Theodore Melfi: regie, scenario en productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Going in Style

2017 | Komedie

Verenigde Staten 2017. Komedie van Zach Braff. Met o.a. Morgan Freeman, Michael Caine, Alan Arkin, Joey King en Matt Dillon.

Seniorenfilm voor alle leeftijden met Freeman, Caine en Arkin als oudjes, die al een tijdje krap zitten, en nu wordt ook nog hun pen­sioen bevroren. Er zit niets anders op: ze gaan een bank overvallen. Een overvalverhaal met maatschappijkritiek, want het trio is boos op hun gewetenloos graaiende bank. Maar de film toont vooral knus en koddig hoe de ­bejaarden ondanks ‘jicht, reuma en gordelroos’ proberen hun gram te ­halen. Zesde keer dat de vrienden ­Freeman en Caine samen in een film spelen, maar Caine vond dit de leukste: hij had zijn kinderen en kleinkinderen in een hotel in de buurt van de set in New York gestald en ging tussen de ­opnames bij ze langs.

Hidden Figures

2016 | Drama, Biografie

Verenigde Staten 2016. Drama van Theodore Melfi. Met o.a. Taraji P. Henson, Octavia Spencer, Janelle Monáe, Kevin Costner en Kirsten Dunst.

Waargebeurd verhaal over drie NASA-wiskundigen die de VS aan een koppositie hielpen in de Space Race. Alsof hun opgave nog niet moeilijk genoeg was, moesten de drie daarbij ook nog tegen een dubbel vooroordeel opboksen: behalve vrouwen in een mannenbolwerk waren ze Afro-Amerikanen in een tijd dat rassensegregatie in de VS legaal was. De makers laten de choquerende alledaagsheid van de ongelijkheid voor zich spreken in een genuanceerd sociaal onrecht-drama dat van lichtheid is voorzien dankzij humor en joviale soulmuziek. Oscar­nominaties voor de film, het script en voor Spencer.

St. Vincent

2014 | Komedie

Verenigde Staten 2014. Komedie van Theodore Melfi. Met o.a. Bill Murray, Jaeden Martell, Melissa McCarthy, Naomi Watts en Chris O'Dowd.

Murray speelt Vincent MacKenna, een cynische, alcoholistische, gokverslaafde zestig-plusser uit Brooklyn. Als zijn nieuwe, vroegwijze buurjongetje Oliver (charismatische nieuwkomer Jaeden Lieberher) met zijn alleenstaande, werkende moeder arriveert, ruikt Vincent - die op alle fronten geld tekort komt - een kans om een centje bij te verdienen. De film start als een bovengemiddelde, gesofisticeerde komedie over een onwaarschijnlijke vriendschap, maar zakt halverwege melodramatisch door het ijs als na de lach ook nog de traan moet worden losgetrokken.