Julián Soler: regie en cast.
Er zijn 90 films gevonden.

Santo versus Blue Demon en la Atlántida

1969 | Fantasy, Avonturenfilm

Mexico 1969. Fantasy van Julián Soler. Met o.a. Santo, Blue Demon, Jorge Rado en Silvia Pasquel.

Santo en Blue Demon dienen zich op verzoek van Achilles in Atlantis aan. Toen hun beider carrières afliepen, gingen de vechtjassen Santo en Blue Demon samenwerken in enkele films, zoals deze - een produktie die tot de meest onbenullige uit de geschiedenis van de Mexicaanse fantastische cinema behoort.

Me quiero casar

1966 | Komedie

Mexico 1966. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Alberto Vázquez, Angélica María, Fernando Soler en Martha Navarro.

Na vele misverstanden verklaren een man en een vrouw elkaar hun liefde. Een soort remake van UNA GRINGUITA EN MEXICO van dezelfde regisseur.

Lanza tus penas al viento

1966 | Drama

Mexico 1966. Drama van Julián Soler. Met o.a. Alberto Vázquez, Mauricio Garcés, Fernando Luján en Héctor Suarez.

Een jonge schilder wordt verliefd op een rijke erfgename, maar zij heeft nog slechts korte tijd te leven. Om hem verdriet te besparen wijst ze hem af. Een vervelend melodrama met vele liedjes.

El jibarito Rafael

1966 | Biografie

Puerto Rico​/​​Mexico 1966. Biografie van Julián Soler. Met o.a. Irma Dorantes, Orlando Rodríguez, Trio Los Panchos en Pedro Vargas.

Een realistische biografie, of wat daar voor door moet gaan, van de beroemde Puertoricaanse zanger Rafael Hernández, vol met zijn liedjes en die van anderen. Niet geweldig, maar toch wel interessant.

Casa de mujeres

1966 | Drama

Mexico 1966. Drama van Julián Soler. Met o.a. Dolores del Río, Elsa Aguirre, Rosa María Vázquez en Marta Romero.

Het leven van verschillende vrouwen in een bordeel. Een vreselijke film die voor en door zeer katholieke prostituées gemaakt lijkt. Vuilnis.

Serenata en noche de luna

1965 | Komedie

Mexico 1965. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Alberto Vázquez, Teresa Velázquez, Alfonso Mejía en Gina Romand.

Een jongen gaat naar de universiteit, maar al zijn studiegenoten laten hem links liggen, omdat hij uit een rijke familie komt. Geleidelijk en met veel moeite raakt hij met alle studenten bevriend. De hoofdrol in deze typische studentenkomedie wordt gespeeld door de zanger Vázquez. Het bekende stramien, veel liedjes en hier en daar een flirt.

Que hombre tan sin embargo

1965 | Komedie

Mexico 1965. Komedie van Julián Soler. Met o.a. 'Piporro', Julissa, Enrique Rambal en Lucy Gallardo.

Een bijna geruïneerde familie wordt bezocht door een mysterieuze zwerver die op onverklaarbare wijze hun financiële problemen oplost. Veel flauwe grappen van de komiek Piporro.

Proceso de Cristo

1965 |

Mexico 1965. Julio Bracho. Met o.a. Enrique Rocha, Julián Soler, Wolf Ruvinskis en Germán Robles.

Het verhaal van het lijden en de dood van Christus. De film bestaat uit vier delen waarin de kruisgang van Jezus Christus verteld wordt. Niet echt overtuigend maar de locaties zijn mooi.

La alegría de vivir

1965 | Komedie

Mexico 1965. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Alberto Vázquez, Teresa Velázquez, Héctor Suárez en Leonorilda Ochoa.

Een man en een vrouw die het niet breed hebben, bedriegen elkaar door te doen alsof ze rijk zijn. Dit verhaal is al duizend keer eerder gebruikt, met name voor romantische komedies. Niets bijzonders.

Buenas noches, año nuevo

1965 | Komedie, Romantiek, Musical

Mexico 1965. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Ricardo Montalbán, Silvia Pinal, César del Campo en Fanny Cano.

Om de verveling te verdrijven, besluit een echtpaar zich te gedragen als een verliefd stelletje. Een sentimentele komedie met enkele muzieknummers. Twee van de beroemdste Mexicaanse filmsterren bezetten de hoofdrollen.

La juventud se impone

1964 | Komedie, Musical

Mexico 1964. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Enrique Guzmán, César Costa, Patricia Conde en Lucy Gallardo.

