André Hossein: muziek.
Er zijn 19 films gevonden.

Les Misérables

1982 | Drama, Historische film

Frankrijk​/​​Duitsland 1982. Drama van Robert Hossein. Met o.a. Lino Ventura, Michel Bouquet, Jean Carmet, Christiane Jean en Evelyne Bouix.

4-delige miniserie naar het boek van Victor Hugo. Jean Valjean heeft negentien jaar gevangen gezeten vanwege het stelen van een brood. Na zijn vrijlating steelt hij zilverwerk van een bissschop die hem onderdak verleent. De man klaagt hem niet aan, Valjean betert z'n leven, neemt een nieuwe identiteit aan en schopt het tot burgemeester. Maar Valjean komt niet los van zijn verleden.

Point de chute

1970 | Misdaad

Frankrijk 1970. Misdaad van Robert Hossein. Met o.a. Pascale Rivault, Johnny Hallyday, Robert Hossein, Albert Minski en Robert Dalban.

In een wrakkige strandjuttersbarak bewaakt Vlad in zijn nurkse eentje het schoolmeisje Catherine, dat hij met twee gangstergabbers heeft gekidnapt. De lycéenne weet niet dat Vlad haar moet doden nadat het losgeld is betaald. Meer dan een desolate najaarscoulisse en een dialoogarme kioskboekjesplot op pinknagelformaat had Hossein niet nodig om deze suspenserijke genreparel te regisseren. StoÏcus Hallyday en dapperduifje Rivault - duidelijk te oud voor haar rol, maar soit - bezielen hun gedoemde personages tot het bitter-lyrische einde. Het weemoedige tokkelgitaarthema werd gecomponeerd door Hosseins vader André.

J'ai tué Raspoutine

1967 | Drama, Historische film

Frankrijk​/​​Duitsland 1967. Drama van Robert Hossein. Met o.a. Gert Fröbe, Peter McEnery, Geraldine Chaplin, Robert Hossein en Ira von Fürstenberg.

De monnik Raspoetin heeft door zijn invloed op de tsarina de macht aan het hof en over de Russische staat overgenomen. Een revolutionaire jonge prins weet zijn vertrouwen te winnen, zodat hij hem met zijn politieke medestanders in de val weet te lokken en te doden. Het vaak geromantiseerde brok historie krijgt een getrouwere filmverbeelding naar de memoires van Prins Joessoepov zelf, maar dat maakt het resultaat ondanks de verzorgde aankleding en reconstructie overtuigender noch boeiender. Zwak spel, met uitzondering van McEnery als weifelende moordenaar. Het acteren van Fröbe gaat alle perken te buiten en maakt onwaarschijnlijk dat iemand de monnik serieus heeft kunnen nemen.

L' Homme qui trahît la mafia

1966 | Experimenteel, Thriller

Frankrijk 1966. Experimenteel van Charles Gérard. Met o.a. Robert Hossein, Claude Mann, Claudine Coster, Robert Manuel en José Luis de Vilallonga.

De reorganisatie bij een drugssyndicaat eist slachtoffers. Een jonge politie-inspecteur, die de zaak onderzoekt, komt een vooraanstaande advocaat op het spoor. Hij vindt echter geen overtuigende bewijzen, tot een aanslag op zijn eigen leven mislukt. Het is een banaal gangsterdrama geworden, waarin lamlendig wordt geacteerd en clichématig wordt geregisseerd. De regisseur hield zijn carrière daarna dan ook voor gezien en schoolde zich om tot een komische bijrolspeler.

Le Commissaire mène l'enquête

1965 | Misdaad

Frankrijk 1965. Misdaad van Fabien Collin en Jacques Delile. Met o.a. Paul Frankeur, Claude Cerval, Pascale Roberts, Jacques Dacqmine en Dany Carrel.

Gebaseerd op de tv-films met sketches rondom Frankeur als commissaris Reboux. De producenten besloten er een bioscoopfilm van te maken door drie sketches zo goed en zo kwaad als het ging achter elkaar te plakken. In de eerste plaatst een vrouw die zich wil wreken op haar echtgenoot een bom in zijn auto. Dan moet zij echter zelf instappen. In de tweede ontmaskeren een paar vrolijke agenten de persoon die elke nacht geheimzinnige leuzen op de muur van de slaapkamer van een pasgetrouwd stel kladt. In de derde zoeken twee jonge echtelieden naar een manier om van elkaar af te komen, om een erfenis op te kunnen strijken en met hun ware liefde verder te kunnen. Elke keer komt alles op z'n pootjes terecht. Goede acteurs maar geen enkele diepgang. De film flopte in Frankrijk zo ernstig, dat hij nimmer over de grenzen is gekomen.

Le Chant du monde

1965 | Drama, Romantiek

Italië​/​​Frankrijk 1965. Drama van Marcel Camus. Met o.a. Hardy Krüger, Catherine Deneuve, Charles Vanel, Marilù Tolo en Saro Urzì.

Houthakker in de Provence verleidt dochter van landeigenaar en vermoordt haar verloofde. Er wordt jacht op hem gemaakt door bergen en bossen, terwijl zijn vader en een vriend te hulp proberen te komen. Gewelddadig boerendrama werd gefilmd als een western, waarbij landschappen meer indruk maken dan al te pittoreske personages.

