Juan Bustillo Oro: regie.
Er zijn 56 films gevonden.

Los valses venían de Viena y los niños de París

1965 | Drama

Mexico 1965. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Ernestina Garfias, Fernando Soler, Guillermo Murray en 'Mantequilla'.

Een meisje dat prima donna denkt te kunnen worden, wordt belogen en verleid door haar vriend, die haar vervolgens in de steek laat. Ze moet verschillende baantjes aannemen om haar kind te kunnen onderhouden. Belachelijk, traag en vervelend.

Así amaron nuestros padres

1964 | Komedie

Mexico 1964. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Joaquín Cordero, 'Mantequilla' en Ernestina Garfias.

Een meisje is verliefd op een knappe jongen, maar haar moeder wil haar tegen haar zin uithuwelijken aan een ander. Zelfs bij uitkomen al ouderwets.

México de mis recuerdos

1963 | Komedie, Musical

Mexico 1963. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Joaquín Cordero, 'Mantequilla' en Ernestina Garfias.

Een meisje bedenkt samen met een vriend een list om de aandacht te trekken van de werkloze en luie man op wie zij verliefd is. Een nieuwe versie van de gelijknamige film uit 1943. Nogal onsamenhangend, maar vreemd genoeg een kassucces.

El Ultimo mexicano

1959 | Avonturenfilm

Mexico 1959. Avonturenfilm van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Demetrio González, Luz María Aguilar, Carlos López Moctezuma en José Gálvez.

Als Texas in handen valt van de VS, wil een Mexicaan de streek niet verlaten en besluit zich te verschansen in een hacienda in Guanajuato. Ondanks dat het hier gaat om een mengelmoes van een western en een avonturenfilm, maakt de film helemaal geen slechte indruk, ondanks dialogen waaraan geen einde lijkt te komen.

Donde las dan las toman

1957 | Komedie

Mexico 1957. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Lola Beltrán, Demetrio González, Alfonso 'Pompín' Iglesias en Susana Cabrera.

Twee in de liefde teleurgestelde zangers houden het stadsleven voor gezien en nemen met hun personeel hun intrek in een verlaten rancho. Slecht en pretentieus symbolisch.

Cada hijo una cruz

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Esther Fernández, Demetrio González, Miguel Manzano en Joaquín Garcìa Vargas.

Een familie raakt verwikkeld in een zaak van diefstal. Tweede versie van CUANDO LOS HIJOS SE VAN, van dezelfde regisseur, toen al een grote commerciële flop.

Los Hijos de Rancho Grande

1956 | Drama

Mexico 1956. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Esther Fernández, Tito Guízar, René Cardona en Demetrio González.

De oude eigenaar van de Rancho Grande ziet toe hoe zijn bezittingen zijn verdeeld onder zijn werknemers, terwijl hij zelf tot de bedelstaf is gebracht. De opvolger van ALLA EN EL RANCHO GRANDE, maar oneindig veel slechter.

Las Aventuras de Pito Pérez

1956 | Komedie

Mexico 1956. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Tin Tan, Annabelle Gutiérrez, Andrés Soler en Consuelo Guerrero de Luna.

Na jaren van afwezigheid keert de zwerver en dronkelap Pito Pérez terug in zijn geboortedorp, waar hij een dichter van zijn omzwervingen vertelt. Ondanks de verwoede pogingen van de regisseur om er een langdradige film van te maken, lukte het hem niet dankzij de innemende en uitstekende rol van 'Tin Tan'; het resultaat was de meest sympathieke 'Pito Pérez' uit de Mexicaanse filmgeschiedenis; het verhaal was al eerder verfilmd.

El Medallón del crimen

1955 | Misdaad

Mexico 1955. Misdaad van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Rosario Granados, Rita Macedo, Manuel Fábregas en Silvia Dervez.

Door toedoen van een medaillon dat hij van een vrouw kado kreeg, raakt een man verwikkeld in de moord op haar. Triest en moraliserend.

