Felicitas Ruhm: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Tatort - Hände hoch, Herr Trimmel

1980 | Mysterie

Duitsland 1980. Mysterie van Carlheinz Caspari. Met o.a. Walter Richter, Karl-Heinz von Hassel, Elisabeth Ackermann, Jörg Peter Falkenstein en Karin Baal.

Helga Martini (Baal) wordt door een schofterige huwelijksmakelaar in de luren gelegd. Zij wordt gekoppeld aan een zwendelaar die op haar erfenis uit is. Kriminalhauptmeister H[KA3]offgen (Von Hassel) zal Helga, op wie hij verliefd is, als een ridder op een wit paard te hulp snellen. Commissaris Trimmel (Richter) is met de hele situatie niet in de wolken: zijn collega zeurt niet alleen te veel, maar zijn romantische stemming heeft ook een nefaste uitwerking op zijn werk. Het scenario is van Peter Schulze-Rohr en Friedhelm Werremeier, de geestelijke vader van politiecommissaris Trimmel, die sinds 1969 (!) door Richter gespeeld wordt. Leuk Baal nog eens terug te zien, ooit de verrassing in de film DIE HALBSTARKEN van Georg Tressler uit 1956 en een veelbelovende jonge Duitse actrice aan het begin der jaren 1960. Het camerawerk is van Gerd Thieme en Axel Svoboda. Tiende zaak van Trimmel. Hoewel de eerste aflevering van TATORT officieel in 1971 van start ging, was er voor die periode een misdaadfilm, waarin Richter als Trimmel zat. Die voorperiode wordt niet meegeteld. Aflevering 112.

Tatort - Der Richter in Weiß

1971 | Mysterie

Duitsland 1971. Mysterie van Peter Schulze-Rohr. Met o.a. Walter Richter, Erika Pluhar, Helmut Käutner, Edgar Hoppe en Joachim Richert.

Een moord op een geneesheer-directeur van een ziekenhuis en een maar al te vlot bekennende echtgenote Brigitte Beerenberg (Pluhar), die zegt uit zelfverdediging te hebben gehandeld - de moord op een hoertje en de snel bekennende souteneur Kolanowski (Gehlen) - lopen parallel aan elkaar. Tijdens de rechtszitting zorgt pyschiater Dr. Robert Klemm (K[KA3]autner) voor een plotselinge ommekeer, waar zelf commissaris Trimmel (Richter) niet op gerekend had. Onderhoudend misdaadwerkje vol kronkels naar een behoorlijk scenario van Friedhelm Werremeier en Peter Schulze-Rohr. Frank A. Banuscher keek door de camera.