Helge Skoog: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Livsfarlig Film

1988 | Horror

Zweden 1988. Horror van Suzanne Osten. Met o.a. Etienne Glaser, Stina Ekblad, Henrik Holmborg, Lena T. Hansson en Agneta Ekmanner.

Een bizarre parodie op doorsnee horrorfilms met een sterregisseur - Emil Frankenstein! - van griezelhits die smeekt een film te mogen draaien over 'echte mensen'. Tijdens zijn Orpheus-achtige speurtocht naar zijn verloren Eurydice rekent hij af met zijn dochter, een vampier-ster, en aanvallen door homofielen. In de opslagplaats van de studio botst hij op mensen van vlees en bloed: ongewensten en politieke vluchtelingen. Het verhaal ontaardt in een orgie van special effects. Een Fellini-achtig epos met knipoogjes naar de horror-freaks.

Pa liv och död

1987 | Drama

Zweden 1987. Drama van Marianne Ahrne. Met o.a. Lena Olin, Svante Martin, Leif Ahrle, Ann Zacharias en Cecilia Walton.

Een journaliste ontmoet in een kraaminrichting de dokter die haar vijftien jaar eerder zonder tekst of uitleg in de steek liet voor een andere vrouw. Tussen beiden lijkt opnieuw wat te groeien, maar het blijft beperkt tot een woordenorgie over de betekenis van het woord 'liefde'. Martin als dokter moet wel van hout zijn om niet voor de charmes van Olin te bezwijken. Te veel gepraat en te weinig leven.

Broderna Mozart

1986 |

Zweden 1986. Suzanne Osten. Met o.a. Etienne Glaser, Philip Zander, Henry Bronell, Loa Falkman en Agneta Ekmanner.

Een satirische Zweedse bijdrage aan de Mozart-hausse in de filmindustrie, goed geregisseerd door Osten. De kijker wordt geconfronteerd met wat er allemaal voor komt kijken om een opera van Mozart uit te voeren, variërend van het sussen van op hol geslagen ego's tot het schipperen met de vakbondsregels. USA titel: THE MOZART BROTHERS.

Lȧngt borta och nära

1976 | Drama

Zweden 1976. Drama van Marianne Ahrne. Met o.a. Lilga Kovanko, Robert Farrant, Annicka Kronberg, Helge Skoog en Jan Erik Lindqvist.

Een jonge vrouw loopt stage in een psychiatrische kliniek en voelt zich steeds meer betrokken bij een zich in zwijgen verschuilende patiënt. De artsen hebben tegengestelde opvattingen over de psychiatrie: een van hen ziet de patiënt als een curieus studie-object, een andere probeert hem op gelijkwaardig niveau te begrijpen. Het gebrek aan afstandsname van de vrouw pakt catastrofaal uit. Een op zich boeiende film over de alternatieve psychiatrie en het willekeurige onderscheid tussen ziek en normaal, wordt dramatisch zeer ondermijnd door het vanaf het begin overduidelijk getroebleerd acteren van de vrouwelijke hoofdrolspeler dat alles erg voorspelbaar maakt.