Twee vrienden slagen er na veel moeilijkheden in dankzij hun liedjes jeugdidolen te worden. Door de storende achtergrondmuziek en het verschrikkelijke tempo dat Soler zijn film gaf, is deze muzikale komedie een ware nachtmerrie.

El padre Diablo

1964 | Komedie

Mexico 1964. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Antonio Aguilar, Kitty de Hoyos, Manuel Capetillo en Eric del Castillo.

Een welbespraakte en nogal aanstellerige pastoor pakt met zijn woorden de arme boeren in. De film bestaat uit twee delen van elk 45 minuten: Los hermanos Diablo en El parrandero. Vagelijk geïnspireerd op ELMER GANTRY.

Cuando acaba la noche

1964 | Misdaad

Mexico​/​​Puerto Rico 1964. Misdaad van Julián Soler. Met o.a. Arturo de Córdova, Marga López, Marta Romero en Miguel Angel Alvarez.

De politie poogt een grote drugslijn op te rollen. In deze film wilde men de werkelijkheid weergeven van de drugshandel in Puerto Rico, destijds sterk in opkomst. Goed gemaakt en zelfs geloofwaardig.

Semáforo en rojo

1963 | Thriller

Colombia​/​​Mexico 1963. Thriller van Julián Soler. Met o.a. Ofelia Montesco, Roberto Cañedo, José Gálvez en Enrique Pontón.

Een bende bereidt een perfecte roof voor, maar alles mislukt. Een rampzalige kruising tussen RIFIFI CHEZ LES HOMMES en SOBRETODO.

Me gustan valentones

1963 | Romantiek, Musical

Mexico 1963. Romantiek van Julián Soler. Met o.a. Rosita Quintana, Luis Aguilar, Lalo González en Andrés Soler.

De bangelijke hoofdpersoon slaagt er eindelijk in de heldin te bevrijden van de boosdoener die op haar verliefd is. Een dwaze naar Mexicaanse smaak.

La edad de la violencia

1963 | Drama

Mexico 1963. Drama van Julián Soler. Met o.a. Fernando Soler, César Costa, Julio Alemán en Patricia Conde.

Brutaal en slecht plagiaat van WEST SIDE STORY. Zo slecht gemaakt dat hij meer lijkt op een komedie dan op een melodrama voor jongeren. Afschuwelijk.

El caballo que canta

1963 | Komedie

Mexico 1963. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Luis Aguilar, Joaquín Cordero, Olivia Michel en Agustín Isunza.

De avonturen van een jongeman en zijn paard, dat niet alleen kan praten, maar ook zingen. De Amerikanen hadden Mr. Ed; de Mexicanen hadden hun paard 'Pinto'. Rampzalig.

Si yo fuera millonario

1962 | Komedie

Mexico 1962. Komedie van Julián Soler. Met o.a. María Félix, Amador Bendayán, Teresa Velázquez en Enrique Rambal.

Een komiek, de enige erfgenaam van een Spaanse multimijonair, erft diens fortuin. Een aantal personen probeert te voorkomen dat hij de erfenis in handen krijgt. Onbeholpen komedie, op maat gemaakt voor de niet erg leuke Venezolaanse komiek Bendayán.

Escuela de valientes

1961 | Komedie

Mexico 1961. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Piporro, Rosita Quintana, Arturo Martínez en Jaime Fernández.

Een jonge boerin moet mannelijke hulp inroepen tegen de voortdurende achtervolging door een moordenaar die haar begeert. In deze zeer vulgaire komedie werpt de nogal mannelijke vrouw zich aan het eind natuurlijk in de armen van een nog mannelijker man.

Mi madre es culpable

1959 | Drama

Mexico 1959. Drama van Julián Soler. Met o.a. Marga López, Carlos Baena, Domingo Soler en Miguel Angel Ferriz.

Als een moeder hoort dat haar zoon kanker heeft en verschrikkelijke pijnen lijdt, besluit zij hem te doden, waarvoor zij wordt veroordeeld. Grotesk.

Las Rosas del milagro

1959 | Avonturenfilm

Mexico 1959. Avonturenfilm van Julián Soler. Met o.a. Jorge Martínez de Hoyos, Armando Silvestre, Crox Alvarado en Jaime Fernández.

Twee Aztekenstammen raken in conflict als zij ontdekken dat de dochter en de zoon van de stamhoofden een verhouding met elkaar hebben. Beiden worden geofferd. De uitzonderlijk amateuristisch gefilmde gevechten zijn nog vermakelijk, evenals de voortdurende verschijningen van de Maagd Maria.

Calibre 44

1959 | Western

Mexico 1959. Western van Julián Soler. Met o.a. Rosita Quintana, Pedro Armendáriz, Eulalio 'Piporro' González en Rodolfo Landa.

