D'Urville Martin: regie en cast.
Er zijn 14 films gevonden.

The Big Score

1983 | Misdaad

Verenigde Staten 1983. Misdaad van Fred Williamson. Met o.a. Fred Williamson, John Saxon, Richard Roundtree, Nancy Wilson en Ed Lauter.

In deze weinig geslaagde DIRTY-HARRY-kloon houdt narcotica-agent Williamson zich niet aan de regels wanneer hij het opneemt tegen de schurk Spinell. Het script was oorspronkelijk besteld door Clint Eastwood voor een DIRTY-HARRY-film, maar die is nooit van de grond gekomen.

Blind Rage

1978 |

1978. Efren Pinon. Met o.a. Tony Ferrer, Leo Fong, D'Urville Martin en Fred Williamson.

In deze weinig geslaagde DIRTY-HARRY-kloon houdt narcotica-agent Williamson zich niet aan de regels wanneer hij het opneemt tegen de schurk Spinell. Het script was oorspronkelijk besteld door Clint Eastwood voor een DIRTY-HARRY-film, maar die is nooit van de grond gekomen.

Disco 9000

1977 | Muziek, Drama

Verenigde Staten 1977. Muziek van D'Urville Martin. Met o.a. John Poole, Jennie Bell, Harold Nicholas, Nicholas Lewis en Carl Wilson.

Ondermaatse discofilm met Poole als de eigenaar van een sjieke discoclub die wordt bedreigd door de baas van een platenmaatschappij. De man wil dat Poole zijn platen draait en deinst niet terug voor geweld om zijn doel te bereiken. Het slaat allemaal nergens op en de lawaaierige disco-soundtrack van ene Johnnie Taylor zal de liefhebbers van dat soort muziek ook niet bepaald in vervoering brengen. Ook bekend als BLACK DISCO.

Sheba Baby

1975 | Film noir, Actiefilm

Verenigde Staten 1975. Film noir van William Girdler. Met o.a. Pam Grier, Austin Stoker, D'Urville Martin, Rudy Challenger en Dick Merrifield.

Een gangsterbende gaat in Louisville langs bij de ene winkelier na de andere, met de bedoeling hen zo ver te krijgen dat ze hun zaak voor een prikje van de hand doen. De methoden van de gangsters getuigen niet van een verfijnde smaak. Wanneer ze het ook op de vader van agente Grier gemunt hebben en hij door de knieën dreigt te gaan, komt de sexy politie-inspecteur uit Chicago in actie. Ze keert terug naar haar geboortestad om het uitschot een lesje te leren. Niet bepaald origineel gegeven, dat bovendien erg amateuristisch werd uitgewerkt. Van acteerprestaties is geen sprake. Elk woord en elke scène uit het scenario van Girdler, naar een verhaal van hemzelf en David Sheldon, heb je al zo dikwijls gehoord en gezien, dat het déjà vue-effect storend wordt. William Asman was de fotograaf van dienst.

Dolemite

1975 | Misdaad

Filipijnen 1975. Misdaad van D'Urville Martin. Met o.a. D'Urville Martin, Jerry Jones, Lady Reed, Rudy Ray Moore en Brenda DeLong.

De politie schakelt machtige nachtclubeigenaar Dolemite (Martin) in om een bende afpersers op te rollen. Dit is zonder twijfel de meest vuilbekkende film aller tijden. Het oninteressante vecht- en schietwerk met een, als 'sophisticated' bedoelde, plot, moraal, karakters en lokaties maken de film onaangenaam en goedkoop.

Boss Nigger

1974 | Western

Verenigde Staten 1974. Western van Jack Arnold. Met o.a. Fred Williamson, D'Urville Martin, R.G. Armstrong, William Smith en Carmen Hayworth.

Twee kleurlingen vestigen zich in een westernstadje als premiejagers en bevrijden de bevolking van de terreur van een plaatselijke bendeleider. De energieke parodie op de Amerikaanse B-Western steunt op de gave hoofdrollen van Williamson en Martin, de soms kostelijke dialogen en een juiste dosering zelfspot om de ietwat moraliserende plot genietbaar te houden. Ook bekend als THE BLACK BOUNTY KILLER.

