Mark Gläser

Producer

Mark Gläser is producer.
Er zijn 4 films gevonden.

Sophiiiie!

2002 | Drama

Duitsland 2002. Drama van Michael Hofmann. Met o.a. Katharina Schüttler, Alexander Beyer, Ercan Durmaz, Martin Brambach en Josef Ostendorf.

'Wohin geht's?' vraagt Sophie (Schüttler) aan een taxichauffeur. Sophie heeft zelf geen doel. Zij is inmiddels ver heen op een rit 'zonder doel, maar met een einde', een duistere zwerftocht door de nacht van een stad. Sophie is zwanger van een onbekende en morgenochtend om 10 uur staat een afspraak bij de abortuskliniek. Wat moet ze met het ongeboren kind? Houdt ze wel genoeg van haar vriendje Manu (Beyer)? En van zichzelf? Hopelijk krijgt ze antwoorden op die vragen voordat een akelig einde opdoemt. De onbekende Schüttler toont zich een veelzijdig talent die in een oogwenk krachtig en kwetsbaar kan verwisselen.

Baader

2002 | Drama, Biografie

Duitsland/Verenigd Koninkrijk 2002. Drama van Christopher Roth. Met o.a. Vadim Glowna, Laura Tonke, Frank Giering, Can Taylanlar en Birge Schade.

Aangedikt portret van Andreas Baader, één van de leiders van de Baader-Meinhof-Gruppe, beter bekend als de Rote Armee Fraktion (RAF). Regisseur Roth deed naar eigen zeggen onderzoek naar de RAF en haar leden maar 'gooide op een gegeven moment alles overboord' ten faveure van zijn eigen interpretatie. Argumentatie: 'Ik vond de realiteit niet zo interessant.' Het resultaat is een boeiende film die is gedraaid volgens de opzet van Michael Manns Heat waarin crimineel Robert De Niro wordt opgejaagd door rechercheur Al Pacino. In Baader zijn het terrorist Baader (Frank Giering) en rechercheur Kurt Kroone (Vadim Glowna), compleet met gefingeerde ontmoeting langs de snelweg.

Wie man die Leute von ihrem Geld trennt - von A bis Z

1998 | Documentaire, Experimenteel

Duitsland 1998. Documentaire van Hermann Vaske.

Waar ligt de grens tussen kunst en publiciteit? Dennis Hopper tracht deze denkbeeldige lijn te trekken, uitgaande van Andy Warhol`s Campbell-soup pop-art. Hij vraagt kunstenaars, schilders, musici, filmregisseurs, reclame-ontwerpers, e.d. hun bepaling van kunst en van publiciteit. Om kunst te bedrijven heb je geld nodig, dus is commercialisatie en kunst onafscheidbaar. Dit wordt bewezen met een aantal opmerkelijke publiciteitsfilms, soms zeer eenvoudig (o.a. deze waarin John Gielgud de loftrompet zwaait voor UBS, Union Bank of Switzerland), dan weer met meer speciale effecten dan in een complete speelfilm (o.a. de James Bond-achtige publiciteitsfilm van Smirnoff) of afschuwwekkend (de anti-pelsmantel-film). Publiciteit kan agressief, zakelijk of po[KA3]etisch zijn. Ze kan propaganda maken voor de verkiezing van een politieker of promotie voor een of ander product van algemeen belang. Via de letters van het alfabet behandelt Hopper alle aspecten van kunst en publiciteit, hoofdstuk per hoofdstuk. Hij praat hiervoor met enkele van de meest markante creatieve persoonlijkheden van zijn generatie. Resultaat is een diepzinnige analyse van het gedwongen huwelijk tussen kunst (het proces van het cre[KA3]eren) en publiciteit (hoe het publiek zo ver te krijgen dat ze hun duurverdiende centjes uitgeven om - meestal - iets nutteloos te kopen). Een lange, maar uiterst ontspannende, originele documentaire, die iedereen die zich met marketing wil bezig houden gezien moet hebben. Vaske schreef het scenario. De camera werd gehanteerd door Isebell Furrer, Stefan Jonas en Steven Lee.

Küß mich!

1995 | Komedie

Duitsland 1995. Komedie van Maris Pfeiffer. Met o.a. Caroline Redl, Tobias Langhoff, Kai Scheye, Katja Riemann en Heino Ferch.

Blonde Paula (Redl) heeft alles mee: een gedegen opleiding, een lieve toet, een baan met goede vooruitzichten en een aardige vriend, Michael (Scheve). Ze heeft echter één makke: ze is kleptomane en 'verzamelt' in bijzonderheid vulpennen. Niet verontrustend, maar toch.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Mark Gläser op televisie komt.

Reageer