Een tweeling wordt na de moord op hun vader gescheiden. De ene wordt grootgebracht door een vriend van de overledene en de ander door diens moordenaar. Groot geworden, komen zij tegenover elkaar te staan, totdat zij hun werkelijke identiteit ontdekken. Met heel gebrekkige middelen gemaakt. Was het begin van de samenwerking tussen de producent Sotomayor en de komiek 'Piporro'.

Siempre estaré contigo

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Julián Soler. Met o.a. Rosita Quintana, Rafael Bertrand, Carlos Riquelme en Chucho Salinas.

Een zangeres vecht met al haar kracht tegen het drankprobleem van haar man. Niet geheel vrij te pleiten van plagiaat van THE COUNTRY GIRL, maar vooruit: draaglijk.

Me gustan valentones

1958 | Komedie

Mexico 1958. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Luis Aguilar, Rosita Quintana, Eulalio 'Piporro' González en Andrés Soler.

Teneinde zich te ontdoen van haar talrijke aanbidders, trouwt een rijke grootgrondbezitster met een zojuist uit de VS aangekomen Mexicaan, die echter, tot algemeen vermaak van het dorp, helemaal niet zo'n macho blijkt te zijn als zij wel zou willen. Een volmaakt oninteressante verontschuldiging van het machismo.

La Ultima lucha

1958 | Sportfilm

Mexico 1958. Sportfilm van Julián Soler. Met o.a. Carlos Baena, Wolf Ruvinskis, Martha Mijares en Rosa Carmina.

Om niet failliet te gaan keert een ex-worstelaar terug in de ring. Hij voegt zich bij een groep waar de wrijvingen niet lang op zich laten wachten. Een slap melodrama dat nagenoeg geheel wordt gevuld door eindeloze worstelscènes.

Mis padres se divorcian

1957 | Komedie

Mexico 1957. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Libertad Lamarque, Arturo de Córdova, Martha Mijares en Raúl Ramírez.

Een meisje weigert met haar vriend te trouwen omdat het huwelijk van haar ouders op de klippen is gelopen. Afgrijselijk.

Mi esposa me comprende

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Julián Soler. Met o.a. Arturo de Córdova, Marga López, Marta Mijares en Armando Calvo.

De goedheid van een professor in de literatuur is zo groot, dat hij niet wil dat het huwelijk van de vrouw van wie hij houdt mislukt. Een typisch Mexicaans, onuitstaanbaar melodrama.

La Mafia del crimen

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Julio Bracho. Met o.a. Laura Hidalgo, Julián Soler, Jorge Martínez de Hoyos en Elvira Quintana.

Uit liefde voor een vrouw wordt een beroemd arts lid van de mafia. Een zwakke en moraliserende film.

El Castillo de los monstruos

1957 | Horror

Mexico 1957. Horror van Julián Soler. Met o.a. Clavillazo, Carlos Orellana, Evangélica Elizondo en Guillermo Orea.

Een sukkelaar komt Dracula, Frankenstein en de Weerwolf tegen. Een slechte Mexicaanse imitatie van ABBOTT AND COSTELLO MEET FRANKENSTEIN.

Aladino y la lámpara maravillosa

1957 | Fantasy

Mexico 1957. Fantasy van Julián Soler. Met o.a. Antonio Espino 'Clavillazo', Ana Bertha Lepe, Oscar Pulido en Eduardo Alcaraz.

Verfilming van het beroemde verhaal van Aladin en de wonderlamp, met een totaal gebrek aan vaart. Het werd een flop.

A media luz los tres

1957 | Komedie

Mexico 1957. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Arturo de Córdova, Lilia Prado, María Elena Marqués en Martha Roth.

Het leven van twee rokkenjagers, en de verwikkelingen waar zij in geraken door toedoen van de vrouwen. Gebaseerd op een werk van de Spaanse toneelschrijver Miguel Mihura. Een volmaakt onbetekenende komedie zonder ook maar één leuk moment.

Que seas felíz!

1956 | Drama, Misdaad

Mexico 1956. Drama van Julián Soler. Met o.a. Rosita Quintana, Miguel Aceves Mejía, Alberto de Mendoza en Lucho Gatica.

Eenmaal getrouwd met een gewetenloze gokker raakt een beroemd zangeres in allerlei verwikkelingen verzeild. Verdient vermelding als [KA1]e[KA1]en van de absolute dieptepunten uit de Geschiedenis van de Film (en dat is heel wat)

Cuando México canta

1956 | Musical

Mexico 1956. Musical van Julián Soler. Met o.a. Fernando Soler, Rosita Quintana, Raúl Ramírez en Domingo Soler.