Del brazo y por la calle

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Marga López en Manuel Fábregas.

De dochter van een welgesteld paar laat haar rijkdom in de steek om met een arme reklametekenaar te trouwen. Om wat geld te verdienen, gaat zij, aangemoedigd door een buurvrouw, naar een bordeel. De film bestaat uit [KA1]e[KA1]en lange dialoog tussen de twee enige personages en was destijds een (zwakke) poging om een neorealistische film te maken.

Padre contra hijo

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Manuel Fábregas, Julio Villarreal, Silvia Derbez en Fanny Schiller.

Een jongeman ontdekt dat zijn vader, die zijn moeder in de steek heeft gelaten, een vooraanstaand man is in een dorp. Hij besluit hem op te zoeken en recht te doen. Naar het gelijknamige boek van Carlos Arniches. Bustillo Oro is er in geslaagd een alleszins vermakelijke film te maken.

Las Engañadas

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Silvia Derbez, Luis Beristáin, Amanda del Llano en Miguel Manzano.

Een meisje dat ontdekt dat haar huwelijk in scène is gezet, blijft als ongehuwde moeder achter, terwijl haar vermeende man zich heeft verloofd met een welgesteld meisje. Volmaakt oninteressant en routineus gemaakt melodrama.

La Sobrina del señor cura

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Domingo Soler, Silvia Derbez, Angel Infante en Gustavo Rojo.

Het nichtje van een priester wordt verliefd op een onterecht door de justitie gezochte jongen. Armzalig in alle opzichten.

La Mujer ajena

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Rita Macedo, Gustavo Rojo, Manuel Fábregas en Amanda del Llano.

Een man ontdekt dat zijn vrouw hem bedriegt, wil haar vergeven, maar zij blijft hem minachten. Veel te veel dialoog in een film die ook om andere redenen niet te harden is.

El Asesino X

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Carlos López Moctezuma, Manuel Fábregas, Prudencia Grifell en Maricruz Olivier.

Een man wordt ter dood veroordeeld vanwege de moord op zijn vriend, die zijn vriendin verleidde, prostitueerde en later vermoordde. Het enige interessante aan deze film, vanwege het belachelijke ervan, is Chicago, bevolkt door Mexicanen die de hoogste functies bekleden.

Siete mujeres

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Amelia Benca, Alma Rosa Aguirre, Bárbara Gil en Annabelle Gutiérrez.

Een weduwe moet voor haar vier volwassen dochters zorgen, waarvan er één het kind van haar overleden man is. Belachelijk.

Retorno a la juventud

1953 | Drama, Fantasy

Mexico 1953. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Enrique Rambal, Rosario Granados, Carlos López Moctezuma en Andrés Soler.

Om een jongere leerlinge te veroveren roept een geleerde een jeugdportret van hem tot leven, dat belooft hem weer jong te maken, op voorwaarde dat hij zich wreed gedraagt. De film is een mengeling van Don Juan Tenorio, Dorian Gray en Faust, en van de film THE WOMAN IN THE WINDOW van Fritz Lang. Zoveel verwijzingen brengen niet alleen het publiek, maar kennelijk ook de regisseur zelf in verwarring.

Por ellas aunque mal paguen

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Pedro Infante, Angel Infante en Silvia Pinal.

Een failliete aristocratische familie ziet zich voor het eerst gedwongen om op het land te gaan werken. Zou door kunnen gaan voor de tweede versie van AL SON DE LA MARIMBA, eveneens van Bustillo Oro. Middelmatig en zonder gevoel voor humor verfilmd.

La Huella de unos labios

1951 | Misdaad

Mexico 1951. Misdaad van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Rosario Granados, Carlos López Moctezuma, Rubén Roje en Luis Beristáin.

