarna wordt hij verliefd op een zangeres. Het uitermate magere verhaal is volkomen overspoeld met liedjes.

La Extraña pasajera

1952 | Misdaad

Mexico 1952. Misdaad van Fernando A. Rivero. Met o.a. Emilia Guiú, Víctor Manuel Mendoza, Tito Junco en Miguel Angel Ferriz.

In een trein waarin de meest uiteenlopende personen reizen, wordt een moord gepleegd. De regisseur heeft het zó ingewikkeld gemaakt dat het eind onbegrijpelijk is.

El Ultimo round

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Alejandro Galindo. Met o.a. Emilia Guiú, Carlos Valadez, José María Linares en Domingo Soler.

Een manager buit zijn boksers uit. Dit melodrama is zowel vanuit artistiek als vanuit technisch oogpunt acceptabel.

Amor qué malo eres!

1952 | Drama, Misdaad

Mexico 1952. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. Emilio Tuero, Emilia Guiú, José María Linares en Evangelina Elizondo.

Een man die wordt verdacht van handel in verdovende middelen, ontsnapt uit handen van de politie, geholpen door een bende gangsters die hem gebieden het land te verlaten. Uitermate slecht en belachelijk politie-melodrama met veel te veel dialogen.

Paco el elegante

1951 | Drama, Misdaad

Mexico 1951. Drama van Adolfo Fernández Bustamante. Met o.a. Antonio Badú, Emilia Guiú, Carlos Cores en Ramón Gay.

De leider van een bende handelaren in blanke slavinnen en verdovende middelen wil een journalist een voorbeeldige straf geven, maar het loopt uit de hand en de journalist overlijdt. De boeren zijn veel geloofwaardiger en sympathieker dan de helden. Een pittoreske film.

Mujeres de teatro

1951 | Komedie, Musical

Mexico 1951. Komedie van René Cardona. Met o.a. Emilia Guiú, Rosita Fornés, Armando Silvestre en Roberto Cobo.

Als er per ongeluk een pistool wordt afgevuurd op de vertegenwoordiger van een danssalon, wordt een van de zangeressen verdacht. Cardona maakte een ongedwongen film met uitstekende liedjes.

La Noche es nuestra

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Fernando A. Rivero. Met o.a. Jorge Mistral, Emilia Guiú, Ramón Gay en César del Campo.

Als haar man gek wordt ziet een getrouwde vrouw zich gedwongen om zich te prostitueren om te overleven. Een te routineus verfilmd verhaal.

Una Viuda sin sostén

1950 | Komedie

Mexico 1950. Komedie van René Cardona. Met o.a. Abel Salazar, Emilia Guiú, Oscar Pulido en Guillermo Calles.

Een meisje heeft er genoeg van dat haar vriend altijd met andere meisjes flirt en besluit te trouwen met een rijke grijsaard, die een hartverlamming krijgt als hij haar in de huwelijksnacht in haar ondergoed ziet. Ongelooflijk grof en prozaïsch.

Quinto patio

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Emilio Tuero, Emilia Guiú, Carlos López Moctezuma en Chula Prieto.

Een zoon en een dochter laten hun moeder in de steek: hij om met gokken rijk te worden, zij om er vandoor te gaan met haar minnaar, die niemand anders is dan de moordenaar van haar vader. Deze film bevat alle ingrediënten van het melodrama en is daarbij perfect van constructie. Het was een enorm kassucces.

Puerto de tentación

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van René Cardona. Met o.a. Ramón Armengod, Emilia Guiú, José María Linares en Gloria Ríos.

Een jonge zangeres ontfermt zich over een gewonde man op wie zij verliefd wordt; dan komt zij tot de ontdekking dat hij al getrouwd is. Routinematige film.

Monte de piedad

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Carlos Véjar Jr. Met o.a. Jorge Mistral, Emilia Guiú, Armando Calvo en Carmen Montejo.

Zeven verhalen over hoe verschillende personages (gangsters, revuedanseressen, muzikanten, werklozen, overspelige vrouwen) er toe komen om hun spulletjes naar de lommerd te brengen. Een poging om alle geliefde thema's van de toenmalige Mexicaanse film te combineren; het resultaat is een volmaakt oninteressante mengelmoes van melodramatische episodes.

Los Amantes

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Fernando A. Rivero. Met o.a. David Silva, Emilia Guiú, Luis Aldás en Rodolfo Acosta.

Een revuezangeres trouwt een rijke weduwnaar om haar dochter te kunnen verzorgen. Hoewel het verhaal op zich helemaal niet zo slecht was, wilde Rivero het met alle geweld allemaal nog tragischer en snotteriger maken dan het al was, met als resultaat een film met kop noch staart.

Huellas del pasado

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Alfredo B. Crevenna. Met o.a. Libertad Lamarque, Emilia Guiú, José María Linares en Xavier Loyá.

Als gevolg van een misverstand en gedreven door jaloezie, laat een man zijn vrouw in de steek. Hij neemt hun zoon mee. Een goedkoop melodrama opgesmukt met onverteerbare muziek.

Buenas noches mi amor

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Fernando A. Rivero. Met o.a. Ramón Armengod, Emilia Guiú, Gloria Ríos en Agustín de la Lanza.