Een beroemd componist wordt de zangleraar van een meisje dat hij beroemd wil maken. Afschuwelijke décors en een nog verschrikkelijker mise-en-scène.

Playa prohibida

1955 | Drama, Misdaad

Spanje​/​​Mexico 1955. Drama van Julián Soler. Met o.a. Rosanna Podestá, Fernando Rey, Carlos López Moctezuma en Marco Vicario.

Een scenario-schrijver gaat naar het strand om inspiratie op te doen voor een script. Één van de films die de welgevormde Rosanna Podestá in Spanje opnam, alvorens beroemd te worden in haar geboorteland Italië.

Nos veremos en el cielo

1955 | Komedie, Fantasy

Mexico 1955. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Ramón Armengod, Ana Bertha Lepe, Rodolfo Landa en Andrés Soler.

Om zich te kunnen herenigen met haar bij een ongeval overleden minnaar probeert een meisje op alle mogelijke manieren zelfmoord te plegen. Hij wacht in de hemelzaal op haar. De scènes doen niet veel voor elkaar onder in lachwekkendheid.

La Tercera palabra

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Julián Soler. Met o.a. Pedro Infante, Marga López, Sara García en Prudencia Grifell.

Een jonge lerares wordt in dienst genomen om een jongen van 28 te onderrichten. Er ontstaat een liefde en zij wordt zwanger. Enkele scènes verdienen het om opgenomen te worden in de bloemlezing 'belachelijke scènes'

Pueblo, canto y esperanza

1954 | Drama

Cuba​/​​Mexico​/​​Colombia 1954. Drama van Julián Soler, Alfredo B. Crevenna en Rogelio A. González. Met o.a. Joaquín Pardavé, Roberto Cañedo, Pedro Infante en Columba Domínguez.

Verfilming van drie korte verhalen over het dagelijks leven in Latijns-Amerika. Een goedkope en mislukte poging om de Latijnsamerikaanse ziel te doorgronden.

Platillos voladores

1954 |

Mexico 1954. Julián Soler. Met o.a. Resortes, Angelina Elizondo en Andrés Soler.

Een pechvogel ontdekt de aanwezigheid van buitenaardse wezens. Een bijzonder stompzinnige parodie op Amerikaanse science-fiction films.

La Visita que no tocó el timbre

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Miroslava, Abel Salazar, Manuel Fábregas en Annabelle Gutiérrez.

De wederwaardigheden van twee broers die een voor hun deur te vondeling gelegd kind adopteren. Naar het gelijknamige toneelstuk van Joaquín Calvo Sotelo. Volkomen ongeloofwaardig en overgeacteerd.

La Mujer X

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Julián Soler. Met o.a. Libertad Lamarque, Andrés Soler, Víctor Junco en José María Linares.

Een vrouw die optreedt in een show over telepathie, ontdekt onder het publiek de zoon die men haar afnam. Een verdienstelijke verfilming van het werk Madame X van Alexandre Bisson. Aan deze film waren al vier bewerkingen voorafgegaan, één in Frankrijk, en de rest in de USA.

La Entrega

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Julián Soler. Met o.a. Arturo de Córdova, Marga López, Enrique Rambal en Andrea Palma.

Een meisje moet met een rijkaard trouwen om haar familie van een dreigend bankroet te redden. Gebaseerd op de roman Nada menos que todo un hombre van Miguel de Unamuno, die reeds in 1943 in Argentinië door Pierre Chenal was verfilmd onder de titel TODO UN HOMBRE. In het Mexicaanse geval was het resultaat middelmatig.

Lágrimas robadas

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Julián Soler. Met o.a. Delia Garcés, Andrea Palma, Ramón Gay en Mercedes Soler.

Een meisje weigert om in het sociale leven te worden opgenomen omdat, zo biecht zij haar tante op, zij zwanger is van een getrouwde man. Een buitensporige ophemeling van het moederschap en de laatste bijdrage van de Argentijnse Garcés aan de Mexicaanse film.

Tío de mi vida

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Lilia Prado, Fernando Fernández, Domingo Soler en Andrés Soler.

De oom van een meisje, een vrolijk type, helpt haar met alles wat haar hartje begeert in deze totaal mislukte komedie.

Se le pasó la mano

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Abel Salazar, Martha Roth, Andrés Soler en Delia Magaña.

Een vermaarde ex-zangeres, thans bejaard, gaat naar een plastisch chirurg om weer jeugdig te worden en de man waarvan zij gescheiden is weer verliefd te maken. Interessante en sympathieke film.

