Deborah Amelon (1955): regie, scenario en muziek.
Er zijn 4 films gevonden.

Hunger Point

2003 | Drama

Verenigde Staten 2003. Drama van Joan Micklin Silver. Met o.a. Barbara Hershey, Christina Hendricks, John Getz, Susan May Pratt en Jeremy Akerman.

Moeder Marsha Hunter (Hershey) probeert modelmeisjes te maken van haar dochters Frannie (Hendricks) en Shelly (Pratt). Ze mogen niet te dik worden, wordt ze met de paplepel ingegoten. Als de meiden de twintig naderen, werpen de stekelige opmerkingen van moeder over vet eten en dikke mensen hun vruchten af: Shelly wordt opgenomen vanwege eetstoornissen. Drama over anorexia en boulimia, door Lifetime gemaakt naar de autobiografische roman van Jillian Medoff. De film concentreert zich meer op de verhoudingen binnen het gezin dan op de maatschappelijke achtergronden.

Tricks

1997 | Drama

Verenigde Staten 1997. Drama van Kenneth Fink. Met o.a. Mimi Rogers, Tyne Daly, Callum Keith Rennie, David Kaye en Ron Halder.

Een voormalige, uit Las Vegas afkomstige, showdanseres gaat parttime als callgirl aan het werk. Het is voor haar de enige manier om zichzelf door haar opleiding heen te worstelen en haar familie financieel te steunen. Nadat ze verschrikkelijk mishandeld is, zint ze op wraak en vindt ze de kracht om haar leven de juiste draai te geven

Exit to Eden

1994 | Thriller, Komedie

Verenigde Staten 1994. Thriller van Garry Marshall. Met o.a. Dan Aykroyd, Dana Delaney, Rosie O'Donnell, Paul Mercurio en Hector Elizondo.

Aykroyd en O'Donnell zijn twee undercover-cops uit L.A. die Mercurio op de hielen zitten. Mercurio is in het bezit van belastende foto's van een smokkeloperatie, die hij onopzettelijk maakte op een luchthaven. Het ligt voor de hand dat ook de smokkelaars, Iman en Wilson, hem schaduwen. Het scenario, geschreven door Deborah Amelon en Bob Brummer, is losjes gebaseerd op een soft-erotische roman van Anne Rice over een seksparadijs op een eiland. Hoewel in de film aardig wat aantrekkelijk, luchtig gekleed volk rondhuppelt, is het geheel helemaal niet sexy. Regisseur Marshall lijkt wel bezeten van Mecurio's achterwerk en O'Donnells half naakte geposeer. Delaney doet alles bloedernstig, alsof ze wil benadrukken dat ze neerkijkt op alle dwaasheid. Vooral het slot is pijnlijk en doet denken aan een actiefilm met ingelaste pauzes voor grapjes die er niet zijn. Let op het camerawerk van Nederlander Theo van de Sande. Gedraaid met Dolby-geluid.

Short Story Cinema: The Last Shot

1993 | Drama

Verenigde Staten 1993. Drama van Deborah Amelon. Met o.a. Adam Baldwin, Bibi Besch, Paul Hipp, Jessica Lundy en Garry Marshall.

Mark Tullis (Baldwin) en Rachel (Lundy) komen naar hun ouderlijk huis omdat hun vader (Marshall) ernstig ziek is. Ondanks het protest van de moeder (Besch) is Mark, die dokter werd, bereid zijn vader een verlossende inspuiting te geven. Tot grote verbazing van allen verschijnt eensklaps Peter (Hipp), de verloren zoon, die enkele jaren voordien de bruggen achter zich opblies. De terugkeer van Peter lijkt een gunstige invloed te hebben op de toestand van de vader. Poëtische kijk op leven en dood. Euthanasie wordt niet veroordeeld, maar uiteindelijk blijkt dat de levensdrang soms sterker is dan angst voor pijn. Marshall liet even zijn regisseursstoel staan om de rol van de dodelijk zieke vader te spelen, een bewijs dat regisseurs ook wel in staat zijn een menselijk personage neer te zetten. Amelon schreef zelf het scenario en achter de camera stond Eric J. Goldstein.