Les Yeux cernés

1964 | Drama, Thriller

Frankrijk 1964. Drama van Robert Hossein. Met o.a. Michèle Morgan, Robert Hossein, Marie-France Pisier, François Patrice en Yvette Etiévant.

Een Oostenrijks industrieel wordt vermoord en hoewel er motieven te over zijn, ontbreken er duidelijke verdachten. Anonieme brieven en stiekeme afspraken tussen de weduwe, een ontslagen ingenieur en een jaloers jong meisje maken voor de politie het mysterie steeds onduidelijker. Zoals in meer films van Hossein, worden de suggestieve sfeer en het broeierige acteren nauwelijks gesteund door het scenario dat in de ontknoping volledig door de mand valt.

Le Vampire de Düsseldorf

1964 | Historische film, Horror

Spanje​/​​Frankrijk​/​​Italië 1964. Historische film van Robert Hossein. Met o.a. Robert Hossein, Marie-France Pisier, Roger Dutoit, Paloma Valdez en Denick Pattison.

Een poging om in de Duitse filmstijl van rond 1930 een portret te maken van de vrouwenmoordenaar Peter Kürten die Fritz Lang inspireerde tot M. Als regisseur grijpt Hossein te hoog, als acteur geeft hij zijn personage tragische dimensies.

Banco à Bangkok pour O.S.S. 117

1964 | Avonturenfilm

Italië​/​​Frankrijk 1964. Avonturenfilm van André Hunebelle. Met o.a. Kerwin Matthews, Robert Hossein, Dominique Willms, Anna-Maria Pier Angeli en Henri Virlojeux.

De held uit de Jean Bruce-romans wordt naar Thailand gezonden om een sekte te ontmaskeren die een pestbacil wil verspreiden. Exotische locaties krijgen ten koste van het tempo alle aandacht. Een curieuze rol van Hossein als Aziaat en als kwade genius. Scenario van regisseur Hunebelle, Pierre Foucaud en Michel Lebrun. Camerawerk van Raymond Lemoigne.

Gibraltar

1963 | Avonturenfilm

Spanje​/​​Frankrijk​/​​Italië 1963. Avonturenfilm van Pierre Gaspard-Huit. Met o.a. Gérard Barray, Geneviève Grad, Hildegard Knef, Elisa Montès en Bernard Dhéran.

Een Britse garnizoensluitenant in Gibraltar - met een vriendin in Tanger - heeft gokschulden, terwijl het troepentransport over zee naar het Midden-Oosten elke keer gesaboteerd wordt. Hij lijkt onwetend verstrikt te zijn in een spionagenet, laat zich overhalen om geheime documenten te fotograferen en wordt in de gevangenis gezet. In werkelijkheid is hij echter een geheim agent, die met deze list de spionnen zal inrekenen. Dit redelijk onderhoudende spionagescenario kreeg een krakkemikkige regie en geeft een belachelijke voorstelling van het Britse leger. De enige spectaculaire momenten - waaronder het exploderen van een oorlogsbodem - zijn 'geleend' uit oudere films om een goedkoop en ongeïnspireerd vluggertje compleet te maken.

Shéhérazade

1962 | Avonturenfilm, Romantiek

Spanje​/​​Italië​/​​Frankrijk 1962. Avonturenfilm van Pierre Gaspard-Huit. Met o.a. Anna Karina, Gérard Barray, Antonio Vilar, Marilù Tolo en Giuliano Gemma.

Een neef van keizer Karel de Grote wordt als ambassadeur gezonden naar Bagdad. Aan het hof van de kalief ziet hij Sheherazade terug die hij onderweg het leven heeft gered en nu nieuwe favoriete in de harem is. De groot-vizier had een eigen maîtresse die plaats willen laten innemen om de kalief vervolgens van de troon te kunnen stoten en onthult de liefde tussen de favoriete en de Franse ridder. Een luxueus aangekleed, maar houterig gefilmd spektakel met acteurs die niet in hun rollen geloven, wat resulteert in onbedoelde vermakelijkheid.

La Loi des hommes

1962 | Misdaad, Thriller

Frankrijk 1962. Misdaad van Charles Gérard. Met o.a. Micheline Presle, Philippe Leroy, Arletty, Pierre Mondy en Marcel Dalio.

Een journaliste die zich door haar relaties in hoge kringen boven elke verdenking waant, heeft een overval georganiseerd. Een inspecteur is niettemin hardnekkig in zijn achtervolging en reist haar na naar Zwitserland, waar een ontmoeting met een jeugdvriend die priester geworden is haar slechte geweten aanwakkert. Deze fantasieloze misdaadfilm heeft fraaie locatie-opnamen en een reeks incidentele rollen voor de goede acteurs, die de verhaalsvoortgang alleen maar stagneren.

Les Menteurs

1961 | Thriller

Frankrijk 1961. Thriller van Edmond T. Gréville. Met o.a. Dawn Addams, Jean Servais, Claude Brasseur, Francis Blanche en Roland Lesaffre.