Rostros olvidados

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Julio Bracho. Met o.a. Libertad Lamarque, Julián Soler, Martha Roth en Alicia Caro.

Een tangozangeres verliest haar geheugen door de dood van haar dochter. Volstrekt onsamenhangend melodrama.

No te ofendas, Beatriz

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Alma Rosa Aguirre, Abel Salazar en Manuel Fábregas.

Een tegen hun wil verloofd stel doet alsof ze verliefd zijn om zijn carrière te redden. Een vermakelijke komedie met een paar goede scènes.

Una Gringuita en México

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Antonio Badú, Martha Roth, Oscar Pulido en Fanny Schiller.

Als zij horen dat hun nichtje, van wie zij denken dat zij rijk is, hen komt opzoeken, doen een tante en haar twee kinderen alsof zij ook rijk zijn. Alle humoristische mogelijkheden die het verhaal bood, zijn onbenut gebleven in handen van de totaal fantasieloze regisseur.

Un Gallo en corral ajeno

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Jorge Negrete, Gloria Marín, Andrés Soler en Julio Villarreal.

Een aristocraat doet alsof hij een dief is, om de vrouw waarop hij verliefd is te veroveren. De regisseur kent in onbekwaamheid zijns gelijke niet.

Los Tres alegres compadres

1951 | Avonturenfilm, Komedie

Mexico 1951. Avonturenfilm van Julián Soler. Met o.a. Jorge Negrete, Pedro Armendáriz, Andrés Soler en Rebeca Iturbide.

Een vader en twee zoons houden zich bezig met het kaartspel en bedriegen hun tegenspelers. Er zitten goede momenten in de overigens zwakke en routineuze film.

La Miel se fue de la luna

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Sara García, Alma Rosa Aguirre, Abel Salazar en Manuel Fábregas.

Een jongeman vermomt zich aan de vooravond van zijn huwelijk als een vriend om zich van zijn minnares te ontdoen. Smakeloos plagiaat van een van de episodes uit de film TALES OF MANHATTAN van Julien Duvivier (1942). In 1969 zou René Cardona jr. een nieuwe versie maken onder de titel DEPARTAMENTO DE SOLTERO.

Si usted no puede, yo sí

1950 | Komedie

Mexico 1950. Komedie van Julián Soler. Met o.a. 'El Zorro', Mantequilla, Julio Villarreal en Alma Rosa Aguirre.

Een ontslagen komiek zoekt werk bij een agentschap zonder werknemers. De conflicten laten niet lang op zich wachten. Het script van deze vreselijk slechte komedie is van Luis Buñuel, die er ál zijn onbegrijpelijke privé grappen in heeft verwerkt.

Azahares para tu boda

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Julián Soler. Met o.a. Fernando Soler, Joaquín Pardavé, Marga López en Sara García.

De wederwaardigheden van een grote familie met huwbare dochters. Naar de roman [KL]Asi es la vida[KLE] van Arnoldo Malfatti en N. de las Llanderas, die al eerder, en met aanmerkelijk meer succes, was verfilmd door de Argentijnse filmer Enrique Mugica (1939). Uitermate zwak.

Yo también soy de Jalisco

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Julián Soler. Met o.a. Luis Aguilar, Blanca de Castejón, Carmen González en El Chicote.

Een rijk meisje wordt het slachtoffer van pogingen om haar gek te maken: de schuldigen zijn op haar vermogen uit. Een beklagenswaardig melodrama met een heel klein vleugje humor.

Una Gallenga en México

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Catita, Joaquín Pardavé, Alma Rosa Aguirre en Pepe del Río.

Vanwege een lied wordt de dochter van een bakker door haar verloofde, de zoon van een slager, in de steek gelaten. In deze waardeloze komedie zijn ook de stierevechter 'Manolete' en de zanger en acteur Jorge Negrete eventjes te zien.

Eterna agonía

1949 | Misdaad

Mexico 1949. Misdaad van Julián Soler. Met o.a. Sara García, David Silva en Meche Barba.

Een politieagent komt er achter dat zijn vrouw een minnaar heeft. De minnaar komt dankzij hem in de misdaad terecht en kan daardoor nergens meer werk krijgen. Als de scenarioschrijvers en de regisseur de film niet hadden volgestopt met allerlei dramatische details, die met het verhaal niets te maken hebben, zou deze produktie, die is gebaseerd op een ware gebeurtenis, zeer goed zijn geweest. In ieder geval is de film niet slecht geregisseerd en heeft in die tijd groot succes gehad.

El Diablo no es tan diablo

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Sara García, Julián Soler, Amparo Morillo en Mantequilla.

