Paul Raphael: cast en productie.
Er zijn 5 films gevonden.

Sous les bombes

2007 | Drama

Libanon​/​​Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk 2007. Drama van Philippe Aractingi. Met o.a. Nada Abou Farhat, Georges Khabbaz en Rawia Elchab.

In de zomer van 2006, tijdens de Tweede Libanonoorlog, trok de Frans-Libanese filmmaker Aractingi (Beiroet, 1964) met twee professionele acteurs en een digitale filmcamera naar het zuiden van Libanon om ter plekke een reportagedrama te improviseren tegen de zonovergoten achtergrond van zijn gebombardeerde vaderland. Actrice Farhat speelde een sjiitische vrouw die met een christelijke taxichauffeur (Khabbaz) op zoek gaat naar haar vermiste zus en zoon, waarbij de actrice niet schroomde om hulp te vragen van echte ontheemden en dito hulpverleners en journalisten. Onderhoudend als roadmovie, maar de ongevraagde exploitatie van authentiek persoonlijk leed wringt ondraaglijk.

Anita and Me

2002 | Komedie, Drama

Verenigd Koninkrijk 2002. Komedie van Metin Hüseyin. Met o.a. Chandeep Uppal, Anna Brewster, Sanjeev Bhaskar, Max Beesley en Kabir Bedi.

Meena (Uppal), twaalf jaar, groeit op in het Engeland van de vroege jaren zeventig. Haar moeder probeert haar als net Punjaabs meisje op te voeden, maar die kans is verkeken nadat ze bevriend raakt met haar nieuwe buurmeisje, de veertienjarige, rebelse Anita (Brewster). Na het succes van Bend It Like Beckham was de markt rijp voor Britse multiculti-komedie dus kwam er deze verfilming van de bestseller van Meera Syal. De film is soms een tikje sentimenteel, op het soap-achtige af, maar wordt dan gered door de humor en de toch altijd weer geestige jaren zeventig-nostalgie.

Rogue Trader

1999 | Biografie, Drama, Thriller, Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1999. Biografie van James Dearden. Met o.a. Ewan McGregor, Anna Friel, Yves Beneyton, Betsy Brantley en Caroline Langrishe.

Nick Leeson was een financiële goochelaar die voor de respectabele Britse Barings Bank 200 miljoen pond verloor en vier jaar achter slot en grendel moest. Het scenario is gebaseerd op zijn memoires. Niet verbazend dus dat McGregor Leeson als een onschuldig, hoogstens wat ondeugend grijnzende man neerzet. 'That's all the market is: one giant casino,' brengt hij uit tijdens zijn megalomane huichelarij op de aandelenmarkt van Singapore. Het had een dramatisch portret van een egoïst kunnen worden, of een woeste kritiek op het internationale geldwezen. In plaats daarvan is het een wat richtingloos, maar met bravoure geproduceerd vlerkenavontuur.

The Leading Man

1996 | Komedie, Romantiek, Thriller, Drama

Verenigd Koninkrijk 1996. Komedie van John Duigan. Met o.a. Jon Bon Jovi, Anna Galiena, Lambert Wilson, Thandie Newton en Barry Humphries.

Onafhankelijk regisseur John Duigan (Lawn dogs) heeft geen superfilms op zijn naam staan, maar wel superactrices. Hij mag zich erop beroemen zowel Nicole Kidman als Thandie Newton te hebben laten doorbreken. Niet zo gek dus dat de dames af en toe wat terugdoen voor hem, zoals optreden in het onderhoudende Hitchcockiaanse The leading man. Kidman duikt slechts even op, maar Newton heeft een hoofdrol als Hilary, maîtresse van de beroemde Britse toneelschrijver Felix Webb (Wilson). Webb zet de Hollywoodse mannelijke hoofdrolspeler (Bon Jovi) van zijn nieuwste stuk in om zijn eigen vrouw te versieren, zodat hij zijn handen vrij heeft voor Hilary.

Women & Men: The Man In The Brooks Brothers Shirt

1990 | Romantiek, Komedie

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1990. Romantiek van Frederic Raphael. Met o.a. Beau Bridges, Elizabeth McGovern, Liza Ross, Louis Mahoney en Philip O'Brien.

Zakenman Bridges doet al het mogelijke om journaliste McGovern te versieren tijdens een twee dagen durende treinreis van New York naar Sacramento. Ze is op weg naar haar vader om haar huwelijk aan te kondigen. Hij nodigt haar uit om een whiskey te drinken in zijn coupé. Hoe meer ze drinken hoe loslippiger ze worden. Zij twijfelt aan haar gevoelens, temeer omdat ze weet dat Bridges getrouwd is. Fijnzinnige romance tussen een gehuwde man en een meisje dat op het punt staat te huwen. Sterke dialogen en een sfeervolle tijdstekening van de jaren twintig maken dit tot een kostbaar kleinood. Raphael zelf schreef het scenario, gebaseerd op een verhaal van Mary McCarthy. Gevoelige fotografie van Ernest Day.