Jillian Cook is acteur.
Er zijn 2 films gevonden.

Midwives

2001 | Drama

Verenigde Staten 2001. Drama van Glenn Jordan. Met o.a. Sissy Spacek, Peter Coyote, Terry Kinney, Alison Pill en Peter Dvorsky.

Vroedvrouw Sibyl Danforth (Spacek) moet op een winterse nacht de vrouw van Stephen Hastings (Coyote) helpen bij de geboorte. Sneeuwstormen en ijzel hebben de wegen onbegaanbaar gemaakt en tijdens de wee[KA3]en zijn er complicaties. Sibyl vindt het verstandiger als de vrouw in een ziekenhuis bevalt, maar de telefoon werkt niet meer. Hastings echtgenote krijgt een hersenbloeding en overlijdt, maar Sibyl redt het leven van het kind door een keizerssnede. In plaats van dankbaarheid van Hastings ziet Sibyl zich wegens dood door schuld aangeklaagd en komt zij voor rechter Dorset (Gardner) te staan. Een zeer behoorlijk vertolkt drama, waarin aangetoond wordt hoe gemakkelijk men iemand in Amerika voor de rechter kan dagen. De spelprestaties zijn solide en Jordan's regie is adequaat. Het scenario is van Cynthia Saunders naar het gelijknamige boek van Chris Bohjalian. Het camerawerk is van Neil Roach.

I'll Never Get To Heaven

1992 | Drama, Familiefilm

Canada 1992. Drama van Stefan Scaini. Met o.a. Wendy Crewson, Amy Stewart, Aidan Pendleton, Patricia Gage en Victor Gerber.

Toronto 1960. Nadat ze van haar man gescheiden is trekt Cass O`Doyle (Crewson) met haar twee dochters Margaret (Stewart) en Mary (Campbell) naar haar moeder Trea (Gage) in een religieus provinciestadje. De meisjes zijn erg katholiek opgevoed en het valt dan ook niet in goede aarde bij de vrome oma dat Margaret vriendschap sluit met de vrijpostige Betty (Pendleton), een meisje dat haar ouders verloren is en opgevoed wordt door een excentrieke tante. De spanning wordt nog groter als Cass besluit om te gaan werken. Een katholieke moeder moet voor haar kinderen zorgen. Margaret lijdt erg onder het vertrek van haar vader en als moeder-overste van de school denkt dat hij dood is, laat ze haar in die wijsheid. Als klap op de vuurpijl begint haar moeder uit te gaan met Eric, een jonge fotograaf. Hoe het geloof het leven haast ondraaglijk kan maken. De film is een rechtstreekse kaakslag naar het extremisme van kerk en geloof, dat er enkel op gericht is om alle levenslust de kop in te drukken. De toespraak van Margaret bij de prijsuitreiking op het einde van de film is onvergetelijk. De jonge Stewart steelt dan ook moeiteloos de show. Kathleen M. Turner schreef het scenario. Achter de camera nam Nikos Evdemon plaats.