Een componist is zijn inspiratie kwijt omdat hij verliefd is op twee vrouwen, de één maagdelijk en lief, de ander een lichtekooi. En, hoe kan het ook anders in dit soort draken van films, het is steeds de liefde die het kwaad overwint.

Mujeres en mi vida

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Fernando A. Rivero. Met o.a. Agustín Lara, Emilia Guiú, Rubén Rojo en Alejandro Ciangherotti.

Een dronken componist vertelt in een café zijn leven aan een stel andere dronkelappen. Overgevoelig.

Enrédate y verás

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van Carlos Orellana. Met o.a. Emilia Guiú, Antonio Badú en Angel Garasa.

Als een jonge man om de hand van zijn verloofde gaat vragen, ontdekt hij dat ze een enorme snor heeft. De film is belachelijk en expres zeer verwarrend.

Carta Brava

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Agustín P. Delgado. Met o.a. Emilia Guiú, Carlos López Moctezuma en Carmen Molina.

Door het bedrog van een jong meisje wordt een man, die aan gokken is verslaafd, beschuldigd van een diefstal die hij niet heeft gepleegd. Dit is een afgrijselijke film.

Angelitos negros

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Joselito Rodriguez. Met o.a. Pedro Infante, Emilia Guiú en Rita Montaner.

Tot ontsteltenis van haar man krijgt een blanke vrouw een zwarte baby. Korte tijd later ontdekken ze dat de moeder van de vrouw een mulattin was. Het scenario is grotendeels geïnspireerd op de roman van Fannie Hurts Imitation of Life die tweemaal is verfilmd: in 1934 door John M. Stahl en in 1959 door Douglas Sirk. Dit is zonder meer een goede film.

Pecadora

1947 | Drama, Musical

Mexico 1947. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. Ramón Armengod, Emilia Guiú en Ninón Sevilla.

Een cabaretière en een drugshandelaar worden verliefd op elkaar en besluiten naar de hoofdstad te gaan om een nieuw leven te beginnen. Om de aandacht van de kijker te trekken is er een behoorlijke dosis erotiek in deze film verwerkt. Hierin is men met veel moeite geslaagd, ondanks de onzinnige plot en de middelmatige acteerprestaties.

Matrimonio sintético

1947 | Komedie

Mexico 1947. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Abel Salazar, Emilia Guiú en Angel Garasa.

De duizend-en-één lotgevallen van een verzekeringsagent, die een erfenis heeft gekregen. Deze zeer middelmatige komedie is geïnspireerd op het soort films dat in die tijd in Amerika werd gemaakt.

El Niño perdido

1947 | Komedie

Mexico 1947. Komedie van Humberto Gómez Landero. Met o.a. Germán Valdés 'Tin Tan', Emilia Guiú en Maruja Grifell.

Een weduwnaar laat de zorg voor zijn kleinkind over aan twee oude vrijsters, die uit zijn op de erfenis van de oude man. De film is absoluut erbarmelijk.

Soy un prófugo

1946 | Komedie

Mexico 1946. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Mario Moreno 'Cantinflas', Emilia Guiú en Agustín Isunza.

Een aantal bankbedienden wordt van streek gebracht door enkele overvallers. Deze zeer middelmatige film is blijkbaar uitsluitend gemaakt ter meerdere eer en glorie van Cantinflas en de komiek 'Chino' Herrera.

Pervertida

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. Emilia Guiú, Ramón Armengod en José Luis Jiménez.

Een meisje, denkend dat zij door haar verloofde in de steek is gelaten, besluit met haar zoon en haar vader naar de stad te trekken om zich daar te prostitueren. Debuut van de rumbadanseres Amalia Aguilar (een Cubaanse). Verder niets wat het vermelden waard is.

Mujer contra mujer

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van William Rowland. Met o.a. Armando Tokatian, Rosario Granados en Emilia Guiú.

Een man die zijn zoon adoreert, moet toezien hoe deze ten prooi valt aan een gemene vrouw. Druilerig, sentimenteel, absurd.

Amar es vivir

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Rafael Baledón, Malú Gatica, Emilia Guiú en Octavio Martínez.

Een model schiet op een beeldhouwer, zonder duidelijke motieven. Uitzonderlijk slechte film over ongelukkige liefdes.

Nosotros

1944 | Drama, Romantiek

Mexico 1944. Drama van Fernando A. Rivero. Met o.a. Ricardo Montalbán, Emilia Guiú en Esther Luquín.

De liefde tussen een cabaretière en een student die delinquent is geworden. Een zeer ingetogen en natuurlijke film.

Club Verde

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van Rolando Aguilar. Met o.a. Emilio Tuero, Emilia Guiú en Celia Montalván.

Een revolutionair wordt verliefd op de dochter van een reactionair, tot op een dag haar vader hen versteld doet staan. Het enige vermeldenswaardige is de medewerking van de beroemde 'vedette' Celia Montalván, die reeds in 1935 op het witte doek was verschenen, in de beroemde film TONI van Jean Renoir. Ook bekend als EL RECUERDO DE UN VALS.