The Soul of Nigger Charley

1973 | Mysterie, Drama

Verenigde Staten 1973. Mysterie van Larry Spangler. Met o.a. Fred Williamson, D'Urville Martin, Denise Nicholas en Pedro Armendáriz jr.

Een zwak vervolg op THE LEGEND OF NIGGER CHARLEY waarin Charley slaven probeert te bevrijden die het voormalige Zuidelijke leger in Mexico gevangen houdt.

Hell Up in Harlem

1973 | Misdaad

Verenigde Staten 1973. Misdaad van Larry Cohen. Met o.a. Fred Williamson, Gloria Hendry, Margaret Avery, D'Urville Martin en Julius Harris.

Uitermate gewelddadig en slecht gefilmd vervolg op BLACK CAESAR. Williamson maakt van New York een aardige plek om te leven door iedereen die hem hindert uit de weg te ruimen.

Five on the Black Hand Side

1973 | Komedie

Verenigde Staten 1973. Komedie van Oscar Williams. Met o.a. Clarice Taylor, Leonard Jackson, Virginia Capers, D'Urville Martin en Glynn Turman.

Komedie rond zwarte familie van patriarchale kapper was ooit verfrissend tussen vele zwarte exploitatie-films, maar is nu wat dwaas.

Book of Numbers

1973 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1973. Oorlogsfilm van Raymond St. Jacques en Raymond Sjacques. Met o.a. Raymond St. Jacques, Phillip Thomas, Freda Payne, Hope Clarke en D'Urville Martin.

Onevenwichtig maar soms aangenaam verhaal van een zwarte gokoperatie in een plattelandsstadje tijdens de Depressie;

Black Caesar

1973 | Musical, Misdaad

Verenigde Staten 1973. Musical van Larry Cohen. Met o.a. Fred Williamson, Art Lund, Gloria Hendry, D'Urville Martin en Don Pedro Colley.

Williamson is een genadeloze zwarte killer, die met behulp van zijn vriendin Hendry, zijn maat Roye en advocaat Wellman Jr. tot ongekende macht stijgt als gangster. Hij deinst niet terug voor de gevestigde Italiaanse mafia. Zijn moeder en Hendry beginnen steeds minder van hem te houden vanwege zijn succesvolle, soms gerechtvaardigde, maar uiterst gewelddadige praktijken. Als zijn persoonlijke leven uiteen aan het vallen is, nemen zijn vijanden hem te grazen. Opkrabbelen is een hele toer. Veel actie en zeer onderhoudend. Werd vervolgd met HELL UP IN HARLEM.

The Legend of Nigger Charley

1972 | Western

Verenigde Staten 1972. Western van Martin Goldman. Met o.a. Fred Williamson, D'Urville Martin, Don Pedro Colley, Gertrude Jeanette en Marcia McBroom.

Een routinewestern die aardig gewelddadig is over een slaaf uit Virginia die ontvlucht nadat hij een verraderlijke opzichter heeft gedood. Lloyd Price zingt de titelmuziek. Vervolg: THE SOUL OF NIGGER CHARLEY.

Watermelon Man

1970 | Komedie, Experimenteel

Verenigde Staten 1970. Komedie van Melvin Van Peebles. Met o.a. Godfrey Cambridge, Estelle Parsons, Howard Caine, D'Urville Martin en Kay Kimberly.

Een provocerende serieuze komedie over een hypocriete man die plotseling zwart wordt en zijn wereld in elkaar ziet storten. De moeite waard, ook al heeft het scenario van Herman Raucher met die éne vondst verder weinig voeten om op te staan. De tv- versie duurt 91 minuten.

A Time to Sing

1968 | Komedie

Verenigde Staten 1968. Komedie van Arthur Dreifuss. Met o.a. Hank Williams Jr, Ed Begley, Shelley Fabares, Charles Robinson en D'Urville Martin.

Een huiselijk verhaal over Williams die de liefde n[KA1]a zijn zang laat komen teneinde een oom die voogd over hem is (Begley) een plezier te doen. Het scenario is bedoeld voor achtjarigen, waar het houterige spel van Williams wonderwel bij past.