De duivel vertoont zich aan een echtpaar dat alsmaar ruzie heeft en doet een voorstel: de man moet voor het huishouden zorgen en zij gaat werken op kantoor. Als zij het geluk hebben weergevonden, moeten zij hun ziel aan hem geven. Speciale vermelding verdient het gebruik van af en toe een stukje tekenfilm in deze aardige maar onnatuurlijke film.

Tía Candela

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Sara García, Abel Salazar en Manuel Fábregas.

Een wat mannelijk uitziende grootmoeder houdt haar kleinkinderen in het gareel. In deze slechte komedie speelt García weer dezelfde rol als in LOS TRES GARCIA.

Negra consentida

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Ramón Armengod, Meche Barba en Beatriz Ramos.

Twee vriendinnen uit de Verenigde Staten gaan naar het huis van een zuster van een van hen. Daar brengen ze een boel verwarring teweeg, zodat de zuster met haar geliefde kan trouwen. Deze zeer magere komedie bestaat alleen uit binnenopnamen.

Los Amores de una viuda

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Ramón Armengod, Rosario Granados en José María Linares.

Een man maakt een jonge, knappe weduwe het hof. Hij bedreigt haar door haar te vertellen, dat haar gestorven echtgenoot vanuit het hiernamaals te kennen heeft gegeven dat ze met elkaar moeten trouwen. De film is niet leuk en ook zeer onwaarschijnlijk.

El Pecado de Laura

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Julián Soler. Met o.a. Meche Barba, Abel Salazar en Arturo Martínez.

Een meisje dat aan grootheidswaanzin leidt, wordt verleid door een danser. Hoewel er in deze film wordt gedanst en gezongen, gaat de actie door de slechte regie ongemerkt voorbij. Erg opvallend is deze film dus niet.

Que Dios me perdone

1947 | Drama

Mexico 1947. Drama van Tito Davison. Met o.a. María Félix, Fernando Soler en Julián Soler.

Twee mannen worden misleid en daarna gedood en dat alles vanwege hun liefde voor een knap jong meisje dat, zonder dat zij het weten, een spionne is. De film zit vol overdreven dramatiek en rammelende dialogen.

Matrimonio sintético

1947 | Komedie

Mexico 1947. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Abel Salazar, Emilia Guiú en Angel Garasa.

De duizend-en-één lotgevallen van een verzekeringsagent, die een erfenis heeft gekregen. Deze zeer middelmatige komedie is geïnspireerd op het soort films dat in die tijd in Amerika werd gemaakt.

Los Siete niños de Ecija

1946 | Avonturenfilm

Mexico 1946. Avonturenfilm van Miguel Morayta. Met o.a. Julián Soler, Rosario Granados en Pepita Meliá.

In het begin van de 19e eeuw wordt de Sierra Nevada in Andalusië overheerst door zeven edelmoedige bandieten, 'De zeven kinderen van Ecija' genaamd. Deze middelmatige avonturenfilm heeft weinig sfeer.

Sinfonía de una vida

1945 | Biografie

Mexico 1945. Biografie van Celestino Gorostiza. Met o.a. Julián Soler, Josefina Romagnoli, Pituka de Foronda en Agustín Isunza.

Het leven van de beroemde Mexicaanse componist Miguel Lerdo de Tejada. Een verdienstelijke, interessante en liefdevolle biografie.

Ocho hombres y una mujer

1945 | Komedie

Mexico 1945. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Malú Gatica, Domingo Soler en Andrés Soler.

Door een misverstand komen acht pokerspelers op een onbewoond eiland terecht. Totdat er een mooi meisje voet aan wal zet. Een ordinaire komedie, slecht geregisseerd en slecht geacteerd.

El que murió de amor

1945 | Komedie, Fantasy

Mexico 1945. Komedie van Miguel Morayta. Met o.a. Julián Soler, Hilda Kruger, Luis Aldás en Fernando Cortés.

Om een verliefd man te helpen plant een tovenaar diens ziel in het lichaam van zijn echtgenote. Dit heeft allerlei verwikkelingen tot gevolg. Sympathieke film, maar daarmee is alles gezegd.

Un Beso en la noche

1944 | Komedie

Mexico 1944. Komedie van Met o.a. Mapy Cortés, Julián Soler, Lilia Michel en José Pidal.

Een psycholoog brengt zijn vakantie door bij de familie van een ietwat gekke vriend. Uitermate vlotte komedie met veel humor.

Me ha besado un hombre

1944 | Komedie

Mexico 1944. Komedie van Julián Soler. Met o.a. María Elena Marqués, Abel Salazar en Andrés Soler.