De eigenaar van een revue is verliefd op een van zijn werkneemsters, die op het punt staat te trouwen. Om dit te verhinderen neemt de eigenaar twee huurmoordenaars in dienst om de verloofde van het meisje om zeep te helpen. Het goede verhaal is door Bustillo Oro om zeep geholpen door een totaal gebrek aan ritme.

Acá las tortas

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Sara García, Meche Barba, Carlos Orellana en Luis Beristáin.

Na hun studie in de VS schamen twee broers zich voor hun ouders, die in een banketbakkerij werken. De film is niet meer dan één lange dialoog tussen personages met de wonderbaarlijke gave om de dingen tegelijkertijd te voelen en te vertellen.

La Loca de la casa

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Pedro Armendáriz, Susana Freyre, Beatríz Aguirre en Julio Villarreal.

Een novice besluit het klooster te verlaten en te trouwen om haar vader van een bankroet te redden. Gebaseerd op de roman van Benito Pérez Galdós. Bustillo Oro kwam niet verder dan een conventioneel melodrama met ellenlange dialogen en slecht filmwerk.

El Hombre sin rostro

1950 | Horror, Mysterie

Mexico 1950. Horror van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Arturo de Córdova, Carmen Molina, Miguel Angel Ferriz en Matilde Palou.

Een lijkschouwer legt het werk neer na de gruwelijke aanblik van een paar door een onbekende moordenaar vreselijk verminkte vrouwenlijken. Een opmerkelijke en goed uitgewerkte film, die destijds niet voldoende werd gewaardeerd.

Casa de vecindad

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. David Silva, Meche Barba, Andrés Soler en Irma Torres.

Het afwisselend trieste en vrolijke bestaan van de bewoners van een flat. Nieuwe versie van LA CASA DEL OGRO uit 1938 van Fernando de Fuentes. Deze keer te onsamenhangend en met te veel dialoog.

Vino el remolino y nos alevantó

1949 | Avonturenfilm

Mexico 1949. Avonturenfilm van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Miguel Angel Ferriz, Carmen Molina, Luis Beristáin en Armando Sáenz.

Tijdens de Mexicaanse Revolutie worden een zoon, diens vrouw en zijn moeder doodgeschoten, en de vader wordt gevangen gezet. Verwarrend en vaag.

Las Tandas del Principal

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Mapy Cortés, Luis Aldás en Fernando Cortés.

Een enigszins vrijgevochten jonge man denkt dat het meisje op wie hij verliefd is het toppunt van fatsoen is. Zij blijkt echter een danseres te zijn bij een beroemd cabaret. De film is overigens oninteressant en weinig dynamisch.

El Colmillo de Buda

1949 | Avonturenfilm

Mexico 1949. Avonturenfilm van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Angel Garasa, Fernando Cortés en Amalia Aguilar.

Onder de verzameling schatten van een Engelse lord bevindt zich de kostbare 'hoektand van Boeddha'. Een mysterieuze sekte probeert de tand te stelen. Of die hoektand nu Hindoestaans, Arabisch of Mexicaans is, het wordt er niet duidelijker op in deze belachelijke film.

Sólo Veracrus es bello

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Esther Fernández, Antonio Badú en Alfredo Varela Jr..

Als zijn vader overlijdt, keert een jonge man naar zijn ouderlijke woning terug en ontdekt dat zijn vader is vermoord en het testament verdwenen. Dit is een soort tweede versie van HUAPANGO, die in 1937 door dezelfde Bustillo Oro werd geregisseerd. Hij heeft getracht het succes van de eerste film te evenaren, maar is daar niet in geslaagd. Er zijn zelfs nog meer missers dan in de eerste versie.

Las Mañanitas

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Esther Fernández, Antonio Badú en Carlos López Moctezuma.

Door een aantal misverstanden raken twee verloofde paren verzeild in duizend en één avonturen en moeilijkheden. De film is een nieuwe, zeer slechte, variant op ALLA EN EL RANCHO GRANDE en behalve het veelvuldig gebruik van spreekwoorden, is eigenlijk niets de moeite van het vermelden waard.

