TR Conroy: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Short Story Cinema: Birch Street Gym

1994 | Komedie, Sportfilm

Verenigde Staten 1994. Komedie van Stephen Kessler. Met o.a. Harold Gould, John La Motta, Joe Alfasa, Jack Anker en Willie Armstrong.

Jack Cronin (Gould) is een vlotte zeventiger die nog teveel energie bezit om te aarden in het ouderlingentehuis. Dus wordt hij lid van het boksteam van Birch Street Gym, waar oudjes naar hartelust kunnen boksen. De overheid wil de instelling echter sluiten, mede onder druk van de directie van het tehuis. Tijdens hun protest daagt de gemene Rocco (de echte Raging Bull La Motta) de vitale Jack uit tot een wedstrijd. Zo lang men nog in iets kan geloven is men geen verliezer is het motto van de oudjes die deze schitterende tragikomedie vol leuke dialogen met droge, relativerende humor bevolken. De film wil tevens bewijzen dat oud zijn nog niet wil zeggen dat men afgeschreven is. Gould tovert een hartveroverend personage op het scherm, terwijl La Motta een echte gemenerd die zeker niet moet onderdoen voor een Robert De Niro. Boeiend scenario van Mike Wilkins en Stephen Kessler. Camerawerk is van Marcel V. Shain.

Short Story Cinema: Without A Pass

1993 | Muziek, Drama

Verenigde Staten 1993. Muziek van Marco Williams. Met o.a. John Amos, Branford Marsalis, Wren T. Brown, Dean Butler en Allison Dean.

Na twintig jaar rondzwerven in Europa keert de legendarische jazz-saxofonist Blue Berry (Amos) terug naar L.A. om de begrafenis bij te wonen van zijn vriend Buddy Warren (Marsalis) die jarenlang zijn trompettist was. Samen met journalist Tony (Simpson) brengt hij een bezoek aan de clubs die hij destijds samen met Buddy frequenteerde. Tevens maakt hij een balans op van hun vriendschap en de reden waarom ze uit elkaar gingen. Opgebouwd als een jazz-ballade krijgen we een beeld van het einde van een vrienschap die nooit eindigde. Het is het verhaal van agressie en oude waarden. De waarden verdwenen, de agressie werd heviger. De 'cool sound' van de saxofoon en trompet speelt een grote rol in de film. Verschillende jazz-performers vertolken een personage. Jennifer Smith-Ashley en Marco Williams schreven het scenario, naar een verhaal van Williams. De sobere fotografie is van Stephen McNutt en Blake Evans.

Short Story Cinema: Heart Of The Deal

1991 | Film noir, Korte film

Verenigde Staten 1991. Film noir van Marina Levikova, Yuri Neyman, Marina Levikova en Yuri Neyman. Met o.a. Rubén Blades, Lisa Blades, James Karen en Vincent Spano.

Accountant Graham Greaves (Ruben Blades) ontvangt het bezoek van Mr. Danzig (Karen) en Mitchell Bryce (Spano). Deze hebben een verbazingwekkend voorstel. Ze werken voor een belangrijk persoon wiens dochtertje dringend een harttransplantatie moet ondergaan. Na research blijkt dat enkel zijn echtgenote (Lisa Blades) als donor in aanmerking komt. Ook al is hun relatie niet meer al te best toch strookt het niet met zijn deonthologie om deze onbekenden toelating te geven zijn vrouw te doden. De twee mannen trachten hem op alle manieren tot andere gedachten te brengen. Sterk experiment in film noir met een verrassend einde. De spanning wordt schitterend opgedreven en vermits alles zich in één kamer afspeelt is de opbouw van het geheel afhankelijk van de acteerprestaties en die worden subliem volgehouden tot het slot. Gemaakt in Amerika door een ploeg Russische immigranten. Boris Krutchensky en Marina Livikova schreven het verhaal dat door Gregg Bryan Goldman tot scenario verwerkt werd. Achter de camera stond Yuri Neyman.