Stefan Gebelhoff: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Was ich von ihr weiß

2005 | Drama

Duitsland 2005. Drama van Maren-Kea Freese. Met o.a. Alice Dwyer, Julia Richter, Rüdiger Klink, Nadine Fano en Stefan Gebelhoff.

De jonge Kati raakt haar oma kwijt, die haar al vroeg in haar leven geadopteerd had. Noodgedwongen moet Kati terug naar haar moeder, die een notoire tasjesdief blijkt te zijn. Kati wil haar moeder uit het criminele wereldje helpen, maar dat blijkt moeilijker dan gedacht.

Königskinder

2004 | Romantiek, Drama, Komedie, Familiefilm

Duitsland 2004. Romantiek van Isabel Kleefeld. Met o.a. Luise Helm, Adrian Topol, Enno Hesse, Natascha Hockwin en Armin Rohde.

De jonge Kati raakt haar oma kwijt, die haar al vroeg in haar leven geadopteerd had. Noodgedwongen moet Kati terug naar haar moeder, die een notoire tasjesdief blijkt te zijn. Kati wil haar moeder uit het criminele wereldje helpen, maar dat blijkt moeilijker dan gedacht.

Drechslers zweite Chance

2004 | Komedie

Duitsland 2004. Komedie van Jobst Oetzmann. Met o.a. Dietmar Bär, Joachim Król, Sofie Lassen-Kahlke, Justian Doerré en Birge Schade.

Over een compromisloze, onverzettelijke sleepondernemer di strijd voert tegen fout-parkeerders in de straten van Dortmund. Dan komen een jonge vrouw en haar zoontje in een noodsituatie bescherming bij hem zoeken.

Tatort - Rückspiel

2002 | Mysterie

Duitsland 2002. Mysterie van Kaspar Heidelbach. Met o.a. Klaus J. Behrendt, Dietmar Bär, Peter Sodann, Bernd Michael Lade en Tessa Mittelstaedt.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Ich beiß zurück

2000 | Drama

Duitsland 2000. Drama van Claudia Garde. Met o.a. Saskia Vester, Pasquale Aleardi, Michael Brandner, Dirk Plönissen en Ulrich Matschoss.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Das schwangere Mädchen

2000 | Drama

Duitsland 2000. Drama van Bettina Woernle. Met o.a. Anna Brüggemann, Ken Duken, Ulrich Pleitgen, Hildegard Kuhlenberg en Clelia Sarto.

In aflevering 514 werken de teams uit Keulen en Leipzig voor een tweede keer samen. In Leipzig wordt een medewerkster van het stedelijk museum vermoord en hoofdcommissaris Kain (Lade) denkt dat het om een crime passionnel gaat. Hij besluit de man die hij voor de dader houdt, te schaduwen en zo komt hij inofficieel terecht in Keulen. Max Ballauf (Behrendt) en Freddy Schenk (B[KA3]ar) moeten vrijwel tegelijkertijd het onderzoek doen naar een schietpartij rond een waardetransport op een parkeerplaats van een wegrestaurant aan de autobahn, waarbij een man werd gedood. Er blijken twee uiterst kostbare kunstvoorwerpen gestolen te zijn en ze arresteren een man, die achteraf hun collega Kain blijkt te zijn. Ze besluiten te gaan samenwerken. Ondertussen is Ehrlicher (Sodann) undercover aan het werk gegaan zonder zijn collega's te waarschuwen. Hij houdt zich op een groezelig familiehotel waarvan Russische immigranten de eigenaren zijn. Dit levert de nodige verrassingen op en veroorzaakt later enkele hele hachelijke situaties. Het spoor gaat tenslotte via de vermoorde Russische kunstenaar naar zijn dubieuze, poepchique kunsthandelaar die aan de grond blijkt te zitten, en zich in heeft gelaten met een grootschalige verzekeringsfraude; maar de gestolen kunstobjecten blijven onvindbaar. Als de heren menen dat de zaak is opgelost, blijkt Kains intuïtie van het begin toch juist geweest te zijn. Het scenario van Wolfgang Panzer is spannend en heeft de krachten onder de vier hoofdrollen eerlijk verdeeld. Onderhoudend en humoristisch: Ehrlicher heeft een dienstwagen van de Keulse politie nodig om met Schenk de vriend van de kunsthandelaar te schaduwen; hij krijgt geen snelle Audi of BMW, maar een gereviseerde, rokende Trabi! De dikke, grote Schenk gaat achter het stuur, maar weet niet om te gaan met zo'n tweetaktwagentje; Ehrlicher wel. De Keulse 'bierstangetjes' smaken de heren uit Saksen helemaal niet en een broodje kaas met mosterd voor het ontbijt gaat er bij Ehrlicher niet in. Het camerawerk is van Kay Gauditz.

Das elfte Gebot

1997 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1997. Misdaad van Rainer Bär en Rainer Bèr. Met o.a. Vadim Glowna, Julia Jäger, Udo Schenk, Judith Földesi en Ulrike Kriener.

Toneelspeler Wolf Ahrend (Glowna) heeft succes en dat levert hem een aardig, vast contract op bij een tv-omroep. Hij is gescheiden. Zijn vrouw Gisela (Kriener) wil niet dat hun zoon Robert met hem meegaat op vakantie naar Budapest. Met hulp van zijn advocaat krijgt hij het toch voor elkaar. Dan wordt de kleine Robert ontvoerd. Het mag vervolgens niet uitlekken waar Wolf was op het tijdstip van de kidnapping, want anders verliest hij zijn voogdijschap. Hij besluit op eigen houtje achter de ontvoerders aan te gaan. Hij lijkt kansloos, maar krijgt `onverwachts` hulp van Kathlen May (Jäger), een ambitieuze redactrice van de zender, die ervoor zorgt dat het tv-station het losgeld betaalt. In ruil daarvoor krijgt de omroep de exclusieve rechten van de gebeurtenis. Als het losgeld betaald is en de jongen bevrijd, krijgt Wolf in de gaten dat alles doorgestoken kaart was en dat hij slechts gebruikt was om de kijkcijfers op te krikken. Zoveelste film - dit keer met een weinig sterk scenario - dat de macht van de media aan de kaak wil stellen, verpakt in een voorspelbaar misdaadverhaaltje dat in exotisch, maar toch niet geheel veilig Hongarije speelt. Glowna en Jäger, die best wat kunnen, moeten de kar trekken, waarin de rest van de rolverdeling volgt. Camerawerk van Jürgen Heimlich.

Manta, Manta

1991 | Komedie, Familiefilm

Duitsland 1991. Komedie van Wolfgang Büld. Met o.a. Til Schweiger, Tina Ruland, Stefan Gebelhoff, Sabine Berg en Michael Kessler.

Als een jongeman veel geld inzet voor een racewedstrijd met zijn Opel Manta, besluit zijn vriendin hem in de steek te laten.