Cuando los padres se quedan solos

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Susana Guízar en Matilde Paloú.

Een echtpaar dat een hypotheek op het huis heeft genomen om uit de moeilijkheden te geraken, komt erachter dat ze wat de kinderen betreft wel uit elkaar mogen gaan. Deze oubollige film is dom, smakeloos en langdradig.

Fíjate qué suave

1947 | Komedie

Mexico 1947. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Manuel Palacios, Estanislao Schillinsky en Agustín Isunza.

Om te voorkomen dat zijn voogd met zijn verloofde trouwt, geeft een jonge man zich uit voor haar tante. De film is een soort vervolg op LA TIA DE LAS MUCHACHAS, die in 1938 door dezelfde Bustillo Oro werd geregisseerd, en is net zo belabberd.

Dos de la vida airada

1947 | Komedie

Mexico 1947. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Manuel Palacios, Estanislao Schillinsky en Amanda del Llano.

De verwikkelingen waarin een paar kruimeldieven verzeild raken leveren een film op waar absoluut niets in gebeurt.

Los Maderos de San Juan

1946 | Komedie

Mexico 1946. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Sofía Alvarez en Juan Carlos Thorry.

De aaneenschakeling van moeilijkheden waarmee een pastoor en zijn oom te maken krijgen, als zij een tehuis voor in de steek gelaten kinderen willen oprichten. Zoals bijna al het werk van Bustillo Oro is ook deze film zeer slecht.

En tiempos de la Inquisición

1946 | Drama, Historische film

Mexico 1946. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Jorge Negrete, Gloria Marín en Francisco Jambrina.

In het 16e-eeuwse Toledo wordt een meisje beschuldigd van hekserij en veroordeeld tot de brandstapel. Kun je zien zonder kwaad te worden, wat al heel wat is voor een melodrama uit die tijd.

No basta ser charro

1945 | Komedie

Mexico 1945. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Jorge Negrete, Lilia Michel en Lupe Inclán.

Vanwege diens gelijkenis met de acteur Jorge Negrete neemt de eigenares van een landgoed een man aan opdat hij een actrice van haar maakt. Een film waarmee de in verval gerakende mythe van Jorge Negrete nieuw leven ingeblazen moest worden.

Lo que va de ayer a hoy

1945 | Komedie

Mexico 1945. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Enrique Herrera, Rosario Granados, Miguel Arenas en Manuel Fábregas.

Een libertijn laat zich invriezen om zes jaar later weer te ontwaken. Een interessante komedie van een middelmatig regisseur.

Canaima

1945 | Avonturenfilm

Mexico 1945. Avonturenfilm van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Jorge Negrete, Gloria Marín en Rosario Granados.

Een jongeman komt na jaren studie terug naar huis; dan gaat hij het oerwoud in om daar zijn eigen zaak op te zetten. Hij ontmoet echter een mysterieuze buitenlander die beweert dat hij bezeten wordt door de god Canaima. Naar de gelijknamige roman van Rómulo Gallegos. Niet meer dan een aaneenschakeling van eindeloze en totaal oninteressante dialogen. Ook bekend als EL DIAS DEL MAL.

Cuando quiere un mexicano

1944 | Komedie

Mexico 1944. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Jorge Negrete, Amanda Ledesma en Enrique Herrera.

Een meisje komt naar Mexico alwaar zij de liefde leert kennen. Vermakelijke en speelse film, hoewel niet zonder film- en geluidtechnische gebreken.

México de mis recuerdos

1943 | Muziek

Mexico 1943. Muziek van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Sofía Alvarez en Joaquín Pardavé.

Door een misverstand waant een jongen zijn vader dood, en meent hij recht te hebben op de erfenis van zijn tantes. Een nostalgische en onverteerbare film.