Een rijkgeworden koloniaal plaatst een huwelijksadvertentie waarop een vrouw van middelbare leeftijd met haar volwassen zoon reageert. In werkelijkheid heeft ze zich twintig jaar ouder gemaakt en is de jongen haar minnaar. De geloofwaardigheid en de ontknopingen in het gezochte verhaal - naar roman van Fr[KA1]ed[KA1]eric Dard - worden ondermijnd door Addams (en haar grimeur) door een zo doorzichtige vermomming dat de bedrogen held zeer bijziend moet zijn om erin te trappen. De onbedoelde humor is amusanter dan de opzettelijke ironie.

Le goût de la violence

1961 | Misdaad

Italië​/​​Frankrijk 1961. Misdaad van Robert Hossein. Met o.a. Robert Hossein, Giovanna Ralli, Mario Adorf, Madeleine Robinson en Hans Neubert.

De acteur Hossein, regisseur van enkele aardige films, heeft zich ook wel eens vertild, bijvoorbeeld aan deze draak. Revolutionairen en regeringsgezinden slachten elkaar in Zuid- Amerika af, in een scenario vol onwaarschijnlijk en onsamenhangend gekonkel. Iedereen doodt iedereen, de revolutie gaat niet door en Zorro-Hossein vertrekt aan het slot in zijn eentje richting prairie: 'I am a lonesome cowboy'?? De gezwollenheid maakt de film ongewild komisch. Doet sterk denken aan VIVA ZAPATA, waarvan het niet meer dan een slechte imitatie is.

Une Gueule comme la mienne

1960 | Drama, Thriller, Oorlogsfilm

Frankrijk 1960. Drama van Frédéric Dard. Met o.a. Paul Guers, Claire Maurier, Jacques Duby, Olivier Hussenot en Howard Vernon.

Een schrijver die actief is in het verzet, wordt uit baatzucht van de Gestapo gered door een collaborerende uitgever, met wiens vrouw hij een verhouding krijgt. Ze misbruikt hem om haar echtgenoot op te ruimen voor een andere minnaar. Uit wraak dirigeert hij de geallieerden in een bombardement waarbij zij sneuvelt. De regiepoging van de thriller-schrijver Dard heeft suggestieve en spannende verzetsscènes, maar het overspelverhaal verzandt in lamlendige clichés.

Les Scélérats

1960 | Drama

Frankrijk 1960. Drama van Robert Hossein. Met o.a. Michèle Morgan, Robert Hossein, Perrette Pradier, Frank Latimore en Olivier Hussenot.

Sinds de dood van haar zoon is een rijke Amerikaanse alcoholica geworden. Ze geeft haar man de schuld. De dochter van de buren laat zich als dienstmeisje engageren en wordt verliefd op haar werkgever. Als de vrouw door een ongeval sterft wil ze hem chanteren met verdenking van moord. De film heeft een sombere broeierige sfeer en goed spel van Morgan als gefrustreerde bourgeoise, maar het zwakke scenario geeft onvoldoende ondersteuning.

La Nuit des espions

1959 | Thriller

Frankrijk 1959. Thriller van Robert Hossein. Met o.a. Marina Vlady, Robert Hossein, Michel Etcheverry, Michèle Dufour en Clément Harari.

Een Duitse spionne heeft Britse defensieplannen bemachtigd die ze aan een nazi-luitenant in Frankrijk moet overdragen. De Inlichtingendienst stuurt zowel een namaakspionne als een namaakofficier naar de afgesproken plaats, waar een man en een vrouw elkaar treffen zonder enige zekerheid over elkaars identiteit. Deze ingewikkelde en onwaarschijnlijke situatie is de aanleiding voor een troebele confrontatie tussen de hoofdrollen waarin erotiek en gewelddadigheid meespelen.

Toi le vénin

1958 | Thriller, Erotiek

Frankrijk 1958. Thriller van Robert Hossein. Met o.a. Marina Vlady, Robert Hossein, Odile Versois, Henri Crémieux en Héléna Manson.

Een man krijgt in de nacht een lift van een blondine die de liefde met hem bedrijft en hem vervolgens probeert te overrijden. Via het autonummer vindt hij twee zusters van wie er één verlamd is, en die sterk op elkaar lijken, zodat hij niet zeker is wie hij zoekt. Voor wie over het absurde uitgangspunt heenstapt - de held heeft het gezicht van de vrouw niet gezien met wie hij intiem was - een broeierige spannende film, waarin de echte zusters Vlady en Versois mooi en geheimzinnig zijn.

Les Salauds vont en enfer

1955 | Drama, Thriller

Frankrijk 1955. Drama van Robert Hossein. Met o.a. Marina Vlady, Henri Vidal, Serge Reggiani, Robert Hossein en Jacques Duby.

Ontsnapte gevangenen verstoppen zich in een afgelegen woning waarvan ze de eigenaar uit zelfverdediging doden. Diens geliefde wreekt zich door de rivaliteit tussen beide mannen aan te wakkeren. Dit sfeervolle, broeierige regie-debuut van acteur Hossein dankt veel aan de mysterieuze aanwezigheid van Vlady.