Na de Spaanse Burgeroorlog geeft een meisje zich uit voor haar broer, waardoor zij in allerlei moeilijke situaties verzeild raakt. Een zeer middelmatige film, met sterk homoseksuele tendenzen.

Las Dos huérfanas

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van José Benavides jr.. Met o.a. Susana Guízar, Julián Soler en María Elena Marqués.

Het verhaal van twee arme weesmeisjes in het 18e-eeuwse Frankrijk. Matig melodrama dat al in 1921 verfilmd werd door David W. Griffith (ORPHANS OF THE STORM), maar dan wel veel beter.

Imprudencia

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van Julián Soler. Met o.a. Domingo Soler, Blanca de Castejón en Julián Soler.

Door een ongeluk met zijn paard moet een man de reis voor zijn huwelijksjubileum uitstellen. Niet te verteren.

Amok

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van Antonio Momplet. Met o.a. María Félix, Julián Soler, Estela Inda en Miguel Angel Ferriz.

Een ongelukkige liefde doet een jongeman besluiten naar India te emigreren om daar als arts te gaan werken. Een trouwe inboorlinge omringt hem met zorgen. Ambitieuze maar mislukte film. Het enige wat de moeite waard is, is María Félix die haar kousen uittrekt en haar dijbeen ontbloot.

Tormenta en la cumbre

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Julián Soler. Met o.a. Julián Soler, Raquel Rojas en Pituka de Foronda.

De wegen van een herderinnetje en een vrouw van de wereld kruisen elkaar. Onverteerbaar.

Miguel Strogoff

1943 | Avonturenfilm

Mexico 1943. Avonturenfilm van Miguel M. Delgado. Met o.a. Julián Soler, Lupita Tovar en Julio Villarreal.

Het verhaal van de trouwe koerier van de tsaar, die blind de besneeuwde steppen van Siberië doorkruist. Een matige verfilming van het gelijknamige boek van Jules Verne. Vervelend. Ook bekend als EL CORREO DEL ZAR.

Doña Bárbara

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. María Félix, Julián Soler en María Elena Marqués.

Een meisje wordt aangerand door drie zeelui, nadat die eerst haar vriend hebben vermoord. Daarna verandert zij in een mens zonder gevoelens. Kille en volstrekt nietszeggende verfilming van de gelijknamige roman van Rómulo Gallegos.

Tu mujer es la mía

1942 | Komedie

Mexico 1942. Komedie van Rafael E. Portas. Met o.a. Joaquín Pardavé, Manolita Saval en Julián Soler.

Een man vindt een 'nudoscoop' uit, een apparaat dat het mogelijk maakt blote vrouwen te zien. Een opmerkelijke maar geen echt prijzenswaardige film, die van het voyeurisme van de kijker een anekdote maakt.

Caballeria del imperio

1942 | Drama, Historische film

Mexico 1942. Drama van Miguel Contreras Torres. Met o.a. Medea de Novara, Miliza Corjus, Julián Soler en Joaquín Pardavé.

Een Weense zangeres gaat nadat zij Strauss gek heeft gemaakt, naar Mexico en neemt deel aan de intriges van het Tweede Rijk. Zeer goede sfeer en regie.

Simón Bolivar

1941 | Historische film

Mexico 1941. Historische film van Miguel Contreras Torres. Met o.a. Julián Soler, Marina Tamayo, Carlos Orellana en Margarita Mora.

De filmbiografie van Simón Bolivar, de befaamde revolutionair die de eerste stap heeft gezet op weg naar een onafhankelijk Venezuela. Een zeer prijzenswaardige poging een realistische en tegelijkertijd amusante film te maken, maar meer dan een poging is het niet. Weinig dat de moeite van het vermelden waard is.

Mi madrecita

1940 | Drama

Mexico 1940. Drama van Francisco Elias. Met o.a. Sara García, Julián Soler en Julieta Palavicini.

Uit liefde voor haar zoon vernedert een vrouw zich om als huishoudster te gaan werken, terwijl haar andere kinderen in grote welstand leven. Brutaal en opportunistisch, speciaal gemaakt om met Moederdag in première te gaan.

Los Enredos de papá

1938 | Komedie

Mexico 1938. Komedie van Miguel Zacarias. Met o.a. Leopoldo Ortín, Sara García, Julián Soler en Miguel Montemayor.

De eigenaar van een ranch, getrouwd en een kind, gebruikt zijn uitstapjes naar de stad om zich met knappe meisjes te vermaken. Een beetje gewaagde komedie met een overvloed aan dialogen en meisjes in badpak. Dit kassucces heeft in 1940 nog tot drie van dit soort films geleid.