El Sombrero de tres picos

1943 | Komedie

Mexico 1943. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Joaquín Pardavé, Sofía Alvarez en Angel Garasa.

Tijdens de 18e eeuw heeft een ridicule gouverneur van een Spaanse stad de onhebbelijkheid om liefdesgedichten te maken voor iedere vrouw die zijn pad kruist. Dit brengt hem danig in de problemen. Een uitzonderlijk slechte en belachelijke komedie.

El Angel Negro

1942 | Mysterie

Mexico 1942. Mysterie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Emilio Tuero, Marina Tamallo, Isabela Corona en Joaquín Pardavé.

Een jongeman vertelt het meisje op wie hij verliefd is, dat alle vrouwen die vroeger van hem hebben gehouden op een mysterieuze wijze zijn gestorven. Uitstekende fotografie en groots van opzet. In deze beruchte film zijn de invloeden van REBECCA van Hitchcock duidelijk merkbaar, zowel wat betreft de atmosfeer als het verhaal.

Mil estudiantes y una muchacha

1941 | Komedie

Mexico 1941. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Enrique Herrera, Joaquín Pardavé en Marina Tamayo.

Een verstrooide professor en zijn dochter verhuizen naar een huis dat tegenover de faculteit ligt. Alle studenten willen het jonge meisje het hof maken, waardoor er een aantal misverstanden ontstaat. Een saai tempo, verstikkende interieurs. De acteurs zijn slechts in close-up opgenomen. Dit geeft enigszins aan hoe de film is.

Cuando los hijos se van

1941 | Drama

Mexico 1941. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Sara García en Joaquín Pardavé.

Door een misverstand moeten de kinderen van een gelukkige familie naar de stad om aan geld te komen. Onuitstaanbaar melodrama. Een overvloed van dit soort films is omstreeks de jaren dertig in Mexico geproduceerd.

Al son de la marimba

1940 | Komedie

Mexico 1940. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Emilio Tuero, Marina Tamayo en Joaquín Pardavé.

Om uit de financiële problemen te geraken, besluit een adellijke familie haar dochter te laten trouwen met een rijke landeigenaar. Sympathieke, ontroerende komedie, maar wel een beetje lang.

Ahí está el detalle

1940 | Komedie

Mexico 1940. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Mario Moreno 'Cantinflas', Joaquín Pardavé, Sara García en Sofía Alvarez.

Een dienstbode geeft haar verloofde de opdracht een zekere Bobby te doden, die dezelfde naam schijnt te dragen als een gangster. Deze film betekent het definitieve succes van Cantinflas, een succes dat al zo lang geleden was voorspeld. Zo ontstond de populairste figuur, niet alleen binnen de Mexicaanse film, maar binnen de hele Spaanssprekende film.

En tiempos de don Porfirio

1939 | Drama

Mexico 1939. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Fernando Soler, Marina Tamayo en Emilio Tuero.

Door een partijtje poker vergeet een jongeman zijn eigen bruiloft die de volgende dag plaats zal vinden. Het meest ambitieuze en succesvolle werk van Bustillo Oro, door het publiek met enthousiasme ontvangen.

Caballo a caballo

1939 | Komedie, Avonturenfilm

Mexico 1939. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Enrique Herrera, Leopoldo Ortín, Joaquín Pardavé en Consuelo Frank.

Een ordinaire dief steelt een auto van een andere dief die handiger is dan hij. Ze besluiten compagnons te worden. Een middelmatige komedie van de middelmatige Bustillo Oro.

La Tía de las muchachas

1938 | Komedie

Mexico 1938. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Enrique Herrera, Juan José Martínez Casado, Joaquín Pardavé en Antonio R. Frausto.

Naar de wens van hun tante gaat een stel zusters trouwen met twee jongemannen die alleen maar uit zijn op de erfenis van tante. Om dit te verhinderen vermomt de verloofde van een van de meisjes zich als genoemde tante. Het is geen geweldige maar wel aardige film, die veel succes heeft geoogst bij het publiek.

