Reginald Wyer: camera.
Er zijn 3 films gevonden.

Spaceways

1953 | Sciencefiction

Verenigd Koninkrijk 1953. Sciencefiction van Terence Fisher. Met o.a. Howard Duff, Eva Bartok, Alan Wheatley, Antony Ireland en Michael Medwin.

Om te bewijzen dat hij haar man niet vermoord heeft en in een pas gelanceerde satelliet geduwd, gaan Duff en Bartok met de volgende raket naar boven om een kijkje te nemen, maar dat gebeurt pas helemaal op het einde van deze trage film. Gebaseerd op een roman en een radiohoorspel van Charles Eric Maine. Scaenario van Paul Tabori en Richard Landau. Camerawerk van Reginald Wyer.

Never Look Back

1952 | Drama, Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1952. Drama van Francis Searle. Met o.a. Rosamund John, Hugh Sinclair, Guy Middleton, Henry Edwards en Terence Longdon.

Twee scenarioschrijvers, Guy Morgan en John Hunter, en regisseur Searle kwamen eraan te pas om dit verhaal over advocate John, die een oude vlam moet verdedigen om de strop te ontlopen wegens moord tot een geloofwaardig draaiboek te maken. Het werd echter geen meesterwerk, maar dat kan je ook niet verwachten van een Hammer-produktie. Reginald Wyer was verantwoordelijk voor de fotografie en werd daarin bijgestaan door Ken Hodges.

Mantrap

1952 | Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1952. Misdaad van Terence Fisher. Met o.a. Paul Henreid, Lois Maxwell, Kieron Moore, Hugh Sinclair en Lloyd Lamble.

Henreid is Hugo Bishop een spitse priv[KA1]edetective die ingeschakeld wordt als de gestoorde kunstenaar en veroordeelde moordenaar Mervyn Speight (Moore) uitbreekt. Zowel zijn vrouw (Maxwell) en haar werkgever Maurice Jerrard (Sinclair), de uitgever van een stel tijdschriften, maken zich zorgen over de uitbraak. De een met reden en de ander zonder, zoals later zal blijken. Hugo Bishop spoort Mervyn op - op de plaats van de misdaad - en besluit na zijn verhaal gehoord te hebben hem te helpen omdat hij gelooft in zijn onschuld. Na ruim een uur heen- en-weer-gedoe lukt het om Maurice Jerrard als de ware dader te ontmaskeren op de oorspronkelijke plaats van de misdaad, een bomkrater in de Londense city. Redelijke tamme film met acteurs van naam in onbeduidend scenario van van Paul Tabori die daarvoor het boek van Elleston Trevor Queen in Danger bewerkte. Reginald Wyer tekende voor de fotografie. Het was de tweede van vier films die Fisher dat jaar regisseerde. Interessant om de City van Londen van vlak na WO II op het scherm te zien. Ook bekend als MAN IN HIDING.