El Cobarde

1938 | Drama

Mexico 1938. Drama van René Cardona. Met o.a. Julián Soler, Adria Delhort, Josefina Escobedo en Antonio R. Frausto.

Een jongen moet, tegen zijn zin, naar een militaire academie. Al spoedig moet hij een gevaarlijke missie volbrengen om zijn vaderland te redden, maar hij is bang. Een film bestemd om de waarden en deugden op te hemelen van de kadetten die zich aanmelden bij militaire academies, waar men denkt te weten wat eer en mannelijkheid is. Onverteerbaar, hoe je het ook bekijkt.

El Beso mortal

1938 | Drama

Mexico 1938. Drama van Fernando A. Rivero. Met o.a. Miguel Angel Ferriz, Magda Haller, Julián Soler en Matilde Palou.

Een jong meisje en haar vader kijken met plezier uit naar de komst van een arts naar het dorp. De moeder vreest echter dat door zijn komst de zedelijkheid van haar dochter gevaar loopt. Onuitstaanbaar en onbelangrijk melodrama.

Dos cadetes

1938 | Drama

Mexico 1938. Drama van René Cardona. Met o.a. Fernando Soler, Julián Soler, Sara García, Alvaro González en Carlos López Moctezuma.

Een jongen van adel en zijn vrijgevochten vriend melden zich aan als kadet bij een militaire academie. Carlos López Moctezuma was een van de beste schurken van de Mexicaanse film.

Noches de gloria

1937 | Drama

Mexico 1937. Drama van Rolando Aguilar. Met o.a. Esperanza Iris, Alfredo del Diestro, Magda Haller en Julián Soler.

Een artieste heeft in de hele wereld succes maar voelt zich van binnen erg verbitterd. De tweede en laatste film van Esperanza Iris, die de 'koningin van de operette' werd genoemd.

Mater Nostra

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Gabriel Soria. Met o.a. Esperanza Iris, Julián Soler, Vicente Oroná en Manuel Noriega.

Een vrouw heeft gedurende vele jaren gescheiden van haar enige dochter geleefd. Als zij haar uiteindelijk ontmoet, kan zij haar niet vertellen dat zij haar moeder is. Matige regie en vertolking, en een nog matiger scenario.

La Familia Dressel

1935 | Drama

Mexico 1935. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Consuelo Frank, Jorge Vélez, Rosita Arriaga en Julián Soler.

We zien de tegenspoed van een naar Mexico geëmigreerde familie, die zich door de haar omringende vijandigheid niet kan aanpassen, goed gebracht in deze aardige film.

Una Mujer en venta

1934 | Drama

Mexico 1934. Drama van Chano Urrueta. Met o.a. Josefina Escobedo, Víctor Urruchúa, Julián Soler en Lorenzo Barcelata.

Een jong meisje dat aan een boer is verkocht, ontsnapt en vindt bescherming bij drie bohémiens. Een zeer middelmatige film.

Tu hijo

1934 | Drama

Mexico 1934. Drama van José Bohr. Met o.a. Julio Villarreal, Elena D'Orgaz, Julián Soler en Mercedes Prendes.

De advocaat Julio, echtgenoot van de lichtzinnige Elisa, wordt verliefd op zijn nichtje en laat haar in de steek als zij zwanger blijkt te zijn. Een onverteerbare film.

El Escándalo

1934 | Drama

Mexico 1934. Drama van Chano Urueta. Met o.a. Enrique del Campo, Julián Soler, Víctor Urruchúa en Movita Castañeda.

Een verleider raakt tenslotte bevrijd van zijn innerlijke strijd door liefde en vriendschap. De roman van Pedro Antonio Alarcón is op een heel oppervlakkige wijze bewerkt en geregisseerd.

Cruz Diablo

1934 | Avonturenfilm

Mexico 1934. Avonturenfilm van Fernando de Fuentes. Met o.a. Ramón Pereda, Lupita Gallardo, Julián Soler en Vicente Oroná.

Een mysterieuze gemaskerde, een strijdlustig man, steelt van de rijken om de armen te helpen, en vecht tegen de tirannie van een vermeende graaf. Op gepaste wijze en luisterrijk geregisseerd; bovendien een daverend kassucces.

Bohemios

1934 | Drama

Mexico 1934. Drama van Rafael E. Portas. Met o.a. Julián Soler, Amelia de Ilisa, Alejandro Ciangherotti en Luis G. Roldán.

Een in ongenade gevallen schilder en pianiste leren elkaar kennen en worden verliefd op elkaar. Ze gaan samenwonen en als het succes hen toelacht, begint de ellende. Onbetekenend melodrama.