Cada loco con su tema

1938 | Komedie

Mexico 1938. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Enrique Herrera, Joaquín Pardavé, Gloria Marín en Antonio R. Frausto.

Een schrijver schrikt van de mysteriehoorspelen die hij zelf schrijft. Om zijn zenuwen tot rust te laten komen, zendt een bevriende arts hem naar een sanatorium. Overdreven lang, en middelmatig.

La Honradez es un estorbo

1937 | Komedie

Mexico 1937. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Leopoldo Ortín, Gloria Morel, Luis G. Barreiro en Sara García.

Een eerlijke kantoorbediende ziet hoe zijn zwager hem van het ene op het andere moment zijn baan afpakt. Gemaakt met gebrek aan vakmanschap; de overtuiging wordt door de regie niet altijd tot uitdrukking gebracht.

Huapango

1937 | Drama

Mexico 1937. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Gloria Morel, Enrique Herrera, Juan José Martínez Casado en Antonio R. Frausto.

De eigenaar van een landgoed wacht ongeduldig op de terugkeer van zijn zoon. Als hij niet spoedig weerkeert en trouwt met de voor hem voorbestemde dame, zal hij worden onterfd. Een onuitstaanbaar melodrama met een eindeloos aantal volksliedjes en -dansen.

Amapola del camino

1937 | Drama

Mexico 1937. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Tito Guízar, Andrea Palma, Leopoldo Ortín en Margarita Mora.

De jonge Maria moet trouwen met een oude apotheker. Kort daarop komt de zoon van de apotheker naar het dorp en Maria en haar zuster worden verliefd op hem. Onbelangrijk, saai melodrama.

Nostradamus

1936 | Horror, Avonturenfilm

Mexico 1936. Horror van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Carlos Villarías, Consuelo Frank, Juan José Martínez Casado en Leopoldo Ortín.

Het verhaal van de beroemde tovenaar Rosa Cruz, die met zijn diepgaande wetenschappelijke kennis en zijn inwijding in de geheimen van de Sfinx, het Franse hof in 1536 in beroering bracht. Een avonturenfilm die net zo veel succes behaalde als zijn bekendere voorganger CRUZ DIABLO, die twee jaar eerder onder regie van Fernando de Fuentes gemaakt werd.

Malditas sean las mujeres

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Adriana Lamar, Ramón Pereda, Leopoldo Ortín en Manuel Noriega.

Een onbemiddelde jongeman is verliefd op een aristocrate. Als hij er achter komt dat zij liever met een graaf trouwt, pleegt hij zelfmoord. Volstrekt walgelijk.

El Rosal bendito

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Gloria Morel, Juan José Martinez Casado, Leopoldo Ortín en Joaquín Coss.

Broeder Francisco, tuinman in het klooster, zorgt met bijzondere liefde voor een rozestruik waarvan hij beweert dat hij zal bloeien als een zondaar berouw heeft. Belachelijk melodrama, uitsluitend gemaakt om bijval te vinden bij het publiek.

Monja, casada, virgen y mártir

1935 | Drama

Mexico 1935. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Consuelo Frank, Joaquín Busquets, Antonio R. Frausto en Luisa Obregón.

Een jong meisje in Mexico in 1615 slaagt erin de echtgenote te worden van een vermogend man. Een verschrikkelijk langdradig, koloniaal melodrama.

Dos monjes

1934 | Horror, Drama

Mexico 1934. Horror van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Magda Haller, Víctor Urruchúa, Carlos Villatoro en Emma Roldán.

Twee monniken die in een klooster in onmin leven, gaan te biecht. Ze geven ieder echter een andere versie van de gebeurtenissen. Dit was het eerste experiment van deze regisseur op het gebied van de geluidsfilm. Behalve het opmerkelijke gegeven heeft deze produktie niets toegevoegd aan de Mexicaanse film.